lørdag den 5. november 2016

Ændrede åbningstider, kranse og mine dyr

Kransebinderiet har været skudt i gang en god uges tid nu, og der kommer flere til for hver dag. Jeg har lavet om på åbningstiderne, og yderligere har jeg lavet en service som jeg håber vil blive en succes, der kan gentages.
Når butikken er lukket vil der stadig være mulighed for at købe kranse, fra området i indkørslen. Og alle dage fra 10-16.30 Der er sat et skilt op med hvor du skal ligge dine aftalte penge, eller betale via mobilpay, for dine køb. Jeg håber og tror på at alle er ærlige, og betaler for deres "ting".
 Jeg tager selvfølgelig  meget gerne mod bestillinger, enten i åbningstiden eller ved at du ringer/skriver.
Ja hvad mon jeg finder på  i år;-) som det er lige nu, er det videreudvikling af de ting jeg allerede laver
Jeg har arbejdet en "smule" på rene grenkranse, gennem de sidste tre år, og de er til stadighed under udvikling, for har et syn jeg gerne vil se blive til virkelighed-det er en udfordring for mig selv, for har ikke ramt synet endnu;-)
Yderligere er jeg jo vild med at binde de mere ordinære kranse, altså dem på halmbøjle, og der forsøger jeg stadighed at udvikle mine teknikker, for at få et forøget drejning og fylde af det grønne, altså så det virkelig kan ses som en bette kraftkarl med retning;-) balancegangen der er ikke at bruge enorme mængder af materialer, og samtidig med, bruges en del mere af det hele. Så priserne er steget lidt i år. Så må jeg se hvad kunderne siger....
grupperinger er altid godt
et kig ved vejen
Rokoko Henning nu lidt over et år gammel:-)
Har står det ned i stænger, spændende om folk har lyst til at stige ud af bilen i dag-under alle omstændigheder er der åbent frem til kl 15.00

Vil slutteligt ønske alle en rigtig god weekend
Hilsner Anette




37 kommentarer:

  1. Jeg elsker dine kranse. De er ren natur, og materialerne er sat sammen på den smukkeste måde. Dine grankranse er meget fyldige og smukke med mange fine skudspidser. Så græmmes man helt, når man ser de stakkels forpjuskede supermarkedskranse.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din flotte kommentar Elna:-))) du har ret i de der supermarkedskranse-men heldigvis er der noget for enhver smag. Det er tilgengæld en stor fornøjelse at have smukt gran at bruge af.
      Også en god weekend til dig
      Hilsner Anette

      Slet
  2. Kære Anette Det er en super ide jeg tror der er mange der gerne vil have kranse.De er smukke dem du har fremstillet. Spændende at se din gren kranse udvikling . Knus til dig og Santa. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Der plejer at være god søgning til kransene, og en del ros for det udtryk de har, håber det bliver ligesådan i år. De kan jo bruges på mange måder.
      De grenkranse kommer der helt sikkert mere udvikling på, men nok først når jeg føler at lageret er fyldt godt op af de andre:-)
      Knus fra mig og Santa
      og hils dine kære fra os

      Slet
  3. Flotte kranse - det ser godt ud, men jeg har nu en kommentar til teksten. Du skriver, at du håber, de fleste er ærlige og betaler for det de tager, mon ikke du håber, at alle betaler, det vil jeg tro. Men selvfølgelig kan du blive skuffet. (undskyld jeg kunne ikke lade være:) hvem kan da også nænne at snyde dig.
    Her styrter det også ned.
    Krammer fra den nævenyttige fru Høneballe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have, opmærksomme fru Høneballe! Selvfølgelig gør jeg det, retter teksten om, det må være god karma;-) Tak!
      Pis vejr, men også lidt hyggeligt, trods det der er flere projekter ift oprydning i haven på bedding.
      Krammer fra takkende fru Nielsen

