fredag den 5. februar 2016

Anettes Flora nu med egen facebook side

Så blev det igen tid til et indlæg fra mig, dagene går med alt muligt, og den anden dag gik jeg i gang med at samle birkegrene til et hjerteligt velkommen, også på Facebook, hvor jeg har oprettet en side, du finder den HER ,jeg håber at i har lyst til at kigge ind.
Jeg knytter Facebook til bloggen så indlæggene er begge steder, yderligere vil jeg  med jævne mellemrum også sætte nogle af de ting ind jeg har til salg på Facebook siden og med priser.
Så hjertelig velkommen både her og der. Som det ses på første billede er det et hjerte i proces, det måtte bindes på gulvet pgu af størrelsen. Først former du hegnstråden, derefter binder du halm om, og til sidst af mange omgange binder du birken på, jeg gør det af mange omgange for at få det tæt, yderligere holder det langt bedre og i flere år. Man kan også binde dem med ren birk og vindselstråd, og forme det efterhånden, noget jeg selv gør ved de mindre hjerter. Men altid husk at binde godt til.
Her er det kugler fra sidste år, du finder indlæget her. Desværre kørte en lastbil stativet over, og jeg har ikke fået det samlet endnu, men jeg har gået og kigget på kuglerne, og fundet dem ganske sjove også når vinden har leget med dem.
Så jeg gik i gang med at binde halmkugler, for der er mange ideer med dem, de kan skabe effekt rundt om i haven, de kan sættes på en kæp og stå ude ved vejen, på rad og række, de kan bevikles med mos, og plante husløg på dem, i håbet om at de kan dække dele af kuglen, jo jeg kan ser mange muligheder i de simple kugler og skøre kugler. Ved du at den mos du binder på tørre ind, det gør du nok, men at den med tiden fornyer sig selv og bliver grøn igen....
jeg kan godt lide at skabe effekt, det er et fint blikfang, og giver af og til anledning til undren:-)
Her er en af de ting jeg så gerne vil vise, en etager som smeden har lavet til mig, han laver også lækre jernkurve med hank, de kommer på  fb siden en af dagene.
Yderligere kreerer han også fuglefodrestativer, som i højden er 220 cm, man kan pynte dem diverse materialer, eller man kan lade en rose, clematis eller andet gro op af, men de står absolut også pænt i sig selv.
et lille kig, her er også jævnligt små tilplantninger efter årstiden, mest skabt til pynt, men den sælges også
haven deler jeg også af begge steder, og herhjemme, den ses med lethed fra butikken

Husker du de gamle rulleskøjter, de er faktisk så gamle at vores to unge mennesker på 23 og 25 år aldrig havde set den slags før, datteren måtte prøve dem og kunne konstatere at det ikke var så let eller for den sags skyld elegant endda at stå på dem;-) Jeg har fået fingre i to par som begge er til salg.
fra butiksarealet over mod køkkenhaven, når hækken gror lidt op bliver det ikke så åbent endda
Det blev en gang blandede bolsjer, fordi jeg gerne ville lave et synkront indlæg som det første på fb, og for at du måske kan få en ide omkring hvad det er du går ind til. Jo jeg er spændt på og glæder mig til at kunne præsentere flere af de ting jeg har i min lille butik på fb, måske det også kunne friste andre:-)
Rigtig god weekend
Hilsner fra Anette



43 kommentarer:

  1. Tillykke med din facebookside, jeg må straks ind og kigge, men først lige en kommentar her. Det er dog et fantastisk hjerte du har lavet. Du har mange flotte ting og finder hele tiden på nyt.
    Kram og god weekend/vind med det hele
    fra fru Høneballe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Fru Høneballe:) og dejligt at du også kigger forbi fb, det er godt nok en nyt univers, som jeg er lidt spændt på, der dukker jo røde dimser op her og der, hi hi:-)) Jeg elsker jo hjerter, og stormene/vindende sørger for at materialerne ligefor mine fødder, mange tak, og tak igen i lige måde, her øsregner det, og nu vil jeg åbne butikken.
      Kram fra Fru Nielsen

