mandag den 22. august 2016

En buffet dekoration

I lørdags holdt vi en sommer fest, vi skulle være så mange, at værkstedet måtte ryddes så godt op på, som det nu kunne lade sig gøre. Forestil dig smukke rum når du kigger med på de næste fire værkstedsbilleder.
Jeg gav den maks gas, med blomstrede duge-romantik, og lækkert hjemmelavet mad, og har sjældent nydt at skabe en fest så meget, og har sjældent følt mig så godt tilfreds/glad, mens det hele har stået på, men absolut også glad efterfølgende. Jeg har erhvervet mig et nyt mantra, og det passer som fod i hose, med resten af det jeg på den personlige front er i netop nu;-)))

Dekorationen stod på buffet bordet, og var med til at skabe en ekstra appetitlig ramme omkring maden, og samtidig fjerne fokus fra alt værktøjet, tror det lykkedes, sådan lød det i alle tilfælde fra gæsterne- uhmmm, så lækkert!
Alle materialer er fra egen have, og stue, da et par planter måtte undvære nogle holdbare blade. Jernstativet sælger jeg også i butikken og har lige fået nye forsyninger hjem. Jeg er selv totalt vild med formen.



 Her er et udpluk af småvaserne, som også var en del af bordpynten sammen med forskellige gamle messingstager, og en enkelt madonna centralt placeret. Skønt at have sin egen lille butik når der skal lines op til fest:-)
da jeg skulle have dekorationen ind i stuen, faldt nogle af druerne ud, derfor er dek ikke helt magen til de første billeder
se lige bort fra lampen over spisebordet, det er et forsøg;) den orange buket er en gave
Dagen derpå legede jeg lidt med de forskellige elementer inde på spisebordet, jeg nyder den overflod af blomster i min stue. Men jeg nyder også når der igen er mere normale blomsterforhold, bordet er jo til at spise ved, og normalt er der bare en buket:-)

Da jeg lørdag morgen lavede dekorationen, opdagede jeg at jeg i den grad havde savnet at lave store dekorationer,( det er lidt sjovt at man ikke altid opdager savnet før man står midt i oplevelsen,) jeg har altid elsket at lave store blomster-ting-det kan have en skøn effekt rette sted.
Det var alt for i dag- må resten af din dag blive god.
Blomstrende hilsner
Anette

27 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Der har du rigtig hygget dig, det ser flot ud, jeg må medgive dig, at jernstativet er flot. Dejligt at høre at du i den grad har hygget dig både før og efter festen, og at du har det godt :)
    Også god dag til dig
    Kram fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Tusinde tak-bliver glad for at læse din kommentar:-))
      Og tak med kram i fra Anette

      Slet
  2. Hej Anette! Sikke nogle smukke dekorationer - det ser flot ud med både æbler og druer sammen med blomsterne - du er meget kreativ og jeg forstår godt at dine gæster ikke så værktøjet med så flotte dekorationer på bordet - herligt når man forstår at hygge og glæde sig til at skabe en fest istedet for at stresse rundt og ordne detaljer som ens gæster alligevel ikke bemærker - og så være helt flad når gæsterne dukker op - Vi har nok alle prøvet det, men det andet er så meget hyggeligere, og med alderen, synes jeg selv jeg er blevet bedre til at nyde det jeg når og ikke stresse over det jeg troede jeg kunne nå ;-) Din butik må jeg snart aflægge et besøg - det er nogle fine ting du får lavet til den
    God dag til dig fra Lisbeth i nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Mange tak:-)))det er utrolig dejligt at bruge frugt i dekorationer, føler altid at drueklaser er overflod.
      Tror også alderen og livets udfordringer spiller ind, når man ikke gider stresse over hyggelige og særlige stunder. Genkender mig alt for godt i det du beskriver-nu er mine tidsplaner også så jeg er sikker på at kunne overholde dem, endda med en vis lethed. Og samtidig nyde det. Men blev trods alt taget med bukserne lidt nede, for de første gæster kom 45 min før tid-heldigvis mine forældre(børn og svigerbørn gælder ikke, for de er jo en del af hjemmet)))) også kan man jo godt lægge sminke og få andet tøj på;-)))
      Glæder mig til at hilse på dig!
      Mange tak og i lige måde fra Anette

