tirsdag den 24. juni 2014

Claus Dalby en mand der går all in:-D

Jeg er vild med mennesket bag det skabte, jeg er vild med at føle at passionen som træder igennem! Det er ikke mere end et år siden jeg stiftede bekendtskab med Claus Dalby, via hans blog, og jeg fortalte min mand stolpe op og stolpe ned om denne herlige mand;-) Ser du, jeg ser ikke så meget tv endda, da manden er sportsgal mm;-)
Men det hele ville sig sådan at HR Dalby valgte at lave udtrækning til et have besøg i hans have, blandt bloggere, altså de som jeg der ikke er på FB, og i guder drømmene gik i opfyldelse, og ikke bare det, jeg blev en af de heldige, med ledsager! Min ledsager blev min 21 årige datter, hun kommer på et par delvise billeder senere, med tilladelse.

Jeg ligger ud med mennesket bag haven i Risskov, Claus Dalby, et tiltalende menneske, som vi hørte rundt om på turen i hans have, som en dyb og behagelig stemme, og længere nede i indlæget kommer der en lille historie, som berørte mig dybt.


Jeg kan for mit eget vedkommende sige at haven er yderst behagelig, jeg blev begejstret på den dybe og stille måde, den der begejstring som føles som dyb velvære, den der begejstring det tager tid at sætte ord på, den der begejstring der sniger sig ind uden forbehold, den begejstring der bare vokser, vil takke Claus for at gøre det muligt at se hans have!






                          Og jeg blev endnu mere forelsket i roserne, stod med snuden i dem 
                          meget af tiden:-)
 Jeg valgte at tage min datter med, hun er en skønhedselskende og varm sjæl, der ser andre ting end jeg gør, og sikke en begejstring der kom fra hende da hun så duerne, perfekt!






Hun var helt og dybt fascineret af alle de allium, jeg ved jeg en dag skal lave hendes brudebuket, og denne er stor og smuk nok, men selvfølgelig skal der flere blomster til, men se lige hvor stor den er, tror den kaldes ambassadør, men ret mig om jeg er fejl på den, sikke et syn.

Ida<3

I det helt specielle område med "solen" over alt det blå mødte jeg atter nogle kvinder, nogle som gav mig et endda dybere indtryk af dem, men også af Claus.
Her må en smule forhistorie til, gik flere runder i haven, og havde mødt en kvinde som storsmilede til mig, jeg sagde hej, og gik en stund og gruplede hvem er det?
Datteren og jeg sad på bænken i området og de to kvinder kom igen og præsenterede sig, som nogle der havde handlet i min lille butik, yderligere havde moderen til den stor smilende kvinde boet et par huse længere henne af vores vej. Jeg ville vide hvordan de havde fået en invitation til haven her. De fortalte at de begge havde været meget meget syge og at datteren havde været så få millimeter fra at forlade denne verden. At dennes søster havde skrevet til HR Dalby, hvad der har stået i brevet vides ikke, heller ikke af dem, men de havde modtaget en invitation til et havebesøg, begge er havenørder, og de var begejstrede og glade for livet, historien berøre mig dybt, og er glad for at have mødt dem på denne specielle dag, ved at jeg vil huske dem fremover!
se lige hvor fin
syyysssshhh, ikke sige dette til min mand;-)




Helt igennem smuk indkørsel til denne strålende fantastiske have som i den grad føles som lige dele maskulin og feminin, hvad der gør det ved jeg ikke helt, men det er en form for vildnis, der er så utroligt sanseligt og smukt, og styret, ja det er mine ord og billeder !
1000 tak for at du kiggede med
Med venlige hilsner
Anette

23 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Man kan se å billederne, atdet har været en fantastik oplevelse.
    Du skriver dejligt engagerende!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak JetteMaiken, ja oplevelsen var helt igennem fantastisk, og havde så mange billeder med hjem at det var svært at udvælge og begrænse sig:-)

      Slet
  2. Sikke en vidunderlig oplever for jer! Tak fordi du deler med os herude - det var virkelig spændende at læse og også at få lov til at se din smukke datter. Som JetteMajken vil jeg sige, at du skriver så levende og engageret.
    Ønsker dig en skøn midsommerdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de rosende ord! En stor fornøjelse at opleve og dele, også en dejlig dag til dig!

