søndag den 22. november 2015

Arbejdsglæde

Som sagt i et tidligere indlæg havde jeg besøg af Linda med bloggen Casa Asti, hun sagde- vi har da aldrig set dit arbejdsrum, kunne give hende ret, ikke som det ser ud nu, efter forholdene er blevet lidt mere ordnede, sagt sådan lidt i humor;-)
Jeg er en gigantisk roderøv når der arbejdes i binderiet, kan simpelthen ikke udfolde mig når der er orden, den begrænser mig på det utroligste, for fokusere mere på orden end det at få lavet noget jeg syntes er sjovt og givende.
Dette er mit arbejdsbord, og de to låger(grøn og hvidlig) er af jern og fungere som opslagstavle. På den tavle hænger også de kort der er fulgt med de frø og planter som flere søde havebloggere har sendt mig, jeg har en svaghed for sådanne kort, og det fremgår tydeligt at andre også har det på den måde.

Her er det en hylde manden har sat op til mig af det der lige var til rådighed, nogle af tingene er diverse kogler og frøstande, andet står der bare fordi det er hyggeligt og er kommet dumpende ved en tilfældighed, eller har været i overskud et sted. At det ikke er for ordentlig inspirere mig. Dog må jeg sige at jeg i mine private gemakker ikke byder mig om rod, andet end når jeg laver om;-)

Rokoko Hennings plads er under hylden, men han gider ikke sove der, spiser der blot-resten af rummet kommer en anden dag:-)

 Her er hvad der kan komme ud af alt rodet, endnu en adventsstage, men på en lidt anden måde end den jeg viste i sidste indlæg.
En af mine udfordringer ved at være blomsterbinder er ikke at lave tingene for blomsterhandler agtigt, de små rødlerspotter med sløjfer og lys er så simple at enhver kan være med, de er testet på min mor, tænk hun fandt dem helt anderledes og søde;-)

Her er der leget lidt med formerne på grenene, de har alle et naturligt svaj der strutter og svajer ned af.
helt traditionelle adventskranse har jeg også, og holder af dem på lige fod med alt muligt andet

Her blæser det en pelikan, og periodisk sner det, skibukserne er fundet frem og brugt:-)
Ha en rigtig god søndag
Anette

20 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Ja sikken da et rod :) men hvis du arbejder bedst sådan, og det forstår jeg godt, så er det jo som det skal være. Jeg roder desværre også i det private, mens Bent er mere sirlig. Han har dog vænnet sig til mit rod, jeg er arveligt belastet :) når man render ind og ud i haven det meste af dagen, bliver her altså rodet.
    Nå men dine dekorationer er nu fine og enkelte, sådan en skål som på første billede bruger jeg, når jeg bager.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Hvor er du et hyggeligt rodehoved:-) Kender det der med forsigtigt og let på tå liste sig ind i huset med let jordede støvler, det er kun forbeholdt mig=rengøringskonen) som også er den eneste der kan finde ud af det;-)
      Engang bagte jeg også i den,tupperware, skål, men den skaller i bunden så det er ikke helt sundt.
      Knus Anette
      PS Altså imponerende du kan huske første billede jeg lagde på bloggen for snart to år siden, sikke en hukommelse!

      Slet
    2. Ja der er i hvert fald to ting, jeg er god til. At huske og at rode :)
      Har du ikke fået tupperware skålen udskiftet, der er vel evig garanti på dem.

      Slet
    3. Ha ha:-))
      Nej gad ikke, det er en gave jeg fik da jeg selv solgte det for rigtig mange år siden, og husker stadig det besvær der kunne være og at det absolut ikke altid kunne lykkedes...

      Slet
  2. Hej Anette.Dejligt at have et sted hvor man kan stå og rode.Og det roder når man arbejder............det ved jeg af erfaring.Står selv i mit lille bryggers og udestue når jeg juler.
    Kan god li dine dekorationer med fyrgrene...............de er så smukke.
    Her har de lovet ned til - 10 grader i nat.Så godt med et nyt gasfyr og brændeovnen God dag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Ja det er altså helt uundværligt med sådan et sted, hvor rod kan få lov at være rod, så længe men har lyst.
      Tak skal du have, og glemte helt at sige tillykke med jeres nye fyr, det må være dejligt og økonomisk. Her har brændeovnen også været i gang uafbrudt de sidste dage.
      Føj hvor koldt er utrolig glad for det ikke er her.
      1000 tak også skøn dag til dig!
      Kram fra Anette

