søndag den 13. november 2016

Når smilet bryder frem

Ligeså meget jeg kan bekymre mig, ligeså glad bliver jeg altså-det kan ikke skjules, nogle af delene. Den anden dag kom der atter gang i butikken. Der har været næsten bom stille siden vi gik ind i november, altså i form fysiske besøgende/kunder her. Og jeg har i den grad undret mig, endda så meget at jeg overvejede om jeg overhovedet skulle sælge kranse og dekorationer på den måde jeg har gjort hidtil, om jeg skulle gøre noget helt andet med mit binderi.
Og nu kan jeg bare le af mig selv, de oplevelser har jeg haft flere gange, men har det med at glemme dem når det hele flasker sig;-)
Jeg har selvfølgelig bundet en del kranse, men også et par helt specielle hjerter, der skulle afprøves.  Jeg ville have vist dem på bloggen, men først blev det ene solgt, og jeg ville ud for at tage billeder af det andet, men vupti, det blev også solgt inden jeg nåede at kvipse, så det var vellykkede forsøg. Sådan kan det også gå, slag i slag.Dagen hvor der kom gang i biksen igen, sluttede af med, så mange roser og så meget varme fra en kunde, at mit hjerte svulmede og dansede i glæde. Jo det er godt at være mig:-))))
I forrige indlæg fik jeg mig en ny vinkel på det at have denne lille butik, jeg fik den via de skattede kommentarer, fra jer. Det gik op for mig at jeg rent faktisk yder en service, at jeg har noget at tilbyde, både med de ting jeg har, de stemninger der skabes, og det binderi jeg laver. Altså har aldrig tænkt på det sådan før.
Stuntet her skal ikke i butikken, det er bare for sjovt, lavet mens mossen tøede op så den kunne bruges, til andet projekt. Hvis du ikke kan se hvad det er, så kan jeg fortælle at det er lavet som et kors, og at alle som har set det, ser noget helt helt andet, og at det har bragt smilet frem:-))) hvad ser du?
Vil slutte indlægget af med at sige at jeg i en periode fremover, ikke vil være synderligt aktiv på andres blogge, eller egen, ift kommentarer. Men jeg følger med alle steder, som den dejlige morgenrutine det er.
Yderligere vil jeg af hjertet takke for alle de skønne kommentarer jeg får her-de gør en STOR forskel-der både virker fremmende,glædende og meget meget mere.
Ellers afholder jeg kursus i julebinderi  på søndag den 20/11, vi er til nu et lille eksklusivt hold, så der er plads til et par stykker mere. Du kan finde flere informationer HER
Med hilsner og ønsket om en skøn søndag
Anette

48 kommentarer:

  1. Sødeste dygtige Anette, hvor blev jeg glad og helt varm over at læse dit indlæg. For det første fordi der er kommet gang i butikken igen det er jo altid godt. Men mere fordi du har forstået at du ikke skal tvivle på dig selv, du er så stjerne dygtig og så fyldt med gode ideer. Din kreativitet er på højde med en vis Tage Andersen, der vil elske at se din rustikke linie.
    Når jeg ser på din skønne figur så ser jeg et kors, men jeg ser også en person der står med og kigger mod himlen med åbne arme og hænderne vendt opad, den figur viser åbenhed og rummelighed alt det du symboliserer. Sæt den et sted hvor du ser den hver dag, så skal du bare se så kommer tingene til dig.
    Stort varmt kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså dejligste Linda, tusinde tusinde tak for dine hjertevarme ord, de berøre mig dybt<3
      Tage Andersen er storslået og meget meget inspirerende, det er ikke så længe siden at jeg præsenterede Ida for hans kreationer-tænk dig, hun vidste ikke hvem det var;-)
      Korset hænger i vores gang, og hver gang jeg kigger på det, sender jeg også dig en kærlig tanke, for det du siger her, føles GODT:-)))
      Stort og varmt kram til dig fra mig