      Slet
  3. Smukke fotos fra og begejstring for en skøn, skøn have. Den er virkelig en oplevelse og et orgie ud i frodighed. Havde selv fornøjelsen af at besøge haven for nu næsten præcis et år efter - skønt møde med både have og ejer:0)...og så må jeg tilstå; da jeg kom hjem syntes arbejdsopgaverne her pludselig lidt mere overkommelige;0)

    SKØN dag fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Katinka:-) Ja kan kun give dig ret sikke en frodighed, og en stor fornøjelse også at hilse på HR Dalby! Hi hi, ja der er nok lige lidt forskel i arbejdsopgaver;-) jeg kom derfra med en stigende tilfredshed med egen nyanlæggelse staudehaven, egentligt gav dit indlæg den anden dag også et puf i den retning, for det er svært når oplevelsen(følelsen) gerne må være naturlig og ukontrolleret, også slippe den kontrol, og se hvad der sker, faktisk endte det ud med at jeg nu skal have flyttet få planter, frem for stort set alt!
      Også en rigtig skøn dag til dig

      Slet
  4. Sikke et skønt indlæg om besøget i søndags, det er bare spot on! Skønne billeder - og sikke en smuk datter du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Frede! ja hun er smuk, tror hun har arvet det bedste fra min mand og det bedste fra jeg;-)

      Slet
  5. Hvor ser det hyggeligt ud - og skøn lille historie du fik med....
    Håber jeg måske kan være heldig næste år..... Det må da vist opleves..!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har ret Susanne, at opleve det selv er helt anderledes, håber også at du bliver en af de heldige, rigtig meget held og lykke til dig:-)

      Slet
  6. Hej Anette, sikke en masse dejlige billeder du har fået lagt ind og mange af dem fra en helt anden vinkel end min, dejligt :-). Det var en rigtig god oplevelse og man fik en masse med hjem, som måske skal prøves af ;-), ønsker er der nok af :-). I tirsdags og onsdags var jeg i Sverige og besøge blomsterkunstner Tage Andersen i Gunillaberg. Det er også et helt fantastisk sted, men på en helt anden måde. Jeg lægger billeder ind på bloggen, nok først i næste uge, da der er meget at berette om, tror faktisk heller ikke at der er så mange der kender ham. Forsat god aften, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Så skønt med forskellige vinkler, på et af dine billeder så jeg også noget jeg slet ikke havde opdaget, trods det at vi gik mange runder!
      Dejligt med nye ideer, her skal der også i første omgang flyttes kun lidt rundt;-) det er som mange små brikker samles fra flere steder, så de kan passe ind her.
      Øj hvor jeg glæder mig til at se billeder fra Tage Andersens hjem i Sverige, husker jeg så lidt på tv for nogle år siden, fed stil, lækkert sted, ellers har jeg ikke hørt så meget til ham de sidste år, måske fordi jeg ikke færdes så meget i de binder kredse mere.....
      Ha en skøn dag
      Anette

      Slet
  7. Hej Anette.Dejligt indlæg fra CD s skønne have.Og også dejligt billede af din smukke datter.
    Kan godt forstå at det har været en eventyrlig oplevelse..............som jeg håber at jeg også får lov til engang.Og en dejlig historie om de to du mødte i haven.
    Sådan et besøg kan man leve længe for.
    En god dag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Og 1000 tak, du har så ret i at det besøg kan man leve længe på:-) Ønsker dig alt mulig held og lykke, til at du også er en af de heldige en dag!
      Rigtig god aften, og krammer fra Anette

      Slet
  8. Hej Anette. Skulle lige ind at se dit indlæg - det føles som om jeg selv var der - nåh ja, det var jeg også, selvom det ikke er gået op for mig endnu at jeg skulle være så heldig. Jeg har fået en masse inspiration til egen have. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Ja det var en stor oplevelse, som tager lidt tid til helt at bundfælde sig, med alle de idtryk:-D hver gang jeg kigger billederne bliver jeg så glad!

      Slet
  9. Hej Anette Sikke et flot indlæg med fantastiske billeder. Ligesom selv at være der, jeg kunne desværre ikke deltage i lodtrækning, da min datter er meget syg. Så vidunderligt at være på rundtur med dig. Smuk datter du har. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      1000 tak, og det er en fornøjelse at du tog på rundtur i haven, her.

      Ked af at høre din datter er meget syg, ønsker jer alt det bedste og rigtig rigtig god bedring med hende.
      Tak også god weekend til jer og et lille kram

      Slet
  10. Dejlige billeder og også set fra vinkler, vi ikke har set så tit!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Susanne, dejligt at opleve hvordan have/planter og huse spiller sammen, også de mere fredelige steder. Havde 300 billeder at vælge imellem så lidt svært at udvælge.

      Slet