mandag den 16. december 2013

Dekoration på trærod

Da jeg i går gik og åbnede min lille butik, tænkte jeg lidt på rødder, og det jeg skulle i gang med at lave af lysdekorationer.
Gik så om til brændestakken og fandt dette stykke af en rod, jeg pillede barken af, hvor jeg dog holder af det syn der kommer frem, så fint og glat.



lidt glimmer må der til

Vældig mange år siden jeg sidst pyntede en trærod til jul, det var som gamle minder kom frem, hvor den trofaste rod blev fundet frem af julekassen hvert år. Eller når kunderne kom med deres rødder som skulle pyntes, det var altid en udfordring i at få det til at syne som en helhed og finde balancepunktet.
Der stod jeg så i går, og begejstringen ville ingen ende tage.
En ting er sikkert, det er sjovt og jeg vil lave flere, må lige kigge lidt mere i brændestablen når det bliver lyst.

Ha en dejlig mandag

Med venlig hilsen Anette

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke en kommentar men et spørgsmål. Jeg har nogle pæne skulpturelt rødder. Hvad beskytter jeg dem med, så de ikke tørre ud?

    Venlig hilsen Connie Jensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Connie!
      Jeg har aldrig prøvet at beskytte rødder mod udtørring, men har derimod ladet dem tørre ud inden, hvis det er til brug inde.
      Jeg har nogle ret dekorative rødder som udelukkende bliver brugt som naturlig pynt, inde, og de er ligesom da de kom ind for 3 år siden-de rødder jeg har er fra gran.
      Med venlig hilsen Anette

      Slet