fredag den 30. januar 2015

Nogle gange må det bare ud-det man glæder sig til

Den 29 januar er det et år siden sønnen blev 23, og vi kørte til Nørresundby for at lykkeønske og fejre ham, men det er også et år siden jeg modtog mit første visitkort, begge dele gav sådan en dejlig og mild glædesfølelse, og stoltheden voksede mærkbart.
billedet blev brugt til mit første kort
I aftes tog vi atter turen til Nørresundby, for at lykkeønske og fejre ham med aftensmad, kagemand og selvfølgelig gaver, og det var utroligt hyggeligt!
Han er snart uddannet webintegrator, og det betyder blandt andet at han lære at kode hjemmesider, vidste du at koderne bag en hjemmeside kan være smukke;-) han har virkelig forsøgt at vise mig det, og jeg kan se at noget ser enklere ud end andet.
Og i det studie af koder og opbygningen af hjemmesider faldt han over noget der kunne forenes med mit ønske om en hjemmeside til min butik, men også noget der begejstrede ham, og i aftes viste han mig min kommende side.

sådan ser AnettesFlora siden ud, på sønnens pc
Mit ønske var enkelhed, overskuelighed, og med plads til billeder, da jeg selv fungere meget visuelt, jeg vil at det skal være let og overskueligt at navigere.
Øverste billede skifter mellem tre, jeg fik lært hvordan man skifter dem ud, billederne der her er brugt er tilfældige. Over billedet er der en kontaktformular også med et googlemap så man let kan se hvor butikken befinder sig, yderligere står åbningstiderne, og dem har jeg behov for at kunne redigere i, så det er der sørget for at jeg selv kan. 
Så er der butiksdelen, hvor man klikker ind og kommer til forskellige kategorier, der vises også som på forsiden de nyeste varer(men ikke for mange). Alt er lavet så jeg selv kan finde ud af det, dette afprøvede jeg også i aftes. Det jeg ikke skal røre ved, på siden, har han låst, så jeg kan ikke lave kludder i det;-)
Alt det glæder jeg mig til at kunne vise når siden er helt klar.

Han bruger min side, som et sideprojekt på skolen. Når han er udannet webintegrator, skal han fra september ind på universitetet og studere til datamatiker, læs lige mellem linierne at jeg er stolt:-)
Det er et sjovt, og til tider udfordrende samarbejde, for jeg skal lære et nyt sprog, og han skal lære at formulere sig så mennesker der ikke har forstand på den slags, har en chance for at forstå det.
Jeg glæder mig til at få flyttet alle de forretningsmæssige ting ind på sin egen side, og få ryddet op på bloggen, jeg er sikker på at det frigiver en del energi, og dermed fornyelse.

Bare fordi jeg slet ikke kunne vente med at fortælle:-)

Ha en dejlig dag
Hilsner fra Anette

29 kommentarer:

  1. Nej, hvor dejligt. Det ser flot ud. Min mand er programmør/systemudvikler, så jeg forstår hvad du mener med forskellige sprog og en hel computer-skærm fyldt med kode ;-)

    Kh fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skal du have Lisbet! Utroligt at de kan se/læse noget ud af det, og så hurtigt, men spændende er det at vide, der er meget mere bag ved, end bare lige....

      Slet
  2. Tillykke med sønnens fødselsdag og med at han kan hjælpe dig, så du får en flot hjemmeside. Det er guld værd, når de unge kan hjælpe os, for vi er jo ikke helt så kvikke til den slags.
    Held og lykke med projektet
    siger fru Høneballe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak kære Fru Høneballe:-) Ja det er dejligt de kan hjælpe, mindes stadig da vi fik en pc inden for døren, og at vi altid skulle have hjælpen udefra, dengang havde jeg aldrig gættet at jeg ville sætte mine fingre på et tastatur.
      Mange tak siger Fru Nielsen

      Slet
  3. Sikke flot din side bliver! Jeg kan godt lide tankerne bag. Jeg er hjemmesideredaktør på skolen, der har jeg heldigvis et redskab/en skabelon, som ikke kræver koder. Men jeg synes, det er sjovt at arbejde med det visuelle, og jeg bruger også mange billeder, som jeg sørger for at ændre en gang imellem, så siden ikke er statisk, men levende som vores skole. Det er spændende med alle de overvejelser omkring design og layout, for mulighederne synes jo uendelige. Jeg glæder mig til at se din side på min skærm!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Frede! Det er lige præcist det en side skal være, levende, måske man ikke altid kan se det med det blotte øje, men det fornemmes. Kan let forstå du finder den del af dit arbejde sjovt! ja der er en del tanker bag, og det med at sætte ord på dem kan være svære, når der bliver spurgt hvad vil du ha? så må man i gang med at observere lidt mere.
      Og jeg glæder mig til at vise siden:-)

      Slet
  4. Kære Anette
    Det bliver spændende med din nye hjemmeside. Skønt at din søn kan lave det!

