mandag den 29. august 2016

Nogle gange må man bare prøve:-)

-nogle gange  handler det om nye erfaringer, vejret, tålmodighed, eller noget helt helt andet. Den anden aften ville jeg lige lave et nyt look på bloggen. Det viste sig at skabelon mulighederne var indskrænket, som jeg husker det, og ALT drillede mere end jeg lige kunne overskue der om aftenen, Det endte ud i at jeg måtte lade rod være rod, på bloggen, også gå i seng. Det var et klogt valg, hi hi, for næste dag var øjne og hoved friskt igen.
To dage senere gik min pcer død, den var ved at være gammel - en ny er kommet i hus. Og i går, fortsætter i dag, er jeg ved at lære den at kende, og sætte den op,  du milde det kræver sin kvinde, og tålmodighed. Sønnen som er i gang med at blive datamatiker har ikke kunnet hjælpe, verbalt, i går. Så jeg må selv, og jeg er så usigelig stolt hver gang en ny færdighed lykkedes.
min mand klipper druerne efter alle kunstens regler, så de kan give flest mulige druer, og får/beholder de grene han vil bruge til at skabe" tag" med, han er altså så god til det:-)))
Hmm, har i den grad grinet af mig selv, tastaturet på pceren er også engelsk, og jeg stod næsten på hovedet for at finde ud af at få den til at skrive et Å eller lave en - hvor bliver man altså glad og stolt når man endelig finder ud af tingene, så meget at det må skrives mere end en gang;-)
Jeg er også i gang med at rydde op på bloggen, og sletter de blogge der ikke har været aktive i 7 måneder. Samtidig vil jeg også gerne sige, at har du en (relevant)blog ,som du gerne vil have på  listen så sig det endelig, jeg linker gerne:-) Nogle blogge forsvandt i oprydningen, hvis din er en af dem så er det et uheld, og jeg vil gerne have dig på listen igen, men du må lige give mig et lille praj.
ufatteligt stærke chili, dem i baggrunden, de er kaldet infnity og købt udfra den styrke der står på sedlen, nemlig 7, men googler du infinity er det en af de stærkeste, vi har smagt, her skal den bruges i minimale mængder...
Noget af det andet jeg har lavet om  er fanen med åbningstiderne Der er lidt billeder fra butikken, og er, også, begyndt at sætte de jernstativer jeg får lavet i forskellige modeller, og løbende får hjem. Der sker lidt mere under den fane, men mere om det en anden dag.

Ellers udover alle ordene:-) er det drivhuset det hele vises fra i dag. Det har i den grad taget tid for tingene i år, det er først nu vi virkelig kan høste,  af både tomater agurker chilier og div pebre, vi nyder det i den grad:P
Min have har været en underlig affære i år, med nogle overraskelser, både positive og  negative. Her er det dahliaerne op af drivhuset, dem mæskede sneglene sig i i starten af sæsonnen, men de fleste planter har fået ved, de lever dog slet ikke op til mine forventninger ang str. Den lysegrønne ting blandt dem er annanaskirsebær, den er selvsået og har overvintret ude i jorden, det er da ren magi. Vi har en mere i drivhuset som har overvintret der, og der er absolut ikke frostfrit. Som tidligere fortalt er der også selvsåede tagetes som har overvintret i det fri, specielt mange er der, der hvor jeg havde dem sidste år, altså mellem kartoflerne i år:-)
Med hilsner og ønsket om en god ny uge
Anette

30 kommentarer:

  1. Hvor er det godt du har en engels tålmodighed Anette:)
    For det kræves der når bloggen driller og et nyt lay out skal laves. Det er faktisk temmelig svært syntes jeg!
    At pc'en så også går død........ ej altså det er virkelig uheld i uheld.
    Men vil sige at nu er du i den grad trådt ud af din komfort zone og så lærer du nye brugbare ting og for en enorm tilfredsstillelse som du selv beskriver.
    Jeg er vild med din baggrund. Giver et helt andet indtryk.
    Sikke et drivhus du har dig. Total overflod af lækkerier. Ja jeg nåede det desværre ikke i år. Men er faktisk glad for det nu. For med den sommer vi har haft er jeg ikke ret god udendørs.....