      Slet
  2. Det glæder mig virkelig, at der kom skred i handelen igen. Måske fordi jeg slet ikke er religiøs, ser jeg hverken et kors eller et bedende menneske, men et firben, som gerne vil tilbage til naturen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nu heller ikke specielt troende, men der sker altid et eller andet når man-jeg skal til at jule.
      Herligt at du er et fireben-det passer meget godt til den nye, og spændende afdeling i er ved at anlægge i haven:-)

      Slet
  3. Dejligt med liv i butikken igen - du er vist ikke den eneste, som oplever, der har været stille i butikken en overgang - jeg har hørt om det andre steder fra. Men jeg kender ikke forklaringen, stille før storm vel sagtens :-) Den lille mand er nu lidt sød - fik også smilet frem her! Det lyder spændende med de hjerter, jeg håber, vi får et eksemplar at se!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså en befrielse-men det er underligt hvad der gør at denne sæson begynder så markant anderledes-men også at se hvad folk køber/kan lide, er vældig interessant.....
      Rart at vide jeg ikke har været ene om stilstanden, tak for at fortælle!
      Der er alle tilfælde lavet et par hjerter mere, så en dag kommer de på bloggen:-)

      Slet
  4. Dejligt at høre at der endelig er kommet gang i salget af kranse. Her går det lidt op og ned men er nu meget godt tilfreds. Håber altså du får tid til at lave et nyt hjerte og få taget et billede inden det bliver solgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er lavet et par hjerter mere, nu mangler jeg bare at tage billeder;-)

      Slet
  5. Hej Anette
    Ja mon ikke vi alle kender det der med at tvivle på sig selv, jeg gør i hvert fald også. En sød kommentar fra en på bloggen, kan bringe glæden tilbage igen. At de så også har fået øje på dine smukke ting i boden, gør bare det hele ekstra dejligt. Jeg glæder mig med dig over, at du igen er glad. Selvfølgelig har du ikke tid til at kommentere lige nu, men jeg kender jo din morgenrutine, så jeg ved du kigger med.
    Jeg tænkte straks på et kors, jeg synes det er ualmindeligt smukt materiale du har brugt, det fanger med det samme blikket.
    Krammer Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Ja det er godt vi har hinanden, til at opmuntre når der er udfordringer og til at glædes med glæden. Jeg er en god tvivler, især når jeg griber tingene af fra en anden vinkel. Men tror også at det er godt at stille spørgsmålstegn engang imellem...
      Åh hvor godt du så et kors, alle andre ting havde jeg slet ikke set før jeg blev gjort opmærksom på det. Den anden dag var der en-Susanne der så en alligator i det;-)
      Krammer Anette

      Slet
  6. Dejligt at du er glad og at du vil dele din glæde, søde Anette. Og du har da bare din helt egen, dejlige optimistiske stil; det har jeg sagt før :-)
    Ja, jeg så et kors, og ikke andet.
    God søndag til dig - og god fornøjelse med salg og kurser!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Nana:-) jeg har altid været en kritiker, og jeg har længe øvet mig i at vende tingene-og det er så rart at det lykkedes. Det giver en del balance. Ja du har sagt det før, og det gør mig så GLAD hver gang, TAK:-)))
      1000 tak og en dejlig mandag til dig

      Slet
  7. Du er så flink; både med din positive innstilling, med kransene, med Hagen og med dine refleksjoner.

    Og hva ser jeg? Jo jeg ser "knerten" - den lille trefiguren til mormor og de 8 ungene i skogen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Birte, jeg er vældig bevidst omkring den positive indstilling, og det gør mig nogle gange ufattelig langsom=bearbejdelse, specielt på skrift. Med du milde hvor det virker:-0))))
      Og jeg måtte google knerten, og valgte efter at have set på wiki denne her:https://www.youtube.com/watch?v=84fo0LC01io
      Så hyggeligt:-))))

