søndag den 18. oktober 2015

Naturen er gavmild, jeg bruger af den

Kransebinderiet er skudt i gang, og har du selv lyst til at lave en, fortæller jeg hvordan jeg har gjort under billedet.
Kransen er bundet på en oval halmbøjle som jeg har lavet af halm, og beviklet med skovmos, derefter er der bundet lærkegrene på med sortglødet vindseltråd, sitka koglerne og barken er limet på med limpistol, grenene og svampene er sat fast med hårnåle af elefanttråd.
Jeg kigger altid på grenenes former, særegne facon, og bruger dem i længst mulige stykker, det gør at tingene aldrig bliver ens, og det passer perfekt til mit temperament.
Hvis du får lyst til at prøve kræfter, så rigtig god fornøjelse.
God søndag hilsner fra Anette

29 kommentarer:

  1. Elsker dine vilde kranse. Jeg vil også snart i gang med nogen med lidt kogler og grene. Er snart træt af at binde Hortensiakranse men de forsvinder så snart jeg har lavet dem.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt:-) og jeg har bare sukket efter hortensia, for jeg har slet ikke nok til at binde kranse af endnu. Let at forstå de forsvinder, for de er lækre! Tak også god søndag til dig Rita:-)

      Slet
  2. Skøn krans :-) Får helt lyst til at prøve til med en krans i stil med den du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Vivi:-) Dejligt, for det er sjovt at arbejde med tingene på den måde, rigtig god fornøjelse!

      Slet
  3. Lækker krans! De forskellige strukturer klæder hinanden!

    SvarSlet
  4. En rigtig Anette-krans: Vild, smuk og naturlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du skøn Nana- 1000 tak for de flotte ord, de får mig til at tænke på frisøren den anden dag, hun sagde: misforstå mig nu ikke med du skal ikke være for pæn, også klippede hun;-)

      Slet
  5. En dejlig krans som vil kunne skabe masse af positiv opmærksomhed og tanker. Jeg kan godt lide at du bruger tingene som de er og er formet fra naturens egen hånd.
    Jeg tror at jeg skal have købt mig en limpistol, da det absolut ser ud til at det er lettere end at stå med kogler og ståltråd.
    Tak for inspiration kære Anette.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten!
      Hvor lyder det godt, og 1000 tak. Jeg er bedst til freestyle, og nyder i den grad den udfordring visse grene kan give for at skabe noget der er lidt "skævt", nogle gange skal det laves om, men pyt det er en fin erfaring der giver nye muligheder.
      En limpistol er uundværlig, for to år siden gik min den gamle til, den var fra før de blev billige vil tro fra 1986. Jeg gik ud for at købe en af de nye og billige, rent skidt til mit forbrug, og alt for dyr i stifter for den smeltede limen hurtigt, og arbejdet blev grimt. Så på den igen, og det blev en bosch pkp 18 e, tror den kostede omkring 230,- og stifterne kan købes i hjem og fix til billige penge, og den fungere optimalt.
      Velbekomme og dejligt at kunne inspirere.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. undskyld jeg lige blander mig men Anette kan du huske hvor du købte din limpistol...jeg skal have købt en ny.

      Slet
    3. Bland dig endelig:-) mener jeg købte den hos Harald Nyborg(dog ikke helt sikker), men det var en fra Bosh der fortalte mig om den, og forskellene, da jeg brokkede mig over det første skrammel jeg havde fået købt.

      Slet
    4. Tak for svar. Nu er navnet skrevet på en seddel som kommer i min pung, så jeg har den næste gang vi kommer ud og køre.

      Slet
    5. jamen jeg kan da slet ikke leve uden en limpistol kan jeg læse mig til. Jeg har skrevet som andre har en seddel hvor der står bosch pkp 18 e og jeg kan se på den store søgemaskine at den koster ca. 270 kr. den kan jo bruges til meget kan jeg læse mig til på forskellige sider. Tak fro hjælpen. Imens jeg får den købt kan mine nyindsamler kogler lige tørre lidt inden jeggår igang med halmkrans, kogler og limpistol :-)
      Kh
      Kirsten

      Slet
    6. Og du havde ikke engang bedt om hjælp, men kunne bare ikke lade være med at fortælle om den erfaring:-) du har ret når den først er kommet inden for hjemmets 4 vægge er den slet ikke til at undvære, for mig et rigtig kvindeværktøj, for den kan bruges til utrolig meget. God fornøjelse med det hele.
      Kram fra Anette

      Slet
  6. Kære Anette.