      Slet
  2. Hej Anette, så snart jeg har skrevet en kommentar her må jeg ind og se din Fb side :o) super god ide. Hvordan finder du ud af det med alt den teknik og synkronisering :o)
    Jeg gad godt prøve også.
    Hjerterne er så fantastisk flotte. De nye stativer smeden har lavet er altså flotte. De ser robuste ud, så de kan holde til at stå ude i alt slags vejr. Sådan et ønsker jeg mig altså :o) fyldt med hornvioler.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Herligt og 1000 tak for at slå fuglefodrehuset op på FB siden, det var lidt af en dejlig overraskelse:-)))
      Hmmm, det med synkronisering troede jeg også jeg kunne, men da jeg snakkede med sønnen sagde han at google(blogger) ikke samarbejder med fb, så det skal gøres manuelt med et link, siger dig det drillede, men det lykkedes, er dog ikke helt tilfreds, så der er noget mere der skal findes ud af, men det bliver nok ikke med hjælp fra ham i weekenden, han er forelsket;-)
      Stativerne smeden laver er super robuste, åhhh, og jeg glæder mig til hornvioler, så nu bliver jeg helt blød i knæene;-)
      Krammer fra Anette

      Slet
    2. Stil dig med musen i adresselinien http://anettesflora.blogspot.dk/2016/02/anettes-flora-nu-med-egen-facebook-side.html tryk på ctrl C, gå ind på facebook og tryk crtl V. Så nemt er det.
      Kram

      Slet
    3. Det er lidt samme måde jeg gjorde det på, trykkede bare kopier og indsæt, men nu kan jeg så se at jeg også kan vælge billeder til og fra, det opdagede jeg ikke i går, det var nemlig dem der irriterede mig lidt, den tog billeder fra hele siden, og det var ikke planen.
      Men genvejstaster er snilde når man har lært at huske og bruge dem:-) sønnen har også lavet en note jeg kan gå ind og kigge i men er ikke helt med på "moden" men det kommer med tiden, hi hi;-)
      Jeg troede man kunne synkronisere så det hele skete automatisk, altså uden at røre en finger;-)
      Tak for svar, og kram tilbage

      Slet
  3. Det bliver spændende at følge dig på FB også...var jeg bare ikke så dum til alt det teknik for det er da smart hvis man kan få opslaget begge steder.
    Jeg har da vist sådan et par rulleskøjter hængende...havde et par som barn...var ved at drive mor til vanvid når jeg løb på dem frem og tilbage i køkkenet. God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde:-) det tager nok nogle dage eller uger inden jeg kommer rundt og kigger mere indgående.
      Kan lige forestille mig hvor irriteret din mor havde været, for de larmer altså, men det er lidt hyggeligt når minder dukker op:-)
      1000 tak også god weekend til dig Rita!

      Slet
  4. Tillykke med din nye facebookside, har lige været en tur forbi :-)

    SvarSlet
  5. flotte hjerter, og det ser godt ud med de forskellige størrelser.
    Tillykke med de nye sider og jeg kigger ind lige om lidt.
    Jeg kan godt lide din opstilling af kuglerne, og det er lidt sjovt at vinden har leget med dem. Lige som de tørre buske der altid ruller rundt i en western film :-)
    Fortsat god fredag aften
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kirsten, også for kommentar på fb, det er lidt hyggeligt sådan at kigge på tværs af alt muligt.
      Jeg smiler altså også når jeg kommer ud og kuglerne er trillet rundt omkring i stormen, de er helt fine at sparke til, fodboldspiller bliver jeg aldrig, men der er leg i det:-))))
      Tak dejlig lørdag til dig!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  6. God kveld kjære du, Jeg liker Facebook siden din og kan nå følge deg både her og der :-) og bjørkehjertet ble jeg glad for å se for et slikt har jeg også laget. Det var gøy og jeg var kry som klarte. Jeg er ikke så flink til sånne ting og var godt fornøyd med resultatet. Riktig god og avslappende helg ønskes fra meg til deg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var en skøn aften med veninden mad og vin:-)mange tak for like, ja det er altså hyggeligt sådan at kunne færdes rundt på den måde på nettet.
      Hvor dejligt, det er altså en god følelse at lave noget man ikke plejer og så få et godt resultat ud af det, tillykke med det:-))))
      1000 tak for de gode ønsker Birte, du ønskes det samme, her er vejret lige til at være inde, for det regner.

