fredag den 26. februar 2016

At komponere et indlæg

Jeg kalder det at komponere et indlæg fordi der var så meget jeg gerne ville vise. Noget som, måske, røre ved følelser, skaber stemninger og inspirere.....
I onsdags kom tre store komponister med hjem, Beethoven, Mozart og Bach de står i butikken og inspirere. Og de kan med lethed inspirere selv om der ikke lyttes til klassisk musik.
Jernkurvene her har jeg vist flere gange, bare aldrig i pyntet tilstand, egentlig nyder jeg at gå og kigge på tingene jeg får hjem i deres mest rå form, og lege med at sætte det sammen med andre ting i rå form.
Kurvene kan pyntes på mange måder og skabe mange udtryk. Jeg forventer at denne bliver overdådig flot når hornviolerne begynder at gro. Mindre romantisk kunne det også gøres ved at fylde kurven med store sten, og placere lidt husløg imellem, eller man kunne fylde dem med efeu eller pletter i luften, eller der er altså så meget der vil være flot i den........kurven her er foret, med en sæk og derefter med sort plastik. Sækken kan selvfølgelig klippes til så den passer nøjagtig, men måtte altså prøve at være sådan lidt "sjusket" med mine bevægelser, bare for at opleve...der redigeres nok;-)
Hornvioler er noget af det yndigste, åhh se lige, og se lige de  blå knopper i nakken på dem, dem har jeg aldrig lagt mærke til før, men mine hornvioler plejer også at være over i de lilla, det havde blomsterland ikke den dag.
Her er det et gammelt symaskine stativ. Vi fjernede symaskinen, skar en plade til som min mand har beklædt med zink. Nu venter jeg bare på at stativet ruster pænt;-) også stiller jeg nok lidt mere an der i dag i det skønne vejr, for området er i proces.
bare fordi det er nyt for mig at sætte den slags frem, de fulgte med symaskinen.
bare fordi jeg elsker vores hjem, og mirabellegrene, frodighed og stemninger
Den dag de tre store herre kom med hjem, kom også denne pokal med hjem, i tiden har jeg noget med formen.
Dette kalder smeden et løgstativ, jeg er totalt vild med formen, og jeg er glad for at gå og kigge på den opstilling, føler det inspirerer.
Lagde det op på instagram i går, og bævede nu lidt inden, for det er jo ikke sådan det skal bruges, eller er det;-) men det blev godt modtaget og fik også en del kommentarer, så det endte ud i at føles ekstra sjovt;-)
Det her er sprit nye hjerter som smeden har designet, og jeg glæder mig umådeligt til at se hvordan de bliver taget i mod, prisen pr stk er 150,-, uden plante.
eget design, pyntede kæppe, og hov der er faldet en kogle af kan jeg se nu;-)
Da jeg rendte rundt med kameraet kaldte Santa, rullede rundt og sagde klø mig på maven, uha hvor er jeg glad for den hund.
Rigtig god weekend
Hilsner fra Anette





45 kommentarer:

  1. Inspirerende ting du viser, jeg er vild med jern som brugsgenstande i haven. Den store løgstativ er bare flot. Hilsen leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila!
      Hvor godt at høre, tak- og velkommen til bloggen:-) stort JA til jern i haven, det gør sig så godt uden at være højtråbende.
      Hilsen Anette

      Slet
    2. Også opdagede jeg lige at du har blog, den vil jeg kigge mere på senere, da den fanger interessen:-)

      Slet
  2. At elske sit hjem er vidst den allerbedste følelse at være ramt af:-)
    Hvor er det dejligt at læse hvordan du går og føler dig inspireret. Det var næsten et held at blomsterlang ikke havde blå hornvioler for hvor er de smukke dem du fik i stedet. Den lille blå nakke er virkelig fin som du også påpeger. Det er en smuk kurvfuld og vil blive endnu smukkere når de vokser til.
    Jeg er lidt misundelig over at du har en smed - det gad jeg godt have;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en fantastisk følelse Lisbeth:-)Det er godt at opleve disse hornvioler herhjemme, de lyser helt vildt op, så dem køber jeg gerne en anden gang.
      Ham smeden er jeg altså også glad for at have mødt, kan godt forstå du er lidt misundelig;-)mange smede har ikke helt lysten eller tiden til den slags nusse værk, i alle tilfælde ikke dem vi har i familien.

