onsdag den 28. oktober 2015

Spiralen

I går for to år siden, var der regn og rusk, og ikke vejr at lukke hunden ud i, men jeg havde sat en deadline for mig selv, om at sætte kranse ud til vejen, husker stadig den følelse der opstod, at dette føles godt og rigtig:-)
Gennem hele forløbet med butikken er drømme dukket op, og de af dem der har føltes rigtige og været mulige er blevet virkeliggjort. Har du lyst til at læse om hvordan jeg er startet op uden en krone på lommen kan du se det HER, men advare der står meget, og der er mange billeder, dog er jeg ikke længere så aktiv med opdateringer.

Som fortalt og vist i sidste indlæg med stjernerne i græsset så leger jeg. Den anden dag havde jeg skrevet hej med æbler, og nu er der lavet spiral af dem, gad vide hvad der bliver lavet i morgen, sidder nemlig og tænker at det kunne være sjovt at spidde dem og sætte dem langs vejen;-)
Jeg har samlet mange vilde æbler og frådser i dem flere steder, fuglene flyver næsten om ørerne på mig, aldrig har der været så mange som i år, kan slet ikke lade være med at snakke til dem, også kommer hunden rendende;-)
Stativet du ser i "vinduet", er fra en gammel pavillon som skulle smides ud, jeg så et par ideer i dem og fik dem med hjem, det er meget længe siden, så hvis du sidder og tænker at dem har du da set før, på en anden måde, har du ret.

Det er jo nok ikke verdens smukkeste spiral, æblerne er ikke blankpolerede, og nogle er begyndt at få rådne pletter, men jeg havde nu heller ikke en tanke på at den skulle med i indlæget i dag, men tænkte at det passede så godt med udviklingen og at tænke ud af boksen, også fik jeg yderligere et meget hjerteligt og begejstret udbrud af en kunde da de lige var lagt op:-))) 

Ha en rigtig god dag
Hilsner fra Anette

30 kommentarer:

  1. Du er altså herlig Anette...tror ikke jeg kender andre som kunne finde på at skrive hej med æbler men godt fundet på.
    Kram og god dag fra Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK:-))) det er altså sjovt, og vældig barnligt-yderligere er det noget alle kan, hi hi, gad god se Kim gøre det;-)
      Også kram til dig og en god dag:-)

      Slet
  2. Jeg er også vild med spiralen, god ide, der får smilet frem.
    Hvor er dine stativer på billede 2 flotte, kan godt lide de små udstillinger på dem. Er det dine egne, eller nogle butikken sælger.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for at høre det:-)
      Ja stativerne er til salg, en smed laver dem for mig, og har flere end de viste, de er ca 230 høj og med "spyd" så de kan stå godt i jorden, prisen er 575,-
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  3. En æblespiral: Du finder altså på ting som andre ikke lige kommer i tanker om. Det bliver man glad af :-)
    God dag til dig, Anette! Og tak for æblespiralen!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Og jeg bliver glad af at du fortæller du bliver glad:-)) også en god dag til dig Nana, og velbekomme!

      Slet
  4. Jeg er vild med din æblespiral ! Den kan man kun blive glad af :)

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med din æblespiral ! Den kan man kun blive glad af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt, og må lige sige det til dig også for det er så sjovt at lege på den måde, og giver en noget der føles godt:-)

      Slet
  6. Hold da op så kreativ du er, idéerne må stå i kø hos dig. Jeg bemærkede specielt på billede nr. 2 de tre stativer, der stod der. Hvad bruger du dem til? og hvor har du dem fra`
    kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør de også, og specielt i denne tid, så der skal prioriteres, med ideerne altså, den anden dag blev jeg foreslået at skrive dem ned, men det gør jeg nu ikke, for der skal nok dukke noget op igen;-)
      De viste er til salg i butikken(har flere end dem), jeg har en smed til at lave dem for mig, han laver også lidt andre ting i jern til mig.
      Mit eget, for der er kun et til mig endnu, det står rosen golden celebration op af, og ellers bliver det brugt til at fodre fugle i, og de tog det næsten staks til sig, yderligere kan rågerne ikke komme derind;-)

      Har lige en sjov historie om "vores Linda", for hun har købt et, som hun fragtede hjem i bilen, altså den bil var proppet, også med Alma i sit bur, og den yngste datter, og det så så herligt sjællandsk ud, jeg tænkte hun er frisk, hi hi, du skulle have set;-)

      PS Linda tilgiv mig hvis du læser med

      Slet
    2. Linda er god til at få det med i bilen, som hun VIL have med, det er sejt. Jeg kan godt lige forestille mig, hvordan det har set ud :)
      Og hvad koster de så stativerne, jeg lover ikke at komme og hente, så skal de i hvert fald være meget billige, det kunne ellers være hyggeligt nok at besøge dig :)

