mandag den 22. december 2014

Hjertelig og glædelig jul

Og her sad jeg og havde lagt de hjertelige billeder ind, og kunne næsten ikke komme på et ord at sige om dem, men hurtigt skulle det forandres, for der kom en ny kunde, en af dem der køre forbi flere gange om ugen, og i dag ville hun se hvad det er jeg har, i dag havde hun tid. Og hun var utroligt begejstret, og jeg fik så mange ros at hjertet voksede og stoltheden føltes ekstra, kender du stoltheden ved at blive mor(jeg ved jo ikke hvordan en far føler det;-), det kan næsten sammenlignes.
Ja hun udtrykte sig hjertelig, vi var måske på samme alder plus minus 10 år, sjovt som en samtale kan udfolde sig med fremmede, og hvor utrolig meget vi kan give hinanden blot ved at udtrykke.
Min dille i disse dage er halmhjerter, jeg har set dem flere steder, og nu var tiden til selv at lave nogle, jeg former et stykke hegnstråd til et hjerte og derefter binder jeg halm på. Jeg vil bruge dem til at skabe blikfang(se første billede), og for at vise jeg har kreative ting i butikken til de som kører forbi og ikke ved. Jeg vil lave mange flere endnu, for mig rummer de mængder af muligheder som de er, eller med let pynt, selvfølgelig sælges de også.

 
her er det pilehjerter, med andet naturpynt på, de er svære at tage ordentlige billeder af
hjerter i svensk mos har jeg vist før, men i dag er temaet hjerter, så de måtte med igen

Jeg elsker min lille butik, så selvfølgelig skulle den også med i dag, den er jo basen for mine kreative aktiviteter, og mit nye hjertebarn. Sjovt nok talte jeg og den tidligere omtalte kvinde også om det at starte for sig selv, det begynder at røre ekstra på sig(hvis sådanne drømme er der), når man når en vis alder, og børnene er blevet store, eller måske endda voksne, det er som at turde stå ved sig selv, jeg ved det, for har oplevet det mange gange gennem det sidste år, som en ny og god udfordring.
hjemmeklippet zinkhjerte i ren zink, har lige sendt mit første gavekort med posten, og det var et zinkhjerte

Dette bliver mit sidste indlæg inden jul, så jeg vil benytte lejligheden til at fortælle alle der læser med, at jeg sætter umådelig pris på det, og ønske jer alle en rigtig glædelig jul.

Med venlige hilsner Anette

39 kommentarer:

  1. Også glædelig jul til dig og dine.......
    Tak for en inspirerende blog med så mange skønne ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Solvejg, må jeres jul også blive dejlig! Velbekomme, og hvor er jeg glad for du fortæller, tak!
      Julehilsen Anette:-)

      Slet
  2. Tusind tak, Anette! Og en glædelig jul til dig og dine! - Skønne hjerter du viser :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Skønne hjerter du har lavet...............og din lille butik er da også omgivet af skønne ting.
    Jeg ønsker også dig en rigtig glædelig jul................og tak for mange dejlige indlæg.
    Juleknus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak, og jeg er så glad for at du kommer forbi her og fortæller det:-)
      Julekrammer med ønsket om nogle skønne dage, fra Anette

      Slet
  4. Sikke et dejligt indlæg Anette. Fyldt med smukke ting og med glæde og begejstring - og med taknemmelighed, tror jeg. Rigtig glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvor er jeg glad for at høre det Lisbet, og du har helt ret der er mængder af taknemmelighed. 1000 tak, og må du have nogle dejlige juledage:-)

      Slet
  5. Også glædelig jul til dig og dine, og tak for et skønt indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Bente, og velbekomme, med ønsket om nogle behagelige juledage til dig:-)

      Slet
  6. Din butik er bare så indbydende, Anette - gid den ikke lå så langt væk fra Nordsjælland :-)
    Rigtig glædelig jul til dig og dine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er jeg glad for at læse:-) ja til at der er lidt langt for det er jo ikke blot en smuttur....
      1000 tak også en rigtig glædelig jul til dig og dine i det svenske:-)

      Slet
  7. Kære Anette
    Hvor er du en dejlig fortæller! Fint indlæg og søde hjerter...

    Kærlig Hilsen
    Og glædelig jul!