      Slet
  8. Hvor dejligt, Anette - jeg ønsker dig an masse travlhed i butikken nu og fremadrettet i december, det er klart, at det man brænder for at lave, gerne må langes ud over disken i rustikke mængder.
    Du har din helt egen stil og jeg er sikker på at det nok skal gå.
    Jeg så både et kors, men også en lille mand med knapper på maven som står med favnen åben.
    Rigtig god søndag, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Ulla:-) det er dejligt med gang i biksen, og at folk virkelig kan lide det jeg laver-gør det hele ekstra sjovt.
      Det er så spændende at læse hvad i ser, 1000 tak for at fortælle.
      Ha den dejligste mandag
      Knus Anette

      Slet
  9. Sødeste Anette, Som jeg lige har kommenteret på min egen blog så har jeg den største respekt for dig. Har set dine kranse in reel og hvert et smukt bind er fyldt af dig, din charme og sjæl. Du er så ufattelig dygtig.
    Fantastisk smukt arbejde du udfører og en hjertevarm service.

    Masser af varme knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 1000 tak Charlotte-og jeg så straks kommentaren på din blog(har gjort så jeg kan følge med), og selvfølgelig her.
      Jeg bliver ufattelig ydmyg og meget meget glad for at læse dine flotte ord.
      Af hjertet tak-med masser af knus retur-med ønsket om en fantastisk dag til dig.

      Slet
  10. Kære Anette.Jeg er bare SÅ glad på dine vegne at der nu er gang i butikken igen.Og du laver jo de skønneste og unikke ting.
    Fin lille mand ser jeg for mig.Håber dit kursus bliver rigtig vellykket.
    Og det kan være svært at nå både at blogge og lave kranse og passe forretningen.Men vil da savne dine altid dejlige kommentarer.
    Ha en rigtig dejlig søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette!
      Og nu bliver jeg gladere:-))) det er dejligt også at kunne sælge af det jeg holder meget af.
      Min mor så det samme som dig, det er altså hyggeligt.
      Tak, kurset blev vellykket, og de 4 der var med har meldt sig til næste gang også:-) Det var utroligt hyggeligt, og meget meget lærerigt for mig-nu ved jeg hvad der kan gøres anderledes, ift forberedelser med mere. Fik god respons af de skønne kvinder.
      Ha den dejligste mandag.
      Knus Anette

      Slet
  11. Kæreste Anette
    Hvor er det bare dejligt der er kommet rigtig godt gang i salget, og det undrer mig slet ikke. Med de smukke ting du får lavet.
    Dit kors er så fint, og jeg synes det ligner det du har tænkt.
    Du er så dygtig og jeg glæder mig hvergang jeg ser du har et indlæg.
    Mange knus og dejlig søndag til dig 💕

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone!
      Ja det er en lettelse, tror altid det er "spændende" at være selvstændig(noget jeg skal huske mig selv på;), for man ved jo aldrig, og kan ikke regne med noget...
      1000 tak for de rosende ord omkring mit binderi, det gør mig så stolt og glad! Og tak for respons på korset:-)
      Masser af knus herfra, med ønsket om en dejlig mandag til dig i dit kreative rum<3

      Slet
  12. Kæreste Anette<3
    Så skønt for dig salget går godt og det tog en drejning. Jeg glæder mig virkelig på dine vegne:) Var også helt klart min fornemmelse af det ville det gøre. Med din kreativitet og de smukke ting og sager/ Kranse og din søde væremåde kan man da ikke andet end at blive total begejstret og får lyst at købe noget med sig hjem:) Du er så sød og rummelig og kanon dygtig<3 Ja så er der kursus i weekenden ønsker dig et fantastisk og givende kursus:) Håber måske der kommer lidt billeder derfra:) Pøj pøj med det hele søde Anette<3 Knuuuuus Susanne <3

    SvarSlet
  13. Ps glemte lige at kommentere på dit kors<3 Men kan sagtens se andre ting i det også :)