      Slet
    3. :-))
      De koster 575,- pr stk. Og det ville være rigtig hyggeligt at få besøg af dig/jer, og i behøver ikke købe for at komme, og giver " kaffe" alligevel:-)

      Slet
  7. Kære Anette Hvor ser der bare spændende og hyggeligt ud hos dig. Jeg ved at jeg har truet med det før men jeg må altså forbi og se det hele . Jeg er også vild med dine stativer måske man skulle tage trailer med ;-) kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      1000 tak! Det er nu en rigtig hyggelig trussel at have hængende;-) du/i er meget velkommen, og som sagt tidligere ved jeg det i forvejen bager jeg et eller andet, og ved jeg det ikke er der altid en kop the/kaffe. Er også selv ret vild med de stativer:-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Bonjour Anette,adorable photos!
    Bonne soire,Patricia

    SvarSlet
    Svar
    1. Bonjour Patricia!
      Bienvenue sur mon blog. Un grand merci pour vos belles paroles.
      Je vous souhaite une bonne journée.
      concerne Anette

      Slet
  9. Dejlige billeder, Anette - du er så fyldt med gode idéer, og det er bare så hyggeligt, at du deler dem her! Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, er glad for at se dig her igen:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  10. Hej Anette.Ja !!! jeg kan jo kun tilslutte mig alle de dejlige kommentarer om din æblespiral..................den er ret sjov.Jeg putter mine æbler i mit rust kræmmerhus.
    Og har lige brugt tid på at læse hele din historie om opbygningen af din fine butik...............dejlig historie.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      :-) bliver altså så glad når det bringer smil frem. Dit kræmmerhus er lækker, må huske at fortælle smeden den ide, skal ud til ham en af dagene;-)
      Hvor er det dejligt du havde lyst til at læse om historien. Det har været godt for mig at skrive den ned løbende, også af og til kigge tilbage og rent faktisk kan se og mærke der er sket noget.
      1000 tak og en rigtig dejlig dag til dig.
      Kram fra Anette

      Slet
  11. Hvor er det dog nogle smukke ting, du laver. Det må være et stort arbejde, at samle materialerne. Du skriver så godt om starten af din lille butik, jeg kom i gang med at læse og kunne slet ikke holde op. Jeg er spændt på, hvad du finder på, når æblespiralen skal have en afløser.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna!
      Mange tak:-) Og du har ret det tager tid at samle og finde materialerne, forsøger at være lidt på forkant, heldigvis er det meste lettilgængeligt og kan kombineres med en luftetur.
      Jeg bliver altså så glad over at læse din oplevelse af at læse, TAK:-)
      :-) det er jeg også selv, må se hvad der kommer frem når jeg åbner i dag.
      Hilsen fra Anette

      Slet
  12. Kære Anette.
    Holder utrolig meget at læse dine opslag, der skaber glæde og nogen gange latter - hvilket er ofte. Dine billeder er dejlige og det er skønt at se vejret er så godt.
    Spiralen - en fantastisk ide og skrive hej med æbler en dejlig ide.
    De stativer du har stående - mener at Fru Pedersen spurgte efter dem er det nogen der kan sendes med fragt. Jeg kan mærke at det er en som jeg må eje. Men tror bare ikke at jeg kommer på op i ormrådet hvor du bor.
    Forstår jeg dig ret at det er nogen du får lavet, vil det betyde at du altid kan bestille nogen. For jeg synes at det kunne være sjovt at komme op at se din have og butik
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Hvor er jeg glad for at høre at indlæggene af og til kan bringe både smil og latter. Holder selv af den slags, men også alt det andet.
      Jeg vil gerne undersøge hvad det kan koste at sende et stativ, det er jo robust og det behøves vel næsten ikke at pakkes ind.
      Men ellers har du ret de bliver lavet af en smed, og har bestilling på flere som jeg kan hente en af dagene, bestiller løbende hos ham. Så når du finder på at tage den lange tur hertil skal der nok være et til dig. Det ville være rigtig hyggeligt at hilse på dig, og som sagt bager jeg gerne lidt hvis jeg ved det i forvejen, ellers er der med sikkerhed altid kaffe.
      Dejlig dag til dig
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  13. Herlig!
    Ser så fint og inspirerende ut hos deg:)....eplene er jo en super ide!
    Liker så godt stilen din,og du gir mye glede med dine ideer:)
    Gleder meg til MER:))

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for dine skønne ord Inger Marie, de gør mig glad:-)) og der kommer mer;-)

      Slet
  14. En vidunderlig hyggelig butik - Den oser af kreativitet og er fuld af inspiration.
    Stjernerne er virkeligt søde. Flot og anderledes med æblerne i spiral.

    SvarSlet