mandag den 30. november 2015

Bare fordi jeg havde lyst til at lave et indlæg

Jeg kan ikke vise vores adventskrans, for sådan en har vi ikke endnu, det kan vel nærmest kaldes en tradition, at vores med sikkerhed er klar til 2 søndag i advent, og det gør ikke så meget, for vi kan alligevel hygge i stearinlysenes skær- og i aftes også sammen med Gorm, som lød noget rasende, og tættere på vores stuehus end vanligt, både hund og kat var utrygge. Tror dog kun der skal ryddes løsøre op, men må vente og se til det bliver lyst.
Træet-det høje slanke th i billedet er opstået af en udgået sukkertop, der bare har stået og ventet på at jeg skulle tage hånd om den og få skabt noget andet. Billedet er fra et hjørne i stuen.
Det er viklet stramt sammen med vindsel tråd, sat i en potte med ler, og derefter pyntet med mariebær som jeg selv er leveringsdygtig i:-) og mossede grangrene fra en skov et godt stykke herfra, de blev forøvrigt samlet i festtøj, ikke så gennemtænkt, det var dog på hjemvejen;-)
Valgte at save lidt af roden for at det kunne være i potten, kunne selvfølgelig også have valgt en større potte, men da ville udtrykket blive anderledes. Har også lavet træerne i en lille udgave med visne grangrene efter samme princip.
her er det et par gamle glasvaser der er brugt som underlag for dekorationerne
Den sidste stund har der ikke været så meget tid til at blogge, da der er julet og bundet kranse til butikken. Og kan se tendenserne er lidt anderledes i år i forhold til købet af kranse, i år er det de lidt større jeg sælger flest af, og med lidt hvidt mos i, men også de "specielle" som eks den på billedet under, den er vist før, det er bare for at give en ide om det jeg snakker om, denne er solgt.
Der er mange processer i det at ville have en lille butik, mange af den handler om at mærke efter i sig selv, for ikke alle kan tilfredsstilles, men ved at dem der går herfra med et smil om læben, og måske lidt i hånden er tilfredse:-)og det er det der tæller!
Ha en god mandag!
Anette




20 kommentarer:

  1. God morgen Anette
    Ja det er det, der tæller, fint at kunderne er tilfredse, men det skal du jo også selv være. Sukkertopgraner er åbenbart ikke så stabile, vi mistede også en et af de første år. Flot pyntet er den, men også glasvaserne ser rigtig fine ud.
    God mandag til dig med
    Kram Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Lisbeth!
      Og jeg du kan tro jeg er tilfreds, begynder vel at kunne mærke hvad der virkelig harmonere, også binderi mæssig:-) kunne skrive en lang smører omkring det;-) men det er vel som med så meget andet, noget må prøves for at opleve.
      Troede det var fordi den stod i en krukke den gik til, kunne allerede se den havde små problemer i sommers, dejligt det ikke er mig der har mishandlet den.
      Mange tak! og mange tak igen:-))
      Kram fra Anette

      Slet
  2. Den er flot, kransen på det sidste billede. God sidste novemberdag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbet:-) og i lige måde!

      Slet
  3. Hvor er det smukke billeder! Her er vi hårdt ramt af stormen Gorm, som har væltet fire store træer i vores have - så jeg ved nok, hvad de næste dage skal bruges til ...
    Kram og rigtig god mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Gitte:-) Hvor har i været hårdt ramt på det sidste, tænker på den tunge sne, men fire store træer er lige rigeligt, og utrolig ærgerligt! Håber på godt vejr til jeres arbejde. Her skete ikke noget af betydning, har bare skullet samle lidt forskellige ting sammen.
      Kram også rigtig god mandag til dig:-)

      Slet
  4. Ha ha jeg kan lige se det for mig..dig rendende rundt i festtøj, men ser man noget der kan bruges må det bare med hjem. Her er der en masse grene der skal samles op og så har Gorm også flyttet rundt på noget af det jeg skal bruge.. Så kom der en ordentlig haglbyge så jeg smuttede ind men tror ikke der er nogen større skade sket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt, kom også vældig langt ind i skoven for der var yderligere så meget flot mos;-)
      Så kan man pludseligt se at man har en del på lager af "grønt" guld;-) Her var ikke mere oprydning end til en halv times arbejde, så billigt sluppet i forhold til hvordan det lød ude i aftes. Skønt i også slap billigt! Vældig spændende vejr her i dag, og den ene smukke regnbue efter den anden.

