mandag den 28. marts 2016

Lidt billeder fra nogle skønne dage:-)

Nogle dage bobler glæden mere end andre dage, i dag er en af de boblende skønne dage. Hvor jeg føler mig inspireret og ufattelig taknemmelig.
For nogle dage siden holdt datteren og jeg en lille hygge dag. Turen gik til Mariager hvor vi spiste på Postgaarden. Efterfølgende skulle vi bare kigge, også i Randers, og i samtlige genbruger. Datteren er en født romantiker, og hun faldt for blomstrede sukkerskåle og flødekander, og jeg følte pludselig en lyst til at tage den mere søde og lyserøde del til mig, jeg så planter og blomster i alt muligt;-)
Her er noget jeg altid har haft en hang til, vindspil, den anden morgen var jeg ude for at se på gamle sager, og som en helt ubetydelig ting dukkede denne frem, og den har den fineste lyd.
Så kommer der lidt stemningsbilleder også fra den anden dag. Vejret var til at stille ekstra ting ude, noget jeg elsker stort. Der er mange måder at gøre det på.

Jeg forsøger at få tingene til at harmonere, men uden at det skal se for pænt og passet ud, noget må gerne fremstå som rod, rodet er dog bevidst, og håber det er med til at give lidt kant. Jeg eksperimentere lidt med de gamle skolestole(billedet under) i privaten, men manden nægter at sidde på sådan en;-)


Her er et andet fund fra den anden morgen, en ægte kanon, krudtløbet er dog lukket til.


TH i billedet ser du et jernstativ formet som et æg, de er også nye her, kunne ikke stå for dem:-)
Billedet over er også nogle dage gammel, mere er allerede kommet op af jorden, det er simpelthen en vidunderlig tid med al den nyvækst.
denne er fundet i engen sammen med haveaffald, jeg har den flere steder, den er så vidunderlig


hvide violer er dukket op af sig selv<3
Ønsker dig en skøn skøn 2.påskedag
Hilsner Anette

45 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Helt enig det er en vidunderlig tid, men mindre blæst kunne nu gøre det :)
    Jeg faldt over to ting i dette indlæg.
    1. Din datter er romantiker, det har hun vist ikke efter fremmede :)
    2. Vindspillet med dejlig lyd, uha bare jeg havde fundet sådan et, men da jeg ikke går på loppemarkeder og lignende, lykkes det nok ikke :)
    Det ser ud til at have været en dejlig mor/datter tur.
    God 2. påskedag.
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Ja TAK til mindre blæst, i dag har været helt vild her, ting blæste rundt, æv.
      Hæ hæ, hun viser det meget gerne med blomster og lyserødt, det jeg kalder romantik(det lyserøde;), men ved godt i siger at jeg også er romantisk på min måde, og må efterhånden, give dig og andre ret:-)))
      Hvis du spørger mig, er der langt mellem vindspil på markeder, tror kun jeg har fundet tre ialt....men den lyd altså, den kan jeg heller ikke stå for<3
      Ja vi havde en helt igennem en fantastisk dag, vi har begge hang til MAD og genbruger;-)
      1000 tak og det samme til dig selvom det er blevet aftentid.
      Kram Anette

      Slet
  2. Kære Anette, dejligt at se billeder fra butikken igen og sikker da den vokser :-), tror da snart jeg må forbi igen :-). Det er sjovt det med din mand, fordi jeg selv ville gerne bo noget mere vildt, men nej det vil min mand ikke. Men pyt, når man så kan slå sig løs i haven er det vel også ok :-). Nyd den sidste påskedag :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Det var godt at høre, for det ved aldrig helt om det er for meget jeg viser butikken. Sjovt opdager næsten ikke selv den vokser, men det gør den jo:-)) Du er hjertelig velkommen, jeg skal forøvrigt vise datteren von otto i dag, sønnen tog den med storm.
      Min mand træder altid frem når det gælder siddepladser, hi hi, ja godt der er steder vi selv kan bestemme:-)
      Tak, håber du nød din meget.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  3. Skønt at se på :-) Dit 'rod' ser lokkende ud! Jeg har været hos Aarhusklunserne og har fundet et par rigtige skatte. Kender du dem? Vil du med en dag? Det er jo som alle andre genbrugssteder, at nogen gange er der en masse, andre gange ingenting, man synes om, men det er jo så stort, at det altid er sjovt at snuse der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt:-) har stadig kun hørt om Århusklunserne, så jeg vil mægtig gerne med der ud og snuse rundt. Kim siger der ikke er så langt fra jer, så kan jeg måske også se jeres sted. Jeg har altid fri tirsdag og onsdag, og fra næste uge har jeg min bil igen, datteren har lånt den da hun for en meget kort bemærkning bor hjemme. Vi må snakkes ved om det:-)