      Slet
  4. Smukke kranse - og det ser flot ud i den nye udendørs afdeling i butikken ;-) Det er jeg ret sikker på, nok skal blive en succes. Mariebær er meget populært rundt omkring i år - de er nærmest blevet super trendy! Det er der ikke noget at sige til, for de er godt nok fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker Frede:-) den udendørs afdeling har det med at udvidde sig-godt set:-)))) anede ikke mariebær var ekstra populære nu, de har altid været en dyr vare i blomsterbutikkerne, eller da jeg arbejdede i dem. Men de er vidunderlige at bruge, ganske enkelt, men de har det plus med sig at både fugle og mus er vilde med dem;-) men de er heldigvis rigtig gode inde.

      Slet
  5. Hvor er dine kranse fine😀
    Det er lidt sjovt med dine overvejelser ang. folks ærlighed. Todd, vores udvekslingsstudent fortalte i dag, at inden han rejste fra Thailand, havde han mødt den danske ambassadør, som havde fortalt, at i Danmark havde folk tillid til hinanden og at det skulle være en af grundende til at vi er så lykkelige😀 Grunden til at Todd kom i tanke om det, var at han kunne se at vi gør det samme med gran som du gør med kransene, folk kan tage selv og putte pengene i postkassen. Hvis man gjorde det i
    Thailand ville det hele være væk, mente han.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lene:-) det er altså et interessant emne, især det at vi skulle være et af de lykkeligste lande, kan godt bringe nogle tanker frem;-)
      Jeg har næsten også kun hørt gode ting om salgsboder ved vejen, og endda at der var folk der ikke havde penge nok med,og som kom dagen efter og lagde de resterende penge, med en lille note ved.
      Desværre må jeg også sige jeg kender og har oplevet folk der ikke er helt så ærlige, men vil vælge at tro det er få-tallet. Jeg har trods alt kun fået stjålet en ting siden 14....
      Hilsner Anette:-)

      Slet
  6. Hvor ser det dejligt ud. På min to do liste 2017 er det helt klart at jeg skal forbi dig! God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Maria:-)jeg vil glæde mig til at sige velkommen til:-)
      Også en rigtig god weekend til dig

      Slet
  7. Fine kranse du har fået lavet. Har du aldrig overvejet også at lave nogen med Normansgran. Dem sælger jeg mindst lige så mange af som dem med Nobilisgran. Jeg er spændt på at høre hvordan det kommer til at gå med selvbetjening hos dig. Jeg fik nuppet to i torsdags men ellers har der ikke været problemer endnu i år, men ved at det ikke er alle steder det kan lade sig gøre med selvbetjening. Held og lykke med binderiet og salget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rita:-) jeg har lavet i normansgran, dog ikke i år, her gik de også godt, og det er fint at blande grannerne. Jeg må ud og ha fat på noget af det.
      Du er en af dem der har inspireret til at lave et vejsalg, med dine erfaringer. Så er også spændt. Der stod en den anden dag, jeg selv var lige kommet hjem, men han ville gerne betjenes som vanligt, trods skiltet som han havde set.
      Pis ærgerligt at der smuttede to kranse ved dig-men kan det blive ved det går det nok
      Tak og i lige måde:-))

      Slet
  8. Sikke en flot og indbydende vejbod! Jeg er helt vild med den "rene grenkrans, men de andre er også flotte. Ærgerligt, at jeg bor så langt væk:) Sød hund og kat - katten ligner til forveksling vores hankat:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, og dejligt at det ser indbydende ud. Det er sjovt med katten, havde aldrig rigtig langt mærke til at der var så mange katte der så sådan ud. Men da vi fik ham dukkede den slags gråkatte op alle steder;-)Når jeg tænker mig om var det også sådan med den sidste kat vi havde.

