lørdag den 23. januar 2016

Trommehvirvler- fanfarer , der er trukket en vinder og lidt stemningsbilleder

VINDEREN ER......
Her til morgen, lukkede jeg øjnene, stak hånden i dåsen,  den røde retro, da jeg ud fra kommentarerne ikke lige kunne se at der var ønsker på den:-)
og vinderen blev Kirsten med den dejlige blog Kirstens have stort TILLYKKE herfra:-))) hvis du sender mig en mail på flora.flora.dk@gmail.com med fulde navn og adresse og selvfølgelig lige fortæller hvilken dåse du ønsker, så jeg er helt sikker, nogle gange forandre ting sig jo;-) så sender jeg den med posten på mandag.
Også lige en smule stemningsbilleder fra den anden morgen, et indlæg skal jo bruges når der er motiver at tage af.
Det er så fortryllende smukt med rimfrosten og den varme glød fra solen, og det fine drys af sne, om vinteren er det topmålet af skønhed.
Et skud ren ny energi, som virker langt ind i kroppen når bare man har tøj nok på;-)
aroniahækken kan også være med i disse dage
Og ham her sidder ved bagindgangen til butikken, min mand hængte ham op lige efter den var færdigbygget, som en vidunderlig overraskelse.
Jeg har delt billedet på Instagram-AnettesFlora, ved at følge linket kommer du direkte ind.
Forøvrigt er jeg  begyndt at finde fine gamle ting til butikken, efter en stille periode i den afdeling, hvor fokus de sidste par måneder har været på jul og kranse, har netop opdateret beliggenhed og åbningstider også med lidt nye billeder.

Rigtig god weekend
Hilsner fra Anette



35 kommentarer:

  1. Tillykke til Kirsten. Skønne snebilleder og løve du viser...spindelvæv er smukke med rimfrost.
    God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Rita, også rigtig god weekend til dig:-)

      Slet
  2. Ja tillykke til Kirsten, nu bliver hun nok glad.
    Smukke rimfrostbilleder, når det nu ikke er sommer, er disse billeder bare det bedste.
    Vi har sne og det sner stadig.
    Kram

    SvarSlet
    Svar

    1. Det har du helt ret i:-) Her er det stoppet med at sne, heldigvis for jeg skal ud og skrabe fri i indkørslen, noget jeg hader;-)
      Kram retur:-)

      Slet
  3. Kære Anette. Du kan tro jeg blev glad da jeg læste at jeg havde vundet. Helt overvældet, for det plejer jeg nu ikke at gøre. Det er jo så fine dåser alle tre, men nu hvor jeg kan vælge, så bliver det den blå.
    Vintermorgenbillederne er da bare flotte, indbydende til en god trask tur, med solen i øjnene.
    Løvehovedet synes jeg er rigtig flot. Har en eller anden forkærlighed til sådanne ting, og jeg synes at de kan både skabe Aha oplevelser i haven, når man får øje på dem, men også et ekstra pift derude.
    Jeg har en tanke med den dåse, men det kan se på et tidspunkt når tanken er ført ud i virkeligheden.
    Fortsat god weekend og 1000 tak for din så fine gave
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Hvor herligt,det er altså skønt at være med til at skabe lidt ekstra glæde, for den har det jo med at smidte. Nu glæder jeg mig til at pakke ind og sende:-)
      Det er vidunderligt at gå rakst til i sådan et vejr, jeg har måttet have handskerne af hvor utroligt det end lyder.
      Ja den slags ting er enkle og overraskende, 1000 tak for de fine ord.
      En fornøjelse at kunne give så selv stort tak!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  4. Kære Anette. Dejlige vintervitaminer i dine billeder, af den lave vintersol og haven. Sjovt som man lige nu kan se edderkoppespind pga. rimfrosten. Jeg er vild med dit løvehovede, hvor mon din mand har fundet den??? Det minder sådan om Italien og deres springvand. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Sjovt at løvehovedet minder dig om Italien, min mand har købt af det en Italiener, dog her i DK. Og jeg drømmer om at komme til Italien:-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  5. Hej Anette.Stort tillykke til Kirsten for den fin gamle dåse.
    Og er da helt vild med dit billede af løvehovedet med de smukke spindelvæv med rimfrost.
    Ja !!! vi er vist flere der begynder på nyt her i det nye år.
    Skal selv i gang med at male stuen........men synes det er svært at finde LIGE de rigtige farver.
    Rigtig god dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Det føltes også som en gave at opdage løven med spindet på, mange tak! Det er dejligt at gå til noget med fornyet og frisk energi, ja den med den helt rigtige farve kan være svær, jeg er så heldig at jeg har en veninde der er farvekonsulent, hun har hjulpet mig med de mange farver jeg ønskede i huset, så det blev harmonisk. God fornøjelse med dit nye projekt:-)
      1000 tak også god dag til dig, knus fra Anette

