torsdag den 13. februar 2014

Åbne vidder og nærbilleder

I går fik jeg ordnet drivhuset, så nu er det klar, yderligere kom jeg lidt i haven, til det begyndte at styrtregne og hagle. Altså har ikke mit kamera med når jeg er i haven, glemmer alt om det, men lysten til at tage det med på tur i går var stor, og her er noget af hvad der kom ud af det.






Er ret stolt over dette motiv, jeg stragte armene så højt op jeg kunne, og klik, så var det der:-)

den skal næsten ses i virkeligheden, ufatteligt smuk



udsigtsposten


Her er det igen udsigtsposten, få minutters gang fra os, og vi kan bare stå eller sidde der og kigge...... Kravler man lidt ned af skrænten er der, når solen er fremme, den mest fantastiske solnedgang, eller går man nede på stien, er der nærmest sydenlandsk stemning om sommeren. Holder usigeligt af alle de græsser der gror der. Udsigten er udover nørreåen, som engang gik helt her op til.

vores hus

Min bedste døde som 93 åring i 2012, hun var en sjov gammel kone, fyldt med finurligheder. Denne kone er fra et af hendes hygge skure, og nu står hun mellem syrenerne her. Bruger ikke så meget figurere i haven, men hun er et sjovt indslag. Stammen med mos er fra et gammelt kirsebærtræ, og siden jeg har set hvordan fuglene elsker den, bliver jeg endda mere glad for at den er lagt der.

Ha en dejlig torsdag

Mange hilsner fra Anette

8 kommentarer:

  1. Sikke fine billeder - især nærbilleder af grene og stammer - fantastisk! Dejligt at få noget gjort i drivhus og have - vi fik også pludselig afbrudt det smukke vejr i går af slud og hagl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frede, og ren fryd at få fingrene i jorden igen:-) ja underligste vejr, her har det lige buldret, regnet og haglet, men solen har også tittet frem med længere mellemrum.

      Slet
  2. Det er en skøn natur i har som nabo. Fine detaljer du har fanget med dit kamera. Sjov og finurlig gammel kone, kan godt lide historien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er også på grund af de gode minder, den gamle kone står her. Og der er mange historier om den gamle;-)

      Slet
  3. Dejlige naturbilleder :-)

    SvarSlet
  4. Jeg holder rigtigt meget af gamle træer, de har deres eget frønnede liv, det er rigtige rigtige gode billeder af dem og tænk så på hvad man kan lave af fantastiske ting af dem :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja der kan komme meget godt ud af sådanne træer og grene:-))

      Slet