      Slet
  3. Hei på deg, Anette, Jernkurven er bare superskjønn. Du skriver så positivt og så fint at jeg blir glad for å lese alt sammen! Så fint at du elsker ditt hjem! Og den skjønne hunden din. Til å spise opp! Ønsker deg en avslappende og fin helg. Goklem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej med dig Birte!
      Og jeg bliver altså så glad af at du bliver glad:-))) Han er en rigtig kæledægge ham hunden, vi fik ham først da ungerne var store-heldigt nok for han kræver en vis tålmodighed fra min side da det er mig der træner ham, og han er ikke let at træne med mad, da han kan finde på at være ligeglad;-)
      1000 tak også en dejlig afslappende weekend til dig. Klem fra Anette

      Slet
  4. Hej Anette
    Sikken et fint indlæg og fine ting du har anskaffet og pyntet. Selv jeg blev helt høj af dem. Først var der løgkurven, den er flot, men hjertet er jeg helt solgt til. Husk at tage et med, hvis du kommer til sommer, jeg betaler selvfølgelig :)
    Kram fra fru Høneballe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Høneballe!
      1000 tak, ej der blev jeg altså godt nok overrasket og glad, så fedt at læse. Og jeg vil huske hjertet hvis vi kommer til Samsø-som er så meget fremme i medierne i tiden, ihh hvor jeg elsker at høre om "jeres" ø, sjovt nok bliver jeg altid sulten;-)
      Krammer fra Fru Nielsen

      Slet
  5. Super godt komponeret indlæg :o) de herrer på øverste billede er altså godt nok fine :o)
    Hvor blev kurven smuk med hornviolerne Uha,..jeg skal vist passe på ikke at blive fristet igen.
    Desværre nåede jeg ikke forbi dig sidste weekend, men jeg sendete dig en tanke da vi kørte forbi både på op og nedtur til Aalborg.
    Stort kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha, 1000 tak Linda:O jeg er også ret vild med de sorte herre, de stod i en mørk krog at sagde de ville med hjem;-)
      Tænkte på dig da jeg plantede hornviolerne, du gætter nok hvorfor;-) tak for hyggelige weekend tanker, håber i hyggede jer stort, det er altså så dejligt at være sammen med "ungerne" får selv besøg fra Ålborg i dag og jeg glæder mig:-)))
      Stort kram fra Anette

      Slet
  6. Din begejstring smitter helt bestemt, hvad enten man er til "ting" eller ej. Mit yndlingsbillede er helt klart det sidste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fedt Marie:-) det er også mit, når jeg siger ruller rundt ruller han, men det sagde jeg nu ikke lige der;-)

      Slet
  7. So beautiful,happy weekende,Patricia

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much Patricia. Happy weekend to you too:-)))

      Slet
  8. Det er en skøn kurv du har pyntet med hornvioler :-) Jeg er vild med de fine små blomster, og sækkelærred giver et dejligt rustikt look.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Vivi:-) dem er jeg altså også helt vild med:-)

      Slet
  9. Skønne stemninger du anslår her - og jeg kan rigtigt godt lide tonen. Smukke jernting - jeg er også helt vild med hjertet og kurven med hornvioler. Hunden er også skøn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er jeg altså glad for Ulla:-) Jernting er ret fede, og ham smeden bare go til det. Hunden har vi lært at lave en Buddha, det betyder han sidder på numsen med poterne oppe ved brystet, hi hi selvfølgelig er vi glade for hunden så smilet går fra øre til øre når han tigger på den måde;-)