    Rigtig fantastisk mandag
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, en ting jeg har lært er at når det drejer sig om pcere it og andet så kan man ligeså godt overgive sig til den tålmodighed-eller lade andre om det. Sjovt nok er jeg igen klar til at lære noget mere inden for alt det der it værk, selvom det havde været mere passende i januar;-)
      1000 tak, baggrunden er et af mine ynglings billeder, og er ved at være gammel.
      Vi har så mage tomater nu at der er til soltørrede tomater i ovnen, en ren lækkerbisken. Man kan jo også lave dem af købe tomater. Næste år må sommeren da igen blive til drivhusglæderne:-))))))
      Og en fantastisk tirsdag til dig Charlotte
      Knus Anette

      Slet
  2. Kære Anette pige, tillykke med dit nye look på bloggen.
    Ja ting tager tid og lære det er altid et godt tegn på fremdrift tillykke tillykke .
    Hamrende godt ud hos dig sikken frodighed du viser og din mand er da bare
    så god også giv ham et ordenligt 💋 Rigtig god mandag kh. Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skønne Grethe:-) Du er en klog kvinde, nyder at læse din visdomsord. Frodigheden har der endda været mere af, der var også en pink snerle i drivhuset, den måtte lade livet, for truede med at smidte alle andre planter med spindemider. Kysset er givet videre;-)
      Må din tirsdag blive rigtig god med hilsner og kram fra Anette

      Slet
  3. Hej Søde Anette, det er altså overhovet ikke sjovt med alt den teknik. Det fandt jeg ud af sidste år under mit navneskift. Men altså det du har lavet ser bare så godt ud. Dit drivhus er er en drøm og din mand er da så god til det med de vindruer, men skulle da tro han har været vinbonde i et tidligere liv :o)
    Jeg læste inde ved Tina at di Glorie de Dijon ikke har det så godt efter jeg anbefalede dig at klippe den ned. Det er jeg da ked af at høre. Er den helt gået ud ? mange af mine jeg har klippet ned er begundt at skyde nu igen, så måske du lige skal give den en chance. Jeg skal til JAS næste gang jeg kører nodpå, skal du have noget med ?
    Stort kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej skønne Linda! Nej det teknik kan i den grad drille. Husker godt dine problemer fra sidste år, pyhhh, men yess det lykkedes.
      Hæ hæ Kim siger man skal da bare google også kan man ligne en vinbonde;-)
      Det er altså ikke din skyld det med glorie de dijon, men du gav mig modet. Hun blev bare grimmere og grimmere, og tilsidst blev der klippet, der er ikke mange chancer for overlevelse tilbage, tager mig sammen til at flytte resterne ned nær komposten, kommer den så kommer, den ellers er det ud. Husker også at det er sket for Tina, mener hun har prøvet til et par gange med den.
      Ohh du skønne, du må mægtig gerne tage lidt med for mig, iler over og siger det på din blog i løbet af dagen, hvis det stadig kan nås.
      Stort KRAM Anette

      Slet
  4. Det har du klaret flot, det er bedst til at have en til at hjælpe med teknikken, men når du nu må gøre det selv, går det da meget godt.
    Flotte billeder og flot drivhusloft, det er han dygtig til.
    Krammer Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth:-) Sønnen kom hjem i går eftermiddag for at lave tagrender og sætte excel op til faktureringer , våger ikke at lave fejl i det. Men det er god følelse at være delvis selvhjulpen og den nye pc giver mig lysten til det.
      Rosen er givet videre:-)
      Krammer Anette

      Slet
  5. Hej annette, hvor ser bloggen og drivhuset godt ud. Der er dæleme frodigt hos dig.
    Flot med nyt layout og bloglisten i siden. Det er godt at forny sig men tager også tid. De der Ananaskirsebær er da nye for mig at de kommer af sig selv? Jeg troede de var lige som Citrusplanter at de skulle købes med år på bagen. Ja så lærte jeg noget nyt også i dag. God uge til dig. Glæder mig til at læse meget mere fra haven og ikke mindst butikken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne!
      Tusinde tak:-) Ja det tager tid at forny sig-og en spændende proces når man kigger i bakspejlet.
      Ananas kirsebær er en urte agtig plante(hos os), og visner helt væk. Undrede mig over hvad det var for planter der kom frem rundt omkring også er det den, noget af en overraskelse.
      Dejligt at lære lidt nyt hver dag. Har mødt en ældre og klog mand, i år, der er nysgerrig på mange ting, han bestræber sig bevidst om at lære en ny ting hver dag. Manden har gjort indtryk!
      Det er jeg GLAD for at høre.
      1000 tak også en god ny uge til dig:-)

