torsdag den 24. november 2016

Den 20 november-da dagen oprandt

I søndags afholdte jeg et kursus i julebinderi. Vi blev et eksklusivt lille hold, hvor 4 skønne og kreative kvinder dukkede op. Man kan jo sige at det ikke er mange tilmeldte, men jeg har været dårlig til at reklamere for det-og jeg ved der i mig er en dybere mening med det.
Jeg er glad og tilfreds med dagen. Og da jeg ville evaluere kurste til sidst, var der udelukkende flot respons-ja alle skrev sig på til næste år.
Ingen tvivl om at succesen skal gentages, og næste gang våger jeg at gøre mere reklame, om end jeg har fundet ud af ,at maks for et kursus hos mig ikke skal være mere end 7.
Til kurset havde jeg forberedt lidt ekstra, og jeg var for at sige det mildt vældig spændt, og sommerfuglene i maven havde frit spil:-)
en hund efter de bedste grene
Og der var dyb koncentration, og iver, det var så herligt at opleve-og endnu mere herligt at de næsten ikke havde tid til kaffe-og at jeg næsten ikke kunne nænne at sige nu er kaffen klar;-)
Jeg elsker elsker elsker når der kan fråses i grønt, og det ligger på borde og gulve. Stemningen, duften og kreativiteten kan få frit spil. De 4 damer er dygtige og havde alle en del erfaring med sig ud i binderi, jeg vidste det lidt på forhånd, så var spændt på om jeg kunne give noget med herfra
Jeg lærte i den grad noget nyt, og det er at jeg absolut ikke er vandt til at sætte ord på det jeg laver-for jeg laver det bare, slår hovedet fra og til som det nu passer sig. Og sidst jeg underviste for vældig mange år siden, da brugte jeg de gængse regler for binderi, og mange af de regler har jeg bevidst aflært mig, undtagen dem der handler om str forhold og den solide base, der gør at tingene kan holde til det de skal.
Karen med bloggen Dalsgaard i Skivholme, var en af deltagerne, og har lavet to flotte indlæg, det ene finder du HER, hvor hun viser den ene af sine kreationer, og ganske flot beskriver den stil jeg ynder, men ikke helt selv har fået sat ord på. Samt dette indlæg som sidder lige i hjertet her  for "deres mus"elsker også mariebær og kogler;-)
1000 tak Karen for de meget flotte indlæg, og 1000 tak til jer alle for at være med på en del af den nye epoke mit binderi går ind i<3

Med glade hilsner og god weekend når den tid kommer lige om lidt
Anette

PS undskyld til alle jer der gik forgæves efter dette indlæg i går, men fik trykket udgiv i det nye blogger-system inden indlægget var klar-også kom der gæster midt i det hele.


31 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Jeg er ret vild med de glas med lys. Kombinationen af de fine glas og de rustikke materialer er lige mig.
    Ha' en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for kommentaren Rita. Der var seks pyntede glas i alt, i går rejste de sidste to;-) jeg er vild med at bruge materialerne på den måde:-)
      Også en god dag til dig.
      Knus

      Slet
  2. Hej Anette
    Så kom det endelig, ja der er sket lidt nyt på blogger igen, ikke af det gode synes jeg, men vi må finde os i det, tror jeg.
    Til gengæld gik det godt med dit kursus, det glæder mig meget. Som jeg skrev hos Karen, så er jeg lidt vild med de glas med lys, som Rita også er begejstret for.
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Syntes de laver en del om i tiden, og syntes heller ikke det er til det bedre-det kan godt være det ser smart ud bag skærmen, men det er vist også det.
      Ja det gik rigtig godt:-)))så godt din kommentar hos Karen, tak for de fine ord-) en af kvinderne lavede også en dek med grene i en sølv skål, det passer også flot sammen.
      Kram

      Slet
  3. Hvor ser det herligt ud - elsker der er plads og mulighed for de store armbevægelser- at du kan rode og svine og skabe noget fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mandens blikværksted, så vi var på en god oprydning inden:-) og han designede lige et bord, hvor stikdåsen til limpistoler kunne komme op i midten. Det er skønt alt det du skriver-for sådan fungere det nemlig:-)))

      Slet
  4. Så fantastisk hyggeligt det ser ud Anette og sikke der er koncentration.
    Du har det bare i dig. Du giver sådan en varme og ro. Netop det der skal til for at man kan kreere og udfolde sig.
    Jeg må da haste ind og se Karens indlæg.
    Du kan sagtens holde sådan en dag næste år og reklamer du bare. Der skal nok blive fyldt op hos dig. Ja måske endda to dage næste år.......

    Masser af knus
    Charlotte

    P.s
    Godt du fik indlægget til at virke. Har været inde og tjekke x mange.
    Troede det var min pc der var problemet........ ;)))

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak Charlotte:-)))) og den med roen har jeg hørt et par gange før, og jeg fatter det slet ikke selv, men det er rart at vide...
      Ja næste år bliver der reklameret en del mere, har først for nylig fundet vores lokale gruppe(Stevnstrup) her vi bor, og det giver lidt med sig. Opdager der er jo grupper for næsten alt på fb;-)
      God fornøjelse hos Karen, hun viser lækker mad i dag:-)
      Fik et par lignende pb på fb her til morgen, og godt det ikke er noget med pceren;-)
      Masser af knus med ønsket om en skøn skøn dag fra Anette