    SvarSlet
  14. Det rigtig fint og meget meditiativt <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne!
      Og nu har vi jo lige fået en bette sludder, og en kop kaffe, siden denne kommentar:0)-igen 1000 tak fordi du kigger forbi, jeg hygger mig så meget-og det er dejligt med en pause fra binderiet.
      Kurset gik fantastisk, og de 4 kvinder har meldt sig til igen til næste år. Så det skal helt sikkert gentages, måske der dukker noget op til foråret også-men der skal lige summes lidt;-)
      1000 tak for dine dejlige kommentarer, de varmer altid så godt.
      Ha den dejligste dag
      Stort KRAM og KNUuuuS fra Anette

      Slet
  15. Jeg ønsker dig held og lykke med butikken. Nu laver nogle meget fine og naturlige ting, så jeg tror, du får travlt i den kommende tid. Men så er det jo godt, at arbejdet også er en hobby. Korset kan vist forestille forskellige ting. Jeg ser det nok mest som en figur, der står med åbne arme og byder velkommen.
    Hav en god arbejdsuge!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Elna:-) Det er rart der er kommet gang i tingene igen-og du har ret det er ekstra skønt, at det også er min hobby. Sæsonen i år er ekstra spændende, på den gode måde-måske det kommer til at skinne igennem fremadrettet.
      Hvor er det altså dejligt med respons på figuren!
      Og må du have en dejlig ny uge
      Hilsner Anette

      Slet
  16. Godt du blev positiv overasket og der kom kunder til dig. På et eller andet tidspunkt kommer jeg også forbi. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det hyggeligt Leila:-) Masser af hygge herfra med en duft af gran

      Slet
  17. Kære Anette. Bliv endelig ved med binde kranse, lave sjove ting og dansende mænd, eller kors. Det er skønt med dine herlige ting, binderier og sjove påfund, berigende og kreativt, som bare pokker. Det bringer og giver så meget energi til andre :-) TAK Jeg ville slet ikke undvære... I høsten var det mig, der ikke kommenterede, der skal vel være plads til lidt af hvert...... Med os bloggere. En dag når tiden er til det, så kommer jeg og besøger dig. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Åhhh jo jeg bliver ved, og kan ikke lade være, heller ikke med at lave lidt skørt en gang imellem, det er sjovt at vise.
      Og hvor bliver jeg glad af at læse din kommentar, tænk at det giver energi til folk ude bag skærmene-det er altså herligt:-)))
      Ja du har ret, der skal være plads til de forskellige ting.Og i tiden er det svært at nå rundt til de forskellige blogge.
      Det vil jeg glæde mig stort til:0)
      Kærlig hilsen og dejlig dag fra Anette

      Slet
  18. Hvor jeg kender det - følelsen af, at nu er det hele gået i stå. Og så vælter det pludselig ind, så man dårligt kan følge med. Sådan tror jeg alle, der har deres eget, har det af og til.

    Jeg ser helt klart et kors - og et meget fint et af slagsen :-)

    Glæder mig til søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg du har ret i:-)
      Og tusinde tak for sidst her i går-en fornøjelse at opleve din og de andres kreativitet.
      Jeg prøver her,måske du ser det Karen, for jeg har forsøgt at kommentere på din blog og det lader sig ikke gøre, den bliver ved med at bede om adresse-også selvom der står der.

      Slet
  19. Hvis jeg boede i nærheden var jeg fluks taget forbi og købt en flot krans til døren. Jeg ønsker dig alt mulig held med dit mini kursus. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det skønt Maria:-))
      Kurset gik utroligt godt, og var mega hyggeligt.
      Kram fra Anette

      Slet
  20. Hej Anette, hvor er det godt at du vil blive ved med at lave dine skønne dekorationer i naturmaterialer. Jeg sætter også indimellem spørgsmålstegn ved, om jeg skal lukke min lille staudebod. Men pludselig kommer der kunder, som sætter pris på mine ikke helt almindelige stauder og så får jeg fornyet energi.
    Jeg synes korset er fint, men jeg kan også se noget andet, det samme kan Peter(inden jeg først havde sagt det) Vil du vide det Anette?

