fredag den 28. november 2014

Hvad sker der lige;-)

Pyntesyg og pynte glad, hvad pokker skal alt det nu til for, troede aldrig at jeg skulle finde på at hænge andet end lamper op på bygninger, man ødelægger jo træværk og murværk med grimme huller, nøjagtig som inde i stuen, hvor der, når der rokeres rundt er nødt til at findes på et eller andet for at dække de grimme sømhuller af min hånd;-)

Tror jeg er blevet påvirket af at kigge på inspirerende blogge, i alle tilfælde er en stædig rad skubbet lidt til siden, for jeg elsker at rokere rundt og hygge. 
Den anden dag var jeg hos min kusine for at finde egnede elementer til butikken, manglede noget at lave dekorationer i, og der stod denne si, yesss, kiggede på den et par dage, og i går fandt jeg skruemaskinen frem, jeg har fået min egen lille handy sag, og den virker fint, målte afstande, for jeg skal jo gå og kigge på det, så det må hænge i vatter.

Og dette er bag butikken, bordet stod nede i frugthaven tidligere på året og mit første forsøg på at pynte, andet end ved døren, og i hjemmet, nu står det her, og man kan se det inde fra butikken, da bagdøren er af glas, men yderligere kan jeg stå og kigge både butiksgavl og dette fra mit arbejdsrum, og jeg nyder i den grad at kigge på lysene, også selvom det er dag. Bag bordet er der en buksbomhæk, forestil dig den som baggrund...



Og tøj på snoren, det er ikke engang vasket, det har lagt på datterens hems i en årrække, fyldt af gode nissepigeminder, og hun blev så glad da jeg spurgte efter det, det er julepynt lige efter mit hoved, sådan er julen for mig, vældig barnlig, og fyldt af eventyr, historier og forventning, og jeg har hygget mig stort med at lege nisse for børnene da de var små.

Også et juletræ er det blevet til, magtede ikke længere at se på en kreation der minder meget om denne dog med årstidens blomster i, og meget mere slidt i udseenet. Jeg hev det hele op i går og lavede træet her, grannen er fra et af naboens træer der ikke længere kunne holde sig oprejst.

Her er vores indgangsparti, de orange stearinlys du kan se i vinduet th står i mit arbejdsrum, billederne af dette område måtte med, for jeg finder farverne meget intense. Husløgene står og venter på at komme ind i dekorationer, derfor er de ikke plantet i potterne
Ønsker dig en rigtig god weekend
Med hilsner Anette

22 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du pyntet, Anette! Det er skønt med alle de glade og varme farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så sjovt at pynte ude også, og morsomt at skabe en stemning, og opleve reaktionerne:-) God aften Nana!

      Slet
  2. Det ser super hyggeligt ud, Anette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre Lisbet, tak og god aften til dig!

      Slet
  3. Dit pyntegen er da gået totalt i udbrud Anette. Hvor er det altså hyggeligt med alle dine julerier og nissetøjet på tøjsnoren.
    Forsæt du bare, jeg elsker at få inspiration. Alma og jeg har været i skoven i dag og samle mos. Nu må jeg vist se at komme i gang med at få lavet en adventskrans.
    Rigtig god weekend til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha da ja ikke osse, smiler over hele femøren:-) nissetøet på snoren blev jeg inspireret af på:http://bruunshave.dk/ tror måske der kommer pakker i træet også;-) heldige hund at komme en tur i skoven mens "mor" samler ind, rigtig god fornøjelse med kransebinderiet! Tak også en dejlig weekend til dig.
      kram

      Slet
  4. Ja det er ikke hos mig du henter inspirationen til julepyntning :) men flot ser det ud. Du har sans for opstillinger og for at anskaffe dig det, du skal bruge hjem til dem.
    Der var jo også nissetøjet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du nok ret i Lisbeth, men jeg henter så meget andet inspiration hos dig som jeg sætter pris på, men ikke den store kommentator når det kommer til navne, men nyder det visuelle:-) Takker, ideen med nissetøjet er tyvstjålet fra :http://bruunshave.dk/ tak:-) rigtig god aften til dig!

      Slet
  5. Hej Anette,
    Jeg beundrer dit arbejde på bloggen, Du gør smukke arbejde, som er meget inspirerende. Jeg kan lide alle naturlige. (Undskyld Google Translate)
    Hilsen Monika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Monika!
      Google translate er lidt sjov med ordvendinger;-) 1000 tak for de dejlige ord.
      Rigtig god aften til dig, hilsen Anette

      Slet
  6. Kære Anette
    Røde æbler og orange græskar- ser da så skønt ud!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      Ja:-) og dejlig aften til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Dejligt at se hvordan dit pyntegen udvikler sig, hvad skal det ikke ende med :-)
    Det ser super skønt ud.
    Rigtig god weekend. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvad mon det ender med;-) finder det utroligt sjovt, tak for god inspiration! 1000 tak, også rigtig god weekend til dig, Kram

      Slet
  8. Hvor ser det hyggeligt ud Anette...
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak! Også dejlig weekend til dig:-)

      Slet
  9. Hvor har du pyntet smukt - dejligt også at læse om din store glæde ved julen :-) Kram og rigtig god adventsweekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Og det er jeg glad for at høre, jul og børn er ganske særligt:-) 1000 tak Gitte, og det samme til dig, Kram!

      Slet
  10. Hej Anette.Det ser da bare godt ud med lidt til at bryde den tomme trævæg.
    Og pynten ved din hoveddør får da en i godt humør.
    Mangler også lige et par dekorationer mere.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Den væg trængte også til lidt, nu skal der findes den rette slyngrose til stedet:-) hvor er jeg glad for at høre pynten gør en i godt humør:-) det er dejligt at lave noget til eget hjem, er også selv begyndt lidt, rigtig god fornøjelse med dine kreationer:-)
      Også skøn weekend til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  11. Selvfølgelig skulle der noget op at hænge på den væg, den talte til dig ;-) og du kunne heldigvis mærke det :-). Jeg er vild med det hele, men især dit indgangsparti med de flotte farver, og orange..... I love it :-), forsæt du bare, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) hvor herligt, jeg fortsætter da bare, det er utroligt givende at bruge sit hjem på den måde! Gode hilsner fra Anette

      Slet