      Slet
    2. Det ligger lige oppe i Lading - overfor ostebutikken - kun 3 minutter herfra. Det er derfor, jeg så tit lige skal forbi :-) Jeg fandt flere nye gamle ting til B&B'her i Påsken - mere om det i morgen. I dag er jeg for søvnig til at overhovedet at kunne tænke kreativt - hvem fandt dog på den sommertid?

      Slet
    3. Så fedt, så kan jeg måske også købe et stykke godt ost:P sommertid er vist kun for sjovs skyld.....

      Slet
    4. Kan godt forstå du tit lige må kigge ind til klunserne, mon i er på fornavn nu;-))))

      Slet
  4. Sikke en masse lækre ting du har...er nærmest glad for at jeg ikke lige kan komme forbi for det kunne hurtigt blive dyrt. Dejligt med hvide Violer...mine er da slet ikke i blomst endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og hi hi:-) mine hvide violer står ved sydmuren, jeg har blå der står mere skygget, og de blomstre ikke for fuld kraft endnu.
      God dag Rita!

      Slet
  5. Hvor ser det skønt ud! Det "tilfældige" er en kunst! ;-) endnu en gang tænker jeg, at jeg synes "finurligt" er et ord, der passer på din verden :-) Skønt med jeres mor-datter hygge. Jeg har gået på efterskole i Mariager, så jeg har også minder om Postgården :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbet:-) finurligt er også et ord jeg ynder at bruge. Ej hvor morsomt at du også har "tilknytning til Mariager", det er sådan en sød by.
      Her har det altid været, også da jeg var barn, en by man tog på udflugt til, og spiste store is. Jeg har boet der i en tre års periode, da jeg var elev hos kirkepladsens blomster. Tænk dig at der nu er tre store blomsterbutikker der.
      Dejlig dag til dig:-)

      Slet
  6. Pas på den kanon ikke bringer dig i konflikt med våbenloven! Dejlige billeder af små forårsbebudere i haven. Det er altid sjovt når noget dukker op af sig selv, som dine hvide violer har gjort.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna!
      Jeg havde end ikke tænkt at den kanon kunne bringe mig i konflikt med våbenloven det må undersøges. Men krudtløbet er helt lukket og støbt igennem, det vil blive et arbejde at skulle bore den ud.
      Ja det har du ret i, det er som at få en gave man ikke ventede:-)
      Hilsner Anette

      Slet
  7. Kjære Anette, SÅ mange flotte skatter du viser frem. Her er det bare å drømme seg bort. Du stiller ut så mye vakkert. Disse blomstene som titter opp der du minst hadde ventet blir vi jo ektra glade for. Nyt siste rest av påskeferien. Klem og klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birte!
      Hvor lyder det godt, føler også selv der er noget spændende at kigge på.
      Ja den slags blomster er skattede gaver, havde faktisk helt glemt at de også var der sidste år, da var overraskelsen lige så stor;-)
      Ha en god ny uge
      Klem Anette

      Slet
  8. Kære Anette.
    rigtig fine billeder af alle dine fine ting.
    Jeg har ikke før lagt mærke til din opstilling af traller, men vi må have haft den samme tanke, hvis du har lavet den over påsken, for jeg begyndte her sidste dag og fik blandt andet også inspiration af Margits fine opstilling.

    Et enkelt lille spørgsmål - fletter du kurve - for den fine ovale kurv med dobbelt låg, er ikke bare en som man kan købe i almindelig butikker. Der er flettet fransk sideflet med enkelt pil og små tynde pil, hvor jeg kan se at der enten er brugt 2 eller 3 tynde pil. Er det dig der har flette denne?

