torsdag den 16. oktober 2014

Om at indtage rum

Sidste år stod jeg på mandens blikværksted og arbejdede, i år er det anderledes jeg er ved at omdanne vores vaskerum til mit eget værksted, så mange ting skal omrokeres og holde flyttedag, jeg har gjort mig en overraskende opdagelse, og det undre mig da slet ikke, det der undre mig er at det først opdages nu. Hvad inspirere dig, hvad trives du med, jeg har har også selv skullet opdage det hen af vejen.........
Ens eget rum kan gøre en væsentlig forskel på lyst, til tingene, at tænde stearinlys, sætte lidt hygge frem med det der er ved hånden, roede lidt, kigge lidt, prøve lidt for at opdage her er rart at være, og jeg har virkelig lyst til at lege.
Her er det en krans, formet af kraftig hegnstråd som er beviklet med mos, bagefter pyntet med lærk, hyld,bog og efeu.



De to billeder over er et bette kig til mit værksted, der hvor kommoden står var tidligere plads for vasketøjet, her hvor bordet står var plads for fryseren. Til bordet har jeg længe været på kig efter et gammelt overskab, til at skabe lidt system med, men har ikke villet give pengene for noget der ikke føltes som rigtigt, så hellere vente. Så for et par dage siden kunne jeg ikke vente længere, og gik i gang med at kreere min egen interimistiske løsning på noget der kan holde og rumme en form for styr på tingene, det ser faktisk i mine øjne langt hyggeligere ud i virkeligheden;-)
 

Her er det Rajah som efterhånden har indtaget hele hus og værksted til sit rum, hun færdes hjemvandt overalt, og er nu begyndt at snakke med Santa, de leger hund efter kat, men han har trods alt lært når han skal holde snuden væk. Glæder mig til at hun også kan være ude, for i går da jeg hentede mosset, da sad der en mus i nettet, må sige den var sød på afstand med den behøver ikke bo i mine materialer, bryder mig absolut ikke om mus der forskrækker mig;-)

Efterårshilsner
Anette


22 kommentarer:

  1. Nej mus vil vi helst ikke have for tæt på. Fin krans du har lavet, måske kunne jeg også, materialerne er jo lige ved hånden, men jeg ville ikke ane,hvad jeg skulle bruge den til, du ved, jeg mangler pyntegenet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du bare komme i gang, en plads til den skulle du nok kunne finde, som dørpynt, eller til at lægge på en stor sten, på et bord, på et fad, eller skrå op ved indgangen, på et hegn, ude eller inde:-) husker at have set dig bruge pyntegenet med et spejl nogen blomster og lidt levende lys, og det så godt ud:-))

      Slet
  2. Et rum med plads til at være kreativ er virkelig en dejlig ting at have ! Dejligt :) Det bliver godt, når den lille kat må komme ud og fange mus - det er knapt så yndigt at se på, men dejligt at slippe for mus !

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja hvor er det dejligt at have taget sådan et rum i brug, har kreeret lidt i dag, og jeg kan mærke at jeg oprigtigt har savnet sådan et rum:-) tror hun er en god jæger, bedre end hunden som er lidt klodset på en charmerende måde.

      Slet
  3. Til lykke med dit eget rum, det ser så hyggeligt og kreativt ud. Og ægtemanden synes garanteret også, det er skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie:-) ja han er ret så glad for at slippe for grene på værkstedet, og at porten altid skulle stå åben. Så vi er ganske enige om at det er godt:-)

      Slet
  4. Jeg kan slet ikke stå for Rajah - hvor er hun kær :-) Dejligt at du har fået rum til alle de skønne ting, du laver!
    Ønsker dig en rigtig god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun er skøn, en rigtig krudtugle og hun bliver stor, tror hun har arvet noget fra sin far som er en skovkat blanding. Sikke en oplevelse at have kat, vi morer os meget:-) 1000 tak Gitte, og en dejlig dag til dig!

