søndag den 30. november 2014

To lys på et bord

Månedens sidste indlæg falder på første søndag i advent, jeg har fire dekorationer af slagsen, men der er ikke plads på det lille bord, som står i min stue. De kan bruges sammen eller hver for sig, som en del af borddækningen. eller hvad du nu lyster. Fordelen med materialevalget er at de kan holde sig helt til jul:-)

Finder det ganske sjovt at have så lidt plads at arbejde i. Leret er rullet som en kegle som jeg derefter har sat skovmos udenom og stoppet det ned i glassene, lysene er spyddet med tre stykker kraftig tråd, grene er sat fast med hårnåle også af sortglødet kraftig tråd, bogen er limet fast.

Jeg har valgt at føre lærkegrenene ned til bunden af glasset for at give en større oplevelse af helhed. Det kunne også have været flot med lidt højere keglelys, for at få en virkning der var mere elegant, men de var ikke på mit lager.
Måske det er en af de der dage hvor jeg render rundt og nynner melodien fra titlen på indlæget, du kender det måske, når der bare er en sang der køre om og om igen;-)

Ønsker dig en dejlig adventssøndag
Gode hilsner Anette

12 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Flotte rustikke dekorationer. Jeg kan godt lide, at du bruger så mange grene i dine dekorationer.


    Glædelig advent!

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak! Er vældig vild med grene og træer;-) Mange tak!

      Slet
  2. tolle bilder und inspirationen!!! danke und einen schönen 1. advent, liebe grüße von angie

    SvarSlet
  3. Sikke en god ide at lave dekoration i glas, de er super flotte! God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Tina:-) da jeg kom hjem med glassene var jeg overbevist om at datteren ville hapse dem til desserter, men det humør var hun heldigvis ikke i;-)

      Slet
  4. Godaften Anette.Det ser bare godt ud med dekorationer i glassene..........rigtig god ide.
    Så godt at datteren ikke lige snuppede glassene.
    Rigtig god advent Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God dag Jette:-)
      1000 tak! glassene er købt på et marked, finder det svært at finde de egnede ting til at lave dekorationer i, når det skal være i større mængder, så der rumstere med lidt nye ideer til næste år.
      Ja vældig heldig at hun som har en meget sød tand ikke lige hapsede de glas til en af hendes kreative desserter:-)
      Og en skøn dag til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  5. Hvor er det smukt, Anette - skøn idé med glassene!
    Kram og ha' en dejlig søndag aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte! Også kram og en dejlig dag til dig:-)

      Slet