    Jeg håber at kunne komme et smut forbi i løbet af foråret for jeg regner med at det begynder at blive lidt mere stille her og energien til at komme afsted bliver større. jeg ser i hvert fald frem til et besøg hos dig og dit fine sted
    Kh.
    kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Mange tak:-) Trallerne har været der længe, og en opstilling der minder om denne siden november vil jeg tro. Rigtig god fornøjelse med dit arrangement:-)
      Jeg kan slet ikke pile-flette, noget der ligner noget, men drømmer om at kaste mig ud i det en dag, nu er jeg jo snart selvforsynende i pil. Og har lige fået tre nye sorter, mere, jubiii.
      Jeg er dybt fascineret af det håndværk, der så meget ur-kraft og instinkt over det. Så kurven er købt på et marked:-)
      Når det hele kommer til at passe sig med energi og tid mm, så ses vi, du er hjertelig velkommen.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
    2. jamen så må jeg jo en dag hvis dig hvordan du aver din første runde kurv med hank :-) har flettet i mange år :-)
      Kh
      Kirsten

      Slet
    3. Hvor lyder det spændende Kirsten, 1000 tak for at ville vise mig det en dag, det vil jeg glæde mig til:-)))

      Slet
  9. Det ser vildt hyggeligt ud med din udebutik :-)
    Det kribler lidt i fingrene på mig når jeg ser det, for jeg går også og leger lidt med tanken om, at sælge gamle ting fra min bod, som kan bruges til pynt i haven, men i så fald vil det kun blive i de weekender, jeg er hjemme. Ved ikke helt om det bliver i år, jeg får startet op på det, eller om sommeren er gået før jeg får set mig om.

    Sjovt at se din forhave på denne årstid. Det er utroligt så stor en udvikling fra bart til særdeles frodigt, der sker hen over få måneder. Jeg fascineres hvert år, selv om jeg ved det sker.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Vivi:-)
      Ej hvor spændende, sådan begyndte mit også, pludselig greb det om sig, men jeg havde heller ingen job. Kan sige at noget der virker ganske fint er at sætte et par små skilte op nogle dage i forvejen og annoncere at der er "marked" den kommende weekend. Men du har jo nok også lidt erfaring fra familien;-)Rigtig god fornøjelse!
      Ja det er fascinerende hvor meget der gemmer sig i jorden, jeg føler det altså ganske spændende at se hvad der kommer frem, den slags have her har jeg ikke meget erfaring med, så min fantasi rækker ikke helt, heller ikke til buskende og lidt af det stedsegrønne gror til.

      Slet
  10. Kære Anette
    Jeg er så stor fan af dit hyggelige arrangerede rod :o) Åhh hvor har du nu fået mange lækre ting hjem og det der vindspil altså det glæder jeg mig til at høre :o)
    Det må have været så hyggeligt med en dag med datteren. Romantisk det er du altså, du prøver bare at gemme det lidt men der stikker altså mere frem en du selv er klar over og din datter hun har det bestemt ikke fra fremmede. Hun må komme med over og se min kolonihave :o)
    kram fra alma og mig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda!
      Hvor fedt. Vindspillet er hængt op i det ny vaskede drivhus, måske det er der vi skal tage kaffen, og lytte til sød musik;-)
      Lyserødt romantik, jeg elsker jo det hos jer der bedriver den kunst, så jeg har det jo nok i mig;-) og i år har jeg mange flere lyserødlige blomster end vanligt,og det er faktisk befriende at gøre det bevidst. Ida vil stor elske din kolonihave og din stil, det gør jeg også, en dag må den ses irl.
      Stort kram til dig og Alma
      PS jo vi hyggede os stort, hun bor lige hjemme et par uger, så de skal nydes inden hun flytter ind i lejligheden:-))) men pssttt sikke det vasketøj der pludseligt er;-)

      Slet
  11. Altså hvis hele familien var på hygge tur og vi kom hørende forbi dig så ville der lyde et højt
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH..................
    Fra alle tre børn. Det var når sikkerhedsselen klemte deres maver, i en fantastisk hård opbremsning. Et skarpt drej og så stod bilen stille.....
    Jeg ville da på ingen måde kunne køre forbi din udebutik uden jeg skulle ind og kigge og føle på alt dit formidabelt skrot....
    Hvor har du mange lækker ting

    Rigtig skøn dag til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en herlig besked fra dig, sidder næsten i bilen enten som føreren eller medpassagererne, grimer og måtte lige dele din besked med lyd på for datteren:-)))))
      Elsker skrot-skatte, skal ud og kigge på noget om lidt, og siger dig der er rod og skrammel i mængder at lede imellem. Godt nok er jeg god til at kigge igennem rodet, men her er det stort set umuligt, så det kræver tid;-)
      1000 tak også en skøn skøn dag til dig!

      Slet
  12. Hej Anette.Hvor er det bare skønt at foråret er over os..........og vi kan komme ud og virke i vores haver.
    Og du har da godt nok fået fyldt pladsen op med lækkerier.Og det er da skønt at du har datteren lidt til låns inden hun flytter i sin nye lejlighed.
    Håber meget vi kan finde en dag hvor vi alle kan med hensyn til besøg hos Tante Grøn.Og er da også vild for at besøge dig en dag hvor jeg er i det jyske.
    Rigtig dejlig dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Det har du så ganske ret i, jeg er også vild med foråret. Det er rigtig rart at have datteren hjemme lidt, på fredag kan hun flytte ind i lejligheden igen, hun glæder sig som et bette barn.
      Jeg håber også vi kan finde en Tante Grøn dag, jeg har besluttet at jeg lukker butikken den dag det bliver. Har stiftet bekendtskab med et par stykker på insta, som også gerne vil være en del af turen, jeg har lovet at pippe lidt når i har fundet ud af noget.
      Jeg glæder mig stort til at møde dig Jette.
      1000 tak, her regner det, og er en lidt træt dag.
      Rigtig god dag til dig.
      Knus Anette

      Slet
  13. Det ser da sååå flottut hos deg!
    Og våren, solen og alt er roper bare glede og smil:)
    Flotte ting du viser...liker så godt din stil!
    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlet
    Svar
    1. 10000 tak Inger Marie, så fedt, nu smiler jeg stort:-))))
      Ha en fantastisk god dag, klem Anette

      Slet
  14. Kære Anette Der er godt nok fyldt lækkert op i butikken, men som min svigerfar siger. En butik skal bugne af varer, han er gammel grønthandler. Skønt når vejret er lidt stille så du kan få et sådant vidunderlig blikfang ud.
    Lyder som en dejlig tur med datteren, det er så hyggeligt. Det kender jeg jo til :-)
    En dejlig dag, du tog billeder, kan fornemme dejligt forår i lyset. knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Jeg elsker at holde åbent i tørvejr, og at kunne sætte ting ud, det giver en helt anden stemning, og folk har også lyst til at træde ud af bilen, og snuse rundt. Din svigerfar er en klog mand:-)
      Det er altså så godt at hygge med de unge mennesker<3 den anden dag tog vi også sådan en dag mere, dog uden mad. Nu går der nok også en stund inden sådan en tur kan lade sig gøre igen.
      Skønt det er forår:-)
      Ha en dejlig dag
      Knus Anette

      Slet
  15. Hejsa kreative Anette:) Har igen været syg , men heldigvis ovenpå igen:) Så hyggeligt det lyder til i har haft en skøn tur til Mariager dig og din datter:)Der er ikke noget mere hyggeligt og så med tur i genbrug og lidt godt til ganen, dejligt:) Jeg er af og til i Mariager i Saltcentret og plejer også lige at tage turen rundt i byen også i genbrug ha ha:) Har dog ikke været på Postgården endnu. Men hørt meget positiv omtale derfra:) Prøv også den hyggelige bager butik oser af charme. Må også være sjovt for dig at se med alle de blomster butikker der er syntes det helt vildt i så lille en by :) Hvor er de yndige de romantiske potter også lige mig dvæler også ved det romantiske. Von Otto her i Randers har jeg også været i rigtig spændende og være i og dejlig stemning. Der ligger jo også en i Vestergade ikke så langt fra Von Otto også hyggeligt sted at besøge:) Jeg elsker din gårdsplads når tingene er ude og du er bare så god til at lave den rigtige stemning og sætte tingene på. Det besidder du virkelig:) Herhjemme får jeg jo også tit kuller og vil gerne noget mere , men selvfølgelig begrænsning på grundet min sygdom. Men når jeg så ikke kan holde til det kigger jeg herpå og andre steder så føler jeg at man er lidt med og det dejligt :) Tak for turen gennem dine billeder :) Forøvrigt rigtig hyggelig kurv du har stående oppe mod butikken. Er vild med kurv:) Ha en dejlig weekend når du når dertil:) Vi får jo lovet fantastisk vejr. Det så skønt. Ha det godt til vi ses. Knus Susanne <3