      Slet
  10. Kære Anette. Hvor er det flotte ting, du viser frem. Det fremmer da kreativiteten! Når vi komme længere frem i dagsplanerne, kan det så godt lade sig gøre at bestille jern løget? Sådan hen imod blogtræf.. :-)Bliv ved Anette, det er godt :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      1000 tak, dejligt du også kan inspireres af den slags:-) Du kan tro du kan bestille jernløget, jeg forsøger hele tiden at have noget hjemme, men nogle gange har smeden lidt travlt, men for det meste lykkedes det hele:-) Snakker du blogtræf på Samsø?
      1000 tak for de opmuntrende ord, du rammer ofte plet med kommentarene;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  11. åh kære Anette der har du igen lavet et vidunderlig værk af billeder og tekst. Så du behøver slet ikke de tre herrer du kan sagtens selv.
    Den smed du har er godt nok dygtig og kreativ. De er så flotte.
    Løget som det nok hedder er bare så flot, så det kunne jeg sagtens fristes af. Men du har så mange ting så jeg tænker at jeg i min næste ferie må en tur til Randers.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak Kirsten, de inspirerede nu til titlen;-)
      Ja han er guld værd, og er så glad for at jeg har mødt ham, en kreativ og meget levende mand.
      Det lyder spændende med den næste ferie:)) Fra Randers er der heller ikke langt til Ålborg, ca 50 min herfra på motorvej.
      Som sagt flere gange glæder mig meget til at hilse på dig, og drikke lidt kaffe mm
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  12. Kurven er bare blevet vild flot og jeg synes du skal lade sækken være som den er...det ser nærmest ud som om kurven står på den.
    God weekend her fra det midtjyske.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Rita, den er heller ikke rettet endnu;-)
      Også rigtig god weekend til jer i det midtjyske!

      Slet
  13. Det symaskinebord med zinkplade er da for lækkert! Og også alle de andre ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Frede, ville altså også gerne selv beholde det bord. Dilemmaet er at jeg elsker der kommer nyt til i butikken, og kan næsten ikke vente med at vise frem:-)))

      Slet
  14. Hej Anette.Dejligt indlæg..........og skønne ting du viser.
    Der er bare ikke noget som de første små blomster.Og de ligger så smukt i din flotte kurv.
    Men de tre fine herrer og den smukke pokal er jeg da også vild med.
    Har noget med pokaler og kander.
    Dejlig tid vi går i møde...........også for din lille butik.
    Skønt billede af den rullende Santa.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Mange tak:-)og det har du helt ret i de er så søde og fine og bringer så meget glæde med sig<3
      Har det som dig med de ting du nævner. Købte også 4 andre mindre pokaler i noget pletsølv eller bronze, kan ikke helt bedømme det, men de er engelske og fra omkring 1950.
      :-)))
      1000 tak også rigtig god dag til dig
      Med strålende solskinds-hilsner og nu er det snart forår.......
      Knus Anette

      Slet
  15. Hej søde Anette. Så fint de 3 herrer sidder majestæstisk og byder velkommen :) Ej hvor er det kønt med de skønne hornvioler og måden du har arrangeret dem i kurven med sækkelærred så hyggeligt. Jeg er vild med den gule farve og er også en af dem der plejer med de blå . Tror da vist også der skal købes nogle gule hjem. Man har så meget glæde af dem og når de vokser. Jeg elsker dem og nipper også til buketter når vi kommer længere hen . Så fint også hjertet smeden har lavet han er dygtig til sit arbejde:) Søde Santa et uimodståeligt billede som han ligger der:) Ha en dejlig weekend. Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Susanne!
      Har lidt dårlig samvittighed i forhold til vores sidste kommunikation, og vil sige at Santa glemmer ikke mennesker. Vores sidste svigersøn kommer her et par gange om året, og Santa opfører sig som et barn til juleaften, spass og leg;-) men en anden som gerne vil være venner med ham, han kan ikke for manden har gjort ham noget.
      Jeg er sikker på at han tager så utrolig godt i mod dig når du er frisk og kommer på disse kanter, ved dig er han altid stille og blid<3
      Bare prøv det Susanne det er altså ret så forfriskende at have dem i en anden farve, om end dem i kurven er rejst i dag, så skal der flere nye til.
      Ja smeden er dygtig, og rigtig hyggelig:-)
      1000 tak også en dejlig weekend til dig!
      Knus fra Anette