    God Weekend. Held og lykke med kursus.

    Kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne!
      Jeg er også meget glad for at lave dem, og naturen er et skattekammer, smukkere end smuk. Der er som jeg selv oplever det, sket en stor udvikling også binderi mæssig-der er meget mere ro på.
      Jeg bliver nysgerrig efter at se din bod! Og du har ret der kommer masser af ny energi når man kan mærke glæden/lysten fra folk.
      Jeg er mere end nysgerrig efter hvad Peter ser i korset-så ja jeg vil meget gerne vide det:-)))
      1000 tak
      Ha en rigtig god ny uge
      Hilsner Anette

      Slet
    2. Hej Anette, jeg tror det er den blålige knap,der er skyld i, at Peter og jeg tænkte på Ku Klux Klan.Håber ikke du bliver "stødt" over det, men du ville gerne vide , hvad vi så i korset.

      Mange hilsener
      fra Hanne.

      Slet
    3. Hej Hanne!
      Ja var mere end nysgerrig, og kunne næsten ikke vente med at svare dig;-) den blålige knap er en krystal/sten-et "seende øje"
      Ufff, havde ikke set den komme, men er ikke stødt på nogen måde, tak for svar.
      Skrev faktisk en hel del til dig(her) i den forbindelse, men har valt at slette igen for ikke at støde forskellige trosretninger
      1000 tak for svar og mange hilsner tilbage fra Anette

      Slet
  21. Kære Anette
    Kender det alt for godt det med at glemme medvinden som der jo er ligeså meget af som modvinden. ;-) Dejligt at der er gang i salget at dine skønne ting. Jeg nyder det hjerte jeg fik af dig hver dag og etageren er blevet pyntet til jul.
    Jeg er vild med dit kors, supersmukt og naturligt. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Jeg kan til stadighed forundres om den glemsomhed-hi hi, men en dag må den vel sidde i skabet;-)
      Det er jeg glad for at høre, både med hjertet og etageren. Jeg arbejder stadig en del med hjerter, og om ikke længe vil jeg udvidde det arbejde lidt mere igen, for fik en ide tidligere i dag;-)
      1000 tak:-)
      Hyg dig rigtig meget med julehaven, og alle de dejlige ting du har gang i<3
      Knus Anette

      Slet
  22. Jeg ser en lille mand, der stolt fremviser sin tissemand :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved du hvad Miri, det var hvad flere så her i det private:-)

      Slet
  23. Kære Anette
    Jeg er lige lidt vel sent på den, men fik alligevel lyst til at kommentere på dit indlæg. Jeg tror de fleste kender til det at bekymre sig og tvivle på sig selv. Det har du bestemt ingen grund til, for du laver bare de dejliste ting og har helt din egen stil. Det glæder mig meget, at der er godt gang i butikken igen :) Du fortjener virkelig at få succes med dit forehavende!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda!
      Det er hyggeligt med kommentarer der kommer dryssende:-))) Det er også godt nok at tvivle af og til, så længe det ikke kammer over.
      1000 tak for dine skønne ord, som bare gør så GLAD:-)))
      Den dejligste dag til dig
      Knus Anette

      Slet
  24. Kære Anette
    Hvor var det dejligt at kunder og din tro på din forretning kom igen. Det må være nervepirrende at være selvstændig og mærke nedgang i salget og decideret fravær af kunder.
    Jeg så som det første et kors og derefter en mand eller en klovn - en skøn skør ting du lige skabte der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth!
      Ja det er vældig nervepirrende, sådan periodisk. Og her hos os har det været en del af livet gennem de sidste 10 år, hvor manden har været selvstændig-med en en mands virksomhed. Vi formår heldigvis at bakke hinanden op.
      Men det sjove er at man aldrig helt kan se det nok skal gå, så det er godt at lufte tankerne, og få respons.
      Så herligt:-)) syntes også selv den er lidt skør, så den har plads i gangen/udestuen:-)
      Knus og god dag

      Slet