    SvarSlet
  16. Din stensti er altså også så hyggelig Anette <3

    SvarSlet
  17. Må også lige kommentere dit vindspil hvor er det charmerende. Jeg elsker også den lyd som et vindspil giver <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Skønne Susanne!
      Hvor er det rart du er kommet ovenpå igen, håber ikke det var mig der bar en smidte med sig uden at vide det..
      Mariager er skøn og så skøn igen, burde tage kameraet med, og dog, for render jeg og tager billeder hele tiden går en del af nærværet og hyggen af.
      Det var spøjst at komme på postgaarden, men maden var altså helt i top, og stemningen afslappet, vi valgte at sidde der, hvor der ingen dug var, så var det billigere sagde tjeneren, og maden den samme:-))))en jyde vil jo gerne sparre lidt;-)
      Von otto er så fed, og inspirerende, datteren havde aldrig været der før, og følte sig også opfyldt af masser af nye ideer. Vi tog også de andre genbruger på strøget:-)
      Jeg er altså så glad for at høre det hjælper på dig bare at kigge bloggene rundt omkring, når du ikke helt selv kan det samme som engang.....og du er så dejlig positiv-smilende det beundre jeg meget, tak!
      Vi har flyttet datteren og kæresten hele dagen, jeg kan godt mærke at utallige gange på 3, giver en vældig slap følelse i kroppen, men på en god måde-Ida er så stillisk-romantisk, at jeg var nød til at sige giv plads til Emil i hjemmet, overvejer at give ham en brandspand til noget vasketøj;-)
      Kurv er vidunderlig, de rummer noget af det samme sten gør efter min følelse.
      1000 tak for alle de dejlige og rosende ord.
      KNUS Anette<3

      Slet
  18. Din butik ser spændende ud og det var dejligt at få lov sådan virtuelt at besøge den - du er virkelig kreativ.
    Ja, det er en skøn tid nu hvor alting begynder at blomstre.
    God weekend:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Masser af TAK Ulla, og ja tiden nu er vidunderlig, det pibler frem som det er en lyst<<<333:-)))
      God weekend til dig også:-))

      Slet
  19. Hejsa søde Anette. Ja dejligt at være ovenpå igen. Enig i at Mariager er en rigtig skøn by at besøge. Holder jeg også meget af med den dejlige stemning der er. Jo jo man er vel jyde og vi sparer da hvor vi kan hi hi. Von Otto er nemlig fed og mange spændende ting. Vi har et chatol herhjemme og fornylig havde de et der lignede rigtig meget til salg dernede var da lidt sjovt. Uha ja så må kroppen være godt brugt her ovenpå flytning , men dejligt at kan være behjælpelig og en god følelse efterfølgende at have haft det fælles projekt sammen. Ja Anette det gør mig så godt at kan kigge herpå og andre sider er bestemt ikke til at undvære. Det er en stor glæde for mig. God søndag til dig. Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa også søde Susanne!
      Vi er vist bare så enige;-)))) ja det er sjovt at se noget man har kært et andet sted, og måske endda brugt på en anden måde.
      Ha en vidunderlig dag<3
      Stort KRAM fra Anette

      Slet
  20. Hejsa søde Anette. Det er jeg bestemt ikke i tvivl om :) Mange fælles ting vi begge kan lide og holder af:) Også vidunderlig dag til dig:) Stort knus Susanne <3

    SvarSlet
  21. Du har mange spændende og finurlige ting i din butik. Hvor er sukkerskålen fin. Sukker og flødesæt kan jeg ikke stå for. Min Mor holdt meget af fløde i kaffen og ikke så få gange fik hun sukker og flødesæt i gave og dem har jeg nu arvet. De små kander egner sig godt til små blomster f.eks violer. Kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Hanne!
      Hvor er det hyggeligt at høre din historie omkring sættene:-) de er altså utroligt fine som små vaser, man skulle tro de var skabt til det;-)))
      Ha en god dag.
      Hilsner Anette

      Slet