fredag den 8. august 2014

Blomstrende glæde

Blomsterglæden, blomstre, og sådan skal det være, får helt sommerfugle i maven, og nyder i den grad dette skue. Jeg redigere aldrig i billederne, men alligevel kan det kaldes bedrag, for her er tre af de fire nyindkøbte, græsset, phloxen og sommerfuglebusken, de står i potterne, og da jeg satte dem op af de sorte kummer, kaldte de på kameraet;-) de skal senere plantes i forhaven.


såede zinnia i kummerne, her er en af de fire der kom

denne er den eneste navngivne dahlia, muligvis after eight





Som tidligere fortalt købte jeg dahliaerne i blandede farver i sidste øjeblik og 3 for en tier, og jeg er begejstret:-)
Ønsker dig en god dag.
Mange hilsner Anette

18 kommentarer:

  1. Smukke dahlia - jeg elsker de enkle dahlia, b.la. fordi de tiltrækker mange insekter.

    God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et skønt og stort + ved dahlia, nogle gange sidder der både brombasser og sommerfugle i samme blomst, vældig fornøjeligt:-))) Mange tak skal du ha Gitte

      Slet
  2. Kære Anette
    Hvor ser det dog skønt ud- så jeg kan godt forstå, at du er "blomsterglad".
    Det sidste billede er superfint! Jeg kan godt lide de drejer hovederne.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. :-))) Mange tak JetteMaiken, det sidste billede er også min favorit, nyder at se bevægeligheden

      Slet
  3. Dejlige billeder, Anette! Jeg elsker daliaer, og tre for en 10'er er da utroligt, når de er blevet så flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte:-) Ja det var noget af et kup, vidste slet ikke at dahliaer var så skønne at have i sin have, er glad for at have opdaget dem og alle deres kvaliteter;-)

      Slet
  4. Mukke sensommer billeder , der bekræfter at jeg var så dum at jeg helt glemte at sætte Dahliaer i år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange takker Miri, hæ hæ og jeg har først opdaget at de er dejlige at have i år:-)

      Slet
  5. Ja de blomster er da lige til at blive glad i låget af :-) Dejlige billeder. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de har en afsmittende effekt:-) 1000 tak også god weekend til dig

      Slet
  6. Dahliaer er skønne - de passer forunderligt godt til årstiden! Jeg kan desværre ikke have dem i haven pga. snegle, men har lidt i krukker på altanen - det er dog ikke helt det samme!

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan være ret så forslugende de snegle, de forsøger også at kravle op i kummerne her, men det lykkedes sjældent. Er spændt på at følge dahliaernes videre udvikling, i forhold til det jeg har læst rundt omkring på blomsterbloggene. Nej nok ikke helt det samme, men du har en fantastisk skøn altan:-)))

      Slet
  7. Dejlige skønne glade blomster, det skal nok blive fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også helt vild med dem, Ja mon ikke:-))

      Slet
  8. Hej Anette.Dejlige indkøb...............smuk floks og græs.Er selv blevet helt hug på græsser.
    Og dit gode køb har da virkeligt gjort sit.............for sikke et dejligt blomsterflor.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Åh ja græsser, kunne drømme om et pænt stort område, med græsser bregner og hostaer, og lidt flere træer, som en "grøn" og frodig oase her i sommeren:-) Det er min første rigtige floks, farven er lidt anderledes i virkeligheden.
      Er meget tilfreds med blomsterfloret som står i kummer, så de er lette at styre med vand.
      1000 tak også en rigtig god weekend til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Aj, hvor ser det skønt ud! Floks, har jeg lagt mærke til, kan godt ændre farvenuance i løbet af dagen, spændende ikke!? Dit dahliakup er da fantastiskt, hvor er de alle smukke og så bliver de jo ved og ved til frosten kommer.
    Kh Rose

    SvarSlet
  10. Hej Rose!
    1000 tak! Ja vældig spændende med floksen(min første), opdagede i går eftermiddag at nuancen igen var anderledes, så dejligt at du bekræfter det, tak:-) Er så nysgerrig efter dahliaerne, de står på et sted vi ser dem mange gange om dagen, også fra køkkenvinduet, så de bliver til stadighed beundret.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet