søndag den 24. april 2016

Hvor tiden dog går:-)

Og i mellemtiden er jeg blevet 50 år. Inden dagen, faktisk ret lang tid inden begyndte der at rumsterer nogle nye tanker.......og må stoppe ved det, for har nu i to dage forsøgt at få det formuleret på skrift, og det kan slet ikke lykkedes på en tilfredsstillende måde.
 Den store buket med nillekker er fra datteren og svigersønnen. Og Ida bad mig tjekke spiralen i buketten, da hun selv har bundet den, for hun var noget så stolt, det har hun også grund til
 Hvordan jeg skulle gribe dagen an vidste jeg ikke helt, men den skulle være spontan, så jeg anede ikke hvor mange der kom. Jeg havde købt ind til mad, så uanset hvornår der kom gæster, eller hvor mange, ville der være noget at spise. Jeg er vild med salater, hjemmelavet pesto og oliven og meget meget mere, men de tre ting var omdrejningspunktet fra morgen til aften, og det samme gjaldt jordbærgrøden med fløde, nåhh ja og brød, det kan jo bruges til alt muligt;-) Der var gæster fra morgen til sen aften, hvor var det dejligt.
Der kom også en mand med blomster, jeg kendte ham ikke og var et stort spørgsmålstegn, og spurgte ham hvem det var fra, manden var bud for blomsterhandleren i Langå, og sagde der er kort ved Hi hi:-) Buketten er fra Tina, med bloggen L&E Blomster, jeg har selvfølgelig takket for  den skønne buket, det kom fuldstændig bag på mig, jeg blev/er noget så rørt<3
Jeg har fået så mange lykkeønskninger mange steder fra, hver og en er utroligt skattede, og tænk jer at jeg i en alder af 50 endelig kan modtage, så det føles godt langt ind i sælen. Af hjertet tak for hver og en som på den ene eller anden måde har været med til at gøre dagen til noget særligt og godt. Og lige en ekstra tak til fru Høneballe, smiler stadig ved tanken:-)
 Jeg fik vidunderlige gaver og viser kun nogle af dem, her er det en buket fra mine forældre
 Mit blomsterhav set fra spisepladsen, i just love it
Har sådan en lille historie om buketten over, den er fra et hold venner. Hende og jeg kan tale i flere dage i træk hvis det skulle være, vi har altid snakket om det åndelige det spirituelle, kropsbevidsthed, og  mad.
Hun havde sendt sin mand i forvejen til blomsterhandleren, med den klare besked at han ikke måtte vælge blomster før hun kom;-) men manden kunne jo ikke stå der, så han valgte en helt lyserød buket efter eget hjerte. Og hun havde skældt ham ud hele vejen hertil, for som hun sagde Anette er ikke lyserød, også passede den ikke til kortet eller resten af gaven. Nå men jeg må jo så fortælle hende om alle mine lyserøde oplevelser gennem de sidste tre år, og hendes mand siger, sådan lidt i humor men med seriøs stemmeføring, og på sproget godosk, dog med en lidt finere accent end vanligt ;-) jeg brugte bare min intuition;-)
fik også denne 1 meter høje og top lækre stage af min bror og svigerinde:-)
det er dejligt at holde fødselsdag på den måde
Jeg fik også et par plantegaver, de kom allerede i søndags hvor vi tog en smule forskud på dagen:-) her er det en magnolia genie, fik også en susan som kommer længere nede i indlægget.
glæder mig til at få større kendskab til hende, for hvor er den smuk på billedet

Bænken under har også en fin historie med sig, men først skal det lige siges at den skal stå nede ved rondellen, som er det sted på grunden der er sol det meste af dagen. Den bliver flyttet så snart der er et par ekstra mand for den er noget så tung, det er i øvrigt en københavner bænk.
Min mand er nok som mænd er flest, ikke til der der med store ord og blomster. Men en gave har jeg altid fået. Det plejere at foregå på den måde at han dagen inden jul eller fødselsdag vil have en ønskeseddel, og der er visse ting der ikke må stå på den;-) I år havde han end ikke bedt om en seddel, og jeg opdagede heller ikke at han havde været med datteren for at købe en gave, jeg har normalt en sjette sans der lige ved hvor tingene er og hvad. Men den sans var udeblivende og jeg undrede mig om noget. Han havde hørt mig fortælle om et sted jeg for nylig har været ude for at købe spændende ting og sager, og at der stod to københavnerbænke som jeg ikke helt vidste om jeg skulle investerer i, da det ville blive en større investering for den lille butik. Og der var det i det, at jeg også selv gerne ville eje en. Siger jer at manden har hørt meget om de top lækre bænke, og kan regne ud han må have lavet lidt fodarbejde for at finde frem til hvor de stod:-) for om morgenen den 19 april gik han ud og åbnede firmabilen, og tog fuldstændig fusen på mig, for i bilen stod denne lækre bænk, og til mig:-))) Og jeg måtte ud og sidde med kaffen kl 6 i bidende kulde og blæst, men hvor var det dejligt:-).
smukke Susan som omtalt længere oppe, hun står tæt ved der den nye bænk skal stå
vidunderligt vejr der den 20 april, og jeg var godt brugt
Vores to kastanjetræer, de står ved siden af hinanden, men sikke en forskel. Billederne er nogle dage gamle. Det er en tradition at min mor hvert år driver kastanjegrene frem til min fødselsdag, hun gjorde det også i år, men dette år var de lige så langt fremme som dem der stod ude:-)

Ja også blev det søndag, og det er en dejlig dag. Kan vel sammenligne den visdom det er i en menneskelig udvikling, lidt som det er at lave sig en have, der kommer hele tiden flere dybder, og lag i  måden at anskue tingene på, men skønheden viser sig selv.
Med det vil jeg ønske alle en rigtig god dag og ny uge om ikke længe!
Hilsner Anette

60 kommentarer:

  1. Igen kæmpe stort tillykke med din runde dag Anette:)
    Hvor er det fantastisk at blive fejret på den måde du har valgt. Sikke mange smukke
    blomster. Det er jo nøjagtig som du skriver, et helt blomster hav.
    Man kan kun blive glad i låget over den venlighed der bliver vist til en, sådan en dag :)
    Sikke en smuk afslutning på dit indlæg. Er da total vild med din sammenligning med haven og livet. Det kan simpelthen ikke siges smukkere.

    Rigtig fantastisk søndag til dig
    Charlotte

    P.s
    Hold nu op for en lækker bænk!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tusinde tak igen Charlotte:-)Det er dejligt at befinde sig blandt så skønne mennesker!
      Måske er de ord jeg slutter indlægget af med sagt før, af andre, det skulle ikke undre mig-men da jeg bliver ved med at opdage alle de lag der er for skabelse i haven, kunne jeg ikke lade være med at sammenligne;-)
      1000 tak for din dejlige kommentar den bringer smil frem, endda fra øre til øre:-)) også en rigtig fantastisk dag til dig!

      Slet
  2. Endnu engang tillykke med dagen og med den nye bænk...hvor heldig du der var.

    SvarSlet
    Svar
    1. 10000 tak igen Rita:-)) føler mig også rigtig heldig, ikke så ringe at runde:-)

      Slet
  3. Kære Anette
    Det lyder vel nok som en dejlig dag, lige netop sådan som du kan tænke dig den, hvor er det dejligt af høre om. Så hyggeligt at læse om dagen og dine tanker, det nød jeg virkelig og dine skønne billeder fra dagen efter blev også nydt, der er rigtigt ved at komme karakter over haven nu. Og bænken - dejligt at du kunne få dit ønske opfyldt, Kim har virkelig gjort sig umage, flot klaret af ham.
    Dejlig dag til dig
    Kram fra fru Høneballe

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth/fru Høneballe
      Ja det var som jeg ønskede det hele vejen igennem, om end det altid er lidt spændende om der nu er mad nok, og det var der;-)
      Mange tak, jeg begynder også selv at kunne fornemme mere end bare lige i det område af haven.
      Det var sådan en fantastisk oplevelse med Kim og bænken<3
      Hvor er det rart at høre du nød læsningen, tak for at fortælle.
      1000 tak også en rigtig dejlig dag til dig.
      Kram Anette

      Slet
  4. Gratulerer på etterskudd!!! Leser om en fantastisk feiring og gode opplevelser! Jeg tenker at slike bursdager som går gjennom hele hele dager var vanligere før! Men akk, så koselig! Her det så mange flotte historier, datteren din, venneparet (les mannen) og din mann! Utrolig. Og jeg kjenner igjen beskrivelsen "som menn flest". Hahaha, ja jeg også kjenner også en! Nyt blomster og gode minnene blir med deg videre gjennom livet! Nyt søndagen med en klem helt rundt fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birte!
      Altså hvor bliver jeg glad af at læse din kommentar:-)1000 tak- Og det med fejring i hele dage, vi har nogle polske venner, når der er en stor dag hos dem så står festen på i flere dage, her ville det nu nok alligevel være lige i overkanten;-) manden med intuitionen har en herlig humor, ha ha;-)
      Tak for den gode gode klem, klemmer tilbage, med ønsket om at din søndag er god.

      Slet
  5. Til lykke med den runde dag, som blev præcis, som du ønskede. Selvfølgelig fik du også gaver, som kan give anledning til nye haveoplevelser.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Marie:-) ja selvfølgelig fik jeg det, dog havde datteren sagt du får altså ikke noget til haven, så var med hende på shoppingtur for at finde en gave til mig selv fra hende og sønnen:-)

      Slet
  6. Kære Anette, tillykke med de 50, dejligt at du fik en god dag lige efter dit ønske, det er det vigtigste :-). Alder er bare tal, indeni er vi for evigt unge og undres over den ydre forandring, som skal kombineres, det giver altid nogle nye tanker og det er godt, spændende og udfordrende :-). Dejligt min alle dine dejlige gæster der besøgte dig eller huskede dig på anden vis, fine gaver, som man kan kigge på og glædes ved :-). Haven kører sin vante gang og når nu vintervejret smutter, så kommer foråret stormende og vi kan indsnuse det lalleglad, glæder mig allerede. Kan du forsat nyde haven, familie, venner, haven og livet :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Tusinde tak, og du har ret, det er bare et tal, faktisk lidt morsomt at det kan give anledninger til andre tanker;-)
      Nu er børnene sat godt i vej,og man kan ånde lette op- at det gik jo ganske godt. Og det er på en måde som om der venter en et andet slags liv, som vi skal til at opleve, og det er spændende.
      Ja lad vintervejret forsvinde med den storm og kulde der er i dag, overvejede om jeg nu skal til at finde skibukserne frem igen, besluttede mig så til at gå ind i stedet;-)
      Det vil jeg gøre, og i lige måde:-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  7. Kære Annette, Tillykke med den runde dag. Ih hvor har du skrevet dejligt om din store dag. Sikke skønne gaver - flot kæmpe lysstave og Bænken. Ja det er en "Kjøvnhavner"
    En rigtig fin bænk med patina. Hvor er der skønt i haven. Kastanier er så smukke når de springer ud. Dejlig at din mor driver grene hvert år - et super sød tanke. God søndag med at nyde havelivet og dine skønne gaver endnu mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne!
      Tusinde tak, for både lykke-ønskning og at det er godt skrevet:-)) Ja det er altså et par skattede ting jeg har fået der, glæder mig til at få bænken på plads, jeg skal helt klart vide hvor den skal stå på forhånd, for hvor er den tung.
      Ja det er pænt gjort af min mor, og tænk at huske det i rimelig tid inden dagen! Et år kom hun med sådan en kæmpe buket, at de krævede en stor spand, ej hvor vi havde det morsomt:-) i år vil jeg se om en af grenene vil slå rod, tror godt jeg kan finde plads til et træ mere ved det ydre skel:-)
      Mange tak og i lige måde, håber solen skinner hos dig, her stormer og regner det.
      Hilsner fra Anette

      Slet
  8. Aller kæreste elskelige Anette :o) Hvor har du haft en dejlig dag med alt hvad der hører sig til. Du er et menneske man slet ikke kan andet end at holde af og det viser alle dine gaver og blomster jo også. Jeg måtte altså lige fjerne noget vådt fra den ene øjenkrog da jeg læste om din mands gave. Bænken er så flot, men gestussen og tanken er så smuk.
    Lysestagen den er så meget dig, en super gave.
    Jeg forstår helt din beskrivelse af din udvikling og jeg kan fortælle dig at efter jeg er blevet 50 er der kommet så meget ro på at udviklingen den kommer helt af sig selv. 50 er en dejlig alder så glæd dig.
    Masser af hilsner og kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære skønne Linda! :-)))))))åhh hvor fint, gaven fra Kim fremkaldte også tårer her, gaven fortæller så meget<3
      Ja stagen er mig, jeg er ikke så knyttet til ting generelt men kan mærke at den stage er kommet for at blive(stort hit), sådan har jeg det også med bænken:-))))
      Tror dig når du siger at 50 er en dejlig alder:-) også alt det andet!
      Kæmpe kram med morgensol Anette

      Slet
  9. Stort tillykke med din runde dag :-)
    Flot gave du har fået af din mand, og du kan da kun holde endnu mere af bænken, når du ved han har lavet et større arbejde, for at finde frem til den, netop for at glæde dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Vivi:-) Er så imponeret over det arbejde/tanker han har lagt bag, du har så ganske ret i det hele:-) ikke at jeg kan sove midt på dagen, med dagen efter min fødselsdag tog jeg mig et godt hvil på den, og med en pude under nakker er det helt perfekt:-)

      Slet
  10. Kæreste Anette.
    Hvor er jeg glad for at læse at din dag blev lige som du gerne ville have den, hygge, dejligt samvær med dem du holder af, gode gaver og ikke mindst en københavner bænk, som jeg sandelig godt kan forstå at du på et tidspunkt havde givet udtryk for at den var lige noget for dig - og at din kæreste mand havde hørt det og arbejdet på at få fat i den. Så flot en gave at få.
    Jeg kan godt se mig selv i det du afslutter dine flotte fødselsdags indslag.Der sker noget i livet omkring det årstal, som bevirker at man falder til ro, anskuer tingene på en lidt anderledes måde og ja man ser tingene på en anden måde - ja det nære for en større betydning og man glædes over de små. nåh nu flød tankerne afsted... sådan kan det også være når man er blevet lidt ældre - griner
    Endnu engang tillykke med fødselsdagen, og det bliver lækkert at siddeat drikke morgen kaffe i haven på den nye bænk og med tiden vil Magnolia stråle med den store flotte blomster.
    Knus herfra
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Ja det er en utrolig flot gave, utroligt dejligt, rørende og overraskende at blive hørt på en måde jeg end ikke selv havde haft i tankerne:-)
      Smiler også smiler jeg lidt mere, herligt du lod strømmen flyde over med ene dejlige og tænksomme ord, jeg oplever lidt af det samme, og det er til stor nydelse, men også lidt undren.
      Igen 1000 tak Kirsten, er sikker på at det bliver min nye ynglings plads. Der hvor den skal stå boede vi i begyndelsen i campingvogn mens vi renoverede stedet her, det område er en særlig oase for mig:-))
      knus fra Anette

      Slet
  11. Som du dog kan skrive! Jeg hyggede mig med en kop formiddagskaffe sammen med dit lange indlæg og de flotte billeder. Stort tillykke med fødselsdagen og solskin til dig i tiden fremover.
    Jeg er fuld af beundring over den flotte buket fra din datter. Jeg har øvet mig SÅ meget i at binde buketter i spiral, men det lykkes aldrig helt.
    Flot bænk, den vil passe fint i din have. Og dejlige havebilleder - træer og græs er for mig de vigtigste elementer i en have.
    Søndagshilsner fra Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Elna, jeg holder meget af at skrive, men det tager også lidt tid. Herligt at du hyggede dig med at læse med:-)))
      Som mor er jeg jo vældig stolt over at hun kan binde i spiral, hun gjorde det stort set fejlfrit første gang for mange år siden. Men det er lidt hårdere at binde så store buketter for de kan ikke bare lige ligge i hånden, og basten skulle jo gerne være fast. Hvis vi en dag mødes skal jeg vise dig en let måde at lave en spiral på, så kan den perfekte bue komme med tiden;-))
      Træer, jeg er vild med træer, og de giver ro sammen med græsfladerne. Glæder mig til vores træer gror til, kan dog se at de efterhånden er ved at have godt fat.
      Med solskindshilsner Anette

      Slet
    2. Tak for dit tilbud. Mødes vi engang, skal jeg nok huske at minde dig om det. 😀

      Hilsen Elna


      Slet
  12. Kære Anette Så dejligt at høre du havde en så god en dag. Vidunderlige blomster og flotte gaver du fik. Den bænk bliver super at have ståendende! Så smuk. Er vild med dine nye magnolier, sikke farver de får. Hav en dejlig uge. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Ja det var ene skønne gaver, og det er en stor fornøjelse at have så mange blomster i stuen, buketten fra dig står så flot endnu, og dufter fantastisk:-)
      Ja de farver kan noget der gør det hele intenst, Susan har allerede åbnet sig lidt mere trods kulde og sne.
      1000 tak også en rigtig dejlig ny uge til dig.
      knus Anette

      Slet
  13. Kære Anette.Det var da det skønneste indlæg at læse i dag.Din glæde over den dejlige dag og de flotte gaver lyser da helt igennem.
    Og den bænk er bare så flot.............kan godt forstå at du blev helt overvældet.Og masser af smukke buketter fik du jo også.
    Og nu er du også ejer af den dejlige Susan.Hvor heldig kan man være.Ha en rigtig dejlig søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette!
      Så dejligt at høre, følte mig også forkælet med alle de gode mennesker, både her og der og alle vegne. Ja Kim har godt nok gjort sig umage, han er ikke så meget for hvis der kommer tårer, men han vidste at det ikke kunne undgås:-))))
      Det er ren luksus og velvære at sidde blandt så mange lækre blomster.
      Jeg har nu en mere magnolia der efter sigende skulle hedde Susan, men de ligner ikke hinanden, så måske den "gamle" er en anden, den ligner i alle tilfælde slet ikke din, du er jo kendt for din Susan her ved Langå:-)
      1000 tak og en rigtig dejlig mandag til dig.
      Knus

      Slet
  14. Tillykke! Dejligt du havde en skøn dag, sikke en overraskelse fra L&E blomster. Meget sødt af hende. Jeg håber på at komme forbi dig en dag og se din fine butik. Jeg har jo skiftet hjemmeside, og får ikke de samme opdateringer på blogspot hjemmesiderne, så engang imellem ser jeg ikke alle dine skønne indlæg. Mon du en dag kunne tænke dig at få bloglovin knap på din side, så man kan følge dig der fra. Bare et lille ønske. Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Maria:-) ja det var utroligt sødt af Tina, jeg blev simpelthen så glad rørt og meget overrasket<3:-))))
      Det lyder rigtig hyggeligt med et besøg af dig:-)
      har heller ikke helt styr over at tjekke din nye hjemmeside endnu, om end jeg jo har været forbi. Jeg vil gerne finde ud af det med blogvin, har set det andre steder, må dog tilstå at jeg ikke aner hvad det er;-)
      Skøn dag til dig kram Anette

      Slet
  15. Stort tillykke med de 50 år :)
    Sikke din mand fik taget fusen på dig der :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Esther, også hyggeligt du kigger forbi:-))
      Det var så fedt at blive taget fusen på på den meget elskelige måde.

      Slet
  16. Tillykke med de 50 Anette!
    Så mange flotte blomster og ikke minst Magnolia!
    Ser ut som en flott dag du hadde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Inger Marie, ja det var en rigtig god dag:-) Og så godt med blomster til både ude og inde, just love it:-)
      ha en skøn dag
      Klem Anette

      Slet
  17. Kære Anette. Endnu engang tillykke med de 50. Din beretning ramte lige i sjælen, sikke en udvikling, at kunne give, men også modtage, blive overrasket og glædes over det. Det mangfoldige blomsterhav du viser på dine fotos giver "blomstervitaminer", og jeg glædes på dine vegne. Jeg er sikker på at du har fortjent det hele :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Og endnu engang tusinde tak. Hvor er det dejligt at høre, men også utrolig godt at læse dine meget smukke ord, de rammer også mig lige i sjælen, så smukt og elegant formuleret, 1000 tak.
      Dejlig dag til dig i det sønderjyske.
      Med kærlige hilsner Anette

