onsdag den 29. oktober 2014

Lidt om at tage skeen i den anden hånd

Hvad gør man når man har romantiske drømme, om at tingene går som planlagt i hovedet også ikke gør det i virkeligheden. Min mand har travlt i sit eget firma, og min butik må ligge stille. Først opstår der en form for sorg over at tingene ikke vil som jeg vil, så kommer skeen i den anden hånd og begynder i det små med at gøre bare lidt tiltalende, og glæden bobler atter om kap med solen og det milde vejr. Visioner kan atter opstå i den tilstand.
Som det fremgår af billederne er der hængepartier rundt omkring, et bygge projekt der har været mere langvarig end planlagt, da flere faktorer skal spille sammen, også de uforudsete, for at få tingene til at ske. Mit potentiale ligger ikke i det byggetekniske, der må fagpersoner til. Men jeg kan lege lidt kan jeg, tilfredsstille min trang til at hygge.




Og i dag males der, også selvom der mangler plader på nogle af væggene, jeg må prøve, og kan føle det føles godt. Troede at de plader, kaldet osb plader var en ny opfindelse, så lurede lidt da min murer veninde sagde åhh, de gode gamle osb plader. Nu skal de så males, det duer ikke med den rulle vi har, så penslen er i sving, og det er noget af et arbejde at ramme ned i alle de små huller.



Billederne over er alle en del af den udsigt der er fra bagdøren i butikken, har holdt kameraet højt nok til at komme over den grimme trailer med materialer;-) Honningurten er jeg selvfølgelig gået hen til, den står i vores køkkenhave, som ligger op af butikken.
stjerner i flok som skal hænges op
Aner ikke hvordan afslutningen på indlægte skal være i dag, så vil slutte af med at ønske dig en dejlig dejlig dag.
Med solskinshilsner Anette







PS OFFENTLIGGØR ÅBNING AF BUTIK SÅ SNART JEG VED NOGET:-D

22 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide dit indlæg, fordi det lige som "bare" fortæller, hvordan det går med det hele :)
    Som du havde fortalt mig det i telefonen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt, ordene sad også på spring:-)

      Slet
  2. Du har altså en imponerende evne til at vende tingene, så du får noget positivt ud af det, selv når tingene går dig imod.Dine skønne omgivelser har garanteret også meget med det at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog nu også nogle dage at vende de, og takt;-) Og at komme ud kigge sig omkring og være aktiv i efterårssolen, det gør underværker.

      Slet
  3. Årh, det ser da ud som om I er kommet langt med butikken! Og sikke altså en vidunderlig udsigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du siger det sådan, ved også at pludseligt sker der noget igen, og vupti så kan jeg åbne. Åh ja udsigten er dejlig, derfor ville vi også have et kig den vej, det gør noget ved en at kigge på natur:-)

      Slet
  4. Dejlig evne at se positivt på det, men solen og godt vejr hjælper jo også. Du har en dejlig udsigt, og en dag bliver manden vel klar, så I kan få det lavet færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en skøn evne, som jeg har, og øver mig godt i, ja vejret spiller også en rolle, mange ting spiller ind:-) Tak Lisbeth, udsigten gør at jeg i det område er meget mere velovervejet med det jeg planter.

      Slet
  5. Hej Anette.Dejligt at du stadig kan tage den optimistiske del af dig på...................for det går jo ikke altid som man ønsker.
    Flot at du er gået i gang med at male din lille butik...................for så sker der da noget.
    Skøn udsigt fra forretningen............der må du da nyde.
    Rigtig god aften til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Nej du har ret ikke alt går som planlagt, så det har taget lidt tid at finde den optimistiske del igen, men fantastisk som det hele lysner når man gør:-)
      Holder meget af at male og tænkte på dig og alt det du maler i tiden, men en ting jeg ikke er helt så glad for er at stå på stigen, for der er højt op derinde.
      Du kan tro jeg nyder den, og vil så gerne dele den med de besøgende der kommer, derfor fik vi en glasdør i til den side.
      1000 tak og en dejlig dag til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Du bor i skønne omgivelser! Og jeg siger som de andre, at du har en dejlig evne til at se positivt på det hele :-) Spændende at følge din butik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, vil lige fortælle at der er en mose/sø bag fyrretræerne, med hejre, ænder og til og med en ørn af en art er set holde til her i området, siger det fordi du er så utrolig god til de fuglefoto:-)
      Og det er jeg glad for at høre, det er dejligt at kunne dele udviklingen!

      Slet
  7. Kære Anette
    Man skal være lidt tålmodig- så begynder det at tage form...
    Du har jo mange gode idéer- så det hel bliver bare fint!!!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      Ja ved det, og du ramte plet, 1000 tak:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Hvor ser det godt ud..... Spændende at få åbnet butikken... God fornøjelse med malerarbejdet

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak Susanne, ja det er spændende, det er en helt ny epoke for os/mig her, mange tak:-)

      Slet
  9. Hej Anette, jeg tror at vi er mange der til tider ønsker at tingene skal gå hurtigere, men hvor virkeligheden er en anden. Egentlig tror jeg også at der er godt at tingene går langsommere end vi ønsker, der bliver så tid til refleksion over projektet og nye ideer kan opstå der, som mange gange måske er bedre end hvis det gik hurtigt. Man får også lige tid til at nyde processen, som er en stor del af projektet. Jeg syntes at I er kommet langt og med dit positive sind på "byggedrillerierne", så kan det kun blive godt :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit!
      Og du har så evigt ret:-) processen er slet ikke at kimse af, den rummer en hel del viden/erfaring som jeg ikke ville undvære. 1000 tak!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  10. Det er godt at der er noget af det du selv kan, for så sker der jo noget. Det er ikke altid det går lige hurtigt, når det skal ordnes ved siden af arbejdet. Dejlig udsigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nyder også at kunne deltage aktivt, det er lettere at mærke "lokalerne". Tak, udsigten værnes der også om, og der må ikke bygges, områder er delvist fredet:-)

      Slet
  11. Det er nogle gange ret frustrerende at være afhængig af andre. Jeg kender det udmærket, for her hos os er Thorben i gang med at indrette værksted, hvilket betyder, at haveprojekterne bliver udskudt. I vores lange gang har Thorben lavet et møbelarrangement med låger udaf osb plader, og det er superflot. De er bare blevet lakeret nogle gange, men ellers står de råt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som et spændende møbel din Torben har lavet! Googlede også pladerne for at få et indtryk, og sikke alle de muligheder der kom frem, et helt hus var beklædt med de plader og selv køkken elementerne var fremstillet af sådanne i rå udgave, måske lige rigeligt efter min smag. Men er ret vild med den struktur der er i dem, og at det er genbrug/rester de er lavet af.
      Ha en dejlig aften Susanne:-)

      Slet