mandag den 16. februar 2015

Trolderier

Det er sjovt at skabe stemninger, og noget jeg er ekstra opmærksom på i disse dage, indretnings mæssigt både ude og inde. 
For nogle dage siden rokerede jeg rundt i butikken, ikke fordi det var blevet grimt, men fordi jeg trængte til at flytte rundt, i den frostfrie del, som er 12 kvm, noget af et puslespil, og en udfordring jeg elsker.
fra venstre den ene jomfru og Ruth
Mange af de besøgende/kunder der kommer tror det er ting jeg har samlet til eget hjem gennem mange år, og kan slet ikke forstå jeg nænner at komme af med dem.
Jeg har samlet det jeg har i butikken gennem et år og 14 dage, købt forskellige steder, noget er fra de store markeder, andet fra kræmmere jeg er kommet til at kende, og andet igen fra private som flytter i mindre boliger, men der kommer også venlige sjæle og forærer mig ting, 1000 tak !
Jeg nyder at finde ting der tiltaler mig, og går ikke op i mærker. Holder af at afprøve noget af det i eget hjem, vi bor selv med et mix af forskellige tidsaldre/stilarter, men kan selv fornemme den røde tråd. 
Datteren kalder mig en trold eller heks i måden jeg sammensætter tingene på:-)
set på afstand
Jeg tog kameraet med mig ud i går, for at øve mig i at tage billeder, og fange den stemning jeg selv ser og oplever, gad dog godt at prismærkerne ikke var så fremtrædende. Jeg har ikke stillet noget som helst an i den anledning, dog ville kufferterne aldrig have stået der, men det begyndte at regne, så de kom i ly.
Italienske kopper med perlehyacinter


unika stage i jern
fra den overdækkede del af butikken
Her er det et af de hjørner der er lettere rodet, det roder dog med styret hånd;-) Jeg viser det nu mest for at vise hvad de gamle jernstager også kan bruges til, her som fadholder, havde der været mere plads, var det rustne fad brugt i toppen, hvis stage arrangementet skal stå i det fri, fyldes der store sten mellem stængerne, og på fadet.
Her er der igen brugt en af de jernstager, de fås forøvrigt for billige penge på markederne, kræmmerne næsten lo af mig da jeg ville købe;-)
fra mit arbejdsrum, den pink pude er kattens
Sidste forår lavede jeg denne. Stagerne er brugt til mangt og meget gennem det sidste års tid. 
For en uges tid siden fik jeg et stort stykke troldhassel af Rita fra Blomstertøsens have, 1000 tak Rita:-) den blev lagt ved siden af denne stage, som stod ude med sten og andet, jeg har gået og kigget på sammensætningen siden. I går kastede jeg mig om bord i det projekt, som var begyndt at tage form i fantasien, hvad det færdige resultat bliver ved jeg ikke helt, endnu. Jeg forsøger at samarbejde med grenenes former, men også at styre dem .

Hilsner fra Anette


33 kommentarer:

  1. Kære Anette
    Det ser dejligt og stemningsfuld ud i din butik. Jeg elsker også at lave udstillinger i min butik.
    Det er jo en kreativ proces!

    Kram

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak JetteMajken, ja det er en helt igennem skøn og fordybende proces, og dejligt at lege med tingene!
      Kram fra Anette

      Slet
  2. Hej Anette.Der ser rigtig spændende ud i din lille butik..................skøn rustik stil.
    Du har mange spændende ting..............og håber der kommer folk forbi og køber
    godt ind.
    Der skal jo flyttes lidt rundt efterhånden som tingene bliver solgt.
    Ærgerligt at jeg bor så langt væk..............for jeg skal klippe min store troldhassel ned i næste måned.Og grenene ryger lige på genbrug.
    Har selv lige pyntet en lille opsats..............som skal stå i udestuen når jeg får ryddet op der ude.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette du må da ikke køre troldegrenene på genbrugspladsen :-) Tænker at du måske kunne bruge dem i din pergola, ligesom lave et tag af dem under overliggern, det vill være flot. Eller lav en kæmpebuket af grenene til en stor krukke, som en forårsdekoration. Brug dem i en kæmpekrans på muren, måske med lidt minipåskeliljløg i : -) Knus Anette

      Slet
    2. Hej Anette.1000 tak for dine gode råd med hensyn til alle mine troldgrene.
      Den ide med at bruge dem på taget af min pergola havde jeg ikke lige tænkt på...................og så kan de jo være at de store fede måger ikke sætter sig
      og s..... deroppe.
      Knus Jette