      Slet
  6. Tænk, jeg kender nogen, som elsker den slags udfordringer, men er bestemt ikke selv en af dem. I år købte vi en stor tomatplante meget tidligt, og det har vi bestemt ikke fortrudt. Der var spiselige tomater længe før, end vi har været vant til. Det ser hyggeligt ud, at der er plads til siddepladser i drivhuset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja det er da utroligt-man vil jo helst det bare virker;-)
      Tror jeg vil prøve med sådan en tomat næste år. Det er første gang vi selv har sået tomaterne, jeg kan altså ikke smage forskel, men er lidt stolt af planterne alligevel;-)
      Det er hyggeligt at sidde i drivhuset, når vejret ude ikke arter sig til den slags.

      Slet
  7. Kære Anette. Hold nu da helt op, jeg er helt blæst omkuld. Hvor er det et skøn drivhus I har, skønne druer, skønne blomster. Tusinde tak for blomstervitaminer, som bringer smil frem. Men også tanker om det der med blog og erindringer om lige, at lave noget om, og så går det helt galt.. :-)Frem med legegenet, smil og så finder du vejen :-)Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Hvor herligt:-) og tusinde tak, blomstervitaminer er VIGTIGE:-))) Hi hi har du også prøvet det? Nogle gange opstår der andre muligheder når man lige vil prøve noget nyt. Måske man skal have det i erindringen næste gang trangen opstår...
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Jeg bliver så glad, når jeg ser billederne fra dit drivhus. Den grønne stol og det blå møbel ved siden af stolen giver en dejlig frisk sommerstemning. De blå og grønne druer samt chiliens røde farveklatter er også med til at skabe friskhed.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det skønt Elna! Det blå møbel stod på loftet, jeg malede det for nogle år siden, men det stak af fra alt, og kom først til sit hjem, da det kom i drivhuset. Vupti så dukkede det grønne tæppe over stolen op, i noget en anden kasserede.Og stolen under tæppet, stod i min afdøde bedstes "sommerresidens/skur", man sidder fantastisk i den. Iler ind til din blog senere i dag kan se du har noget med farver:-)
      Hilsner Anette

      Slet
  9. Hvilket fantastisk drivhus !!!!! Og tillykke med nye computer og nye færdigheder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Miri! Vi er så utrolig glade for drivhuset, det er som om det er grundens perle. Og den nye pcer er skøn, og opfordre mig til at sætte mig ind i den, altså det er en sjælden ting, og en god følelse:-)

      Slet
  10. Tillykke med den nye pc, uha sikke udfordringer. Godt du er sådan en sej kvide, der bliver ved.
    Oprydning er altid godt både på bloggen og i virkeligheden, det frigiver både energi og overskud.

    Kærlig hilsen Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette:-)
      Ja det har du ret i, sært nok har jeg altid holdt meget af at rydde op-og som du siger: det frigiver nemlig energi mm

      Slet
  11. Tillykke med den nye datamat ;-) Det er noget at et mareridt, når man skifter sådan en. Sidder lige og græder lidt på grund af den chili, jeg hakkede og puttede i madpakkesandwichen. Den er også noget stærkere, end der stod på frøposen. Men så husker man jo at drikke nok vand.