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      1000 tak, nogle gange er det en del lettere end andre at udtrykke sig.
      Også gode julehilsner herfra:-)

      Slet
  8. Hej Anette
    Du er god til hjerter, det ser godt ud. Hyggeligt at snakke godt med en kunde.
    God jul til dig og din familie
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Mange tak, ja det er dejligt at snakke med kunder, en væsentlig og god del af oplevelsen:-)
      1000 tak må du/i også have nogle skønne juledage på Fyn
      Julekram fra Anette

      Slet
  9. Et hjerteligt indlæg til jul - ikke dårligt. God jul, Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) nej vel..
      1000 tak Marie også god jul til dig!

      Slet
  10. Kære Anette, du kan rolig holde jul og være stolt og glad, du har nået rigtigt meget i årets løb og det er sjovt som tingene sommetider udvikler sig, ikke altid lige det spor man startede på, måske et andet spor, men bare udviklingen er sjov og interessant, så er det jo altid spændende. God jul til dig og din familie, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Det er vældig sjovt for når man står i det hele, i det daglige føles det ikke som om der er sket alverden, men kigger man sig lidt rundt opdager man at der er sket rigtig meget, altså det kan jeg forundres over ret så ofte, faktisk tror jeg at mange kan genkende det;-) Og det andet du siger der har du også helt ret, ved ikke hvor ofte det er en del af oplevelsen, og det er sjovt!
      1000 tak må dine dage også være fyldt med det du holder mest af:-)
      Julekram Anette

      Slet
  11. Julen er jo hjerternes tid:-)
    Hvor dejligt for dig at den nye kunde gjorde holdt hos dig, din butik ser også spændende og indbydende ud.
    Rigtig glædelig jul til dig også.

    SvarSlet
  12. God jul til dig og dine. Vi ses lige pludselig i det nye år.
    Juleknus Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Rita, også en rigtig dejlig jul til jer! Ja vi ses bestemt i det nye år. Kram fra Anette

      Slet
  13. Hvor er det godt, du fik gang i din butik :-)
    Glædelig jul til dig og din familie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi!
      Ja og jeg er så glad for jeg turde tage det spring! Dette ved du nok ikke, men må da lige fortælle, for noget mere end et år siden viste du din bod med kranse ved vejen, det gav mig det sidste skub på det der i forvejen rumsterede her, så 1000 tak for at du også deler på din blog!
      Med ønsket om gode juledage
      Hilsen Anette

      Slet
  14. love anette, they are sooo creative !!! they have such beautiful hearts tinkered and other beautiful things !!!
    I wish them and their family a wonderful and healthy christmas party, love greetings from angie from Germany

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Angie!
      1000 1000 thank you for your good wishes and lovely words. And a merry Christmas to you and your family.
      With love
      Anette

      Slet
  15. Hej Anette Dejlig hjertevarmt indlæg, hjerter er bare det bedste ;-) Tak for alle dejlige indlæg fra din smukke butik. Rigtig glædelig jul til dig og din familie. kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina!
      Ja de er:-)
      Velbekomme, det er utrolig dejligt at dele, og at kigge/læse med på andre blogge, der er meget inspiration at finde rundt omkring, og mange utroligt skønne mennesker.
      Også en rigtig glædelig jul til dig og din familie.
      Julehilsner og kram fra Anette

      Slet
  16. Så flotte halmhjerter. Dem havde jeg gerne hængende på række :-)

    Glædelig jul.
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Det tror jeg vil se godt ud, Birgitte.
      Tak og fortsat rigtig god jul til dig!

      Slet
  17. Hallo Anette.
    ich wünsche dir und deiner Familie ebenfalls ein wunderschönes Weihnachtsfest und einen guten Rutsch ins neue Jahr.
    GlG Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hallo Christina!
      Danke. Ich hoffe, dass auch Sie ein paar schöne Tage und ein fantastisches neues Jahr zu bekommen.
      Viele Grüße Anette

      Slet
  18. Anette, beautiful decorations. Wishing you a Merry Christmas.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Thank you Monika:-) and I wish to you, A continued Merry Christmas:-)
      Greeting Anette

      Slet
  19. Sikke en masse smukke hjerter, du har kreeret. God jul til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Susanne, og det er rart at lave dem. Også fortsat gode decemberdage til dig:-)

      Slet