lørdag den 1. november 2014

At lege med stueplanter og kattesikring

Jeg elsker at bo med planter, og men bryder mig ikke om de stativer slyngplanterne kommer hjem på, det første jeg gør er at fjerne dem, andre som ikke slynger, får af og til noget til at aktivere en anden oplevelse........... Her er tre eksempler på hvad jeg så gør.





Og vi har, som tidligere fortalt fået en kat, Rajah hedder hun, en skøn nu 16 ugers killing, meget aktiv sjov og en værre vildbasse med mine planter. De store af dem gemte hun sig i, den viste er jeg ganske glad for, havde aldrig drømt om at den ville udvikle sig sådan i vores hjem, og det var en af hendes ynglings ofre. Er både glad for planter og kat, så nu er den kattesikret for indtrængen, faktisk ganske morsomt at se hende sidde og kigge på den efter sikringen:-)
Rajah 16 uger
Ønsker dig en fortsat god weekend:-)
Hilsner fra Anette





























10 kommentarer:

  1. Stakkels Rahja der ikke må være i planten ;-)
    Nej, platikstativer og pinde er heller ikke favoritter hjemme hos os. Og orkideer er faktisk pænere når de får lov at vokse nedad i stedet for at skulle klines til en pind!
    Tak! Og god weekend til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ja stakkels hende;-) Ja meget pænere, når der rigtig er gang i dem, næsten som et blomstrende vandfald. Tak Nana!

      Slet
  2. Det er lykkedes godt at skifte stativerne ud med noget mere naturligt. Når jeg prøver noget lignende i udendørs, bliver resultatet desværre ret så vakkelvornt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg godt, der skal nogle ordentlige kæppe til der er knapt så møre, eller et hegn/stolpe at tøjre det til, for det skulle jo nødigt virke "fimset";-)

      Slet
  3. Når hvor er Rajah dog dejlig - jeg håber, vi må følge hende her på din blog!
    Det er en skøn idé at erstatte de lidt kedelige stativer til stueplanter med noget mere naturligt, som du har gjort.
    Ha' en rigtig god søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun er skøn, og det er en glæde at dele/vise hende her på bloggen, om hun bare gad sidde stille mens hun er i fokus:-)
      1000 tak og det samme til dig!

      Slet
  4. Du har nogle fine planter og en vidunderlig udsigt fra dine vinduer :) Katte er søde- og smart katte sikring ! Jeg har også måtte sikre rundt omkring..

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, ja udsigten er fin og de huse man kan se på billederne er ved at blive bygget, de kommer ikke tættere på, pgu af fredskov:-) ja til at de katte er skønne, kunne nok forestille mig at du også må gøre lidt for at frede visse elementer. Selvom de ødelægger lidt så er det alligevel vældig muntert:-)

      Slet
  5. Hej Anette.Skøn udsigt fra dit vinduerne over markener.
    Og smarte blomsterstativer du har lavet.
    Godt du fik lidt katte sikring i din store plante...........men hun er jo kun en baby endnu.
    Rigtig god søndag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Og vi elsker udsigten, meget fredelig, og vi kan se den fra hele stuen, også spiseafdelingen, det er skønt.
      Ja hun er baby, og dejlig, også selvom vi må fjerne hende fra de steder vi ikke ønsker, så er det vældig morsomt. Hun er ind til videre lettere at opdrage end hunden;-)
      1000 tak også en dejlig søndag aften til dig.
      Kram fra Anette

      Slet