      Slet
  7. Tillykke med FB siden. Jeg vil straks like den. FB er et meget godt medie, hvor man kommer lang omkring.
    Halmkuglerne og birkehjerterne er skønne, og yderst dekorative.
    Rigtig god weekend.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette!
      1000 tak, også for at like. Jeg har længe gået og overvejet en fb side, alle har talt så overbevisende om det, og nu blev jeg klar, jeg er vældig spændt på at kigge rundt omkring, men kan mærke det tager lidt tid.
      Mange tak-)
      Også en rigtig god weekend til dig.
      Kærlige hilsner Anette

      Slet
  8. Hej Anette.Tillykke med din fb side.Kan jo godt læse at jeg er den eneste der ikke er på fb.
    Men synes jeg har nok i bloggen.Og er ikke så stiv til al den nye teknik.
    Håber du får glæde af din nye side.
    Er vild med din rust opsats.........den kan bruges til mange ting.
    Og flotte hjerter-det kan du bare.
    Maler stadig........det tager sin tid.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      1000 tak, FB er også ny for mig i denne omgang, meldte mig ud for en del år siden, da det hele blev for meget. Jeg håber og tror på at jeg denne gang har lært noget- jeg føler er brugbar nu! Siden er åben for alle, jeg har valgt at holde min egen person udenfor, så det er kun have og butik, og det er jeg lidt spændt på hvordan det vil blive modtaget....
      Har lige været ved smeden her i eftermiddag, for at hente lidt mere, men også for at bestille en opsats mere, og lidt andet men det viser jeg.
      1000 tak, jeg er jo så glad for hjerter, nu jeg stod med birken er jeg ved at udvikle et kors, må se om jeg bliver tilfreds;-)
      Åg ja maling tager tid, og alt det der høre med, fortsat rigtig god fornøjelse med det hele, og aften.
      Kram fra Anette

      Slet
  9. Kære Anette. Tillykke med facebook siden, jeg har kigget på forskud :-) Smukt med Birkehjertet, det må prøves i næste weekend... Vi har en hel mose "fuld" med rigtig mange Birketræer, så kom bare med ideer.Men ingen Birk i haven. Der er nu ikke noget så smukt som det spil af de lysegrønne blade i foråret også selv træet. Fine kugler, dem har jeg også lavet nogle stykker af, det er godt vi bor på landet, og kan finde hø og halm let :-) Rigtig meget held og lykke til med facebook. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      1000 tak, ja det har jeg opdaget, og blev utrolig glad:-) Mange tak, de er også rigtig sjove at lave, og når du bare kan tage for dig i mosen kan det vist ikke blive meget bedre, rigtig god fornøjelse:-) vi har også mange i mosen ved os, og nogle stykker i haven,ja de er så smukke på alle årstider.
      Det er så dejligt at bo på landet:-)
      Igen 1000 tak:-))
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  10. Hvor er det nogle smukke billeder, du viser af stauderne i din have. Jeg kan godt lide dine farvesammensætninger, de er lidt dristige - navnlig de gule - men de virker meget harmoniske.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Elna:-) jeg elsker gul og orange-har nærmest haft dem som favoritter altid. Men alle andre farver er så skønne, at de også er blevet favoritter hi hi;-) Jeg tænker stadig på din bjergmynte, tror den skal være på stien ned langs køkkenhaven.
      Hilsner Anette

      Slet
  11. Velkommen på facebook. Det er nemlig en rigtig god ide, For ikke alle har en profil så de kan skrive på bloggen. Det kan jeg se med min side på FB. Der er der et hav af kommentarer i forhold til bloggen og 2000% flere følgere.
    Sikke smukke og inspirerende billeder. Hvor er dine hjerter smukke. Dem er jeg da helt vilde med. Så fantastiske.
    Ja jeg kan godt huske rulleskøjterne. Man var så sej når man tog en tur på gaden med dem spændt under fødderne.

