tirsdag den 8. december 2015

I dagens anledning og måske var det nissen;-)

Redigere lige i indlæget for opdager at det først er om to dage der er 2 års fødselsdag, altså der er nisser på spil;-) yderligere driller blogger lidt i dag.....

I dag er det to år siden mit første synlige indlæg så dagens lys, du kan se det her. Jeg havde ingen klare intentioner hvad jeg ville med bloggen, andet end at prøve hvordan det var, samt udfordre mig selv ved at ligge diverse kreationer op, for det er en udfordring, men også rigtig sjovt når man ikke kan lade være med at eksperimentere og lege.
Bloggen har også forandret sig gennem tiden, da jeg opdagede der kunne laves faner kom der flere af slagsen, de fleste af dem er nedlagte igen, jeg har det sådan at en blog/hjemmeside skal være levende, også fanerne, må dog alligevel krybe til korset for har en fane der står stille, den er der fordi det ser pænt ud i det samlede billede, du finder mine faner nederst på siden, den omtalte er naturgalleriet.

Julehumøret er udeblivende indtil videre, det hjælper ikke engang med nogle skøre og hjemmelavede nisser, men kan ikke lade være med at smile når jeg kigger på dem.
Rudolf
Disse står i en gammel krystalskål bagved Rudolf og plejer at komme væk når julepynten kommer frem, men der er ikke så meget pynt/nips i år, og jeg elsker min skål med div sten, og de tibetanske klokker, som er noget af det dyreste "pynt" jeg har købt til mig selv, for har en svaghed for ting der kan sige ding;-)

englen som skulle være i krystal er fremme hele året, men oftest i et vindue, finder den nu ganske fin sammen med rusten
en lille engel mere denne i glas fra min mor som er helt pjattet med engle, vil kalde hende en samler

Tror dette er en af de grimmeste nisser jeg nogensinde har set, den er lavet af min gamle afdøde bedste, (hun ville have taget det som et kompliment;) men det er noget af det der siger mig allermest, for det hun står for er noget af det mest inspirerende jeg ved.

Som rosinen i pølseenden en krans i fyr, jeg er totalt pjattet med kranse og fyr, siger det bare hvis du ikke skulle have hørt det før:-) Denne er opstået i samarbejde med en kunde som forelskede sig i en der sad på en kæp, du kan se den her.
Det med julehumøret, tror det sidder i alle de ting jeg laver af kranse og dekorationer, for jeg har aldrig følt det så dejligt OG sjovt at lave tingene som i år, og det betyder langt mere for mig end det at den rette juleånd skal indfinde sig.
Må du ha en fantastisk dag
Med hilsner Anette




22 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Tillykke med to års dagen, det har bestemt været sjovt at følge med i din udvikling, der er sket meget siden da, især med haveinteressen.
    Julehumør er der heller ikke her hos mig, men jeg må nok i gang med julesmåkagerne for Bents skyld, han har fortjent dem :)
    Sjovt du viser troldene på 5. billede, dem har jeg også, de hører til her i julen, jeg har haft dem, siden børnene var små, jeg må have dem frem igen.
    Kram fra Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      1000 tak(på forhånd;-), ja der er sket en del på haveområdet, og det er utroligt givende at kunne udveksle ideer og erfaringer. Hvis jeg ikke havde haft bloggen ville jeg nok heller ikke have haft så mange billeder fra haven, så ren win win, og sjovt at gense.
      God fornøjelse i bageriet:-)Tænker også at jeg skal have bagt småkager, for her elsker Kim dem også.
      Troldene er også fra min mor, fik dem efter julekassen blev brændt af, de er så skønne, og uhøjtidelige, der var en mere, men tror hunden har gnavet den i stykker...
      Kram fra Randers

      PS Og jeg går lige ind og redigere i indlæget for opdager nu at det først er om to dage der er blogfødselsdag, hi hi, det gamle indlæg hed jo også måske var det nissen;-)

      PS igen har lidt problemer med blogger i dag.

      Slet
  2. Til lykke med blogfødselsdagen, Anette! Godt du begyndte - og fortsatte - med at blogge :-)
    Fyrrekransen er skøn!
    God tirsdag til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nana, er også blevet ret så glad for det bloggen:-)Mange tak!

