torsdag den 14. august 2014

Hvad er det for nogle stole? DIY engle og noget blomstrende:-)

Nogle gange opstår ting ved tilfældigheder. Vi havde her i privaten en del overskudsstole, og jeg valgte at sætte dem tilsalg ved vejen, og har gennem en stund nu solgt stole i mængder, efter mine forhold. Da vores egne var solgt, købte jeg lidt flere, de er ikke på salgsdelen endnu, og andre er allerede solgt. Min bror køber og sælger også genbrug, det han kan sælge er anderledes end det jeg har. I går fik jeg en handel op at stå med ham, og fik 4 stole i den dyrere ende, det ene hold er gamle rokoko stole i mahogni, du kan se dem HER, det andet hold er disse, som talte utroligt meget til mig, har aldrig set sådan nogle før, og har søgt på alt muligt og umuligt, men kan ikke finde noget tilsvarende. De er i en udenlandsk eg, ryg og sæde er kraftigt læder, og de kan klappes let sammen. Er der nogen der ved, eller har set dem før, og har lyst til at fortælle vil jeg være meget taknemmelig:-D
nu med navn: kurulstol / savonarola chair SOLGT
Noget andet er at det er meget udfordrende at holde åbent i disse regnfulde dage, da jeg begynder at have flere møbler, så på dage med mere eller mindre lovet heldagsregn holder jeg lukket, men der kan altid kontaktes på mail eller tlf , for fremvisning eller spørgsmål, du finder oplysninger HER
Det positive er at jeg kan glæde mig, endda endnu mere til at slå dørene op, til den nye butik
DIY kobber/zink engle i nyt design





nu med navn:buzz ivory
Jeg har også hvide blomster, og jeg nyder dem i den grad, de er en skøn kontrast til alle de andre farver, som en sødmefyldt, "rolig" og fremtrædende plet. Sommerfugle busken fik jeg til min fødselsdag i april, et ønske, jeg plantede den på forsiden af huset, for havde sådan et skønt syn på min nethinde, men den ville intet der, den netop overlevede, for ca 14 dage siden holdt den flytte dag, og fik en ekstra gang gødning, og den kvitterede i løbet af få dage med at vokse, og sætte blomst, og se nu hvor fin der er blevet:-)

Ha en fantastisk dejlig dag
Kærlige hilsner Anette

14 kommentarer:

  1. Skønne hvide blomster! Jeg kender ikke stolene, men de er sjove - anderledes. Kan godt forstå du glæder dig til at få en "rigtig" butik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana! Ja det vidste jeg du kunne, har jo også set hvad du går og drømmer, forventningens glæde er heller ikke så ringe:-)) selvom jeg er lidt utålmodig, når det har regnet i flere dage.

      Slet
  2. Det var dejligt, at din smukke sommerfuglebusk vågnede op til dåd!
    Jeg har heller ikke set stolene før, men de er, som Nana skriver, sjove og anderledes :)
    Ha' en skøn aften, Anette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du kan også tro jeg blev glad, den er bare så sød! Har i mellemtiden selv fundet ud af hvad det er for nogle stole, de hedder kurulstole, a de er vældig sjove, og svære at tage billeder af, for de forandrede hele tiden udtryk.
      1000 tak Gitte også en skøn aften til dig:-)))

      Slet
  3. Ja, de ligner slet ikke klapstole, men det er de jo faktisk, kan jeg forstå. Sjovt at krejlergenet ligger til familien. Den hvide sommerfuglebusk købte jeg under betegnelsen dværgbusk for to år siden med navnet buzz ivory. Det lille gule centrum er så nuttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, Marie det er værre endnu, min far er krejler, og har levet godt af det og gør det endnu. Det gen har aldrig lagt til mig, troede jeg, for ville helst give alt væk. Men det gen har jeg opdaget og finder det ganske morsomt, altså handels"manden":-) ja den er helt vildt nuttet, skønt at få sat navn på, 1000 tak, også skal den have nyt sted igen pgu af den nye str der er i udsigt

      Slet
  4. Møbler har jeg ingen forstand på, men det er et smukt hvidt bed du har :)
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth, og det var ikke engang planlagt hvidt, men selv valmuerne(blandede farver) valgte senere at blive hvide der:-)

      Slet
  5. Kære Anette, ja det er utroligt hvad man bliver udsat for, REGN.... ;-), det giver nogle udfordringer som du nok finder en løsning på, nogen gange kommer man ind på et spor, som man ikke havde set komme, derfra sker der så en ny udvikling, er sikker på at du klarer det på bedste vis :-). I øvrigt, må jeg heller advare dig mod sommerfugleblomsten, for når der først er kommet en ind i din have, så er du solgt og må have flere :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidder og små griner, ja hvad ligner det nu med alt det pjat regn, når jorden tørster må vi have et ordentligt skylle, og det skal så være det, i en stund, hvis jeg skulle bestemme;-) Ja til at det er spændende med hvad der kommer, nogle gange er det bare at våge at handle på det:-)
      Og for 5 min siden kom brædderne hjem, så optimismen er til at føle:-)
      For sent med advarsel Margit, der er allerede tre, og de tilføre så utrolig meget, men siger dig da jeg så den hvide komme i blomst, ihhh og åhhh, den er beundret. Har haft lidt modstand mod det hvide, men kan ikke længere stå imod.......

      Slet
  6. Fine fine engle ! Og sejt, jeg ikke er en eneste der flytter planter midt i sommerens hede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, er også vældig glad for dem, hovedet var fra et bælte jeg købte på loppen, men da jeg kom hjem var låsen itu, og krystallerne finder nu indpas på en anden måde end tidligere! Hi hi ja tosser findes der nok af, er det ikke dejligt;-)

      Slet
  7. Hej Anette.Det bliver da skønt når din "rigtige" butik bliver færdig.For så er du jo ikke afhenging af vejret.
    Flotte stole..............og en sjov historie.
    Jeg har to lilla sommerfuglebuske.................men ønsker mig også en hvid.
    Er rigtig glad for hvide blomster..............de lyser så dejligt op i haven.
    Og mine Lime Light og Annabelle vil jeg slet ikke undvære på denne årstid.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette
    PS. har lige et spørgsmål til dig.Jeg er blevet udtrukket til et besøg hos CD................men han skriver ikke noget om hvor længe besøget varer.Skal møde kl.11.Det er mere af hensyn til transporten derop.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hurraaaaa og jubiiii Jette, hvor herligt TILLYKKE med det, behøver vel ikke sige at du godt kan glæde dig:-))))) Hvis der står kl 11.00 vil jeg komme på det tidspunkt, vi kom nemlig 5 min senere end der stod, og da stod Hr Dalby og holdt velkomsttale, med historie + div. Sidst varede besøget i 2 timer:-)))) husker min egen jubel så jeg sidder her og jubler stort:-D))

      Er også blevet glad for de hvide blomster, og fik lime ligth sidste år, og nød den meget. Og nu den hvide sommerfuglebusk, ja den gør mig nærmest forelsket;-) Tror min tidligere modstand mod det hvide, er en tidligere "arbejdsskade" som binder, bandt for mange hvide buketter, hvide deko, hvide alt muligt. Men det lader til at det endelig er gået over.

      Også en rigtig god weekend til dig
      Kram fra Anette

      Slet