mandag den 7. juli 2014

Det rolige område

Billederne er 4 dage gamle, morgenen var helt igennem henrivende, og lyset ganske særligt. Området er vores frugt og bærhave, en del af det blev plantet sidste år, og noget er kommet til i år. Jeg kan jo ikke lade være med at eksperimentere med ukrudt, her fik græsset lov at gro for ca 3 uger siden, og det eneste græs der ikke er sveden af tørken er det høje:-)




Jeg imponeres til stadighed over alle de nye vildarter der dukker op her på matriklen, ting jeg har beundret i den vilde natur står her pludselig, også uden at jeg har plantet det:-) tror den gammelrosa hedder harefod, også er der margueritten.


Den her er også en ny beboer, aner ikke om det er ukrudt eller staude, måske den er kommet sammen med clematissen. Men den er usædvanlig sød, og breder sig som ukrudt:-) Nogen der ved hvad det er for en?

Ønsker dig en dejlig dag
Mange hilsner Anette

24 kommentarer:

  1. Det er en ukrudt, men hvad den hedder ved jeg ikke, men den er smuk. Du har fanget lyset så smukt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er utrolig sød, kom i mellem tiden på at slå den op i min vilde plante bog, og har fundet frem til at det er en læge jordrøg, derefter kunne jeg jo google det;-) Tak:-)

      Slet
  2. Hvor er det en god idé at lade græsset gro - det er meget smukt og lidt vildt, får haven til at hænge sammen med det omkringliggende landskab og så tror jeg insekterne er vilde med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er egentligt lidt underligt for arbejder også på at få det til at føles naturligt med den omkringliggende natur, og det havde slet ikke tænkt det da jeg lod det gro;-) Kan jo godt se det nu 1000 tak for at fortælle:-)

      Slet
  3. Hvor er det nogle dejlige billeder! Jeg kender ikke navnet på planten, men den er smuk. Har selv fået nogle blomstrende planter i græsplænen, som ikke plejer at være der. Det er helt sikkert ukrudt, men de er også smukke og bierne er rigtig glade for dem.

    Hilsen
    Birgit M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgit!
      1000 tak!
      Har i mellemtiden selv fundet navnet på planten, en læge jordrøg(fin historie på wiki). Skønt med sådanne blomstrende overraskelser:-)
      Hilsner fra Anette

      Slet
  4. Det er fantastisk smukke billeder, Anette - sikke et vidunderligt lys du har fanget med dit kamera! Jeg kender desværre heller ikke navnet på den fine ukrudtsplante.

    SvarSlet
  5. Ih, altså, nogle smukke billeder! Og et smukt sted I bor! - Jeg ved heller ikke hvad den vilde blomst hedder, men jeg synes også den er køn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja stedet her er også utroligt skønt, og vi elsker at bo her, 1000 tak Nana:-)

      Slet
  6. Flotte billeder - morgendis er utroligt smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth, ja det er smukt, og forsvandt rimelig hurtig den tidlige morgen.

      Slet
  7. Sikken et magisk lys. Jeg må vist til at stå lidt tidligere op :-). Spændende med alle dine ukrudtsplanter. Det er jo et helt (have-)kapitel for sig og den måde du bruger dem på er meget fascinerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er magisk tror jeg tog ca 50 billeder på den korte stund det varede, jeg er god til at stå tidligt op, men det med solnedgange her i sommeren er jeg ikke god til;-) 1000 tak Birgitte, det er også vældig spændende det med ukrudtet, hver gang jeg beslutter mig for at bruge hakkejernet på visse steder, så opdager jeg et eller andet som ihh og åhh, som lige må studeres og værnes om, og hænderne kommer i brug i stedet .

      Slet
  8. Hej Anette.Sikke da nogle smukke billeder du disker op med................fantastisk lys.
    Rigtig god ide at lade græsset gro frit når man har plads til det.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Mange tak, og ja det kræver noget plads at have sådan et område, er glad for at jeg har muligheden.
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Hej Anette
    Skønne stemningsfulde billeder.
    Sikke et lys. Det ånder af ro....
    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMajken!
      1000 tak, holder usigeligt af den ro der føles med jævne mellemrum.
      Kram fra Anette

      Slet
  10. Hvor er det smukt. Sikke en morgenstund

    SvarSlet
  11. Meget, meget smukt, græsser er helt fantastiske, når de står med deres frøstande :-)
    Jeg har ikke et vildt område som dit inde i haven, men har udsigt til noget lignende på engen, som er lige over for vores hus. Jeg elsker synet af de vilde græsser og blomster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi!
      Uha ja elsker også sådanne områder, helt igennem fantastisk syn og oplevelse, kan godt forstå du glædes over det i har ved siden af:-))

      Slet
  12. Det ser helt fantastisk ud!

    SvarSlet