onsdag den 19. marts 2014

Halløjsa

Og jeg kan ikke lade være med at smile når, jeg, ønsker velkommen til
Jeg åbnede min lille butik igen i slutningen af januar, og min intention med det er at skabe mig en levevej, uden at skulle gældsætte mig, og som jeg kan glædes over, og trives ved.
I den sidste uges tid har jeg indstillet mig på at det tager tid at starte noget op, og at det koster lidt ekstra, har haft samtaler med flere mennesker som har fortalt om egen erfaringer, det har bevirket at jeg har kunnet slappe mere af i tillid til det skal nok gå.
Så graver rundt i haven, og er blevet enig med mig selv at det går at komme til kunderne med jord på knæene, hænderne kan hurtigt skylles;-)

Min reklame foregår med skiltet ved vejen og mund til mund, og kortet.

Det skilt som står ved vejen nu, ser sådan ud

billedet er fra januar
Har haft flere kunder der gik efter genbrug, men i en noget anderledes udgave end hvad jeg tilbyder, kender godt det at der vil rodes i alt muligt og umuligt, det er sådanne steder jeg selv udvælger tingene.
Har også haft forespørgsler på grene af forskellig karakter, men samler blot til eget forbrug.
Skiltet og fugleskræmslet har pirret nysgerrigheden, fru fugleskræmsel har jeg også hørt omtalt som heksen:-) men føler dog at skiltet er svært at forstå, og vil gerne vise hvad jeg ellers har og kan. Yderligere er det lidt besværligt med åbningstider på skiltet, når jeg nu også sætter det ud på dage hvor jeg normalt ikke har åbent.
Skiltet skal skrives om, og er i gang med det, jeg har summet med det de sidste 14 dage, og stikord er skrevet ned, min blog her hedder Anettes flora, tralala, så nærliggende, med tilføjelse af kreativt værksted!
Er i gang med at forberede mig til weekenden, utålmodigheden er sluppet, og det gør det hele meget lettere, det handler også meget om at komme til klarhed i sig selv. Sidegevinsten er også meget mere nærvær, så jeg flytter rundt og eksperimentere med opstillinger, det er meget spændende, da tingene er af meget blandet karakter og udtryk.
Jeg holder usigeligt af planter og blomster, og årstidens kommer der flere af, det viser langt bedre mulighederne både med mit grenbinderi, men også de forskellige arbejder i metal, det er som at få tingene til at gå op i en højere enhed, og det gør mig så utrolig glad!


Sidder du med en trang til at sige noget så sig endelig til:-)
Tak for besøget og ha en dejlig dag
Anette



10 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at det tager meget længere tid at få en butik løbet rigtigt igang end de fleste forestiller sig når de starter! Men jeg tænker at så længe du har det godt med det - og endda kan ordne lidt i haven i åbningstiden hvis der ikke lige er nogen kunder, er det forhåbentlig godt nok ...? (Medmindre du har brug for en gedigen indtægt). Jeg ønsker dig i hvert fald al mulig held og lykke med projektet!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for kommentar Nana, det varmer utroligt godt:-) Tror det er godt man ikke ved hvor længe det tager at starte noget op, men underligt nok bygges der også en ny form for selvværd og selvtillid op samtidig!
      Hilsen Anette

      Slet
  2. Tillykke med beslutningen! Håber det vil lykkes for dig.
    Jeg tror, det er vigtigt, at skiltet hurtigt kan læses fra bilen og der har man ikke mange sekunder til at læse, forstå og træffe en beslutning . Ikke for mange informationer og i en skriftstørrelse, man kan se. Jeg har ikke tal på de gange, hvor jeg er suset forbi en gårdbutik uden at ane, hvad der sælges, selvom der stod et skilt.

    Eventuelt del dine informationer op på flere skilte og gør brug af forskellige skriftformer. Fremhæv de ord der siger mest om butikken og nedton fx navnet. Håber det giver mening.

    Mvh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone!
      1000 tak for kommentar, og det du fortæller giver rigtig god mening, så god at jeg lavede ændringer:-)
      God aften hilsen Anette

      Slet
  3. Du er kommet på den rette hylde, kan jeg høre. Glæden over det du laver smitter af på dine omgivelser og kunder. Det tager tid og vil stille og roligt gå fremad. Måske jeres lokale avis har lyst at lave en artikel om din spændende forretning, eller endnu bedre jeres lokal tv, for det er jo i den grad nytænkning, det du laver. Har du en Face book side til butikken, hvor du kan dele information om butikken og blogindlæg ? Tag evt. med på det lokale plantemarked og lav en hyggelig stand og del en masse kort ud. Folk skal opdage du er der :-) Reklame fra mund til mund er verdens bedste, men tager tid. Ønsker dig alt mulig held og lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Anette!
      Altså endnu engang 1000 tak for positiv og god respons, tårerne løb faktisk ned af kinderne! Fb er jeg ikke på mere, men i min hukommelse ligger nu lokalavisen, havde end ikke overvejet at jeg kunne kontakte dem! Og vores lokale brugs kom frem som en mulighed jeg må have en samtale med, tak!
      Mange hilsner Anette

      Slet
  4. Jeg har selv været i gang med åben have og plantesalg i et par år nu men det er godt nok svært at blive kendt, hvis ikke man har en million til reklamer. Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med dit projekt.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Rita!
      Lurede noget da jeg så navnet blomstertøsen, for din hjemmeside ligger faktisk i mine arkiver i forhold til planter og spændende "ting", er noget vild med dine uld plaider også;-). Vi kører flere gange om året gennem Bording til familie i Ikast, så du lå jo i hukommelsen! 1000 tak for kommentar, rigtig meget held og lykke til dig, også:-)
      Hilsener fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette, du er nu i gang med en udviklingsproces og den er lige så vigtig, som når det lykkes dig at gøre det til dit levebrød. Vi har været selvstændige i 33 år og vi plejer altid at sige ( mist nu ikke modet, tag det med en gran salt ) at det tager 25 år at bygge en virksomhed op, men kun 20 min at bryde den ned. Hvad vil jeg med det, det jeg mener, lægger du hele din sjæl i dit arbejde og holder fast i dig selv, så er sandsynligheden for at det lykkes stor og du bliver et "rigere" menneske mentalt, så må man bare håbe på at pengene følger efter. Kære Anette, held og lykke med dit foretagende, go for it ;-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      1000 1000 tak for din dejlige og givende kommentar:-D
      Ønsker dig en god dag
      Mange hilsner Anette

      Slet