mandag den 5. maj 2014

En jomfrurejse, eller på nye eventyr:-)))

Lørdag efter lukketid stod den på pakning af bil, til markedet om søndagen. Jeg må tilstå at jeg satte mig ned sammen med manden ved butik campingvogn, og drak en øl, for lige som at samle mig om hvordan alle de ting skulle være der, havde lyst til at tage alt det hele med, men der måtte udvælges. Og lidt af et puslespil at få det hele til at gå op i en højere enhed, sådan at intet kunne rutsje rundt og blive ødelagt under transporten.

Næste udfordring stod på søndag morgen kl 7, hvor jeg skulle køre, havde pakket en taske og rygsæk med mine nødvendigheder, en af dem er mad, jeg kan ikke fordrage at sulte, jeg direkte hader det, kan næsten gå i panik;-) jeg kunne ikke finde plads til mine pakkenilleker, og måtte igen være kreativ, og pyhhh, jeg fandt pladsen, selvfølgelig:-))))
Den stod på blid kørsel til destinationen, meget blid, følte mig næsten som en biiippp, store bløde herregårdssving, meget langvarige bremsning, godt der ikke var mere end 15 km, og ganske få biler på vejen. Forsigtigt ind på pladsen med bimlen og bamlen pgu af vindspillene jeg havde hængt op på sædet. Smilet bredte sig stort da jeg nærmest væltede ud, og min bror tog imod mig, det var jo min første gang på marked, og er ikke en god planlægger, men med tingene mellem hænderne fungere det fint med det der er!


Mødte utroligt mange venlige og snakkesalige mennesker, her er et par fra silkeborg, jeg kunne få lov at tage billeder, hvis jeg højt og helligt lovede, at de ikke kom i avisen, for der mente de de havde været nok.
Her er det stadig morgen, og alle er i fuldt vigør med at sætte deres stande op.
Tid føltes det som de havde masser af, og snakke snakke også beundre den gamle bil jeg kørte i, samtidig var jeg noget ivrig efter at få et overblik over hvordan jeg bedst muligt kunne få gjort min stand tiltalende, og spændende.
Det lykkedes ganske godt, jeg fik ufatteligt mange roser for mine kreationer og opstillinger, også af en tidligere blomsterhandler, som i den grad begejstredes over den måde jeg gav de gamle ting nyt liv på, han sagde fortsæt endelig!
Mange billeder blev taget af min stand, disse her på sitet er dog de eneste fra min hånd, når jeg er i tingene glemmer jeg alt om det kamera.

mine forældre med deres stand-bilen er en morris minor fra 1972, den er så fin og sød

Status på min jomfrurejse i markeds regi, en super oplevelse, som jeg gerne prøver igen, også selvom jeg er noget flad i dag.

Med en smule regn hilsner Anette

16 kommentarer:

  1. Stort tillykke med den flotte debu. Hvor ser din stand godt ud, den fine røde bil er et fantastisk godt blikfang. Det ser så spændende ud, at man da må hen og kigge, på alle de fine
    sager og dekorationer. Dejligt med ros fra en fra faget. Ønsker dig mange spændende ture ud i sommerlandet med den røde bil og de spændende sager.

    SvarSlet
  2. Wow, skønne billeder, Anette - tillykke med at alt gik så fint. Jeg elsker markeder, og her i sommersæsonen går jeg helst på dem hver weekend.
    Ha' en god aften, hilsner fra Gitte i Nordsjælland

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte:-) Lyder helt fornøjeligt at gå på alle de markeder, stemningen og det at finde lige det der passer til dagen! Og en rigtig god dag til dig!

      Slet
  3. Hej Anette
    Godt gået. Din stand vil helt sikkert tiltrække sådan en som mig. Du har masser af spændende ting. Og din bil er jo ikke til at stå for.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Laleh!
      1000 tak, ja den bil er virkelig blikfang, og for alle aldre, det er lidt underligt de andre år vi har kørt i den har det været bestemte aldersgrupper der har hilst, men nu er det også de unge. Ha også en rigtig god dag:-)

      Slet
  4. Hej Anette, tillykke med springet ud i det ukendte. Det vigtigste var at DU gjorde det, der gjorde ikke ondt og du gør det igen. Håber at du vil få mange gode salgsture og får vist dine kreative evner, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Mange tak, du har helt ret det er der min følelse af succes ligger, at jeg gjorde det og at det gik godt, det er som at opleve sig selv på en noget anderledes måde, og det er rart! Ha e rigtig god dag, Anette

      Slet
  5. Hej Anette
    Jeg elsker selv at gå på markeder.Din bod ser superhyggelig ud.
    Du er en kreativ sjæl, det kan man se!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak JetteMaiken:-) Ha en god dag, fra Anette

      Slet
  6. Hej Anette.Hvor ser det bare hyggeligt ud på din stand...........og din flotte bil gør jo også en del.
    Håber du fik solgt godt af dine fine ting.God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Jette! 1000 tak, ja bilen gør en del, føler den ser usædvanlig rød ud på alle billederne, og blev noget overrasket da jeg så dem på skærmen, men dejligt!
      Fik solgt lidt, alle garvede kræmmere sagde at de havde solgt langt mindre end vanligt var, af en eller anden uvis grund. Egentligt skulle jeg også bare prøve, for at mærke om det kunne være noget for mig, det er jo en helt anden måde at være på på:-))
      ha en rigtig god dag, kram fra Anette

      Slet
  7. Det ser rigtig hyggeligt ud Anette... Fantastisk blikfang du har i den røde bil... Hvor er du på marked henne - hvilken by ?
    Jeg har før hen også været en del afsted på markeder rundt omkring, men har lige tilmeldt mig bagagerumsmarked i Silkeborg næste weekend - nu må jeg ha´ryddet lidt ud !!!!
    Go aften til dig
    Klem Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Susanne! Det var i Paderup, i Randers, ligger ved Randers storcenter, og bliver det afholdt 1 søndag i måneden! Rigtig god fornøjelse med markedet i Silkeborg.
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Stort tillykke med din markedsdebut ;).
    Din stand ser helt forrygende ud, og jeg kan godt forstå du fik megen opmærksomhed, godt gået ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Heidi, og hyggeligt med en hilsen:-)

      Slet