      Slet
  18. Tillykke igen med din runde dag, hvor er det bare et livsbekræftende og sprudlende indlæg, hvem siger at det ikke er fedt at fylde 50... Skønne blomster og bænk :) knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tusinde tak igen Ulla:-) ja det er super fedt at fylde 50!
      Husker for 25 år siden hvor vi fejrede forældre tanter mostre og onklers 50 års dage, de stå lysende i erindringen som sprudlende fester;-)
      knus fra Anette

      Slet
  19. Kære Anette.
    Sikke en dejlig fødselsdag du havde og en fantastisk lækker bænk som din mand overraskede dig med. Det ser ud til at du fik mange blomsterbuketter og hvor er de skønne.
    Og et lækkert solskin var det tilsyneladende også - det glæder mig at din dag blev så god :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth!
      Ja det var en super dag, og tror da heller ikke jeg har fået så mange blomster siden vi blev gift. Det er stadig et fantastisk skue:-))) Du har ret solen skinnede hele dagen, men det stormede også helt vildt.
      TAK!
      Med solskindshilsner og ønsket om en god dag Anette

      Slet
  20. Stort tillykke med den runde dag :) Lyder til at du havde en fantastisk dag - velfortjent - er jeg sikker på :) Og sikke en god mand, du har dig dér :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Sandie:-))) Ja han er altså så god, og så dejligt at man stadig kan blive overrasket så grundigt.
      Dejlig dag til dig
      Hilsner Anette

      Slet
  21. Stort tillykke - ser du til du havde en skøn dag! Og sikke gaver og hilsner du har fået! Københavnerbænken måtte da også gerne komme og bo hos mig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Henrik:-) Kan godt forstå det med bænken, den ville også passe fint til jeres smukke gamle hus.
      Ha en god dag
      Hilsner Anette

      Slet
  22. Stort tillykke med de 50 år. Sikke en dejlig dag, lige efter dit hoved, så kan det ikke blive bedre.
    Smukke buketter og skønne gaver du fik.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Anette:-) ja det var en skøn dag, tænk at jeg stadig har nogle af buketterne her en uge efter levering:-)))
      Go dag med kærlig hilsen Anette

      Slet
  23. Kæmpe stort forsinket tillykke med fødselsdagen Anette! Det lyder som en fantastisk dag og en fantastisk måde at feste på - og hvor er det da sødt med bænken fra din mand. Det er vist sådan man staver til kærlighed på "mandsk" :-)
    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Og et kæmpe stort TAK Lisbet:-)))) Og jeg kommer sådan til at små grine, for der er lige kommet et nyt ord til mit ordforråd "mandsk" det har jeg hermed taget til mig. Tak for det, tror det kan bruges til meget godt:-)
      Skøn og måske regnfuld dag.
      Kærlig hilsen Anette

      PS ja det kalder jeg også kærlighed

      Slet
  24. Hejsa søde Anette <3 Skønt indlæg om din fødselsdag og forventninger dertil:) Såååå mange flotte blomster buketter en fryd for øjet og allesammen skønne på hver deres måde:) Dejlig måde du greb det an på i forhold til dine forventninger:) Mums bliver helt lækkersulten når du skriver skønne salater hjemmelavet pest og oliven det rigtig hygge mad:) Sjov historie med din veninde og ja manden var klog og fulgte bare sin intuition :) Sikke en skøn og charmerende bænk din mand har købt til dig og gjort det på den helt rigtige måde den er total skøn og bliver så hyggelig på din nye plads:) Der var han snu :) Jeg har ikke lige haft muligeden for at køre ud pga bil til reperation og fødselsdage også her at skal til og i den kommende weekend også. Men du ved jeg kommer når tid og lejlighed er til det og vil jeg glæde mig til:) Så venter der dig en lille buket <3 Knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne!
      Det er utrolig givende at holde fødselsdag på den måde. Vi gjorde det lidt på samme måde da manden blev 50, der var det dog først fra middag da der var lagt mest fokus på grillet mad og dessert. Og jeg selv bliver så utrolig stolt over at jeg kan formå at have gæster på den måde, engang havde jeg slet ikke kunnet pgu af stress, men det forandres heldigvis. Jeg skatter vores sidste samtale højt da du var her sidst, den hjalp godt på vej-med de der tanker.
      Og det er altså ikke nødvendigt du har blomster med, men det håber jeg du ved. Og ja alt det andet det er jeg helt klar over<3 Jeg var faktisk begyndt at nævne dig i dette indlæg for hvor blev jeg glad og overrasket over din sms, 10000 tak kære!
      Måske vi skal drikke kaffe på bænken, det ville være skønt.
      Knus fra Anette

