onsdag den 26. november 2014

Adventskransene og haven blomstre

Om vi her i huset skal holde traditionen så er vores egen adventskrans ikke klar til første søndag i advent, men vi må se tiden an, gad vide om ikke familien ville blive skuffede hvis de ikke kunne drille mig, bare lidt.


Kransen over er en halmkrans beviklet med skovmos, derefter er der påsat forskellige grene, og kinesisk ene(den skal jeg have i min have), og lidt mariebær, yderligere har jeg trådet bog med boulliontråd, en vældig hyggelig beskæftigelse, som katten var vild med. Guirlanden af bog er løseligt kastet hen over det hele, bagsiden af kransen er beklædt med kirsebærlauerbær, de falder mere naturligt ind når de er tørret.

Og nu lige lidt afveksling inden den sidste krans







Der er faktisk flere farveklatter rundt omkring i haven, for diverse sommerblomster står stadig, er det ikke bare fantastisk....


Også lige en i de gode gamle rød hvide farver, igen har jeg brugt grene og guirlander af bog. Selv ved jeg endnu ikke hvordan vores krans bliver, men min jul bliver naturpræget, med sløjfer og eller snor.

Med hilsner Anette:-)

12 kommentarer:

  1. Fine kranse, og altid godt med blomsterbilleder, det er utroligt, at de kan endnu, men dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth:-) er også ret imponeret over blomsterne, kan slet ikke forstå at vi går ind i december.

      Slet
  2. Ha ha..ja jeg kan lige se det for mig når katten hjælper med at lave guirlander. Her tæller vores tilløberkat Bette Skid mine kogler hver dag...læs hiver dem op af kasserne og smider dem over det hele. Utroligt at man stadig kan finde blomster i haven men lige til at blive glad i låget af. God aften til dig.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) og som de dyr dog kan hjælpe, det hygger jeg mig også meget med. Vores søn havde engang en tam rotte(som blev min), katten minder en del om det dyr, bortset fra den ikke samler lager....
      1000 tak og god dag til dig.
      Kram

      Slet
  3. Jo, det er så skønt at der stadig er farver i haven! Jeg kan også godt lide den naturlige pynt til jul. Hvor er du flittig! (Selv om det ikke er med jeres egen adventskrans ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine hænder bære også præg af gran tråd, stikkende hybenroser, og våde materialer, måske jeg bliver flittig søndag aften med kransen her til, kunne jo overraske i den sidste time;-)

      Slet
  4. hallo, anette, danke für die wundervollen inspirationen!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hallo Angie, Ich wünschen Ihnen ein sehr guter Tag:-)

      Slet
  5. Sikke en skøn adventskrans du har lavet, og jeg kan lige se det for mig, da du fik 'hjælp' af katten :-) Så fine billeder også fra din have. Kram og rigtig god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, ja det er et herligt syn:-)) og så utroligt opmærksomme katte er på alt der bevæger sig og alt det nye. 1000 tak og en dejlig dag til dig, Kram

      Slet
  6. Hej Anette.Flot adventskrans du har lavet................men du har jo også alle naturmaterialerne lige uden for døren.Og godt at vi alle på bloggen har vores egen stil..............og kan blive inspireret af hinanden.
    Og hvor er det dejligt at der stadigt er noget at glæde sig over i haven på denne årstid.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Mange tak! Og du kan tro jeg nyder at kunne gå i skoven(næsten baghaven) og samle ind, nogle gange føles der som der er lidt langt hjem igen, det er når jeg har fundet lige rigeligt med kæppe, du ved den ene skønnere end den anden;-)
      Ja det er utroligt dejligt at vi er forskellige, og kan inspirere hinanden, på den ene eller anden måde.
      1000 tak også en rigtig god dag til dig:-) Kram fra Anette

      Slet