      Slet
  5. Det var en dejlig dag, og jeg glæder mig til næste gang. Måske skulle du allerede tænke på en påske-deko dag? Ja, jeg lokker bare - det var nemlig så hyggeligt! Og påskedekorationer er lige så sjove som juledekorationer... lokke, lokke :D
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at du/i også syntes det var dejligt:-)Hi hi Karen, mon du har luret hvad jeg går med i tankerne;-)

      Slet
  6. Jeg kan mærke granduften og hele stemningen. Det ser så hyggeligt og kreativt ud :-) Det er sjovt at undervise, synes du ikke? Jeg har levet af undervisning (altså ikke i binderi, men i engelsk og dansk) i mange år, og jeg har oplevet at få så meget igen :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jeg kan godt lide at undervise:-) og det er utroligt dejligt at bruge sit hjem og sig på den måde. Men kan mærke at mit ordforråd godt kunne udvides lidt i den sammenhæng-for det er nyt at sætte ord på-så det kan godt ske bloggen bliver prøveklud;-)
      Du skriver godt Nana, flydende og let, og har garanteret været en fantastisk lærer!

      Slet
  7. ih... det det ser hyggeligt ud og lærerigt uden tvivl også. Jeg har læst Karens to indlæg, de vidner om det samme :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var det altså også:-)))
      Ha den skønneste dag
      Solskindsknus Anette

      Slet
  8. Godaften Anette.Hvor er det bare dejlige billeder fra dit kursus.
    Man kan rigtig se hvor de alle koncentrere sig.........men også hygger sig hos dig.
    Og har da også læst Karens indlæg.
    Og godt at dit indlæg endeligt kom på.
    Ville elske at deltage hvis du boede lidt tættere på.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette!
      Så dejligt at dele billederne og oplevelsen med dig/jer:-)))
      Ja det var noget rod med det indlæg, og kunne se på statistikkerne at mange havde gået forgæves.
      Måske vi ses et eller andet sted næste år, syntes jeg har tilgode at hilse lidt bedre på dig. Det var lidt overvældende hos tanten, åhh ved du hun skriver på en ny bog, som udkommer til foråret?
      Og den skønneste dag til dig
      Knus Anette

      Slet
  9. Billederne oser af hygge og koncentration. Nogle gange kan der arbejdes så koncentreret på sådan et kursus, at snakken går helt i stå. Ved ikke, om det skete for jer. Dejligt at både du og kursisterne er parate til at fortsætte til næste år.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det var en blanding af tavshed og snakken, mens arbejdet stod på. Men ved kaffebordet blev der knævret godt:-)))Begge dele er utrolig hyggeligt.
      Hilsner og god dag fra Anette

      Slet
  10. Kjære Anette, jeg skulle gjerne vært på ditt kurs og lært meg å lage disse vakre dekorasjonene!
    Godhelg klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder så godt Birte:-)))
      Go helg til dig med!
      Klem Anette

      Slet
  11. Hej Anette
    Hvor ser det bare superhyggeligt ud - masser af koncentration i ansigterne på dine kursister og skønne materialer overalt :) Jeg er også helt pjattet med dine glas med lys i - så kreativt og fint :)
    Dejligt, at I havde sådan en god dag!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda!
      Det er så skønt med alle de lækre materialer-og at se noget andet end der er her i vores område. Ja det var super hyggeligt, så hyggeligt at jeg er ved at planlægge/overveje et kursus mere til foråret:-)
      Fedt:-)
      Skøn dag til dig fra mig

      Slet
  12. Kære Anette<3
    Ih så hyggeligt det ser ud og tydeligt at se koncentrationen hos dine kursister:) Jeg er også vild med de små glas med lys/ dekoration i . Det rustikke og det fine passer perfekt sammen:)
    Det skønt når man som hos dine kursister er helt væk i det at lave dekorationer og kan jeg helt klart forestille mig de har været i dit selskab og din dygtighed til at lære fra sig:) De kunne ikke få nogen bedre end dygtige dig:) Tusind tak for kig søde Anette havde også luret på om der ikke kom noget hi hi :)
    Ha en dejlig weekend:)
    Knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne!
      Altså tusinde tak for dine søde ord<3 Det er dejligt at opleve kreative mennesker sammen, tror det giver os alle et par gode ideer eller flere;-)
      Hi hi;-) ved du har luret lidt, og i er flere der har været medvirkende til at jeg huskede at tage billeder, 1000 tak for det, for det er dejligt at dele af sine glæder.
      Det er altid sjovt at arbejde med det grove og det fine
      Ha også du en fantastisk weekend
      Knus <3 Anette

      Slet
  13. Hvor ser det dejligt og hyggelidt ud - og sikke fine ting du har kreeret til anledningen. De små dekorationer i glas kalder på mig - de er godt nok fine! Så jeg må vist på jagt i genbrugen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Frede:-) Havde faktisk lavet endnu flere ting, men de blev i butikken, en må jo også begrænse sig;-)
      Rigtig god jagt, og fornøjelse! Det er fedt at lave, der er brugt hårnåle og limpistol, og selvfølgelig ler:-)

      Slet
  14. Kære Anette<3
    Ja vi var nok flere der var nysgerrige og gerne ville have et lille kig med fra dagen så tusind tak for at dele med os. Det var super dejligt og som altid en sand fornøjelse at følge med i din blog:)
    Ha en skøn weekend <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige et velbekomme til dig<3

      Slet
    2. :-))))) også en fantastisk skøn weekend til dig Kære Susanne<3 luft krammer:-)))

      Slet
  15. Tak søde Anette og lige over til dig/ kim søde Santa og Henning<3

    SvarSlet