tirsdag den 26. august 2014

En update på byggeriet af butikken

Så sker der atter noget på byggeriet af butikken, i fredags kom skelettet op at stå ved hjælp af tre kvikke mænd, og jeg har trang til at sige jeg er glad, og glæder mig utroligt. Det er fint med tegninger, men jeg oplever gang på gang at jeg først virkelig kan forholde mig til tingene når de står der. Morgenen efter brændte min morgenmad på fordi jeg sad der og beundrede og drømte;-) I dag kommer elektrikeren, og på fredag kommer de kvikke hjælpere igen, og ind til da står mit arbejde med at male brædder til facaden. 
Den del af bygningen der er tv, er det rum der er frostfrit, og, den anden del, den th, er en overdækning, hvor bagvæggen bliver helt lukket, dog med et par staldvinduer i for at give et kig. Jeg har erfaret at det giver en helt anden oplevelse når besøgende/kunder kan se noget af matriklen, det føles som der kryber en ekstra dimension af ro/behag indover

Der hvor midten af bygningen er, kommer der store sprossede vinduer, samt glasdør, det er indgangen, mellem de forskudte taghældninger kommer der også et langt vindue, i den ende der er tv kommer der endnu en glasdør, udenfor den kommer der en terrasse, som forbindes med stien til drivhuset.

Vi har snakket en del omkring farven på bygningen, men da jeg for en stund så et træhus på en anden blog, da ændrede farvevalget sig, jeg forventer at når det kommer op og har stået en stund, at det kommer til at se mindre grå ud, her er det lige malet med transparent gori. Vi maler inden, da træet vil give sig alt efter vind og vejr, og vi ønsker ikke de der sprækker der ellers kan komme til syne, sømhuller må plettes efterfølgende. Finder også farven meget skøn sammen med birketræernes stammer
I alt dette med byggeriet har jeg måttet træffe en svær beslutning. Jeg har ind til videre lukket de næste 14 dage. Men du er velkommen, hvis der er noget du har lyst til at se, eller spørge om. Under fanen beliggenhed/åbningstider vil der løbende opdateres omkring åbningstider i byggeperioden. 
gråstenrosen, sund plante, blomstre nu virkelig fantastisk for 2. gang, men denne gang kommer der de rosa pletter, duften er svag

golden celebration, dens blomster har det endnu med at ligge ved jorden, men den stor trives, og dufter fantastisk:-)
Det var alt for i dag, må din dag blive god!
Mange hilsner Anette

26 kommentarer:

  1. Jeg står helt af, når folk beskriver bygge- og haveplaner. Jeg ejer simpelthen ikke evnen til at se det for mig, så jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Ikke underligt at du sidder og drømmer om dit nye hus over morgenmaden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den første lettelse der opstod her var at butikken ikke virkede malplaceret, og overdøvende, i forhold til resten af matriklen. Glæder mig også til at tage det i brug, og vise det. Nej vel, den morgen måtte jeg koge en ny gang grød;-)

      Slet
  2. Hvor spændende! Det skal nok blive fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja føler det også spændende, Tak Nana:-)

      Slet
  3. Vi er også i gang med at bygge drivhus, bliver nok ikke færdig i år. Venter lige med at vise det til vi har modtaget byggetilladelsen...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Så det må være et stort drivhus, med støbt fundament? tænker i forhold til byggetilladelse, spændende! Kan godt huske du viste noget for en stund siden.

      Slet
  4. Hej Anette.Hvor spændende med din nye butik..................glæder mig meget til at se den færdig.
    Og kan godt forstå hvis du er lidt utålmodig med at få den færdig
    God fornøjelse med malerarbejdet.
    Knus Jette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Glæder mig også til at vise den. Forsøger at lade den der utålmodighed være, men den kommer af og til, for savner i den grad at have åbent, men alt er for bøvlet netop nu. Så jeg må bruge tiden på noget forberedelse:-)
      1000 tak, hygger meget når jeg maler!
      Kram fra Anette

      Slet
  5. Hej Anette Hvor spændende med butiksbyggeri, jeg glæder mig til at se det færdige resultat

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina:-) Og jeg glæder mig til at vise det frem!
      Ha en god dag

      Slet
  6. Hvor er det spændende, Anette - skønt at se byggeriet af butikken tage form! Jeg glæder mig til at se næste fase.
    Ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig dejligt at se den komme til syne, og få en fornemmelse af hvordan det kan komme til at fungere. 1000 tak og god dag til dig Gitte:-)

      Slet
  7. Kære Anette
    Jeg ønsker dig held og lykke med byggeriet.
    Det bliver spændende at se , når det er færdigt!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  8. Det bliver alletiders når huset bliver færdigt. Kan godt forstå du er lidt utålmodig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre, tror også selv det bliver alletiders. God dag herfra:-)

      Slet
  9. Hej Anette, det glæder jeg mig til at se færdigt, det ser og lyder rigtigt spændende og det bliver godt for dig at have et sted hvor du kan hytte dig, hygge dig, indrette, oprette, sælge, leve, have besøg og jeg kunne blive ved. Forsat god fornøjelse, drømmeri og til slut endelig indfrielse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor det bliver så godt, Margit, 1000 tak for de muntre ord, som er ganske rammende:-)

      Slet
  10. det er så en spændende proces du står midt i - hyg dig SÅ meget med det for den kommer ikke igen......ser drøn godt ud...knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er så:-) og du kan tro jeg både hygger mig, langt det meste af tiden, håber kunderne vender tilbage når jeg åbner igen. 1000 tak Grethe, og kram

      Slet
  11. Hvor spændende! Det bliver dejligt med en butik til alle varerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør det, og glæder mig til at pakke det hele ud, stille an og slå dørene op, og invitere indenfor:-)

      Slet
  12. Hej Anette... Spændende projekt I har gang i... Det er altid godt med projekter...
    Spændende at se det færdigt.... Pøj pøj
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne! Og endelig efter en del år kan jeg kan blive bidt af sådanne projekter, yderst spændende;-) 1000 tak Kram fra Anette

      Slet