lørdag den 14. juni 2014

Lidt om skildtning og drømme der snart bliver til virkelighed

Vi bor midt mellem Randers og Langå, ud til trafikeret vej, et vældig fint sted for at starte en lille butik op, hvis man ser bort fra at stedet ikke bemærkes i farten.
Jeg har haft skilte ved vejen, og har stadig et, hvorpå der står gamle sager og kreativt værksted, dette er set og reageret på, men ville gerne lidt mere reaktion, og begyndte at sætte et lille udvalg af de ting jeg har ud til vejen, og det VIRKER!
sådan ser det ud ved vejen i dag
 Så drømmene begyndte at poppe op, for bliver helt glad af at købe og sælge, skønne og sjove ting, møder mange spændende mennesker, og kontakter opstår efterhånden, det handler bare om at lytte efter, og handle på det.
Som flere ved er min butik i campingvognen og området omkring. Den kære bette skat er nu ved at være for lille, og regner eller stormer det er det ganske enkelt udfordrende, at vise tingene frem på en ordentlig måde. I en stund nu har manden og jeg snakket frem og tilbage, tegnet og fortalt, og er nået frem til at bygge et lille træhus, med en tilhørende overdækning, og jeg vil lige vise en smule af hvor skal ligge.
Vores indkørsel som den ser ud nu. Vi vælger at fjerne stendiget(jubiii flere sten at lege med) og fælde de syrener der ses  tv på billedet, yderligere skal der planeres ud, og laves mulighed for bedre at kunne parkere, samtidig giver det en fin åbning!
 I området over, fra birketræet hen mod hegnet kommer der en overdækning, med bagvæg, så det meste af buskbomhækken skal flyttes et andet sted hen, håber det kan lykkedes. Bag hækken er vores køkkenhave samt drivhus. Det lille træhus kommer på den indvendige side af hegnet, i forbindelse med overdækningen, og der vil komme to døre i huset, da det kan åbne op for flere muligheder.
Og jeg glæder mig helt utroligt!
Med venlige lørdagshilsner
Anette

30 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at det har hjulpet med et lille udvalg af dine ting ude ved vejen! Det ser vi også her, og jeg kigger altid selv langt efter ting, der står og frister på den måde. Spændende også med dine planer - jeg ville ønske, jeg boede nærmere og lige kunne kigge forbi.
    Ha' en skøn weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er lidt langt, kunne være morsomt at byde dig velkommen:-D Faktisk var det jo nærliggende at stille op ude ved vejen, havde bare tænkt sådan siden i julen med kransene, og det kan jo undre mig;-) 1000 tak Gitte, også en dejlig søndag til dig!

      Slet
  2. Det bliver skønt for dig med et træhus til dine varer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver så dejligt, selvom det tager et stykke tid, så er jeg allerede ved at plante op af stolperne;-)

      Slet
  3. Hej Anette - hvor sjovt. Du bor meget kort fra mine forældre, der bor i Stevnstrup. Jeg skal ud til dem i morgen eftermiddag. Hvis jeg når det kigger jeg lige forbi - det kan jo være du har åbent :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone! Ja det er lidt morsomt at verden "bliver så lille", spændende måske vi ses:-) i alle tilfælde god søndag!

      Slet
  4. Hej Anette
    Det ser hyggeligt ud med alle de gamle ting. Jeg har selv en marskandiser- antik og antikvariat.
    Blikfang er fint! Jeg sælger meget ude fra gaden.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Alle de skønne sager, var lige inde for at kigge din profil, kan også se du har skiftet branche! Utroligt hvilken forskel det gør med tingene på vejen/gaden, men ganske enkelt let at forstå!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  5. Uha det ser fristende ud...håber snart at få tid til at kigge forbi. God dag til dig.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at blive fristet Rita:-D Ha også en rigtig god dag, vi ses en dag!