      Slet
  6. Hejsa Anette.
    Sikke et fantastisk løvehoved. Dem har jeg en enorm svaghed for. De er så smukke og rigtig flotte ude i vores haver...
    Kæmpe stort tillykke til Kirsten med den flotte småkage dåse. Er sikker på den nok skal blive brugt til noget fornuftigt...
    Må jeg spørge dig hvordan du ligger link ind i teksten. Det er jo enormt smart... Det har jeg stadig ikke fundet ud af :(

    Rigtig dejlig lørdag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Charlotte!
      Ja de er nemlig så:-) hvis vi engang skulle komme dertil så er den beregnet til at komme vand ud af munden, men nu må vi se, den hænger også rigtig godt der, kan vel kalde det for en slags beskytter;-)
      Ja da:-) ved siden af det ikon hvor du uploader billeder er der et ikon hvorpå der står link.
      1-Du markere den ønskede tekst i indlæget,
      2-derefter kopiere du det du vil linke til
      3 så trykker du på ikonet for at indsætte link(det ved siden af det med billederne)
      4-der kommer så en boks frem, i den står det du har markeret og under det står der indsæt link, og der indsætter du så det linket og trykker ok.
      Jeg har altid åbnet flere "vinduer" da er det vældig hurtigt.
      Håber det giver mening, ellers spørg endelig igen.
      1000 tak også en rigtig dejlig lørdag til dig!

      Slet
  7. Man bliver så glad sådan en solfyldt dag. Og hvor solen dog varmer. Løvebilledet er simpelthen et pletskud, kan du ikke finde en fotokonkurrence og sende det ind til?
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør man altså Elna, og 1000 tak for de pæne ord om mit løve-billede.
      Hilsner og god dag fra Anette

      Slet
  8. Dejlige vinterbilleder - og løven med "spindelvævs-snot" er da for skøn!
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Lisbet, og mit smil kom ekstra frem ved den udtale "spindelvævs-snot" for der er det da:-)))
      Dejlig dag hilsner fra Anette

      Slet
  9. De dejligste stemningsfulde billeder med den smukke rimfrost:) Er virkelig noget vi skal nyde mens tiden er lige nu :) Stort tillykke til vinderen af de kønne kagedåser:) Fortsat dejlig weekend søde Anette <3

    SvarSlet
  10. Løvehovedet er helt fantastisk med spind derpå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådanne dage skal bare stornydes Susanne:-) I dag er der tø og sjask. 1000 tak for kommentaren også en rigtig dejlig søndag til dig<3 Kram fra Anette

      Slet
  11. fantastic winterpictures. so wondderful. I love the warm light from the winter sun. so gorgeous.
    best regards
    susa

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks alot dear Suza:-) best regards Anette

      Slet
  12. Grattis till vinnaren! Härliga vinterbilder, så krispigt och vackert!
    /Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Anette! hyggeligt du kigger forbi, med hilsner fra Anette

      Slet
  13. Meget meget smukke vinterbilleder !!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak Miri! Og da er vinteren vinter og skøn:-)

      Slet
  14. Tillykke til Kirsten. Hvor ser haven flot ud med rimfrosten, fuglehusene er lige prikken over i'et! Rigtig dejlig søndag. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja rimfrost og sne gør altså underværker:-) 1000 tak! Fuglehusene har også fået fast plads der, men skal altså rettes op, regner med clematisen som er ved hver kastanje, vil slynge sig også om husene.
      :-)))også rigtig dejlig søndag til dig!
      Knus Anette

      Slet
  15. Smukke og dejlige billeder fra de frosne dage - dem må vi gemme i hjernens opmuntringscenter, nu hvor det er igen er muddertid. Endda mudder med is nedenunder - lidt farligt. Og alligevel var det skønt at gå med hunden i dag, tågen der hang mellem grenene, fløjt fra spætmejsen, der har fået forårsfornemmelser i utide... det ER bare dejligt at være ude.
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Karen, det er altså sjovt at efter "man" er blevet blogger pludseligt kan "huske" når der har været sne.
      Du har ret det har været helt igennem henrivende vejr i dag, også med "farlige" pletter på hunde lufter turen, her;-) her er der klippet lidt stauder ned og har høstet pil, en ny og interessant affære.

      Slet
  16. Ja visst blev det vackert med all rimfrost! Jag saknar den redan! Allt blev så grått och trist!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er utrolig smukt med rimfrost, og nok blev det hele gråt, men vores vejr har været mildt med +8 grader, ren nydelse at være ude. De næste dage tyder på knapt så flot vejr, blæst og regn...
      Ha en god dag:-)

      Slet
  17. Det er nogle helt skønne stemningsbilleder, du har taget ♡
    Kram!

    SvarSlet
  18. Alltid så kjekt å lese dine innlegg og se dine vakre stemningsfulle bilder. Kakeboksene er skjønne og en vakker dag hadde det vært kjekt å stikke nesen inn i butikken din. Riktig god helg med en klem fra meg til deg

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg bliver altid så glad for at læse dine kommentarer, 1000 tak for dem:-)
      Også en rigtig god helg til dig, og et stort klem:-)

      Slet