søndag den 6. april 2014

Krukker, riste, skostativ og andet godt

Min mand passede min lille butik et par timer, og jeg tog på loppemarked. Der var utroligt mange sælgende og ganske enkelt, særligt, fornøjeligt:-D
et bette kig i min lille butik
Mødte og fik snakket med så mange nye mennesker, jeg er simpelt hen i mit es så. Fik skabt mig nogle nye kontakter.
Og jeg prøvede for første gang i mit liv at prutte om prisen, det var faktisk ikke så svært, alligevel, bare en ny oplevelse. Jeg prutter jo kun når jeg finder det rimeligt
Dette fad gav jeg prisen for, det bliver ikke til salg i butikken, det skal bruges som et spejlbassin i min forhave, så jeg kan stå i stuevinduet og kigge i det, hvor jeg glæder mig
 Se alle de fine krukker jeg kan plante i
Har et eller andet med formen på kanden, der er lidt eventyr over den, den er fra Indien og lavet af messing, der er farvet mønster på, tror faktisk jeg vil forsøge at pudse den, bare lidt
 Og jeg fandt disse sække, det blev til tre i alt, den anden slags er kaffesække, de var i den dyre ende, men har længe ledt efter noget tilsvarende, de er helt fantastiske til dekorationsbrug. Det blev også til en seks armet lyse stage, den skal selvfølgelig vaskes.
Mødte også en rigtig hyggelig ældre herre, blev så glad af at snakke med ham, jeg fortalte ham om min lille biks, vi fik udvekslet kort, jeg købte lidt forskelligt af ham, se lige de fine støbejerns riste, og skostativet, det er bare så fint, hvor havde han mange fine ting, men det må blive til lidt af gangen
Markedet blev afholdt på p-pladsen ved Bauhaus i Randers, og næste gang er den 4 maj:-)

Med naturglade hilsner Anette

17 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Hvor er du god til at spotte genbrugsguld. Det er rigtig flotte ting du har fået fat i. De kommer til at pynte rigtig godt rundt omkring i hus og havehus. God søndag,

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK Laleh:-D det er en stor fornøjelse! Også en rigtig god søndag aften til dig:-D

      Slet
  2. Elsker loppemarkeder.... har det som dig - så jeg jeg virkelig i mit es... og tiden løber fra mig....
    Skønne ting du har fundet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne!
      Ja det er så morsomt, og alle de dejlige mennesker, kunne have blevet der en del længere, men men men, manden passede jo butikken;-)
      God aften til dig og dine
      Anette

      Slet
  3. Nøj da en masse guf du har fundet...
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk-åg Rita, er også ret begejstret, for at sige det mildt, kunne selv tænke mig det hele, men pyhh, jeg kunne jo ikke være i mit hus så:-D
      Ses, hilsen Anette

      Slet
  4. Det ser ud til at have været en god søndag - det skal du nok få en hel del dejligt ud af...Fortsat god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Grethe det var en skøn søndag:-) Ha en god dag hilsen Anette

      Slet
  5. Uhhhh, sikke mange gode ting du fandt. Det lader til at have været nogle rigtig gode timer. Jeg er heller ikke speciel god til at prutte om prisen, men jeg er ved at lære det. Især hvis jeg køber mange ting kan jeg godt tage den der laaaaaange talepause der ligner tøven og gør at prisen falder :-).

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler stort ved det der med at prutte om prisen:-))))
      Min første kunde her, pruttede om prisen, den havde jeg ikke regnet med, og han fik tingen til næsten indkøbspris. Det har jeg så lært lidt af, mødte ham også i går, og der var det ham der gav afslag;-) Det er så herligt!
      Ha en god dag
      Hilsen Anette

      Slet
  6. Øv, min kommentar til dig er væk! Sikke skønne ting du har fundet - det ser rigtig godt ud. Mon manden havde gang i salget, mens du var væk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Frede!
      Det med kommentar der er blevet væk, jeg forstår det ikke, men har også oplevet det en på en anden blog!
      Ja det er dejlige ting, manden havde intet salg mens jeg var væk, troede faktisk søndage ville være fine åbningsdage, men sammenlignet med søndage i 2013, så har det ikke været der der har været mest at lave. men giver det lidt mere tid.
      Ha en god dag
      Hilsen Anette

      Slet
    2. PS har lige tjekket min spam bakke, og der ligger den heller ikke, altså kommentaren

      Slet
    3. hmmm, det er da altid noget, ens indlæg ikke regnes for spam ;-)

      Slet
    4. Nej det gør de aldrig Frede, det er altid en fornøjelse med en hilsen fra dig, også!

      Slet
  7. Hvor har du dog fundet mange fine og gode ting.
    Marked er jo vores stor interesse. Vi står på marked 3 dage om ugen. Ind imellem besøger vi nogle genbrugsbutikker. Der kunne jo være et og andet, som vi bare må eje.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  8. Hej Aase!
    Det er let at forstå at i holder meget af den slags handel:-D Sikke en atmosfære! Og ikke så dårligt at kunne købe noget man bare må eje, også sælge det igen! Hyggeligt med en hilsen, også god aften til dig! Hilsen Anette

    SvarSlet