mandag den 9. juni 2014

Jeg GLÆDER mig helt vildt, og lidt mere af det vilde

Gæt engang, prøv lige om du kan, nej du behøver ikke alligevel;-) jeg må sige det, kan ikke holde på sådan en nyhed, jeg er en af de heldige vindere til et besøg i Claus Dalbys have , Yesss jeg så mailen på min tlf lidt før klokken 6 til morgen, og jublede, og jublede, og jublede , godt vi har et stykke til de nærmeste naboer, som nyder at sove længe!




Det føles som en utrolig ære at få lov at besøge Claus Dalby, og komme ind i hans eventyrlige og smukke haveunivers!

Havde planlagt en anden type indlæg til i dag, men billederne duede ikke, så jeg gik en tur ud med kameraet, for her er et af de syn jeg i den grad nyder dagligt, særligt om morgenen, hvor valmuerne står så smukt, og aktiviteten er en stor summen.
Det er mit ukrudt ved flisegangen, som jeg har vist tidligere, det hele er kommer af sig selv, også er der luget det ud som jeg ikke gider have, yderligere er der sået en skøn eng blanding, som vokser fint, ikke helt det først planlagte,da noget af det ville blive for voldsomt.
Hækken er en aronia, er vild med farverne på bladene, blomsterne og bærerne, har ikke bestilt andet end at beundre dem i det år, de lille barrods planter har stået der, planen er en uklippet hæk, der står mellem frugthave og køkkenhave, som også ligger i to forskellige niveau .
Ønsker dig en glædelig 2.pinse dag!
Mange hilsner Anette

23 kommentarer:

  1. Juhu Anette - hvor er du heldig! Tillykke! Jeg kan så afsløre, at vi kommer til at mødes IRL, for jeg har også vundet et besøg i hr Dalbys have - ligesom dig jublede jeg også temmelig højt, da jeg læste mailen. Vi ses da bare i Århus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt heldige Frede, stort tillykke til dig:D og glæder mig til at møde dig IRL!

      Slet
  2. De billeder du viser duer i hvert fald! Hvor er de smukke! Og til lykke med udtrækningen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, og igen 1000 tak! Ha en skøn sommer aften:-)

      Slet
  3. Tillykke - hvor er det spændende, at du er en af de heldige, der skal besøge Claus Dalbys have! Håber du fortæller mere senere og gerne med billeder :-)
    Og dine billeder her fra morgensolen er helt vidunderlige - lyset falder så smukt ind gennem bladene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vildt spændende Gitte, og hvis jeg kan huske at tage billeder fra dagen i HAVEN, vil det være en stor fornøjelse at dele billederne her:-) 1000 tak morgenen var helt utrolig smuk i morges! Ha en dejlig aften!

      Slet
  4. Hej Anette og Frede, tillykke med at I har vundet, I kommer til at slæbe på mig også, for jeg har også vundet ;-). Bortset fra det ;-), så er det nogle skønne billeder du har lagt ind, dejligt med vilde blomster, dem holder jeg meget af :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak Margit, også stort Tillykke til dig, så fornøjeligt at skulle hilse på dig der:-) Det er slet ikke til at lade være med at holde af de vildbasser, og sikke de mængder de kommer i, man skulle tro at de havde hørt at nu anlægges der have;-)

      Slet
    2. Aj, hvor hyggeligt - det bli'r da et helt blogtræf - gårdejerinden kommer også!

      Slet
  5. Hej Anette
    Stort tillykke, Jeg er bare så misundelig ( på den gode måde). Det bliver en kæmpe oplevelse at se CD's have.
    Skønne billeder du viser.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Laleh!
      1000 tak, kan let forstå du er misundelig på den gode måde, det ville jeg også ha været! Tror på oplevelsen bliver helt igennem fantastisk og stor!
      Ha en skøn dag
      Hilsner fra Anette

      Slet
  6. Også mig! Jeg har jublet hele dagen...

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tillykke til dig Tina, så herligt med al den jubel, manden her kunne slet ikke forstå det var så vildt, men tror han har forstået det nu:-))) Vi ses!

      Slet
  7. Stort tillykke med, at du er en af de heldige :-)
    Jeg håber hvert år, men nej desværre.............heller ikke denne gang..................

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Vivi, jeg føler mig også heldig! Rigtig meget held og lykke til dig!

      Slet
  8. Hej Anette
    Stort tillykke. Du kan godt glæde dig. Jeg var en af de heldige sidste år, og jeg syntes, det var en stor oplevelse. Det var i pinsen og min mand, som var min ledsager, havde bestilt hotelværelse på Villa Provence, hvor Tage Andersen et par dage før havde været forbi og indrette deres gårdhave, så det blev en skøn haveweekend. Vejret var rigtig vidunderligt om lørdagen, men mindre pænt om søndagen, hvor vi stod klar uden for CD´s have kl. 11. Håber, du vil tage billeder og lægge dem ud her på din blog.
    Rigtig god fornøjelse
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten Miriam!
      Hvor lyder det som en fantastisk tur i havde sidste år, rigtig luksus, skønt med forkælelse, må også have været spændende at se hvad Tage Andersen havde fundet på, og en vidunderlig afslutning! 1000 tak for lykønskning, og hvis jeg kan samle mig sammen til at tage billeder den 22/6 så vil det være dejligt at kunne dele her!
      Mange hilsner Anette

      Slet
  9. Hej Anette.Stort tillykke med udtrækning til besøg hos CD...........heldige dig!
    Glæder mig til ALLE de billeder du forhåbentlig vil tage.
    Skønne valmuer du viser................vi har bare SÅ meget at glæde os over i vores haver lige nu.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak fra heldige mig:-D Håber også på at få taget mængder af billeder. og så kommer de her, også!
      Ja du har ret Jette, det er dejligt med al den skønhed, til glæde og velvære, elsker simpelthen morgen runden!
      Ha en skøn dag
      Kram fra Anette

      Slet
  10. Smukke billeder af valmuefrodighed, dem kan jeg ikke stå for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Let at forstå, det kan jeg heller ikke;-) hyggeligt med med kommentar fra dig!

      Slet
  11. Super flotte billeder jeg er ikke ked af, at det blev det indlæg :-) tillykke med udtrækningen til dig og jer andre der har vundet. Og tænk hvor vidunderligt, at i kan mødes IRL. Glæder mig til at høre om jeres besøg. Jeg deltog ikke i lodtrækningen, da jeg ikke har mulighed for at tage afsted. Men det må være vidunderligt at komme på besøg i hr Dalbys have.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina! Glæder mig til om 8 dage:-)

      Slet