      Slet
  5. Du er fantastisk :o) man tager lige et træ der er gået ud, lidt vinseltråd og en håndfuld røde bær og vupti så har man den smukkeste dekoration :o))) Jeg gad godt se dig hoppe runde inde i skoven i festtøj og samle ind. Du har vel altid en lille grensaks med i håndtasken :o) HIHI.
    Jeg syntes at alt hvad du laver er smukt. Da jeg var i odense i sidste uge så jeg en ide i en blomsterbutik som du måske kan bruge og jeg fotograferede den skam også. Du får den på en mail :o)
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Linda:-0 ja det gør man da bare. Får sådan et kænguru billeder frem på nethinden når du skriver;-) Kan vel kalde bilen tasken, så ja, og der er plads til en del:-))
      1000 tak! Det lyder super, ideer modtages med kyshånd du ved, og den sidste var GOD, på forhånd tak for mail....men det pinterest har jeg ikke sat mig ind i endnu og kan mærke det ikke kommer før efter jul.
      Kram fra Anette

      Slet
  6. hej Anette.Du kan bare det med at få alting til at ligne en hel million
    Og klart at der ikke er tid til at blogge så meget....................for det er jo din travle tid.
    Så der skal bare laves kranse og dekorationer.
    Jeg hygger mig jo også med mine dekorationer...............og naboerne skal da også have en hver.
    Dejligt billede fra dinstue.............sikke en stemning.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak for dine skønne ord! Ja det har du ret i, og der bliver bundet en del kranse, dekorationerne har folk ikke helt fundet ud af jeg har endnu, men alligevel laves der en del, så det er til at få øje på, nyder sådan denne årstid.
      Hvor er du bare betænksom og en skøn nabo, tydeligt at du hygger med kreationerne efter dit sidste indlæg.
      Det er altid, på en sær måde, grænseoverskridende at vise sit hjem, jeg om forandre en del i tiden, da jeg malede et centralt møbel for nogle uger siden, og farven var ikke helt som forventet, så det krævede noget knapt så "pænt", så din kommentar er skattet, TAK!
      Tak også en rigtig dejlig aften til dig, kram Anette

      Slet
  7. Hvilken stemning du formidler!
    Jeg elsker slike slanke høye trær,gjerne litt skjeve:-)
    Så hyggelig å høre du selger godt og at mange kjøper hos deg:-)
    Gleder meg til å se årets advent lys!

    SvarSlet
    Svar
    1. Havde troet jeg kun skulle vise billeder fra det område i stuen, tak:-) Det er rigtig dejligt at kunderne finder vej, og at de kommer igen, og fortæller videre. Ja til skæve træer;-)) Glæder mig også selv til at se min adventskrans i år, den skal hænge så håber at kunne finde et ordentligt bræt bag gipslofterne, som det er nu kan krogen ikke holde kransen;-)

      Slet
  8. hvor hyggeligt kære Anette og jeg kan godt lide dit træ, bordet og det der står på det skaber rigtig god julestemning.
    Dejligt at høre at det går godt i den lille butik.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Mange tak kommoden er en stor og mørk en som jeg fik foræret, ellers ville manden have kørt den på lossen, og det var synd, det tror jeg også han syntes. Syntes faktisk også det virker julet, nu ungerne ikke bor hjemme mere bliver der nok pyntet en del anderledes. De har fået det julepynt med hjem de ville have, det "grimme" beholder jeg for det er det der siger mig mest.
      Det er altså så skønt med butikken, og dejligt at der er fremgang, om end det ikke er det jeg får hold i nakken af;-) 1000 tak for dine ord!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Kære Anette, jeg hæfter mig ved din sidste bemærkning, dem der går derfra med et lille smil på munden :-), de er de dejligste,men ja man kan ikke tilfredsstille alle, men heldigvis er de fleste søde :-). Hvorfor jeg hæfter mig ved bemærkningen er, fordi den sidste åben julehave dag vi havde, hvor det var pibende koldt, havde vi en "lidt" sjov episode. Vi serverede æbleskiver og gløgg ud af haven døren, men der var en dame som først ville ind og sidde gennem den normale dør og derefter ved havedøren fordi det var koldt, hun fik afslag, da vi jo ikke bare kan lukke en ind, hvad så med resten, hun blev venligst henvist til både blomsterrummet, galleriet hvor der var varme, men blev smækfornærmet. Thja... det kan man jo så kun ryste på hovedet af, man kan ikke gøre alle tilfredse og så huske at lade være med at lade sig gå på af det :-). Men resten kunne da godt finde ud af det.
    Dejligt at du får solgt noget og bruger din intuition ang.de løbende opgaver, forsat god salg og smilende kunder :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Den er lidt hovedet på sømmet den oplevelse du fortæller, for mig fylder de episoder en stund, heldigvis er der flest af de positive, og det er drivkraften sammen med lysten:-) 1000 tak!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  10. Jeg kan godt lide din overskrift "Bare fordi jeg havde lyst ..." Det betyder så meget, at man gør ting af lyst. Selvfølgelig findes der også sure pligter, men det skal være sjovt at have en haveblog.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne simpelthen ikke finde en passende titel, og lysten var der;-) Du har helt ret i at det skal være sjovt at have en blog, og at blogge:-) 1000 tak for din hilsen!

      Slet