lørdag den 30. august 2014

Fra et skønt besøg i Fru Pedersens have i Vemb

I går blev det til et besøg i fru Pedersens have. Herhjemme styrtregnede det fra 6.30 og det gjorde det stadig da vi drog mod vest lidt før middag. men vejrguderne var med os, da vi ankom skinnede solen næsten og gummistøvler og div kunne pænt blive i bilen. Jeg havde stor glædet mig til at besøge den have og ikke mindst Anette, som i den grad inspirere med sin passion og måde at hygge op på.
Her ses velkomsten ved p-pladsen, og hvor det bragte smilet frem.

Og vi blev budt velkommen ca her, af Anette, samt 4 killinger som kommer senere i indlæget. Og sikke en frodighed at komme til, hjertetræet er blot 14 år gammel, og det er et af de træer der skal plantes i vores have. Jeg fik taget 280 billeder sååååå, you know, så her kommer en rimelig mængde;-)






Killingerne fulgte os i hælene, de to af dem vendte om, mens de andre to fortsatte med at følge os, de havde aldrig været så langt væk fra deres base før, og begyndte at miave meget højt, så Ida fulgte dem tilbage.


er den ikke bare skøn:-)









flotte gamle frugttræer


den vogter ved udgangen til marken


imponerende syn

Og det fantastiske lille lysthus, som der også var hygget op i med stearinlys, ja de stod mange steder, også ude, en af de ting jeg selv vil øve mig i, er bedst til at gøre det inden døre;-)

så fint altså, og længe siden jeg sidst har set planten venushår






Og her er en smilende fru Pedersen:-) en fantastisk god værtinde 
Og støvlerne her måtte med, min datter havde sådan glædet sig til at se dem, for har jo gennem tiden vist hende en del også fra dette sted.

En ting er sikkert og det er at vi vil tage turen til Vemb igen for at besøge hendes julehave. Kunne du selv få lyst til at besøge Fru Pedersens have, kan du finde meget mere information HER 
Yderligere 1000 tak til Anette, for en fantastisk modtagelse, og for at ville dele sit eget paradis med os andre.

Med venlig hilsen Anette

20 kommentarer:

  1. Skønne billeder fra en kendt have- du viser ny sider derfra, dejligt:) Det er meget inspirerende at være på havebesøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Miri, og det er dejligt at vise den flotte gamle skov have, som jeg finder yderst behagelig og frodig, JA det er absolut inspirerende!

      Slet
  2. Hej Anette.Vidunderlige billeder fra Fru Pedersens have...............som jeg jo selv besøgte i maj måned.Der er bare Så mange dejlige motiver i den store have.
    Og lidt ærgerligt at det ligger så langt væk...............for jeg ville da også gerne have set julehaven.
    Og Anette er bare en skøn værtinde,
    God weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja der er utroligt mange motiver og ganske svært at vælge! Jeg føler mig vældig heldig at vores voksne datter har lyst til at dele sådanne oplevelser med mig:-) for kender ikke mange der kan begejstres sådan. Jeg må vise julehaven gennem min linse, mon ikke også andre har lyst til det, for kan godt forstå det er lidt langt fra dig......ja hun vidner om et stort overskud og glæde!
      1000 tak også god weekend til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Det var da et fantastisk sted - tak for dine skønne billeder og inspiration til at besøge fru Pedersens have. Jeg kan heller ikke stå for de små killinger :-)
    Ha' en rigtig dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme:-) Uha nej vel;-) killingerne var slet ikke til at stå for, og utrolig svære at løsrive sig fra, det morsomme er, at Ida som normalt ikke er begejstret for katte, og det eneste hun pludseligt ønskede sig var sådan en bette kær en. 1000 tak også rigtig god weekend til dig. Kram

      Slet
    2. Jamen så må Ida da rigtig gerne få en med hjem, når i kommer til jul :-)

      Slet
    3. Fantastisk, vender tilbage om nogle dage vedr en kattekilling:-)

      Slet
  4. Åh, så mange skønne billeder du viser! Jeg har aldrig været i Anettes have, men jeg synes at jeg kender den - og jeg elsker den :-) Og så er både din datter og killingerne rigtigt søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå Nana, den er bedre i virkeligheden:-) Ja de er søde, Tak!

      Slet
  5. Dejlige billeder, åbenlys at du nød det og med god grund, det er en skøn have :-)

    SvarSlet
  6. Kære Anette.
    Tak for besøget, det flotte indlæg og det smukke vindspil. Hvor var det hyggeligt at have jer på besøg. Hils Ida. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Anette, det hele har været en stor fornøjelse, og rigtig hyggeligt. Det vil jeg gøre:-)
      Kram

      Slet
  7. Drømmer om at komme på besøg. Fik da helt vildt lyst til at se den smukke have. Du tager nogle skønne skønne billeder. Tak for kigget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå! 1000 tak og en fornøjelse du kiggede med:-)

      Slet
  8. Hej igen.Vil bare lige sige at du har vundet min give away.........................se mit nye indlæg.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej altså hvor dejligt 1000 1000 tak, kigger forbi senere, kan høre det bobler godt fra gryderne:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Sikke vidunderlige billeder du har taget! Dejligt med en så fin reportage der giver mulighed for at se nye steder i Anettes vidunderlige have!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina, og der er virkelig mange steder at gå på opdagelse i, selvfølgelig mange flere end de viste, at være barn der må være et helt utroligt eventyr.
      Vi kom gennem Holstebro derop, siger dig de har lavet nogle flotte næsten overvældende blomstrende sammensætninger i deres kummer, vi var så heldige at holde for rødt lys så de der kunne studeres bare lidt;-)

      Slet