    Pragtfulde dråbebilleder!!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMaiken!
      Ja det gør, er også utrolig glad for at han vil hjælpe, og finder det morsomt, at det han laver kan bruges til noget "rigtigt".
      1000 tak:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  5. Hvor spændende med din nye hjemmeside. Glæder mig til at se den når du får gang i den.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også, og til at vise den:-)
      1000 tak også god aften til dig Rita

      Slet
  6. Tillykke med din søn, Anette! Hvor er det dejligt, at han bruger din blog som et sideprojekt på skolen! Det ser vel nok flot ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte! Han kan også godt lide at det han laver på skolen kan bruges til noget rigtigt, og kommer til at se det i funktion, tak skal du ha:-)

      Slet
  7. Tillykke med din søn :o) ham forstår jeg godt du er stolt af. Det er så skønt når vi kan få hjælp fra vores børn når der er noget vi gerne vil, men ikke helt selv formår det.
    Jeg kan godt sige dig at jeg også glæder mig til siden bliver officiel, for jeg sidder tit og kigger på din blog på de lækre sager du har.
    Jeg tror det er godt han låser det du ikke skal røre ved :o) Man kan godt komme til at røre noget man ikke skal pille ved..det er prøvet her :o)
    Rigtig dejlig dag til dig.
    Kh Linda
    Hvis man så kan se hvad der kommer af nye sager, så bliver det jo herligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Linda:-) ja den stolthed ved børnene er god! Ej hvor blev jeg glad for at høre at du kigger ind, tror også det bliver godt at få det separeret fra bloggen, føler tingene kan præsenteres en del bedre.
      Nå det har du også prøvet , al den teknik og nye ord, gør at man bare lige må klikke på noget, man er vel lidt nysgerrig;-) Er nu også rigtig glad for at han låser visse dele.
      1000 tak også en rigtig god dag til dig

      Slet
  8. Tillykke med sønnen - jeg synes fødselsdage er noget særligt og ønsker at fejre dem også selv om mine børn er frygtelig voksne :)
    Dejligt at sønnen og du kan arbejde sammen om den nye hjemmeside- og i dækker jo det hele, dig "foran" og han "bagved" - det kan kun blive godt :)
    Jeg forstår din stolthed :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha! Ja det er rigtig hyggeligt og når de elsker at blive fejret med det de bedst kan li(hans favorit er stadig mors kagemand;), kommer der også en del gode minder med:-)
      Det er også morsomt at arbejde sammen, det giver en hel masse.
      Tak Miri:)

      Slet
  9. Hej Anette.Hvor er det bare dejligt at du har en dygtig søn til at hjælpe dig med din hjemmeside...............og tillykke med ham.
    Hyggeligt at kunne fejre hans 30 års dag sammen.
    Det er jo rigtig vigtig at du har en overskuelig hjemmeside til din lille forretning.
    Og kan da godt forstå at du er rigtig stolt af ham.
    Rigtig god weekend til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja det er utrolig dejligt, i den forbindelse har vi også brugt skype, ret så spændende at være lidt med i tilblivelsen af sådan en side, det giver også et indblik i hvad det er han laver.
      1000 tak for lykkeønskningen, og må dog lige pippe at der er 6 år til han runder de 30. Vi fejre ham igen her med bedsteforældrene i weekenden.
      TAK<3
      Også en rigtig god weekend til dig
      Kram fra Anette

      Slet
  10. Så fint å ha ,,unger,, som kan alt dette med pc og gratulerer med sønnen.
    God helg til deg Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er, og det er en lettelse, om end de unge er noget hurtige på tasterne;-) Tak Marit!
      Ha også en rigtig god weekend:-)

      Slet
  11. Tillykke med sønneke :-) Jeg forstår godt at du er stolt for det ser flot ud det han har lavet til dig.
    Det er også hyggeligt at I har et projekt sammen, forsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbeth! Ja finder det også hyggeligt, er spændt på når siden bliver overladt til mig, og hvor ofte jeg skal ringe til ham, det var jo let den anden dag da han sad ved siden af;-) hi hi

      Slet
  12. Kære Anette Jeg kan godt forstå, at du er glad og glæder dig til din nye professionelle side. Det bliver da spændende! Jeg glæder mig til at se din side.
    Hvor skønt du har din jeg web master, det er nyttig. Og tillykke med ham. Kh Tina

    SvarSlet
  13. Kære Tina!
    Ja det gør:-D og du har ret det virker mere professionelt, det havde jeg slet ikke selv tænkt på, og heller ikke den med egen web master:-)
    1000 tak, vi fejre ham igen i dag her med de ældre familiemedlemmer, så om lidt er der dømt køkkenaktivitet, for de kommer kl 10.
    Ha en dejlig søndag
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
  14. Kære Anette, dejligt med en søn der kan hjælpe med alt det inde bagved, som mildest talt er russisk for mig. Det bliver spændende at se din nye hjemmeside og kategorier, så håber jeg for dig at du stadig kan huske alt det "russiske" inde bagved, når du skal redigere din hjemmeside, alt mulig held og lykke med det, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Ja det er skønt at han vil hjælpe, han finder mig også af og til en anelse irriterende når jeg ikke lige kan forstå, eller er så laangsooommmm. Tror det skal repeteres et par gange det "russiske", for det fungere jo på en anden måde end bloggen her.
      1000 tak, og hilsner fra Anette

      Slet
  15. Sikke nogle smukke vinterbilleder. Det lyder hyggeligt med en bålplads.
    Mange hilsner Anna og Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange hilsner til jer begge:-) fra Anette

      Slet