      Slet
    3. Hejsa Jette!
      Sikke en herlig udveksling, den med troldhassel på pergolaen havde jeg heller ikke tænkt, men har heller ikke en pergola endnu;-) godt der blev fundet anvendelse for dem.
      Tror da også vi krydsede hinanden her til morgen, og det er en dejlig opsats du har pyntet så flot.
      Ja det kræver noget omrokering, særligt når der sælges et lille møbel, men det er altid sjovt. Kan ikke just prale af at der vrimler med kunder i disse dage med gråt vejr, men hver og en der kommer er medvirkende til at opretholde modet og lysten!
      1000 tak også en rigtig god dag til dig.
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Hvor er det altså en dejlig og hyggelig butik du har fået. Skønt at flytte lidt rundt på sagerne. Jeg har også en jernstage stående, den må jeg se at få fyntet lidt, så den kan komme ud i lyset :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Anette, ja det er dejligt at flytte rundt på sagerne, det er også som om de får nyt liv, og det gælder jo alle vegne:-) Ja frem i lyset med det gamle jern, ved jo du er ekspert i at bruge tingene godt og kreativt!
      Kærlige hilsner herfra
      Anette

      Slet
  4. Jeg elsker din stil og den Alladins Hule af skønne ting, du har fået skabt. Jeg har også en jernstage der bliver brugt til forskellige ting - sidste sommer blev den brugt som klatrestativ for min tropiske snerle :-)
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte det er jeg glad for at høre:-)
      God ide at bruge stagen som klatrestativ, og en tropisk snerle lyder spændende! Den tingest jeg er i gang med skal på sigt også bruges som klatrestativ;-)
      God aften og kram

      Slet
  5. Prisskilte er lidt lige som navneskilte, nødvendige men ikke specielt fotogene. Pyt med det, når resten ser godt ud. Håber der kommer folk forbi i det iskolde blæsevejr og ser din nye opstilling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er iskoldt og jeg har først nu taget skibukserne på, også ud til de få kunder der trodser vejret og lader sig friste:-)
      God aften Marie!

      Slet
  6. wow!!! anette, hvad smukke billeder og inspirationer !!! Angie ønsker en nice mandag fra Tyskland

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielen Dank Angie! Wünsche dir auch einen schönen Montag.
      Freundlichen Grüßen Anette

      Slet
  7. Jeg er sikker på at du nok skal få noget ud af grenene...følger spændt med
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Rita, glæder mig til en af dagene at vise det:-)

      Slet
  8. Jeg siger det endnu en gang...du har bare de fedeste ting og den der lysestage til at hænge, den må gerne blive min..hvad er prisen på den ?
    Jeg elsker din side og du kan godt regne med et besøg af mig når jeg kommer til Jylland i April. Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Og jeg er glad for du fortæller, lysestagen koster 270,- er håndlavet men ved ikke af hvem, og ja den er super fed! Glæder mig meget til at hilse på dig, men venter med at sætte vandet over;-)
      Kærlige hilsner
      Anette

      Slet
    2. Anette, jeg kan ikke rigtigt se om lysestagen er til at hænge på en væg eller om den skal hænge i loftet ?

      Ja du må hellere vente med at sætte kedlen over, jeg ringer i forvejen :-))
      Kh Linda

      Slet
    3. Hej Linda!
      Stagen er til at hænge på væggen.
      Det lyder super:-)
      Ha en god dag

      Slet
    4. Så må du ikke sælge den..☺ den er min..😍 kan jeg overføre til dig og så ligger den hos dig til jeg kommer ☺

      Slet
    5. Hej Linda!
      Så sætter jeg dit navn på, men du kan bare betale når du kommer :-)
      Vi ses :-)

      Slet
    6. Tak søde Anette, ihh hvor jeg glæder mig til at besøge dig :o)
      Vi ses :o)

      Slet
  9. Det er en fin lille butik du har fået bygget op. Jeg kan godt li kombinationen af gamle ting og blomster/naturmaterialer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Vivi, jeg er også ret glad for den:-) hvor herligt!

      Slet
  10. Der er så meget god stemning hos dig. Og du er god til at fotografere den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, det er jeg rigtig glad for at du siger:-)

      Slet
  11. Kære trold eller skønne heks, dejligt at du ikke ligner alle andre, men er dig selv, det sætter jeg pris på :-). Dine sammensætninger er det der gør dig unik og spændende, så forsæt endelig med det :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. hæ hæ den havde jeg ikke set komme, men rødmer da ikke;-)))) jer er utrolig glad for dine flotte ord, som også er gensidige:-)
      Kærlige hilsner
      Anette

      Slet
  12. Haps til de italienske kopper med perlehyacinter! Jeg tænkte, da jeg kiggede på billederne, at "finurlig" vist er et ord der passer godt til dine ting og butik.

    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fedt Lisbet, der er også en smag af forår i dem;-) Og jeg er ret glad for ordet "finurlig". Ha en god aften hilsner fra Anette

      Slet
  13. Hei Anette:)
    Fantastisk!...for et herlig sted du har...butikk med så mye spennende og din kreative utfoldelse er til stor inspirasjon!!
    Takk for du kom innom meg...slik at jeg kunne finne deg!:))
    God helg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger Marie!
      1000 tak for dine fine ord, det er jeg utrolig glad for at høre:-)) Jeg er også glad for at have fundet dig og din blog:-)
      Takker og god søndag til dig!

      Slet