    Dit drivhus er en rigtig drøm - så hyggeligt og frodigt. Fantastisk med de ananaskirsebær. Jeg har dem i drivhuset i år for første gang, og hvor er planten bare flot.
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha den var god;-) men datamatikeren her er da bedre end i går;-)
      Yhhhaura, at spise frisk chili på madpakken er stærke sager.
      Den jeg viser er så stærk at sønnen som spiser stærke sager(habaneo) dagligt, ikke kunne tage det, det gik i ørerne, bare ved en lille bitte bid-og Kim kunne mærke det helt ned i tæerne, her kom mælken og fetaen i brug for at dæmpe ubehaget. Men en lille stump i til en hel kylling der marineres går ganske godt;-)
      Ananaskirsebærene havde vi sidste år i drivhuset, det er dem der såede sig selv i år. Det er en smuk grovillig og sund plante, og bærerne smager så godt:P

      Slet
  12. Kjære Anette, Jeg er imponert av deg! Druer i taket, epler, chili.. Du har en innbydende hage og drivhus. Og ny look på bloggen. Det var så elegant! Og gleden med å mestre IT-utfordringene kjenner jeg godt til. En løst utfordring gir mer lærdom og trygghet!

    Nyt dagen videre! Klem og klem fra meg til deg

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birte!
      rødmer næsten:-)))) tusinde tak for de gode ord! Du er en klog kvinde, har aldrig tænkt på at det giver tryghed, men det gør det jo.
      Ha også en fortsat rigtig god dag:-))
      Go klem fra Anette

      Slet
  13. Hej Anette.Så er jeg her igen.Har gået modeopvisning i Roskilede hos en venindes butik.Sjovt .......men tidskrævende.
    Men kender alt for godt det med teknikken i vores PC.Har fået ny udbyder.Og alt ser anderledes ud.
    Men synes din blog er blevet så fin.Og dejlig tydelig skrift.
    Og i dit skønne drivhus ser der da bare skønt ud..............kan se at i også har masser af druer.Må se om jeg får lavet saft af dem.
    Synd dine dahlia bliver ædt op af de dumme snegle.
    Mine har været SÅ overdådige i år så det næsten er for meget.
    Rigtig dejlig dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Hvor lyder det spændende, og tænker at med din baggrund må det være lidt ekstra spændende.
      Ja den teknik kan være en udfordring-og det med udbyder troede alt lignede som det plejede. Oplever nemlig også at betjeningspanelet i blogger er lidt forandret.
      Tak skal du have, var inde for at lave skrift str og farve en smule om, så jeg bliver ekstra glad for at det virker:-)
      Ja vi har ufatteligt mange druer, når de er helt modne kommer de i butikken som gives væk, for ved jeg højest hapser lidt i ny og næ, og lidt i salater-en af salaterne består i at vende druerne i olivenolie med lidt groft salt, smager FANTASTISK:P
      De dahliaer jeg har i kummerne er også alt alt for store, og knækker ved regnen, det er ikke de røde jeg viser.
      Tusinde tak og i mange gange lige måde:-)))
      Knus Anette

      Slet
  14. Sikke en masse flotte billeder du viser :)
    Åh ja hvor jeg kender det med pc-bøvl...og min er endda kun fra 2012...men det er selvfølgelig også en høj alder i vore dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Esther! Min den gamle var også fra 11 eller 12, havde fået tudet ørerne fulde af sønnen at det aldrig havde været en god pcer jeg havde købt i sin tid. Han hjalp med vejledning af valg denne gang, og jeg elsker den allerede, selvom jeg stadig mangler det sidste for at den som jeg ønsker pt;-)

      Slet
  15. Kære Anette.
    Tillykke med din nye pc og med dine nye kundskaber. Sikke flot din blog er blevet....meget overskuelig.
    Det ser fantastisk ud i dit drivhus, --alle de lækre spiselige ting. Og så er der alligevel plads til at hygge sig.
    Det lyder spændende med de ananaskirsebær. Planter man bare et af de bær man kan købe i Bilkas grøntafdeling?
    Ønsker dig en dejlig dag med masser af solskin.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Elaine!
      Mange tak, også for ordene omkring bloggen:-)
      Vi købte en ananaskirsebær plante i plantorama sidste år, det er dens bær vi ikke fik spist, som er kommet af sig selv, men tænk at de overvintre ude.....
      Jeg havde tømt jorden fra krukken ud i køkkenhave og bed ved drivhuset. Faktisk står der også en lille plante mange meter derfra, det undre mig hvordan den er kommet der.
      Mon ikke man kan få et bær til at gro, det er da et forsøg værd.
      Må din dag også blive rigtig dejlig:-)))
      Kærlig hilsen Anette

      Slet