      Slet
  6. Sikke store planer! Held og lykke med projektet!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana! Ja der ligger lidt arbejde bag, er så heldig at min far er maskinhandler, og har de redskaber der skal bruges til graveprojektet, og når der er sådanne maskiner involveret er han ikke til at stoppe og i sit es:-D du skulle se den gamle, ha ha

      Slet
  7. Ærgerligt at jeg ikke bor i nærheden, for de to zink spande under kufferten ville jeg godt eje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er skønne de gamle zinkspande, ville også eje dem selv, men de er også en fornøjelse at have i butikken:-) God søndag!

      Slet
  8. det lyder som et spændende projekt... og drømme de er fantastiske....
    Jeg må vist forbi en dag.... Kommer sommetider gennem Randers
    Ses

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også helt vildt, også selvom sommerferien må blive til nogle dagture! Så ses vi måske en dag Susanne, tænkte på dig i aftes da vi kørte uden om Kjellerup, for at komme til Ikast:-)

      Slet
  9. Ajj, Anette, hvor lyder det spændende! Bare det var mig ;-) Det er fantastisk, når drømme bliver til virkelighed - og sikke en god ide med tingene ved vejen - der er også lige et par ting i din udstilling, der ville få mig til at stoppe! Go for it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ajj Frede, håber du får din drøm til at gå i opfyldelse en dag, på den ene eller anden måde, flot det du allerede har gjort, og fortsat gør! Du har ret det er dejligt når drømmene/ønskerne bliver virkelige! 1000 tak!

      Slet
  10. Hej Anette. Sikke et spændende projekt du er i gang med. Det er også min drøm at kunne sælge mine ting herhjemmefra. Jeg fletter i pil og støber beton, og har snart fyldt haver osv hos venner og familie, så må det være tid til at sælge.
    Spændende blog du har, vil helt sikkert besøge den igen en anden gang.
    Hilsner fra Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke, og velkommen til, kiggede lige omkring din blog, og må kigge mere, dejlige billeder, og flot enkel blog du har! Og hvor lyder det dejligt med al det pileflet, simpelthen et skønt materiale, og fascineres så let som ingenting af det der kan fremstilles!
      Det er overraskende spændende at starte for sig selv! Er spændt på at kigge med hvad der sker ved dig!
      Mange hilsner Anette

      Slet
  11. Hej Anette.Spændende planer du har.........det skal nok blive godt.
    Og jeg synes det er godt med nogle ting ude på vejen ..........det lokker kunderne til.
    Fine fund du viser...........og god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja føler det også meget spændende, og nyder i den grad at sætte tingene op ved vejen! Mange tak, også en skøn dag til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  12. Hvor spændende. Det bliver rigtigdejligt for dig, med en ikke flytbar butik. Det bliver også dejligt med det overdækkede område til udstilling. Kan godt forstå at du glæder dig.
    Hvor har du mange spændende ting på billederne.
    K.H. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver helt vildt dejligt, og giver så mange flere muligheder! Og vældig sjovt med de forskelligartede ting, 1000 tak, og ha en dejlig dag!

      Slet
  13. Held og lykke med projektet - det skal nok blive godt, og du har jo en masse skønne ting til salg. En skam jeg bor så langt væk!

    SvarSlet
  14. Hej Anette
    Det ser bare godt ud fra vejen, man kan jo ikke lade være med at stoppe og kigge på dine skønne ting. Det er ærgerligt at det ligger så langt væk fra mig.
    Det er dejligt med drømme og projekter. Bliver spændende at følge udviklingen.
    Ha' en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej med dig Laleh!
      Oplever også oftere nu, at folk vender bilen, lidt længere henne ad vejen, for at komme tilbage og kigge, og det er så dejligt, og tænk engang også mænd på tur må lige kigge ind, søndag kom der næsten kun mænd i butikken:-)
      1000 tak også en dejlig dag til dig!

      Slet
  15. Hold da op Anette, det lyder spændende, det glæder jeg mig til at se, både forløbet og det færdige resultat. Jeg elsker projekter, tænker du gør det samme, det skal nok blive godt :-). Glæder mig til søndag :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Blev faktisk overrasket over hvor meget jeg glæder mig til dette projekt, og alle de medfølgende detaljer, det er næsten som mit lille barn, boblende glæde:-) Glæder mig også til søndag, spændende om du når badet;-)

      Slet