tirsdag den 27. januar 2015

Feriebilleder med sne

Har netop holdt en lille ferie for første gang i næsten 3 år, og jeg har nydt det, min mand har nydt det, vi har nydt det:-) her er udsigten fra huset som jeg intet vidste om, før morgenen efter ankomst. 
Og sikke en gave, vågnede som vanligt tidligt og kunne næsten ikke vente på det blev lyst, for kunne jo nok fornemme at der var bakker. Huset er bygget på toppen og ind i skrænten, faktisk rigeligt stort til to, men pyt, det var dejligt. Jeg har altid holdt af at komme rundt i forskellige sommerhuse. Denne udsigt er kun overgået af et hus vi lejede i Norge for nogle år siden, var vi begge enige om.
Og vi kunne bare sidde og kigge, også kigge lidt mere, det var slet ikke til at få nok af, vi kunne også se kuttere på havet, store fugleflokke, og møllerne. Af og til kom der en forældre med børn, som kælkede ned af bakken traskede op igen, og de gjorde det om og om igen, et herligt syn, gad vide om det er alderen der pludselig spiller ind, at man kan sidde og bare nyde synet, eller er det udvikling, pyt, for det er dejligt.









Vi gik lange ture, og fik ondt i lårene af de bakker, nej det var mig der fik ondt, manden er i form med stilladser og stiger.

Stedet er Bønnerup, og der er den mest fantastiske fiskehandler, som dufter af hav, og har friske fisk i lange baner, og til en pris hvor alle kan være med. Vi spiste fisk både middag og aften, jeg kunne let leve af fisk, følte mig forkælet:-))
Jeg tog utroligt mange billeder, billederne over er alle taget fra terrasserne ved huset



Og både garage og hus ligger idyllisk, som en dejlig overraskelse i et sving



Det er altid godt at skilte med hvad det er, for der kunne jo opstå tvivl, når der som her er lavvande;-)

Vi havde ingen internetforbindelse, og knapt var der dækning på tlf, vi så sammenlagt tv i en time, ellers hørte vi radio.
Jeg havde taget papir og blyant med, for havde lyst til at tegne/skitse vores grund op herhjemme, med bygninger og planter, for var blevet inspireret inden vi tog af sted. Men i guder det er svært at tegne og ikke mindst huske hvordan tingene nu lige ligger, men det lykkedes nogenlunde, og det var sjovt at se hvordan hver skitse blev mere og mere detaljeret. Øvelse gør mester siges der, og det tror jeg på for jeg skal øve mig rigtig meget endnu, får faktisk lyst til at lave en målfast tegning. Havde aldrig troet jeg kunne få lyst til den slags, men den kom sammen med det at jeg skal til at anlægge den store del af grunden med div træer, og de skal ikke flyttes i tide og utide som stauderne...


Her er det godt nok blot stammerne fra bøgen, men blev noget fascineret af de glødende bøgeblade i samspil med sneen, og grupperingerne som naturen altid selv formår at lave, det er spændende at studere.
Ved ikke helt hvad jeg mener om det du kan se på billedet over, men det var morsomt at se, sten på jernstænger og den sorte panter, som spejder udover vej og hav.

Til slut vil jeg bare sige at det var forfriskende dejligt med nogle få dage hjemmefra, det giver ny energi.

Ønsker dig en dejlig dag
Med naturglade hilsner
Anette

21 kommentarer:

  1. Tak for alle de skønne billeder. Det er da et helt fantastisk sted i havde fundet. Det må være spændende at vågne op og ikke vide, hvad man ser ud på når det bliver lyst.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Rita:-) Kim havde luret området i forbindelse med noget arbejde, så han vidste lidt om det, og jeg kan sige dig jeg var nysgerrig efter at se det hele i dagslys:-) Hilsner fra Anette

      Slet
  2. Sikke en masse dejlige billeder! Der er dejligt ved Bønnerup, og skønt med det par dages fri og så oven i købet sne! Velkommen hjem igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er:-) Og sådanne dage er guld vær, og sneen gjorde det hele lidt ekstra dejligt. 1000 tak Frede:-)
      Hilsner fra Anette

      Slet
  3. Det lyder til at have været en dejlig tur og et dejligt sted at være. Altid godt at komme til æ haw, og skilte er gode at have, hvis man skulle blive i tvivl :) Fint at du laver skitser, det er et spændende projekt, du skal i gang med. Glæder mig til at følge med.
    Tak for at vi måtte komme med :)
    Hilsen fru Høneballe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en fantastisk tur Fru Høneballe:) syntes også det var lidt morsomt med det skilt, ja hawet æ skjønt, og ikke så ofte det hænder for os med den slags oplevelser, i alle tilfælde ikke de sidste år, men vi tager revanche;-)
      Ja det med skitser opstod pludselig som en nødvendighed, og du milde jeg finder det også spændende, glæder mig til det, og at dele de oplevelser/tanker, for det sætter det hele frem i et andet lys, jeg er glad for du vil følge med i det!
      Og dejligt at du gad med:-)
      Hilsner fra Fru Nielsen:)

      Slet
  4. Det ser ut som et herlig sted.
    Mange fine bilder du har tatt.
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er det også Anne, tak skal du ha:-)
      Ønsker også dig en fin dag med masser af sol!

