fredag den 26. september 2014

Rajah en ny beboer, og vores husdyr

I utrolig mange år har jeg drømt om atter at få en kat, den gamle hund vi havde var JÆGER og absolut mere end katte glad. Ham vi har nu er meget dyrevenlig og besidder ikke det store jagt instinkt, det er en Eurasier, og 1/3 af den race er en chow chow, og dette gen er stærkt hos ham, i både udseende og det meget vedholdende og stædige element, det kræver en utrolig mængde tålmodighed fra ejerens side, men når han har forstået og gerne vil det vi beder ham om, så sidder den lige i skabet, som en sidebemærkning skal det siges at han ikke kan trænes med mad med mindre han han har lyst;-)
 
Rajah på 1.dagen
Og gennem en stund nu har det stået på katteovervejelser, min mand har kun villet have udekat, men for et halvt år siden var han hos en kunde og fik tilbudt en killing, han var vist også solgt, men da det blev tæt på begyndte jeg så at overveje, og da blev det ikke til kat, og datteren som bor hjemme pt, har ikke været så katteglad endda. Det ville sig sådan at vi besøgte fru Pedersens have, og datteren var solgt  da hun mødte hendes killinger:-) herligt nu skulle jeg så overveje igen, beslutningen blev taget, og vi kunne ikke vente til december(fru Pedersens julehave) med sådan en bette ny,.
Hun er staldkat, og tam men ikke helt vandt til at være i hænder, billedet er fra den første morgen her, hun er 12 uger gammel, og instinktivt fandt hun straks kattebakken, hvor er hun bare dygtig.

Santa på billedet her 2 år gammel
Hun er nu her på fjerde dagen allerede meget kæle og legesyg, og har så meget tillid, at hun nu kan ligge og putte hos mig. Og er helt fortrolig med de to rum hun er i nu. Hund og kat har ikke været sammen endnu, men kigget hinanden an gennem forskellige ruder, Santa er stadig ekstremt ivrig efter at møde hende fysisk, og så ivrig at vi må vente en stund endnu, her kommer tålmodigheden ind fra vores side. Men katten som for øvrigt er døbt Rajah, føler sig tryg. Billedet over af Santa, er af ældre dato, nu har han fået grå mustage, i en alder af snart 4 år, kan da sige han lever op til sit navn, det skal nævnes at han ikke rummer jalusi.

Og hvor er det spændende at få sådan en ny beboer, nu hvor ungerne er voksne, er oplevelsen af sådan en bette en helt anderledes. Jeg er vokset op på landet med alt hvad sig dertil høre, og da jeg fortalte min mor om alt det jeg havde søgt på nettet omkring det at få en kat, og sammenføringen med en hund da lo hun. For katte og hund har der altid været i min opvækst, og da blev der ikke gjort det store nummer ud af det:-)))  Meget forandre sig, og hvor er det dejligt!



 Og nu det er en dyre dag, så må jeg lige vise denne beboer, som har været i vores hus nogle dage nu, den er ikke sådan at tage billeder af, den har det med at flytte sig, her hænger den midt i rummet, og jeg følte mig heldig:-)

Ønsker dig en god dag
Med hilsen Anette


24 kommentarer:

  1. Nårh, hvor er hun sød! Til lykke med hende! Jeg har altid haft både hund og kat, og det har altid været en udelt fornøjelse :-)

    SvarSlet
  2. 1000 tak Nana, hun smelter alle hjerter her:-) Vi så forøvrigt faren til hende, han minder utroligt om jeres Pelle, masser af hår,grå, stor og flot;-)

    SvarSlet
  3. Ja dyr kan man ikke undvære, jeg kan godt følge dine spekulationer med familiesammenføring. Jeg var også spændt på, hvordan det gik med vores gamle og en helt ny lille hvalp. Det går fint, Schippo hvalpen styrer for vildt, og den gamle trækker sig. Kat har jeg ikke forsøgt mig med, jeg er mest til hunde. Jeg er også opvokset med hund og katte, så jeg kan godt forstå, at din mor lo, men tingene er anderledes i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt spændende med sammenføringer, godt det gik godt hos jer:-) Her er der også begyndt at blive en mere rolig hund, så det ser ud til at det lykkedes. Jeg har nu heller ikke så svært ved at forstå min mor:-D men jeg er glad for at internettet er let tilgængelig. Ha en god dag på Samsø

      Slet
  4. Hej Anette

    Skønt billede af Santa- sikke øjne....

    God Weekend!

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMaiken!
      Kender ikke en hund der har så mange udtryk, men han er ekspert i at se uskyldig ud:)
      1000 tak også god weekend til dig

      Slet
  5. Nåh, hvor er Rajah dog dejlig :-) Jeg håber, de to bliver rigtig gode venner.
    Jeg er selv vokset op med hund, men nu har vi to katte :-)
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun er bare skøn, og en rigtig lille dronning, yderst selvsikker. Det var så morsomt i aftes hvor jeg skulle lukke hunden ud, og lige putte katten, da begynder hun at hvæse, og da opdager jeg at Santa står forsigtigt bag mig, så tror det lykkedes at de kommer til at være venner:-)
      1000 tak, også en rigtig dejlig weekend med dine kære:-)

      Slet
  6. Tillykke med den lille ny, hvor er hun fin :) Det er hyggeligt med dyr også lykke edderkopper er velkomne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Miri, der er nu noget med sådan en kat, det er bare spændende at studere;-) og edderkopper der er så smukke de får lov at blive, men ved faktisk ikke hvor den er nu...ha en god weekend:-)

      Slet
  7. Tillykke med den søde lille mis :-) - og jeres hund er da virkelig skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbet:-) Ja han er så lækker, og meget sjov, du skulle se hvordan han og børn i alle aldre kommer ud af det, det er skønt og sjovt at se. God weekend til dig og dine kære:-)

      Slet
  8. Jeg er lidt misundelig på din kælne killing. Lige nu har vi 3 katte, som vi desværre ikke kan komme i nærheden af, selvom vi forsøger at lokke med alskens godbidder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådanne vildkatte kan være en udfordring at indgyde sig ved, husker stadig den føleles af at når det lykkedes bare det at røre en, sikke glæde. Spændende om det lykkedes for jer, eller om en af den kunne risikere at lægge et kuld killinger;-) God weekend til jer

      Slet
  9. Tillykke med den søde lille killing, hvor er det dejligt med sådan en kæledække i huset. Jeg har også altid været vandt til dyr, de giver så meget glæde.
    Kan godt forstå at i ikke kunne vente helt til jul med at få en killing, når nu i havde besluttet at i skulle have en.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, ja det er utroligt skønt at have dyr, og der opstår mange morsomheder, vi nyder det også meget:-)
      Rigtig god weekend til jer i Vemb:-)

      Slet
  10. Åh det er så dejligt med dyr i huset, det giver liv og så siger de aldrig en imod ;-). Får selv helt lyst til en kat igen, den sidste måtte vi aflive pga kræft for ca 10 år siden, men skal vist overtale min mand :-). Held og lykke med det, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, vores hund får sig også en del snak om alt muligt, i tiden er det mest kat og have;-)
      1000 tak også held og lykke til dig, men det må være lidt lettere når i har haft kat
      Ha en skøn weekend:-)

      Slet
  11. Hej Anette.Tillykke med den lille smukke beboer........................håber at din hund og kat forenes hos dig.Kan desværre ikke tåle dyr...............har allergi
    Hos min søster har de udekatte..............da hun heller ikke tåler katte indendøre.
    Men en korthåret hund har de fået ...............og den tåler hun heldigvis.
    Rigtig god weekend fra en travl havekvinde, der laver nyt bed og skal på plantemarked i Lyngby i morgen.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Jette!
      1000 tak, hun bliver bare sjovere og skønnere for hver time, og mere tillidsfuld, også for hende fremmede:-) du kan tro jeg håber de kan enes, og tror på at de kan, begge bliver mere og mere afslappede overfor hinanden, en af de næste to dage får vi prøve at lukke dem sammen:-))) så er det da dejligt at du til gengæld kan stortrives og tåle alle de skønne blomster! Og så spændende med dit nye bed,rigtig god plantelyst og hvad der til høre...
      Kram fra Anette

      ps godt marked i morgen

      Slet
  12. Sikke nogle skønne billeder af både hund og kat ♥ De skal nok blive de bedste venner - og den lille tiger ligner én der nok skal indtage sit territorie.
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan!
      1000 tak, og slet ingen tvivl om at vi elsker vores dyr:-) hun er utrolig kvik, og skal da lige love for at han er det samme, hans driverliv er lagt lidt på hylden;-)
      Ha en god dag
      Kram fra Anette

      Slet
  13. Hvor har Rajah en smuk pels og Santa ser bare skøn ud med de øjne. Det skal nok gå fint med de to. Vi fik hund for fem år siden og har ellers haft kat men jeg er vokset op med begge dele, og iøvrigt med en collie som også hed Santa ( hun var født i julemåneden ).
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Rose, vi er også faldet for deres skønhed/charme hver i sær, og glæder mig til de kan gå frit sammen.
      Hvor morsomt at i også har haft en hund der hed Santa, og en collie er bare en af de smukkeste hunde jeg kender:-) Og det er dejligt at have hund, og kat!
      Ha en dejlig dag
      Kærlig hilsen Anette

      Slet