      Slet
    2. PS ja hornvioler er altså så søde i små vaser

      Slet
  16. Du kan virkelig det der med at komponere et indlæg. Jeg er altid så spændt, når der er nyt på din blog. Dine indlæg er så "færdige". Man kan mærke, hvordan du har arbejdet med dem, og der følger altid gode billeder med.
    Blomstrende hornvioler på en februardag er da noget af det mest livsbekræftende.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 TAK Elna! Hvor er jeg glad for at høre det. Og dejligt man kan mærke jeg har arbejdet med indlæggene, for det gør jeg også, og finder stor tilfredsstillelse i det-kan utroligt godt lide ordene, og klangen. Vel det hele er gensidigt:-)!
      Hilsner fra Anette

      Slet
  17. Hejsa søde Anette. Det skal du bestemt ikke have :) Jeg er næsten også sikker på Santa vil kunne huske mig og jeg går ligeså stille når jeg kommer hen mod lågen :) Ja de er godt nok skønne hornvioler:) Den sarte gule utrolig køn. Jeg elsker vilde blomster og har prøvet med en blanding af blomster eng åh vor er den skøn tror deriblandt der også er lidt stedmoder blomster. Jeg elsker dem.Det grønne og blomster gør bare så godt for os ikke :) Er lungebetændelse jeg har så passer lige godt på mig selv , men kommer så snart jeg er helt frisk igen :) Fortsat dejlig weekend:) Kram Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa søde Susanne!
      Det var godt:-)
      Er også sikker på at grønt og blomster gør godt for os, og en blanding af blomstereng er noget af det smukkeste, let luftigt og sommerligt får næsten lyst til at tage en sommer hat på nu;-)
      Rigtig rigtig god bedring, og må resten af dette år være godt for dig<3
      1000 tak også fortsat god weekend til dig:-)
      Kram fra Anette

      Slet
  18. Sikke en kreativitet og sikke en smuk pyntet kurv du har. Jeg er da helt vild med den charme som den har. Giver virkelig inspiration til selv at gå igang udendørs. Så fantastisk mange smukke ting du har fået smeden til at lave. Er helt grøn af misundelse på den gode måde.
    Du kan virkelig noget med de former...

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså godt der er mange former for kreativitet, og det er sjovt som vi kan inspireres til et eller andet af hinanden, man kan jo aldrig helt vide hvad.
      Jeg har lige fortalt min hønseglade mor om dit æggeskab i dag, glæder mig sådan til at vise hende det:-))))
      Grøn er altså en lækker farve;-)
      1000 vis af tak
      Også rigtig skøn søndag til dig her skinner solen igen i dag og fuglene synger

      Slet
  19. Så inspirerende og livsbekræftende. Jeg får straks lyst til at gå ud og være kreativ, men altså også lyst til at slå et sving omkring din butik. En forårstur til Jylland må på listen :-). I øvrigt sjovt med Instagram. Det er ofte det man er lige ved ikke at lægge ud, som får mest opmærksomhed. Menneskets veje er uransagelige ;-)
    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvor bliver jeg altså glad af at læse din oplevelse af det:-)Hyggeligt om du kommer til Jylland og kigger forbi, ja så skal jeg nok have lidt kaffe klar, eller the;-)
      Instagram er et godt sted at blive inspireret visuelt, er faktisk også blevet overrasket over hvad jeg ind i mellem finder yderst interessant der;-)))
      1000 tak også god søndag til dig Birgitte!

      Slet
  20. Hej du kære:) Hvor er du sød tusind tak skal du have:) Vi ses :) Knus Susanne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. <3<3<3:-))) tak i lige måde Susanne

      Slet
  21. Kære Anette
    Jeg ved godt, hvad du mener med at komponere, tror jeg :-) Sådan har jeg det også nogle gange, når jeg laver billedindlæg. Sådan en indre intuitiv fornemmelse af, hvad der passer sammen og klær hinanden. Hvad der skaber en helhed. Nogle - ellers gode - billeder passer ikke ind i den lille symfoni, jeg har i mit hoved. Det er meget hyggeligt ;-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbet!
      :-)))! Syntes nogle gange det kan være lidt svært at få de billeder man bare gerne vil vise til at passe ind, når jeg også gerne vil sige lidt, men nyder udfordringen.
      Jeg forsøger at gøre det hyggeligt, og afslappet. Godt du kan mærke det:-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet