torsdag den 17. september 2015

Sprudlende frodighed, og et par efterårskreationer

Her er noget af det der gør mig så utrolig glad, jeg har vist kummerne mange gange, de er centrale fra nogle af de rum vi bruger mest i huset, og jeg kan slet ikke få nok af det syn:-)))




De er lige udenfor køkkenvinduet, og alt der er i krukkerne ved kummerne er urter, jeg elsker urter og duften af dem, i år har vi også en stevia plante, den smager sødt.
Dette er kigget fra vores entre, som også er en delvis lille udestue, vi sidder her ofte. De store pelargonierne har stået inde hele sæsonen, det er uvanligt, men jeg har sådan manglet dem inde når de har stået ude de andre år;-)
med sol



det er i samme område vi fodre fuglene, og der er flere fodre pladser


jeg er begyndt at pynte op, også til markedet på søndag, har også bundet lidt kranse med sankt hans urt

Jeg er utrolig glad for kæppe, så jeg måtte lige prøve om de kunne gå an med pynt på, der er ikke gjort så meget ud af dem i forhold til finpudsning, og er derfor kun beregnet som stemningsskabere, og nok ikke lige på den plads;-)


Gode hilsner fra Anette

21 kommentarer:

  1. Jeg tror såmænd dine Pelargonier er glade for at du har beholdt dem inde.
    Ha ha og så læste jeg lige lidt for hurtigt...glemte et også så jeg tænkte at de kranse lignede da ikke Sankthansurt.

    SvarSlet
    Svar
    1. De trives godt, men får ikke det der hærdede udseende, pyt:-) ha ha kan altså ikke lade være med at sige de viste er rønnebær, hi hi det med at læse hurtigt kender jeg godt;-)

      Slet
  2. Dejlige solskinsbilleder, jeg kan godt forstå, at du nyder dine kummer, det ser fint ud.
    Jeg har pelargonier ude i bedene, de bliver flot store, det ser rigtig godt ud. Man kan godt have så mange, at man kan have nogle ude og nogle inde :)
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Lisbeth:-) har aldrig prøvet pelagonier i bedene, men tror gerne de trives stort der, har jo set dine, men tænker så hvor jeg skulle gøre af dem til vinter, er ikke så glad for at smide planter ud..... har også nogle minder ude i potter i butikken, og i drivhuset, det er sådan en dejlig plante, og den dør ikke af vandmangel et par dage, noget jeg ka li;-)
      Kram

      Slet
    2. Jeg kan heller ikke have pelargonierne inde til vinter, men jeg kan da tage stiklinger, selvom det ikke er det jeg er bedst til at få til at gro :)
      Kram

      Slet
    3. Sjovt det tænkte jeg også, for så har man jo lidt af planten;-) og så kan jeg jo sagtens sige at de er så lette;-)

      Slet
  3. Skønne billeder fra din fordige have - og hvor er det flot med de store pelargonier i jeres entré! Elsker dine kranse på stigen og de pyntede kæppe :-) Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, dronning Ingrid hedder den lyserøde af dem og er fra 2001, og min første pelargonie. Det er jeg rigtig glad for:-)
      Kram

      Slet
  4. PS jeg bliver bombarderet med spam meddelelser i dag, og håber ikke at jeg også får slettet nogle af de ønskede, for det er absolut ikke meningen:-)

    SvarSlet
  5. Skønne rønnebærkranse - og kummer :-) Der er så meget, man kan lave pynt af lige nu, at man hverken ved, hvor man skal begynde eller slutte. kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Karen:-) Uh ha ja naturen er et stort overflødighedshorn af godterier! Kærlig hilsen fra Anette

      Slet
  6. Hej Anette.Skønne billeder fra din frodige have.Kan godt forstå at du er rigtig glad for dine højbede............for det hele gror da godt deri.
    Er vild med billede nr. 9.......................det er bare så smukt.
    Og flotte kranse.Skal have taget nogle af mine hortensia hoveder til en krans.
    Håber meget at du får en fantastisk dag på søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Dejligt:-) I begyndelsen var kummerne lidt besværlige for mig, enten groede tingene ikke optimalt eller også alt for vildt, var så glad da jeg fik dahliaer i dem, for de passer som fod i hose lige der. Hver kumme æder ca en sæk god jord om året, så mon ikke det er derfor de også er glade:-))
      Tak skal du have, og hortensia er skønne, rigtig god fornøjelse med din krans!
      1000 1000 tak Jette, og jeg er begyndt at glæde mig:-)
      Ha en skøn dag og snarlig weekend
      Kram fra Anette

      Slet
  7. Skøn udsigt til krukkerne du har og flotte kranse, jeg glæder mig til markedet på dine vegne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbeth, og hvor er det godt at høre, smiler, jeg glæder mig også :-)))

      Slet
  8. Aiiaii..hvor du inspirerer!
    Flotte kranser og dine kjepper var jo super fine..god idee:)
    Det er fortsatt frodig og flott i dine bed...herlig å se:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej altså hvor skønt, 1000 tak Inger Marie:-) er spændt på hvor længe frodigheden og blomsterne vare ved, det nydes:-)

      Slet
  9. Kære Anette Den udsigt kan jeg godt forstå, at I er glade for. Sikke en frodighed, vidunderlige farver. Flotte kranse og fantastisk dekoration af kæppene. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      1000 tak for dine skønne ord:-) var lidt spændt på hvordan kæppene ville blive taget i mod;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  10. Hej Anette
    Jeg har sendt Yellowstone Falls med posten i dag og håber den allerede er fremme i morgen :)
    Fantastisk flotte er dine kummer og krukker og sikken de strutter af frodighed. Synes du ikke de koboltblå salvie, står og stråler ekstra intens blå i disse dage?! Jeg kigger på mine, og kan også se dem inde fra stuen, og synes de er forrygende smukke.
    Wow, hvor kranse og stokke er spændende og utrolig dekorative - du er vældig dygtig til det :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose!
      Hvor jeg glæder mig til at modtage den, plant,e samt se og følge den, skal nok give besked når jeg har modtaget.
      Jo den kobolt blå salvie gør sig bemærket lige nu, elsker også som den lyser op, mellem det andet:-) og har taget frø, men syntes man skal være lidt hurtig.
      1000 tak, som jeg skrev til Tina, over, var jeg spændt på hvordan kæppene ville blive modtaget, så dejligt at høre, faktisk oplevede jeg noget morsomt for få dage efter jeg havde lagt dem på bloggen fik jeg nyhedsbrevet fra Munkhus, hvor de også viste pyntede kæppe bare på en anderledes måde, noget jeg vil lege lidt med også, for kan mærke det begynder at krible lidt mere, mange tak:-)
      Kærlig hilsen og god dag fra Anette

      Slet