mandag den 22. september 2014

Naturens gang

Turen her har jeg gået næsten hver dag i flere år, om det bliver kedeligt, jeg finder den aldrig kedelig, jeg elsker området vi bor i og denne tur er en del af den lille tur, i raskt tempo tager den 15 minutter, har jeg kamera med tager den meget længere tid, og det samme gælder når Santa skal snuse, det er området ved Nørreådalen


Der er sving flere steder på strækningen, rundt om hjørnet kommer man til en ren sandsti, med en hvis størrelse sten, når der er varmt, føles det som at være syd på om sommeren, når det regner kommer der kraftige fuger i sandet, og laver skønne forløb.
I bevoksningen op af skrænten som vender mod nord, er der meget spændende at kigge på

mange gamle grene og træer med mos,og træer med spændende udseende og en helt fantastisk stemning med bregner, inde i dybet, her er der også nælder, hvis skønhed pludselig slog mig


her er vi kommet længere på turen, det er altid et varmt område, som dufter af sommerhusområde, her er mængder af brombær, og vidunderlige gamle lærketræer, og meget andet, her venter Santa
væltede træer skaber en anden stemning og en anden form for liv, som jeg finder interessant at kigge i

træet her er ikke formklippet, det har skabt sig selv i den form, nyder altid det syn, over alt inde i bevoksningen er der stier, her bor også ræve og grævling, som bliver fodret med madrester af naboerne, som er ejer af skoven her
lige da jeg tog billedet pilede en lille fugl under pladen




det er ikke let at være i 10 meters lang line som en nysgerrig og ivrig hund, sammen med mig og kameraet i tæt bevoksning, at vikle ham ud igen er altid en oplevelse for sig;-)
turen hjem


Hjemme åbner jeg lågen til dette syn som jeg nyder utrolig mange gange om dagen, det er så centralt at jeg slet ikke kan undgå at se det. Stiarbejde er der stadig en del af, tingene har det jo med at udvikle sig....
Efteråret er kommet, og jeg er vild med det:-)
Med naturglade hilsner
Anette

20 kommentarer:

  1. Tak for en skøn tur. Jeg kender godt til det med at tingene har det med at udvikle sig! Jeg holder meget af naturstensbelægninger, men det er et stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Og det er ret sjovt når tingene udvikler sig:-) Har også måttet overgive mig til at den belægning tager tid, og kun lægge stenene når jeg har lysten, ellers er det bare for træls.

      Slet
  2. Det var da en dejlig tur, du går dagligt. Tak for at komme med, det er nu heller ikke tosset at komme hjem til din have igen, det ser godt ud.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er så forfriskende at gå ture, i går blev den rigtig lang. Mange tak Lisbeth, er også ret vild med at komme hjem med den nye energi, og nyde den oase jeg er ved at skabe mig:-)

      Slet
  3. Sikke en skøn tur du tog os og Santa med på! Efteråret med mos og svampe har en ganske særlig stemning over sig.
    Ønsker dig en dejlig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en dejlig tur:-) Ja du har ret, næsten magisk. 1000 tak Gitte også en dejlig dag til dig:-)

      Slet
  4. Nej, sådan en tur bliver man da ikke træt af! Det var sødt af dig at tage os med :-) Jeg går også tur hver eneste dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er forfriskende med sådanne ture, også for vores firbenede venner:-)

      Slet
  5. Hvor var det dejligt at gå tur med dig - tak for en skøn tur !

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre, velbekomme:-)

      Slet
  6. Kære Anette
    Dejlig tur! Der er mange skønne ting, at se på lige nu.
    Det viser du så tydeligt.
    Jeg er selv meget fascineret af svampe- de er så skulpturelle.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      Ja det er en vidunderlig tid, meget fascinerende at se bladene skifte farve, og gøre andre ting mere synlige. Åhh, kan nok ikke engang forestille mig hvilke billeder du kan få ud af svampene, men garanteret magisk!
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Hej Anette.Dejlig tur med din søde hund du viser.Skønt med den smukke natur lige uden for døren.Der kan du da finde mange spændende ting til din butik.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Og jeg elsker at naturen er så tilgængelig som den er, og du har ret jeg kan finde meget lækkert og brugbart til mit binderi, er begyndt at tænke/samle lidt i de baner der hedder efterårskranse med mere:-)
      Ha en skøn dag
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Tak for turen - jeg nyder også starten på efteråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Marie, og hvor lyder det godt!

      Slet
  9. Hej Anette, en rigtig dejlig tur med masser af oplevelser, man bestemmer jo selv om man vil opleve noget eller bare opfatte det som intetsigende grønt ukrudt. Naturen har så meget at byde på, hvis man er modtagelig og giver sig tid, jeg er helt vild med de afblomstrende gederams, prøv at sætte nogle ind i en vase uden vand, de er så smukke :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Ja naturen er helt igennem vidunderlig, og kan bruges og opleves på utroligt mange måder:-) Ja gederamsen er dejlig, og tak for at sige det med at tage dem ind i vasen, det havde jeg end ikke tænkt på, men synet og virkningen er let at forestille sig, meget lækker "farve".
      Med hilsen Anette

      PS du skulle gerne modtage et brev fra mig en af de næste dage, håber ikke jeg er for sent ude...

      Slet
  10. Åh hvilken herlig skovtur. Tror da at jeg en af de nærmeste dage må en tur i skoven, man glemmer helt hvor smukt og stemningsfuldt det kan være -)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Så vil jeg ønske dig en helt fantastisk tur!

      PS vi kunne slet ikke vente helt til december med at få en kat;-) så i går kom der en lille ny beboer i huset her:-)

      Slet