      Slet
  3. Så dejlige billeder fra dit kreative værksted, Anette :-) Jeg kan slet ikke stå for jeres yndige kat - og hvor er det nogle skønne rødlerspotter med sløjfer og lys! Det må være skønt at have så meget plads, at du kan have et rum, som det du har. Kram fra et snehvidt Nordsjælland!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Gitte:-) jeg er blevet småforelsket i det rødternede bånd, og har brugt alt jeg har købt. Rummet er vores vaskerum, tidligere kunne jeg tørre tøj der, det gør jeg nu på et ledigt værelse om vinteren. Jeg er så glad for mit rum. Katten er også skøn og stadig en underlig killing, den har en del autoritet overfor hunden, det havde den gamle ikke, den overgav sig. Ønsker inderligt at ham her holder sig af vejen, x alt hvad xes kan!
      Kram fra et Østjylland med et meget meget fint snedække, men det kan da ses;-)

      Slet
  4. Jeg kan godt lide kranse, der er fint pyntede med kogler og andet. Men hvor er din helt enkle adventskrans af gran og lys og sløjfer dog smuk. Den minder mig om min barndoms adventskranse.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan let forstå dig Elna, der er noget over kranse generelt! Barndomskranse:-) vores hang i loftet, og enkelt som jeres, måske bliver det sådan en vi skal have her i år, tænker jeg nu:-)
      God aften hilsner fra Anette

      Slet
  5. Når man står i det er det jo ikke rodet, og hvis man kan finde det man skal bruge er det heller ikke rodet. Det kan se sådan ud hvor man står og kigger på det, men i processen er det noget andet. Det ser rigtig hyggeligt ud og det må være fedt at have sådan et sted. Jeg står ned i vaskrummet hvor alt så ryddes for at jeg kan komme til, og der skal ryddes op når jeg er færdig. Lidt træls at man ikke bare kan lade det stå for et bare dage og gå til og fra.
    Utrolig flotte ting og dekorationer du får lavet og de er bare søde, så fortsæt du bare
    kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten!
      Det er så utrolig dejligt at have sådan et sted, det er forøvrigt også mit vaskerum, men har fundet et andet sted at tørre tøjet, vi bruger ikke tumbler. Men da jeg indtog rummet for et års tid siden var det i begyndelsen en smule grænseoverskridende, og krævede en del omrokeringer, og nu forstår jeg slet ikke at jeg ikke har gjort det før. Tidligere stod jeg på mandens blikværksted, og følte mig ikke rigtig hjemme, hvis du forstår....
      1000 tak!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  6. Der ser dejligt ud i dit rum - sådan skal der vel se ud? Kreativt rod er bestemt ikke det værste, bare man kan finde sine ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frede, og kan kun give dig ret:-))

      Slet
  7. Ikke et ondt ord om kreativt rod - det er jo netop, når alting ligger hulter til bulter, man får øje på nye gode sammensætninger. Dine naturdekoer er dejlige :-)
    kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er lige præcist sådan det er med al den rod:-)) Tak Karen!

      Slet
  8. Jeg kan godt lide dit rod, det er, som Karen også siger, kreativt :-) Og det er fine ting du laver!
    Rokoko Henning ligner altså min Pelle mere og mere - og det gør ikke noget, for han er smuk :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana!
      Tak- nu er der mere rodet;-) åhh ja din Pelle er smuk! De har et meget bestemt udtryk, ikke en kat hunden kan rende om hjørner med, selvom vores Santa gør alt muligt for at lokke med;-)
      Det sene svar skyldes et par dages festligheder i Harboøre.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Et herlig arbeidsrom du har!
    Nydelig dekorasjoner du lager!...spennende med dine bruktfunn mellom dekorasjonene:)
    Takk for din herlige respons på mine julete trær:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt at have sig sådan et sted, jeg vidste slet ikke jeg havde manglet det, eller at det kunne skabe sådan en glæde, selv en af mine meget lidt kreative og ordentlige veninder er vild med at være i rummet;-)
      Velbekomme, og en fornøjelse:-) dine træer er så lette og muntre, og en dag med ekstra tid leger jeg nok lidt med den ide:-)

      Slet