lørdag den 23. august 2014

Også med lidt spislige billeder

Sjovt nok har det taget mig lidt tid at erkende at vi er kommet ind i sensommeren, sådan har det aldrig været før, men det er krøbet under huden nu, og begejstres over det lys og den fortættede og intense stemning der opstår. Til morgen skinnede solen med et varmt og gyldent lys, og kameraet trængte til at blive luftet lidt;-)

Guldborg, plantet sidste forår, uhmmmmmm

Tilføj billedtekst
Engang stod der en pallebænk, og det var min ynglings plads inden den kom til, nogle gange skal man gå og kigge lidt på tingene, og jeg var ikke helt tilfreds, jeg oplevede oveni købet modstand ved at sidde på den bænk, og den endte ud i at være opbevaringsplads til hundens legetøj, mens der skulle slås græs. Jeg bryder mig ikke om at have ting der ikke bliver brugt, eller for den sags skyld ikke tjener et formål, og jeg nød ikke engang synet. 
Er vild med de gamle kæppe jeg render rundt og finder i skoven, og der bliver eksperimenteret og leget en del med dem, og nu står de her, for en stund
mombresia er kommet til her ved en tilfældighed, skønt med sådanne overraskelser

fennikel ikke alene smager godt, men er også formidabel i buketter

salat i stok, ligeledes også god i buketter


pyntegræskar


 Er totalt vild med det dekorative der er ved at salaten er gået i stok, gik nærmest i spændt forventning, og jeg kan stadig spise af bladene, om end de nu har en kraftigere smag

et kig ved indkørslen, se lige hvad der er på den anden side af vejen


et kig fra indkørslen, på den anden side af vejen
Ønsker dig en rigtig god weekend
Solskinds hilsner
Anette

21 kommentarer:

  1. Skønne skønne høst billeder - synes virkelig du har fanget høst stemningen . Dejligt du har overgivet dig til årstiden :) Jeg er det ikke helt - har dog accepteret lange bukser og uldsokker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak:-) Og ja, men siger dig jeg undrede mig! Øj øj uldsokker ligefrem;-) lyder hyggeligt.

      Slet
  2. Sommeren endte så brat i år, allerede midt i august, hvor der normalt er varme og stabile vejrforhold. Jeg tror, det er derfor, det er så svært at forholde sig til efteråret i år. Efteråret kan heldigvis også være skønt, så nu vil jeg smutte ud og nyde solen og tørvejret så længe det varer :-)
    Det er nogle dejlige billeder du viser fra din have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du har ret Vivi! Og dejligt med vores skiftende årstider, holder af hver og en, også det ustadige vejr i dag, om end jeg også blev våd, fordi jeg lige ville, håber du nød lørdagen.... Mange tak:-)

      Slet
  3. Hej Anette.ja !!! jeg synes også at sommeren lige pludselig forsvandt..................Her kommer der byger hele tiden...................og jeg skal til en 50 års fødselsdag i haven.
    Men skønne billeder du viser i dag..
    Og skal jo ikke for sent hjem fra festen..........for der venter jo også et spændende besøg i morgen hos CD.
    Rigtig god lørdag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber der holder tørvejr til jeres fest i dag, det gør det hele lidt mere let. Hvor bliver det bare spændende for jer i morgen, og glæder mig til du måske viser lidt af efterårshaven, også, fra Risskov. 1000 tak Jette. Kram fra Anette

      Slet
  4. Selvom det er sensommer har vi heldigvis stadig meget at nyde og lyset som du også nævner er helt eventyragtig på denne årstid. Du er også heldig at have en fantastisk kulisse i markerne udenfor matriklen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også ret så vild med den natur der ligger omkring grunden:-) Alt der bliver plantet på den del af grunden, er langt mere velovervejet, og en helt anderledes proces for mig.

      Slet
  5. Kære Anette
    Dejlige sensommerbillede fra din have. Lyset er så skønt på denne årstid.
    Hvor er det et fint mønster solsikken har!!!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak JetteMaiken:-)Og de to solsikker der, er de eneste der er til at få billeder af, de andre her er en del over øjenhøjde, sjovt så forskellige de er. Ha en god søndag hilsen Anette

      Slet
  6. Sensommeren er en skøn tid, hvilket dine lækre billeder bestemt også illustrerer. Lige nu har jeg ikke lyst til salat overhovedet. Vi har nemlig så mange lækre bøftomater, og dem bliver jeg aldrig træt af.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA til at sensommeren er utrolig skøn, og den bliver kun skønnere her fordi vi også har meget mere at opleve og kigge på end tidligere.
      Store fede tomater, måske vi også skulle prøve sådanne næste år, du får dem i alle tilfælde til at lyde lækre;-)

      Slet
  7. Ja, jeg har også haft lidt omstillingsproblemer, men lyset er jo helt fantastisk på denne tid af året. Så nu har jeg stillet ind på sensommerkanalen og nyder det. Glæder mig til at flytte rundt på planterne, samle frø og hvad vi nu ellers kan finde på i sensommerhaven.

    Nu sidder jeg så og tænker om, du skal bruge salaten i en buket, siden du næsten ikke kunne vente på, at den gik i stok ;-).

    God weekend
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, nej det er ikke derfor de er sået, men en gevinst af den overflod der er sået, og da de begyndte at skyde i vejret da opstod den der forventning og nysgerrighed til hvad de også kunne bruges til, men også prydværdien i køkkenhaven, på denne årstid og der er allerede blevet brugt en del i buketter. Måske jeg også skulle forsøge mig med frø fra dem, det vil i alle tilfælde være nyt for mig;-)

      Slet
    2. PS Tak Birgitte også en god weekend til dig:-)

      Slet
  8. Helt enig - lyset er fantastisk, jeg kan slet ikke lade være med at tage billeder, alt har en mere intens farve. Så lad os bare nyde det og glemme at efterår og vinter er på vej.
    God søndag
    hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Rungende JA, til at nyde det som er nu! Tak,også en god søndag til dig Lisbeth:-))

      Slet
  9. Skønne, skønne sensommerbilleder, Anette - du viser, at årstiden har en særlig charme. Og nu kan vi begynde at hygge os med ild i brændeovnen.
    Dejlig søndag aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte:-) Ja det er dejligt med en brændeovn. Tak og en skøn mandag til dig!

      Slet
  10. Sikke dejlige sensommer billeder! Skønne farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina, ja det er en dejlig årstid!

      Slet