torsdag den 13. marts 2014

Ganske enkelt, og dejligt grønt

Har ikke nogen favoritret, men noget mad gør mig gladere end andet, blandt andet denne suppe!

Første gang vi lavede denne suppe gik vi næsten efter en opskrift, men siden er der udviklet på den.
Her er der skåret kartoffel i tern, porre i ringe(vil tro ca et kilo af hver) 1 hel chili i fine stykker(vi bruger også kernerne heri), 4 fed hvidløg i tern, salt det hele kommes i en gryde og dækkes med vand, koges til grøntsagerne er møre.
En del af vandet hældes fra i en beholder og grøntsagerne blendes, og vand fra beholderen kommes i til suppen har den ønskede tykkelse. Vi kommer yderligere frossen spinat i for at få den lækre grønne farve, også dette blendes i.
Bacon er klippet i tern, og stegt på panden, vi kommer lidt af baconfedtet i suppen, det smager skønt.
Krydder yderligere efter smag.
Topping her er finthakket porre, men andet grønt kan let bruges.
Tilbehør hjemmebagt brød.

Når jeg hele tiden siger vi er det datteren og jeg vi har stor glæde af at stå i køkkenet sammen, vi er begge vældig madglade. Hun vil uddanne sig til noget der omhandler ernæring, og er til stor inspiration. Mange ting er blevet afprøvet:-)

Hvis du skulle få lyst, så rigtig god fornøjelse!

Hilsner fra Anette 


12 kommentarer:

  1. Ser superlækkert ud - jeg elsker også mad! Men kun at spise den, madlavning er et nødvendigt onde, og det er mig, som hænger på den ;-) Tænk, om man kunne have din glæde ved den daglige dont - det interesserer mig overhovedet ikke, og det kommer næsten dagligt bag på mig, at jeg også skal tænke på det! Ind imellem tager jeg mig sammen og gør noget ud af det - og så bliver det da en fest!

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler stort:-D min madglæde har altid været der, men da jeg for mange år siden opdagede at man kunne få andet end sovs og kartofler, da var lykken gjort, og ungerne elskede det, manden har skullet vende sig lidt til det!
      Dejligt med fest i ny og næ;-)

      Slet
  2. Den ser lækker ud! Her spiser vi ofte grøntsagssuppe. Det er noget af det nemmeste at lave - og så smager det godt! Tak for opskrift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana, ja det er skønt med grøntsagssuppe:-P jeg får næsten altid lavet nok til to dage, så er det jo ekstra let. Velbekomme!

      Slet
  3. Det ser dejlig og indbydende ud, kan næsten lugte det uhmmm.......det må jeg prøve en dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja uhmmm, god fornøjelse når dagen oprinder:-)

      Slet
  4. Det kan du lige tro, jeg har, Annette. Lyst altså. Har helt glemt hvor skønt det er at lave og spise supper. Og hos os griber vi det an som du og din datter gør. Skønt hun vil arbejde med ernæring, det lyder som om I får mange gode stunder sammen fremover - også ved køkkenbordet.

    SvarSlet
    Svar
    1. God suppe-lyst Marianne:-P Kender godt det med at forskellige madtyper er ude af bevidstheden for en stund. Er også rigtig glad for at hun har fundet ud af hvad hun vil, nu, at lytte til entusiasmen, og se det udført i praksis er en stor fornøjelse:-) Hyggeligt med en hilsen, Ha en god aften!

      Slet
  5. Hej Anette.Elsker også supper.............og dyrker det meste selv i vores dejlige køkkenhave.
    Tak for opskriften.Den kan jo laves med det man lige har i grøntsagsskuffen eller i fryseren her på denne årstid.
    God weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Jette, og dejligt med en hilsen! Ja det er skønt med en køkkenhave, glæder mig til at så igen, ude. Ja der er så mange muligheder med supper. Tak også en god weekend til dig:-)

      Slet
  6. Det lyder vel nok lækkert og skal bestemt prøves her hos os - tak for dejlig inspiration, Anette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Gitte, og rigtig god fornøjelse!
      PS vi bruger den også af og til som en forret, og den hitter hver gang:-P

      Slet