torsdag den 1. maj 2014

Noget uprøvet og madam blå i solskind

Det begyndte allerede før jul, der købte jeg nogle randforme, i forskellige farver, men det hedder vel madam blå, også selvom det er orange;-) Jeg pyntede dem i julen til videresalg. Så kom foråret og jeg købte og pyntede dem med perlehyacinter, et virkeligt kønt "par". Og min svigerinde så dette match, og kom i tanke om at hun havde mængder af madamblå som hun ikke havde brugt i flere år. Det fandt så vej hertil, til min fødselsdag, hendes barnebarn var med og kom med en madamblå kande fyldt med gule roser, i guder det var smukt, troede slet ikke det ville passe ind hos mig, har aldrig ejet sådan noget før. Roserne er færdige, det samme er de gule tulipaner, men måtte lige vise det, føler det blå virkelig kan noget her i mit hjem, så jeg måtte lige prøve at hænge et par stykker op i køkkenvinduet, og jeg er vild med det det rammer en følelse og et udtryk, som bare siger yess her i mig, det bevirker samtidig at der rokeres rundt på og flyttes andet pynt her hjemme.

Tulipanerne kan næsten ikke mere, men måtte lige vise
Og der var meget af det madam blå, to hele sække fyldt, nu har det fundet vej til butikken, og jeg nyder i den grad at pynte det, det giver et helt andet udtryk, når det kommer sammen andet.




Og nu til noget helt andet, butikken er lukket søndag den 4. maj 2014, for jeg skal prøve noget helt nyt, det giver mig lidt sommerfugle i maven og en del tanker.
Jeg har valgt at fylde Volvoen til bristepunktet med noget af det jeg har her i butikken, gøre lidt reklame, vise hvad jeg kan, og måske inspirere en eller anden. Jeg køre en tur på marked i Paderup, nærmere betegnet Bauhaus p-plads, hvor mange andre handlende også vil stå.
Jeg glæder mig, er vældig spændt og håber på godt vejr.

Måske vi ses;-)
Mange hilsner fra Anette


20 kommentarer:

  1. Sikke meget fint du har i butikken :-) God markedsdag på søndag! Det lyder da som en god idé at drage lidt ud i verden.

    SvarSlet
  2. Det ser hyggeligt ud i den butik...
    God handel på marked - det er altid hyggeligt med noget snak...!!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak Susanne, skal nok også ha smurt stemmebåndet:-)))

      Slet
  3. Skønt at finde noget, som bidrager til den gode følelse i hjemmet - det ser smukt ud med de gamle saltkar. De gamle ting har en fin patina og passer godt i din butik. Lyder rigtig spændende med markedsdag - det har jeg også tænkt på at gøre til sommer, så må vist holde øjne og ører åbne for mulighederne. Det bliver spændende at høre om din dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kunne næsten ikke undvære de saltkar;-) Tror også det bliver spændende med marked, det vrimler alle steder lige nu, så det er bare at vælge, og stå tidligt op siges der. Også god fornøjelse til dig når tid kommer, måske vi høre lidt inden...

      Slet
  4. Hej Anette
    Jeg tror det bliver en succes at komme ud på markedet. Du har mange dejlige ting. Glæder mig til at høre om det.
    Ha' en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Laleh! Også en rigtig god dag til dig:-)

      Slet
  5. Jeg ville øsnke jeg kunne komme forbi din skønne bil- så ville jeg købe en stor Madam Blå kande og en sigte :)
    Og selvfølgelig sige "Hej " :) !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Miri:-) Det ville da være hyggeligt, men også lidt langt, ja bilen er bare skøn, og har rummet os på mange ture gennem nogle år nu, det er kæledæggen, og hundens ynglings bil:-)

      Slet
  6. Madamblå kan noget som mange nye ting ikke kan, nemlig skabe stemning. Sikke nogle flotte dekorationer du har lavet til butikken. Rigtig god tur til marked, det bliver vel nok spændende. Hvor er den røde bil dog helt vildt flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan undre mig at jeg ikke har opdaget det med madamblå før, men dejligt at opdage det! 1000 tak Anette, ja det bliver spændende, det rumstere en del, men på en god måde. Vi er også ret vilde med bilen her, har kørt nord og midt Jylland tyndt i den.

      Slet
  7. Det ser smukt ud med madam blå og gule tulipaner. Nu får jeg også helt lyst til at købe mig en madam blå - hmmmm!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Bente!
      Det er faktisk lidt morsomt når man ser noget man har kendt i mange år, og pludselig får lyst til det:-D

      Slet
  8. Rigtig god idé at drage lidt ud i verden med dine smukke ting :-) Jeg siger som Miri, at jeg ville ønske, at jeg kunne komme forbi din skønne bil. God markedsdag på søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det kunne da være så hyggeligt:-) spændende bliver det også at skulle pakke bilen, og vælge hvad der skal med! 1000 tak Gitte!

      Slet
  9. Hvor ser det godt ud. Fin at de gode gamle ting kommer i brug igen.
    Held og lykke med salget d. 4. maj.
    Jeg tror det gir` bonus.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er skønt at bruge tingene:-) 1000 tak Åse!

      Slet
  10. Held og lykke med salget i morgen :-)

    SvarSlet