      Slet
  3. Hej Anette.Wau !!!det stativ du har pyntet så kreativt ser bare forrygende ud.Synes også at det ser rigtig godt ud med frugt blandet med blomster.
    Og skønt at man kan gå og hygge sig med at dække op til gæster.........var det en særlig anledning?
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Tusinde vis af TAK! Det er så dejligt at der er plads til at hygge sig med det:-) Anledningen var vores sølvbryllup og min 50 års fødselsdag, begge dele i slut april-for alle der på en måde bakkede os op-for da var der hverken tid eller overskud. Ellers kaldte vi festen, for en sommerfest i indbydelsen og alligevel havde folk gaver med<3(tak)
      Mange tak og i lige måde knus Anette

      Slet
  4. Intet mindre enn fantastisk sommerlig og vakkert. Jeg forstår godt at gjestene kommenterte dette. Du er så flink og kreativ. Jeg heier på deg, Anette. Klem og klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det største SMIL jeg kan sende dig kommer nu:-))))))) tusinde tak for dine ord Birte! Stort Klem tilbage fra Anette

      Slet
  5. Hvor er det bare flot. Den store kurv er fantastisk pyntet - sommerlig og lidt dristig med hensyn til farverne. Men de små buketter i glasvaserne er nu også fine. Jeg holder meget af små buketter. De er så "anvendelige", for der er plads til dem mange steder, hvor man ikke lige forventer at finde en buket.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak Elna! Jeg er jo lidt glad i farver, og har vist altid været dristig i den retning(uden at tænke over det)-med blomster fik jeg det af vide for første gang da jeg var 18, hi hi mange år siden.
      Ja det er fantastisk med de små vaser, elsker dem også:-)
      Hilsner Anette

      Slet
  6. Hvor flot og festligt og glade farver du har valgt det kan man da kun blive glad over kære Anette.
    Altid dejligt når en fest bliver vellykket.
    Kram fra Grethe


    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Grethe:-) for mig er farver lidt som mad-det må godt kunne smages/opleves:-)
      Krammer fra Anette

      Slet
  7. Hej søde Anette :o) hvis ikke du sku ku, hvem su så ku ku :o) Du er altså dygtig og man bliver jo helt glad af at se på din kreationer.
    Gør det noget at man kan se det er værkstedet. Jeg syntes jo bare det er med til at skabe hyggen, og så giver det en vis ro på både gæster og en selv at man ved at man skal sidde inde og ikke ude i et vindblæst telt som man nemt kan komme til i den danske sommer :o)
    Krammer til dygtige dig fra din Rosenfe :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej skønne rosenfe:-)
      Dejligt at kunne gøre glad, tusinde tak for dine dejlige ord!
      I en årrække har jeg slet ikke rørt ved det med friske dekorationer, så det var utrolig rart at opleve den glemte glæde ved det igen-og at musklen ikke var blevet helt slap, men nærmere havde sluppet et par regelrette noder;-)
      Det er utrolig hyggeligt at holde fest i værkstedet, alt kommer lidt ned til jorden, men hvor er det dog svært at tage billeder derude, da der sker så utrolig meget i baggrunden. Drillede Kim med at nu fik han nok blomstret gardiner op derude, og lidt dimsen rundt omkring:-D))))
      Krammer fra mig:O)

      Slet
  8. Wow for en festopstilling - værktøj? Hvad for noget værktøj? Det ser skønt ud, og det har garanteret været et brag af en fest.
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh hvor herligt Karen- tusinde tak:-) så havde jeg ikke behøvet stå på hovedet for at undgå for meget værktøj på billederne;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. Sikke en fest du har pyntet op til og kreeret. Sikke da en velkomst at få som gæst.
    Fantastisk siger jeg bare.
    Fantastisk dekoration og stativet wowwwwwwwwwww........
    Kan nikke genkendende til dit nye mantra. Brug hvad du har. Det er så skøn en følelse.
    Håber i havde en formidabel fest der vil bringe gode minde og tanke lang tid fremover.