      Slet
  5. Godt gået Anette, det bliver vanedannende ;-), det ser hyggeligt ud og tingene vil komme snigende ind og kravle op og ned af væggene så det er en lyst ;-). Dit eget arrangement er meget bedre end et købt ordenssystem, misforstå mig ikke, da skal være system i tingene men på en kreativ måde :-). Rigtig flot krans du har lavet :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margit, ja jeg tror gerne det er vanedannende, for jeg nyder det stort, det er sjovt, og hvor er det rart at "rodet" kan blive liggende, og at jeg kan boltre mig på en ny måde, faktisk har vi plads nok der skal bare omrokeres:-)
      Og sjovt nok finder unger og mand det hyggeligt:-)

      Slet
  6. Kære Anette

    Jeg elsker kreative rum og har et indendørs og et par udendørs.
    Er vild med dine dekortioner- du har en kreativ åre...
    Kære Anette- din skrifttype på bloggen er meget lille- lidt svær at se...

    Kram
    Jettemajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for at fortælle JetteMaiken:-) Jeg har rettet det med skriftstørrelsen, og farven på den, håber det virker, ellers sig endelig til igen:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Godaften Anette.Hvor er det skønt at du nu har fået et dejligt værksted hvor du kan stå og lave dine dekorationer..............det har jeg desværre ikke plads til.Bruger bryggerset eller udestuen.
    Og sødt billede at hunden og katten.
    Og jeg er også glad for at du har lavet skriften større.................så tak for det.
    Ja !! nu er vejret ikke rigtig til udendørs sysler lige for tiden...............så den står på nye soveværelse .................og stuen har også lige fået en overhaling.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Jette!
      Ja det er dejligt med sådan et sted. Og du skulle have set hvordan de to dyr legede i den sæk med mos, jeg morede mig mindst lige så meget:-) Og det med skriften, da du bad om det i sin tid, kunne jeg ikke huske hvad jeg havde gjort, og tænk dig jeg opdagede at have været inde i avancerede indstillinger, og vupti, er glad for det virker, og at i fortæller, TAK!
      Flittige dig, men hvor er det dejligt med sådanne nymalede rum, elsker duften af nyt, måske en dag du viser......
      1000 tak også rigtig god weekend til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Kære Anette.

    Tillykke med dit helt eget krearum. Hvor må det være skønt og inspirerende for dig at kunne arbejde i hyggelige omgivelser, som er helt dine egne. Det er altså også rigtig rart, at kunne lade materialerne ligge og flyde, uden at skulle rydde op hvergang man forlader sin arbejdsplads. Orden og kreativitet er for mig to uforenelige størrelser. Skal jeg rydde op midt en kreativ process bremser det mig totalt.

    Fin rustik krans, du har begået. Åh, det er så vidunderligt at gå og finde materialer i skov og have lige nu.

    Kærlig hilsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn!
      1000 tak, ja det er en fornøjelse, med sådan et rum, jeg er helt pjattet med det, forbedre stadig, og det griber om sig på en meget passioneret måde.
      Og den der med orden, du kender det nok godt citatet her: at orden ødelægger kreativiteten. Jeg sad og så bonderøven for laaaangg tid siden, og det lille skilt med citatet sprang mig i øjnene, og jeg tog det til mig, da havde mit kreative gen nemlig lagt i dvale i en god stund, da andet syntes vigtigere.
      Og kan blot holde med dig, det er helt vidunderligt at rende rundt der ude og finde hvad der skal bruges.
      Dejligt du kiggede forbi her, håber en dag at kunne besøge din have, dit paradis og kreative sted:-))
      Ønsker dig en god dag
      Hilsen fra Anette

      Slet
  9. Hej Anette Skønne materialer du har brugt, kan godt lide kransen er lidt anderledes, helt sin egen
    ;-). det er altid skønt at få system i sit kreative "rod" , gudskelov at kun fantasien sætter grænser. God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Takker:-) jeg finder det også sjovest at det jeg har i mine hænder former sig selv, sådan næsten da;-)Også god søndag til dig.

      Slet
  10. Hei Anette.
    Så flott høstkrans du har laget, det er mye fint matriale å finne i naturen nå.
    Herlig pus og hund he he søte.

    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit!
      Mange tak, ja ufatteligt meget at finde nu:-) vil sige dig at de er værre end et par vilde unger, og rigeligt at se til når hunden pludselig følger instinkt og hopper op i stole og sofaer, som han ellers ikke må, og katten noget så fræk, men morsomt er det at følge med i:-)))

      Slet
  11. Lovely photos of the cat!
    Greetings,...

    SvarSlet