      Slet
  25. Hi hi kom lige til at se jeg havde skrevet pest istedet for pesto og bestemt en væsentlig forskel ha ha :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ja det er der;-) troede det var en smart forkortelse:-)))

      Slet
  26. Kære Anette<3 Skønt at tænke tilbage på så dejlig og givende dag med alle dine kære omkring dig<3 Jeg glemte at kommentere den flotte stage du havde fået super charmerende og passer lige til dig. Så sødt også af din mor med kastaniegrene det må varme rigtig meget:) Dejligt du kunne formå at have gæster over hele dagen uden stress som bestemt ikke gør noget godt for en. Dejligt det kunne lade sig gøre på den måde:) Det magter jeg desværre ikke mere. Men lidt har også ret og er man nødt til at acceptere:) Jeg syntes også vi havde en rigtig dejlig samtale sidst hvor vi fik vendt mange ting sammen det var rart. Jeg glæder mig til når tid og lejligheden lige er der til at kigge ud og ville være mig en fornøjelse at få lov til at sidde på din nye bænk med en varm kop kaffe og i dit selskab med kig ud i haven og Santa omkring os og måske rokoko henning:) Ja der er nogen ting og skal her henover foråret , men vil bare gå og glæde mig til en lille visit hos dig. Ha en dejlig dag og tror da vist vi bliver blæst igennem idag uha uha :) Jeg skal afsted til fysioterapeut bare jeg ikke blæser helt væk he he :) Vi ses :) Mange knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne!
      Ja det er rigtig dejligt. Stagen er fantastisk, og kan ikke passe bedre her i huset:-) i år vil eg prøve at lade en af grenene slå rod, og plante den bagerst på grunden, et træ der vil ikke være af vejen, også er det jo fyldt med gode minder.
      jeg er også umådelig stolt og rigtig glad for ikke at stresse sådan rundt mere, man får altså en så meget bedre oplevelse ud af stort set al ting.
      Det må være en stor proces det med at lære at acceptere tingene som de er, men du gør det så godt!
      Ja sikke en blæst, apropo blæst/storm;-) så havde vi sølvbryllup i går, så egentligt er det først nu at det hele sådan skal virkelig fordøjes, for det har været meget intenst de sidste 14 dage.
      Hi hi håber du har fast grund under fødderne, nu har blæsten jo lagt sig en del.
      ja vi ses<3
      Mange knus herfra også og rigtig dejlig dag Anette

      Slet
  27. Hej Anette. Herfra en forsinket tillykke med fødselsdagen. Det er et dejligt indlæg,at læse om din fødselsdag. Det er en meget smuk bænk du har fået,den har "sjæl". Hvor er det skønt med sådan en overflod af blomster/planter,dem har du sikkert velfortjent. Nu venter vi så bare på noget varme så ude-tiden rigtig kan kan nydes. Hilsen Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila!
      1000 tak:-)) Jeg nyder i den grad den bænk, det er en god og solid base som er skabt til ro. Det er vidunderligt at omgive sig med så mange blomster, man føler sig lidt småforelsket og smilet popper automatisk frem:-))
      Åhh ja vi venter med længsel efter noget bedre vejr, hvor bliver det godt. Mange tak for kommentaren:-))))
      Hilsner fra Anette

      Slet
  28. Hejsa Anette:) Måtte lige prøve igen og se om det ville lykkedes for mig :) God weekend <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Susanne:-) skøøønt det kunne lade sig gøre:-) Mange tak også god weekend til dig<3

      Slet
  29. Anette der er vist gået en klap ned hos mig ...jeg har ikke fulgt med i den sidste tid. Du skal da have så hjertelig tillykke med det skarpe hjørne...og mange fine blomster du fik...wow .
    Blomsterkrammer fra mig til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak Grete, ja det var et lækkert hav af blomster! Man føler sig altså så rig med den overflod i huset:-) Blomsterkrammer også fra mig til dig.

      Slet