    Lige en krans efter mit naturhjerte. Smuk!

    Kærlige søndagshilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn!
      Hvor skønt, og tusinde tak:-)))
      Kærlige søndagshilsner tilbage, og med sol i for den er lige begyndt at skinne, Anette

      Slet
  7. Hej Anette.Skøn krans du har lavet af naturens materialer..Er vild med det grå sammen med koglerne.
    Elsker ellekogler................de er bare så smukke og kan anvendes alle vegne.
    Og en god limpistol er da slet ikke til at undvære..............har selv to.En lille og en af de store.
    Bruger dem til mange forskellige ting.
    Rigtig dejlig søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Mange tak, og ja der er god kontrast mellem det grå og det brune, faktisk er det vældig svært at tage billeder af for det grå/lyse vil dominere på billeder.
      Ja elle-kogler er skønne, har også samlet lidt, men det tager tid. Limpistol har du ret i slet ikke er til at undvære til utroligt mange formål, har blot en, for laver sjældent de helt fine og små ting:-))))
      1000 tak og skøn søndag aften til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  8. Det er bare SÅ lekkert!
    Natur og krans...det kan ikke bli bedre:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja:-)) og sand velvære med en frisk tur, det giver god energi til meget. Skøn dag Inger Marie:-)

      Slet
  9. Meget meget smuk krans - den vil jeg prøve at lave, (efter endnu en skovtur)
    Elsker naturens materialer. Tusind tak for inspirationen.
    Kh. Ingeborg, Sørvad

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingeborg!
      Tak fordi du kigger forbi her, nu fik jeg også lige set din blog, den ser god, robust og alsidig ud, så nu er den også på min liste, og tak for at være på din:-)
      Det er sjovt som skovturene forandre sig hen over året, jeg tør ikke begive mig i kast med svampene til mad, selvom jeg elsker at spise dem, men måske jeg lære noget nyt ved at kigge med hos dig.....
      Rigtig god fornøjelse med binderiet, og dejligt at kunne inspirerer.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  10. Hej Anette.
    Kom tilfældigt til din blog, som jeg synes er dejlig, med alle de smukke billeder. Dine kranse er vanvittig smukke, dit binderi minder om Else Marie Andersens, som jeg har beundret i mange år. Jeg erindrer svagt, da du åbnede for et par år siden, det er dejligt at se, at din forretning har vokset sig stor og flot.
    Mange kærlige hilsner fra Eliane.
    Ps. Tror du sådan en krans kunne sendes med post, eller bliver det for dyrt og går den i stykker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elaine!
      Hvor hyggeligt du kigger forbi, og mange tak for rosen. Sjovt du siger Else Marie, jeg har arbejdet for hende som hjælpe-pige, og været med hende ude for at pynte op til store arrangementer og det var før jeg vidste jeg skulle uddannes blomsterbinder;-) hi hi det bringer minder frem, tak for det!
      Jeg vil gerne forsøge at sende kransen, den koster alene 245,- og + fragt som jeg vil tro render op i omkring 70 kr. Den skulle helst ikke gå i stykker, men kan ikke helt vide hvordan den bliver håndteret i postvæsnet.
      Kærlige hilsner med ønsket om en dejlig dag fra Anette

      PS højden på kransen er 43 cm og bredden 34 cm

      Slet
    2. Jeg har droppet tanken om at sende en krans, Anette, er bange for at den bliver klemt under transporten. Kh Eliane

      Slet
    3. Jeg kan godt forstå dig Elaine, god aften:-) Kærlig hilsen Anette

      Slet
  11. Hello guys.

    For csgo game,if you are intersted,Please spend a few time to read.

    First,If you do not know what the CSGO is,then i can tell you that is an online first-person shooter developed by Hidden Path Entertainment and Valve Corporation. It is the fourth game in the main Counter-Strike franchise.

    After that,In Now more and more player want to play it so that they want to buy csgo skins,keys,pistols.Maybe you do not know how to buy these things, i can tell you that a best shop about these things.You can click at www.csgo4sale.com.

    I think it is very nice to buy these things which let me feel cheap and good.Hoping you are as same as me to be happy everyday to play it for get more fun.


    Buy CSGO AWP Skins

    SvarSlet