tirsdag den 2. september 2014

Jagtgudinden, undren og billeder i solskind

Nu er der dømt tørvejr i nogle dage og jeg længtes efter at have åbent, så i går morges tog jeg et opkald til min mand og spurgte om jeg måtte spærre porten til værkstedet, for havde en plan for opstillinger, det kunne jeg heldigvis, egentlig viser jeg billedet under fordi jeg var overrasket over hvor godt jeg syntes kobberet tager sig ud med de røde vægge. Jeg holder også åbent i dag fra kl 10.00, og det foregår i gårdspladsen.

vindspillene i kobber samles både med kraftigt kobber tråd og forskellige snorer



Kufferten her er godt nok ikke gammel, men kunne ikke stå for den, den er til salg i butikken, og glæden ved den blev endda større da jeg hørte hvordan min mand og bror kunne føre en samtale omkring teksten og billederne:-)
vores forhave den 1/9-14 lidt mere end et år gammelt

set på afstand
Hvor jeg nyder synet af vores forhave, set lidt på afstand ser det pænt tilgroet ud, men kommer du ind der er der stadig god plads mellem planterne, om du overvejer at zoome er der kommet nye planter til som endnu ikke er pottet ud, jeg render og flytter rundt på dem. Flagene har jeg altid fremme når der er åbent i butikken.
set fra modsatte ende

Solsikkebillede i sol, denne kigger ind i muren, med ryggen mod solen, men se lige hvor store de er, og de fleste af dem har holdt til de kraftige vinde der har været. Jeg kan stå og kigge på den i mit køkkenvindue, hvis jeg kigger op;-) Jeg imponeres over at de kan stå der så flotte i næsten gult sand. De har aldrig været så høje som i år.


fennikel, er vild med hele planten, og ikke mindst den svævende højde den kan præstere


billedet er fra mit køkken




Og her er noget der i den grad har undret mig, den anden dag gjorde jeg lidt handler til butikken, og det vindue over ville jeg ikke købe, men handlen hed alt eller intet hvis jeg skulle kunne få det til en rimelig pris. Så vinduet kom med i handlen, det stod ude en dags tid, og jeg gik og kiggede på det, følte jeg kendte symbolet i det, det kom med ind, sneg sig ind under huden, jagtgudinden, i mit køkken, og tænk dig jeg beundre selve opstillingen dagligt. 
Men mon ikke du kender det der med at have modstand mod noget, hvad som helst, også overraskes du pludseligt over dig selv, hvor blev modstanden af???

16 kommentarer:

  1. Fine billeder fra din have, kufferten er fin, jeg morede mig lidt over den :) Vinduet er nu heller ikke tosset, kan godt forstå, at du nyder opstillingen. Din have ser fin ud.
    Hilsen fra Samsø :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan havde jeg det også med den kuffert:-) 1000 tak Lisbeth, og skønt med hilsen fra Samsø som jeg glæder mig til at udforske, engang:-) Hilsen fra Anette

      Slet
  2. Hej Anette.Det ser bare rigtig godt ud med din opstilling op af værkstedet.
    Og din forhave ser bare dejlig ud.
    Smukke dahlia du viser.
    Her skinner solen fra en skyfri himmel.......................så den står på havearbejde i dag.
    Har også mange planter der skal i jorden.
    Rigtig god dag Knus Jette..............som har en lille bøn til dig.
    Synes skriften under dine billeder er meget lys og utydelig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak:-) Ja dahliaerne er så vidunderlige i alverdens farver. Hvor lyder det dejligt med havearbejdet, specielt når der skal plantes, og vejret i dag tegner ligeså strålende. Det med teksten under billederne, 1000 tak fordi du siger det, jeg vil få gjort noget ved det, var for en stund siden inde og redigere i skrift og div, og den tekstfarve fulgte åbenbart med....
      Mange tak også en skøn dag til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Du viser altid sådan nogle dejlige, livsbekræftende billeder, Anette! Tak for dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at høre 1000 tak, og velbekomme Nana:-)

      Slet
  4. Det ser rigtigt godt ud hos dig, jeg kan godt lide at det samme billede går igen, tæt på og nogle skridt tilbage, så man kan se sammenhængen...
    Dejlige ting du har til salg, et godt sted at gå på opdagelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor godt du siger det for overvejede om det ikke var lige rigeligt af det samme sted to gange. Ja der er lidt af hvert:-) god dag Tina!

      Slet
  5. Din forhave er blevet så flot - tænk at den kun er et år gammel, så tæt og fin som den er. Dejlige billeder! Boede du lidt nærmere, kom jeg forbi i dag og kiggede på alle de fine ting, du har til salg:-)
    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, det imponere også mig, selvom der i processen med at bygge op kan føles som der opstår noget stilstand, så kan jeg bare kigge gamle billeder:-) dejligt at der kan opstå sådan en lyst til at kigge nærmere på tingene:-)
      Også en dejlig dag til dig!

      Slet
  6. Hej Anette
    Det ser hyggeligt ud og jeg får lyst til at smutte forbi, men jeg bor desværre for langt væk!
    Fint stengærde.
    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMaiken!
      Vil også så gerne skabe hygge, dejligt at det kan føles, og at lysten til at smutte forbi er bare skønt. Har også mange steder jeg gerne vil besøge og de har det med at ligge lidt for langt væk, med mindre der er en ferie:-)
      Mange tak
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Dejligt at du havde tid, lyst og overskud til at lægge billeder på bloggen og dele din glæde med os, midt i alt byggerodet :-). Men I har da også få rigtig godt vejr til det, dejligt for jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og dejligt at der er mulighed for at dele den slags, er altid tidligt oppe om morgenerne, og nyder runderne på andres og min blog. Byggeriet skrider roligt fremad, og foregår mest i weekenderne, så på lørdag kommer der tag på i solskind:-)
      God dag til dig Margit:-)

      Slet
  8. Hej Anette
    Jeg synes også kobberet ser fantastisk ud mod husets smukke farve. Forhaven er utrolig flot og bare efter et år. Solsikker er så smukke, også når de nejer ig bukker ;)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose!
      1000 tak:-) ja de er bare skønne de solsikker, vi har en kæmpe der er knækket, og det er helt utroligt at den letter hovedet fra jorden og fortsætter med at udvikle sig.
      God dag til dig
      Hilsen fra Anette

      Slet