tirsdag den 22. juli 2014

Blomstrende og farverigt

Det er sådan en stor nydelse at kigge på alle disse dagligt, og at se aktiviteten af bier sommerfugle, brombasser og andet summende, og kvidrende. Som sagt tidligere begyndte jeg at anlægge haven sidste år, og jeg har morgenfruer flere steder, samt andre frøblandinger, en del vildarter, men også ordinære stauder, buske mm, jeg holder i den grad af  farver.


min første gang med geoginer, og det er en stor succes, jeg købte dem i blandede farver, så det er spændende




sæbeurten stod i skovkanten og lokkede med den skønneste duft, nu står den her



bag de tre store kummer er der sået solsikker, planen er at det skal virke som et gennemsigtigt gardin, lavendlerne har jeg selv lavet;-)


skarbiosa kom også med hjem fra engen sidste år

kl 8 blomst kom med mig hjem fra engen, også sidste år, utroligeste farve, forførende duft, og meget meget selvsående

og nilleke er pludselig kommet af sig selv, velkommen:-)


Med lysten til at dele:-)
Mange hilsner Anette

14 kommentarer:

  1. Ih, altså, Anette, nogle skønne, halvvilde bede du har. Jeg er vild med dem!

    SvarSlet
  2. Skønne blomster i alverdens farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo næsten som en blomsterbutik, bare bedre;-)

      Slet
  3. Sikke buketter du kan plukke ind - hvor er det smukt og fint og ganske dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt med buketter i huset, og det har vi:-)

      Slet
  4. Hej Anette
    Jeg kan se, at du også har mange valmuer.
    Jeg kan godt lide du har mange farver- det er så livsbekræftende...

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev fuldstændig solgt til valmuer, sikke strålende farver, og forskelligheder, det er sådan en stor nydelse, ja ja jeg er helt vild med dem også;-) Det er dejligt med farver, og du har ret, det er livsbekræftende. Som ansat blomsterbinder var mine ynglings buketter dem hvor jeg fik frie hænder med farverne, yess:-)

      Slet
  5. Det er nogle skønne billeder, du har taget, og en have lige efter mit hjerte!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, og hvor dejligt at høre:-)

      Slet
  6. Hej Anette.Skønne billeder af dine farvestrålende bede.....................rigtig smukke.
    Dejligt at kunne klippe til buketter.
    Og valmuer er bare noget ad det bedste.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak! Ja det har du ret i, men har stadig lidt svært ved bare at klippe løs, men selvfølgelig klipper jeg rundt omkring, holder virkelig af hjemmegjorte buketter, og øver mig i at de ikke er for pæne;-)
      Er også glad for at jeg har fået "øje på" valmuerne i min have, de tog mig nærmest med storm:-)
      Mange tak også en rigtig god dag til dig, kram fra Anette

      Slet
  7. Her er ingen farveforskrækkelse, tak for det, dejligt ser det ud :-)

    SvarSlet