      Slet
  5. Ferie er godt !
    Og det er også godt at holde ferie væk hjemmefra, synes jeg får mere energi af det og så glæden når man kommer hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det er Miri:-) og har det nøjagtig som du beskriver, var faktisk selv ved at skrive det. Her skinner solen, håber den gør det samme hos dig:-)

      Slet
  6. Sikke nogle skønne billeder, Anette - god idé at holde ferie sådan et dejligt sted og koble af med lækker mad og traveture :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja det har du ret i, elsker begge dele MEGET:-)))
      God dag til dig
      Kram

      Slet
  7. Hej Anette.1000 tak for mange dejlige billeder fra din lille ferie....................der ser bare skønt ud.
    Og man kan jo sagtens undvære TV når man er på ferie.
    Det lader til at i havde nogle dejlige dage med lange traveture og skøn fisk..............så bliver det ikke bedre.
    Er spændt på dine skitser som du har lavet..................man får bare et bedre overblik.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Velbekomme, og det er sådan en fornøjelse at dele dem, og der var utrolig skønt, og med god fisk og gå ture så er det som du siger!
      Ja tvet betyder ikke så meget når der er ferie, det var faktisk ret så dejligt at vi næsten ikke tændte for det, men bare hyggede i stedet.
      Der bliver nok en del flere skitser endnu, inden jeg viser min stenalder-agtige-formåen med pen frem på et billede;-) og du har ret, det giver et meget bedre overblik skulle jeg erfare for få dage siden, en lettelse og lettere at arbejde med.
      1000 tak også en rigtig god dag med masser af sol til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Så var det da også på tide at I kom afsted ;-)
    Jeg ville jo tilmelde mig på bloglovin igen, eftersom jeg åbenbart var blevet smidt af. Jeg kan ikke finde Anettesflora på bloglovin, istedet er der nu en blog (din) der hedder Anette Nielsen med kun 1 følger... Jeg har prøvet det tidligere med en anden, jeg følger. At bloglovin havde oprettet en ny blog istedet - uden at hun var klar over det.
    Kh fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar

    1. Hej igen Lisbet!
      Ja det var;-) og havde længtes efter det siden oktober, og pludselig var tiden den rette:-)))
      Jeg kender ikke bloglovin, men har set noget lignende i en søgning af en anden blog, og da kom noget vellignende frem, men med en meget rodet tekst???. Men sidder samtidig og tænker om det hænger sammen med at jeg for længe siden oprettede en wordpress, som godt nok hedder det samme som denne blog, men det fungerede ikke for mig, og visse wordpres brugere har jeg problemer med at kommentere på.... i dag har jeg forsøgt at slette den konto, men det lod sig ikke gøre, nu har jeg givet stafetten videre til sønnen som studere it, glæder mig til at høre hvad han oplever.
      God aften:-)
      Hilsner fra Anette

      Slet
    2. PS og jeg har stadig det der rod på min blog

      Slet
  9. Åh, hver ser der dejligt ud, Anette! Jeg kan godt forstå i nød det! Og det er garanteret sundt at være lidt væk hjemmefra. Det kommer jeg heller ikke ret tit ... Jeg er helt vild med billedet af bøgestammerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det var der Nana! Tror også det er ret så godt og sundt at komme lidt væk fra de vandte rammer........denne gang føltes det sådan.
      Og i dem er håbet lysegrønt;-) Tog så mange billeder af de stammer, for jeg følte jeg blev inspireret, dette billede var det der bedst beskrev min oplevelse:-)

      Slet
  10. Kære Anette
    Dejlig ferie du har haft! Smukke billede, du har taget derfra,
    Det er altid så dejligt at komme lidt hjemmefra.- så bliver man også så glad for at komme hjem, fordi man ser det med nye øjne...

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      JA:-) og mange tak skal du ha! Og det har du ret i, og utroligt som det kan gøre underværker, om det er en dagtur eller nogle dage:-)
      Mange hilsner og med ønsket om en god dag fra Anette

      Slet