fredag den 12. december 2014

Fascination og boblende lyst

Jeg kan være lidt langsom til at opdage en glæde ved det jeg laver, det skal ligesom have tid til at synke ind, for der har gennem processen med den nye lille butik også været et utal af tanker, som hvor meget, hvordan og hvad, også er der jo lige det at det er december, og juletid. Men det sank ind den anden dag, jeg oplever en boblende glæde, i tiden nyder jeg specielt binderiet, og alle de muligheder der er for at udfolde sig, også på denne årstid.
Her er det hjerter formet i hegnstråd og bundet med  svensk mos, det stod der på kassen, der skal bindes tæt med tråden for at få det til at holde. Forestil dig den effekt det kan have i flok, på en mur, hængende i et træ, eller enkeltstående et eller andet sted. I hjerterne er jeg ikke gået så meget i detaljen, men mere i effekten, og den næste tid skal der formes flere hjerter.




Og her er et kors, jeg viser det mest på grund af de helt igennem uimodståelige grene, som jeg fascineres af, om de sidder på træet, eller om jeg brækker nogle stykker af og bruger i mit binderi. Grenene her er fra hyld.
Sidste år lavede jeg også forskellige ting med gamle grene alene, og det jeg har fra dengang holder stadig rigtig flot. Laver man grenting er det vigtigt at binde tråden meget stramt til, ellers falder det fra hinanden.

Rigtig god weekend
Anette

21 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Dejligt at høre din glæde for det kreative og skabende!
    Mos er et skønt materiale....

    God Weekend
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg er så glad for at kunne dele glæden! Mange tag til JetteMaiken, og det samme til dig:-)

      Slet
  2. Dejligt at du opdagede den boblende glæde, det er den der driver værket :-). Kan rigtig godt lide dine hjertekranse, fordi de er så enkle, underspillet og så smukke :-). Forsat god lyst :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, et par stille dage og et skud inspiration, skulle der til:-) mange tak, og gode dage til dig Margit!

      Slet
  3. Hvor er det smukke hjerter du har lavet. Jeg elsker at se alle de kreative ideer rundt omkring :-)
    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Gitte! Det nyder jeg også meget, der findes mange dejlige ting rundt omkring, og her hapses det, jeg har lyst til at afprøve:-)
      Også en rigtig god weekend til dig:-)

      Slet
  4. Hvor er det godt at du mærker glæden og nyder det - det slår jo også igennem i dine fine ting. Jeg kan sagtens sætte mig ind i det - det så er er jo også til din egen lille butik og det må være skønt:-)

    Da jeg var teenager havde jeg fritidsjob i et kransebinderi. Hele efteråret indtil november sad vi og lavede mospuder og kranse af svensk/finsk mos, vi satte det fast med kramper i halmkranse og det skulle fylde mest muligt. Jeg husker lugten af det opblødte mos og de store rammer som blev væltet ud på de lange borde - vandet drev fra mosset og ned i skødet og bukserne var gennemblødte på lårene. Jeg kunne ikke lide lugten af det våde mos, men jeg elskede mit arbejde. Når det blev november blev mosset skiftet ud med gran til adventskranse og den bedste tid på året begyndte.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Ja det er utrolig dejligt og spændende at have sin egen lille butik, og når glæden føles er det som at få et skud energi.

      10000 tak for at fortælle din historie fra kransebinderiet, nyder sådan en læsning, og den er så levende at jeg kan se det hele for mig, og mærke dig glæde ved det.
      Yderligere sætter det også lidt minder i gang her fra min elevtid....

      Tak også rigtig god weekend til dig

      Slet
  5. Mos-hjerterne er meget smukke!

    Kh LIsbet

    SvarSlet
  6. Hej Anette.Smukke og enkle hjerter du har lavet..................og dejligt at du nyder den kreative proces med alt dit binderi.Du er vist på den rigtige hylde.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Mange tak! Jeg tror du har ret i det med "hylden", har rodet rundt nogle år efterhånden, i alle årene har jeg kredste om det at have mit eget, og pludselig en dag kom modet og en ide snigende sig forsigtigt ind, hvor er jeg bare glad for det!
      Også en rigtig god weekend til dig, kram fra Anette

      Slet
  7. Så fine hjerter du har lavet :-)
    Ønsker deg en deilig helg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak Anne, også en rigtig god helg til dig:-))

      Slet
  8. :-) Tror ved gud nissen har været på spil med alle de stavefejl jeg opdager i mine kommentarer, men mon ikke det er til at forstå trods alt

    SvarSlet
  9. Hjerterne er rigtig fine :-) Dejligt du har glæden ved det du laver, for det er jo den der skal drive værket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Vivi! Ja, og det har du så ganske ret i:-)

      Slet
  10. Julen er jo hjertenes fest, og dine er meget smukke. Kender godt den boblende følelse, rigtig dejlig og så ved man at det er det rigtige man har gang i :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak:-) Hvor lyder det godt, det er rart at opleve, og meget bekræftigende:-)
      Ha en rigtig god dag
      Kram

      Slet