    Rigtig rigtig skøn aften
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange 1000tak Charlotte for dine skønne ord, smiler over hele femøren:-)))
      Jeg har nu altid brugt hvad jeg har lige ved hånden-og fået noget ud af det folk kalder ingenting:-) Men det er på en anden måde end dig, du prikker og pirre ved fantasien og mange nye ting/muligheder dukker op i mit hoved bare ved at se hvad du kan skabe.

      Mit nye mantra er mere af den psykiske art-men tror ikke vi havde opdaget hinanden da jeg fortalte det på bloggen.
      Ha den skønneste dag
      Knus fra Anette

      Slet
    2. Altid er du så fantastisk sød og varm. Tak for dine altid fantastiske ord og dit evigt rosen:)
      Du er simpelthen en rose i sig selv.....

      Er det mig eller har du ikke lavet hele dig baggrund om. Ser fantastisk ud med blomsterne i baggrunden:)
      Giver virkelig så meget liv.

      Rigtig skøn lørdag
      Charlotte

      Slet
    3. Tusinde tak Charlotte-det samme gælder dig:-)
      Kom den anden aften til at pille ved skabeloner og layout, og det drillede så grueligt, blogger er åbenbart lavet om siden sidst jeg pillede ved det;-) og midt i det hele gik pceren død. Men det lykkedes, 1000 tak for de skønne ord at have opdaget og fortælle:-))))
      Nu glæder jeg mig bare til at få min pc igen, for som sagt på din blog, så er mandens pc ufattelig følsom;-)
      Også en rigtig skøn lørdag til dig

      Slet
  10. Overdådig dekoration du fik kreeret, og stativet den er arrangeret i er jeg helt vild med :-)Forstår godt den fik stor opmærksomhed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din kommentar Vivi:-))))

      Slet
  11. Kære Anette Dekorationen er vidunderlig, det gør bare så meget for et bord. Det giver lige det sidste pift knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Mange tak for dine dejlige ord<3
      Knus Anette

      Slet
    2. PS fatter ikke din bog bliver ved med at blive væk. I går måtte jeg finde alle blogs igen(ny side og åbenbart ny blogger), selvfølgelig også din, og ser nu at den står med dit nye navn men når man klikker ind kan man ikke se din blog. Prøver igen:-) go aften krammer

      Slet
  12. Kære Anette. En rejse i kreativitet at kigge på dit indlæg, det er som blomstervitaminer, sidder her og smiler over hele femøren. Hvor er det smukt. Stativ ønskes gerne, det lægger da op til kreativitet og nytænkning. Så kunne jeg godt i eftertænksomhed spørge, hvorfor er det lige vi altid kan bruge en lille glasvase mere, når vi har i hobetal i forvejen...:-) Fordi en lille buket altid kan finde vej til en af vores vaser.. Du giver simpelthen håb videre om, at det kan lade sig gøre, at arrangere selskab og fest og så nyde det på samme tid. Jeg har ikke mindst brug for det håb, med alle de fester jeg har stået med det sidste halve år, og måske en til der ligger et års tid frem. Det er ikke den perfekte fest, hvor alt skal være så korrekt, der er sjovest, det er faktisk de lidt spontane og kreative, der altid indbyder til, at slappe af give gas og være festlig, det plejer jeg at trøste mig med :-) En dag kommer jeg forbi hos dig :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Køre Merete!
      Din kommentar går lige i maven og jeg bliver så ufattelig glad, af hjertet tusinde TAK!
      Det er godt vi har mændene i vores liv til at få det hele til at blive lidt mere festligt og afslappet-godt de ikke går op i det samme som os.
      Elsker uhøjtidelige fester, men altså også at pynte lidt;-) Men jeg fascineres også af smukke rum der er så sanseligt pyntet at man falder i svime.
      Jeg glæder mig utrolig meget til at hilse på dig!
      Kærlige hilsner Anette

      Slet