      Slet
  3. Tillykke med din blogs 2-års fødselsdag, Anette! Det var godt, du fik den idé - du er til stor inspiration her i blogland. Så dejlige billeder du viser! Jeg var slet ikke klar over, at din blog har faner - nu vil jeg kigge på dem. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte, er også glad for at jeg blev inspireret til at få ideen med en blog, af så mange bloggere. Og det er en utrolig skøn sidegevinst at kunne inspirere andre. reklamere heller ikke så meget for fanerne udover beliggenhed og åbningstider;-) dejligt du har lyst til at kigge lidt.
      kram

      Slet
  4. Hej Anette.
    Ja !!! jeg vil da også ønske dig tillykke med de to år på bloggen.Er rigtig glad for at følge dig og alle dine kreative ideer.
    Du ved jo at jeg ikke er så meget for nisser..........men dine engle er jo lige mig.
    Det ned faner gør jeg heller ikke så meget i.
    Lidt småregn har vi i dag.......men havde en skøn dag i går i Kbh. med alle julemarkederne og en tur i Tivoli.
    Rigtig god dag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak, og jeg det kludderhoved opdagede efter indlæget var lavet at det først er på torsdag, sjældent at jeg er i så god tid;-) Jeg er utrolig glad for at du har lyst til at følge med her, tak for det!
      Ja det ved jeg, og dejligt at vi er forskellige.
      Her er det også overskyet, men næsten uden regn. Det må være hyggeligt at gå på julemarkeder:-) selv har jeg været på en lille inspirationstur hos Ideen fra Feen i dag, der er også utrolig hyggeligt, så den lækreste madonna i jern, ej hvor jeg drømmer om hende, men hun var lidt dyr.
      Også dejlig dag til dig. kram fra Anette

      Slet
  5. Tillykke med fødselsdagen og må du fortsætte m a n g e år endnu :) Julehumør, kunne være interessant at høre, hvad dét er for dig. Jeg er pjattet med dine fyrkranse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Miri:-) der satte du vel nok de små grå i gang med spørgsmålet om julehumøret:-) Engang var julen al for meget af al ting, og meget er gjort op med. Måske jeg rent faktisk er i julehumør, men bare på en helt anden måde end tidligere, det minder nu meget om hygge/nærvær/passion generelt, forskellen er bare nisserne, grannen, og det at planlægge et træ at danse om 24 december, julekalenderen på tv, og i skal der bages en gang nøddedrømme:-) Jo det var et godt spørgsmål, 1000 tak for det.
      Sidder altså her og griner af mig selv:-)

      Slet
  6. Tillykke med fødselsdagen, Anette. Det er en fornøjelse at følge dig og din have og butik. Din have har i hvertfald også udviklet sig i de år, det er vidst en naturlig følge af at blogge - den ene ide tager den anden. Jeg ser din have forme sig til en samlet enhed selvom den er ruminddelt.
    Personligt ville jeg blive i topjulehumør af at binde med gran og fyr i november og december, men bare du nyder binderiet så skidt med den rette julestemning:-)
    Jeg kan godt lide bedstemors strikkede nisse! Det er lige min stil at have sådan en skæv eksistens i julepynten:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth! 1000 tak fordi du har lyst og at du fortæller, al det kiggen og følgen med på blogge rundt omkring giver mange fine og gode ideer, nogle omsættes direkte andre er som inspiration, du inspirere stort! Og det med rummene er helt klar inspiration fra så mange kilder, og det virker utrolig rigtig på mig i forhold til at kunne overskue, og meget mere:-)
      Hæ hæ opdagede at jeg rent faktisk er i julehumør, efter at have luftet det i indlæget, men det er af en helt anden slags end tidligere, og det er usigeligt rart, jeg beruses også i duften af fyr og gran.
      Det er altså rat med sådanne underlige eksistenser, den har aldrig tidligere fået en kompliment:-)))

      Slet
  7. Tillykke med blogfødselsdagen på torsdag :-) Jeg tænkte lidt, da jeg havde læst dit indlæg. Ikke i julestemning? Jamen, hvad er julestemning egentlig? Er det det samme for alle? Tror jeg ikke, så hvis du føler glæde, når du binder fyrrekranse, og når du pynter så hyggeligt og personligt med ting, der betyder noget for dig - er det så egentlig ikke det helt rigtige julesind? Vi er jo ikke små og spændte på, om julemanden kommer forbi længere - heldigvis. Men glæde, ro, pynt og lys - se DET er julestemning - (og så lige nogle småkager og noget heftig gløgg ;-) Julen sidder vist nok hjertet :-)
    kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Karen, altså det er underligt pludseligt at være i så god tid;-)Den med julestemning er et af de bedste spørgsmål jeg har læst en god stund nu- har mærket efter, og opdaget jo jo den er der godt nok, den er bare forandret, er ,måske, lidt langsomt opfattende, men har først opdaget det efter dette indlæg;-) du beskriver det godt med:Men glæde, ro, pynt og lys - se DET er julestemning - (og så lige nogle småkager og noget heftig gløgg ;-) Julen sidder vist nok hjertet :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Svar
    1. I am glad to hear, thank you very much Veronika!

      Slet
  9. Kæreste Anette stort tillykke med de næsten 2 år. Men når noget er godt må der sandelig godt fejres over flere dage.
    Det kan da godt være at du ikke selv følger den her julestemning,men du er altså rigtig god til at sprede julestemning via dine dekorationer og opstillinger. Kan det være fordi du har så travlt med at formidle alt det gode der er i dig, så du giver alt væk.
    Jeg glæder mig i hvert fald hver gang når du slår noget nyt op på din søde blog, og jeg har et punkt til næste år, nemlig at besøge et lille rødt hus ved Randers hvor der bor en sød kvinde :-) som laver så flotte ting.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      1000 tak, ja en god fest vare vel flere dage;-)
      Også tak for dine skønne ord. Den med at give alt det gode væk, den giver så meget godt tilbage. Kan også forstå dit spørgsmål på flere måder, for butikken er kommet i FØRSTE række, det gør ikke så meget for den er jo på vores bopæl, og mit "hjertebarn", men er blevet meget mere gavmild ved mig selv det sidste halve år, hvor der har været lidt overskud at bruge af, og jeg har kunnet eksperimentere meget mere i mit hjem med "stilarter", og det at finde et leje der er afstemt med temperament.
      1000 tak for dine søde ord, det er gensidigt!
      Du/i er hjertelig velkommen, glæder mig til at hilse på dig, og vise dig rundt!
      Skøn dag Kærlig hilsen Anette

      Slet
  10. Tillykke med blogfødselsdagen. Mon ikke jeg har ramt den rigtige dag!! Det var en god beslutning, du traf for 2 år siden. Du glæder mig og mange andre med din blog. Du tager nogle flotte billeder, og det er altid spændende at læse dine tekster, for du er god til at beskrive, hvilke tanker der ligger bag, det du laver.

    Jeg kan godt lide din stensamling. Jeg elsker sten, og jeg har selv en kurv stående i stuen med sten, som jeg har samlet mange forskellige steder.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna!
      1000 tak , ja i går oprandt dagen;-) Og tak for de flotte ord, dem sætter jeg pris på! Sjovt er det at de to unger vi har siger at billeder det kan du altså ikke tage mor, men det er jo nok også de hårdeste dommere:-)
      Hvor skønt med din kurv med sten, sådan en vil jeg også finde plads til, kurve og sten hitter stort her, så super ide:-)
      Ha en god dag!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  11. Stort tillykke med blogfødselsdagen. Dejligt at du fik startet op... og at du hænger på :-) Jeg hygger mig med at kigge forbi herinde.
    Dejligt med nisser - eller noget :-)
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan!
      1000 tak! Ind imellem har jeg dog troet at jeg skulle stoppe bloggeriet, men har opdaget at det var svært at lade være med lige at komme med et lille pip en gang imellem.
      Dejligt at du kigger med, det er gensidigt:-)
      Ja de "nisser" hmm, nogle gange bliver noget bare væk;-)
      Juleknus Anette

      Slet