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Charlotte! Jeg glæder mig meget til at udforske og opleve FB på den måde. Vores to voksne unger har presset på længe, og nu glæder jeg mig til i dag at kunne vise nogle kurve i rundjern;-)
      Mange tak for de skønne ord om mine hjerter<3
      Herligt med de gamle rulleskøjter og minderne.
      Også en rigtig god søndag til dig
      Hilsner Anette

      Slet
  12. Det er da ualmindelig mange dejlige ting du viser. Jeg kan sådan set bruge dem allesammen :-). Måske lige undtagen rulleskøjterne. Jeg havde sådan et par som barn, som sikkert mange andre der læser med her. Det krævede sin tid at lære at stå på dem :-). - Det med mosset vidste jeg faktisk ikke. Altså ikke smide julekransen ud.
    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor herligt Birgitte:-)Jeg opdagede det med mosset ved en tilfældighed, havde en vissen mosbamse der havde fået lov at stå og kigge ved hækken i et lille år, og nu står den og er meget smukkere grøn, næsten over det hele, end den var da den blev lavet.
      Den ville jeg også gemme lidt, og hvis den skal være ude betyder det jo ikke noget at den bliver lidt tung af vand, når den skal frem igen.
      Mange tak også god søndag til dig
      Hilsner Anette

      Slet
  13. Tillykke med det! Man kan mærke du brænder for det kreative.

    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Maria:-) også en rigtig god søndag til dig!

      Slet
  14. Anette hvor er det skønt at se din drøm blive tydeligere og tydeligere så jeg melder mig på fb...hav en skøn krea dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Grethe hvor er jeg glad for du fortæller, 1000 tak, for føler nemlig også at drømmen bliver tydeligere og tydeligere for mig selv. Det giver mere styrke og ro.
      1000 tak, i dag er der slebet rust af gamle skatte;-) også skøn krea dag til dig!

      Slet
  15. Tillykke med Facebooksiden Anette! Man fornemmer energien og kreativiteten. At der sker en hel masse omkring dig :-) Det er skønt!
    Kh Lisbet

    SvarSlet
  16. 1000 Tak for din skønne kommentar Lisbet. Hvor er det dejligt og det rammer plet:-)
    Kærlig hilsen og god aften fra Anette

    SvarSlet
  17. Virkelig flotte bjørkehjerter og kuler av halm...det var en god idee som jeg muligens låner:)
    Har kikket inn på din FB...og vil gjerne følge deg der også:)
    Ha en strålende kveld:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det altså dejligt at du har lyst til at låne, holder også af den inspiration du giver:-)
      1000 tak for følgeskab på fb:-) også en strålende weekend til dig Inger Marie:)

      Slet
  18. Kære Anette Hold da op sikke mange lækre ting, åh den etagere den kunne jeg godt tænke mig. Tror du at han laver flere som du kunne sælge af? Foderhuset det kunne jeg også bruge. ;-) skønt at du sådan kan få købt så mange gamle fine ting, kan godt forstå at du synes, at spændende at pakke ud og gøre klar. Sjovt at se rulleskøjterne, jeg havde de samme som barn. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld glemte lige dine hjerter, elsker dem!!!!

      Slet
    2. Kære Tina!
      Jeg har lige bestilt flere etagere, og regner med jeg kan hente dem her i weekenden, prisen er 875,- du må sige hvis jeg skal sætte en fra til dig...
      1000 tak for kommentaren, og en dejlig dag til dig, knus Anette

      Slet
    3. Kære Anette du må meget gerne sætte en til side til mig. Jeg tænker, at jeg snart kunne tage en fridag og køre en tur til Jylland. Så må vi finde ud af hvornår det ville passe dig, at tage imod kunder ;-).
      Hvad koster fuglehuset? Knus Tina

      Slet
    4. Kære Tina!
      Det gør jeg, men lige nu bliver det den viste, for smeden ringede ikke i går. Fuglehuset koster 575,-
      Glæder mig stort til at hilse på dig!
      Du kan skrive eller ringe på mail: flora.flora.dk@gmail.com eller tlf 81710665 så kan vi aftale nærmere når tid er. De fleste dage passer godt, når bare jeg ved det lidt i forvejen. Finder også på lidt til ganen, hvis du har tid til det:-)
      Knus Anette

      Slet
    5. Kære Anette Har sendt dig en mail. Knus Tina

      Slet
    6. Kære Tina! Det er godt nok sært, for den plejer at virke, også i dag. Ved så ikke om dette virker for skriver fra tlf og det gør jeg normalt ikke☺ mailen skriver jeg lige igen for en sikkerheds skyld. Flora.Flora.dk@gmail.com
      Knus

      Slet
    7. Kære Tina! Det er godt nok sært, for den plejer at virke, også i dag. Ved så ikke om dette virker for skriver fra tlf og det gør jeg normalt ikke☺ mailen skriver jeg lige igen for en sikkerheds skyld. Flora.Flora.dk@gmail.com
      Knus

      Slet