      Slet
  9. Det er da skønne kranse, Anette! Sjovt at Susanne skriver at Rokoko Henning ligner deres kat, for han ligner - som du ved - også vores Pelle :-)
    Hav en dejlig søndag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom også til at smile ved Susannes kommentar om katten:-) Er så imponeret over hvor busket halen er, det ligner jo et egerns hale:-))
      Mange tak, og en dejlig tirsdag til dig.

      Slet
  10. Kære Anette, det ser super skønt ud det hele 😊. Kender godt det med "synet", det er en del af læreproccesen, men også det sjove 😊. God weekend til dig 😊, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit!
      Mange tak:-) ja det er altså sjovt det med "synet" for når der er mulighed for at det er ved at lykkedes, så kan man ikke andet end blive ved:-)
      Ha en god uge
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  11. Hvor spreder du glæde og hygge med dine kranse Anette. Ja faktisk ikke kun med dine kranse men med hvert et indlæg du laver til os.
    De er så smukke dine kranse og jeg syntes på ingen måde de er dyre. Kan se prisen på nogle af dem og det er billigt. Alt det materiale du bruger og din tid.
    Er sikker på du nok skal få godt salg i vejboden efter lukketid.

    Rigtig skøn søndag søde du.
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for de søde og varme ord Charlotte, de gør mig glad helt ind i knoglen:-)
      Jeg var ude for at lure på hvad andre tager for kranse, og for at søge lidt inspiration, og kan se at prisen og kvaliteten er helt i orden. Men det er godt nok synd at sige folk står i kø,kransesalget er meget trægt i år, og af en grund jeg ikke helt kan lure, det meste jeg har lavet til nu er bestillinger-men det nyder jeg også stort, der er meget tillid i den slags:-)
      Tusind tak må din tirsdag blive skøn
      Knus Anette

      Slet
    2. Vi er tidligt ude os bloggere de er slet ikke startet med at handle endnu. Vent og se det skal nok komme og blive stort :)))))))

      Slet
  12. Kære Anette.Du laver bare de flotteste kranse.Dejligt naturlige.
    Og flot bod du viser
    Håber at det går godt med dit vejsalg og at folk er ærlige.
    Her bruger jeg tiden til at rive masser af blade sammen........men surt med det regn.
    Rigtig god aften til dig og dine søde dyr Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette!
      Mange tak for dine søde ord, de gør mig så glad:-)))
      Der har ikke været penge i glasset endnu, ikke fordi der er stjålet, men de kommer ind til mig, og det er de altså også hjertelig velkommen til, når jeg er hjemme. I går måtte jeg ud for at læse det skilt jeg har lavet igen, for det kunne jo være misvisende, men kan ikke se andet end at det er præcist.
      Ja det vejr, vi må bare ud og få noget luft. Jeg har næsten ikke revet blade sammen endnu, men der er ved at være så mange at der er noget at rive. Vi ligger jo ret åben, og vores træer er stadig små, så nok derfor.
      Ha en rigtig dejlig dag, og fortsat rigtig god bedring med din mand
      Knus Anette

      Slet
  13. Aldeles nydelig, Anette. Du er så flink med kransene, men du har jo blikket som gjør at de blir så vakre. Jeg tenker de står i kø for å få tak i kransene.
    Ønsker deg en strålende uke, kjære Anette.
    Klem og klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Birte:-))) Ville ønske folk stod i en lille kø her, vi bor på landet.
      Jeg håber inderligt der kommer mere gang i salget i denne uge, jeg har masser af materialer der kalder på min glæde ved at binde.
      Masser af klem med ønsket om en strålende uge til dig også:-)))

      Slet
  14. Kære Anette
    Hvor er dine kranse skønne, og især grenkransen er jeg helt vild med.
    Jeg håber også at folk er ærlige og betaler for de flotte ting du laver.
    Tak for dine altid flotte billeder og dejlige indlæg.
    Ønsker dig en rigtig dejlig ny uge.

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone!
      Tusinde tak for din dejlige kommentar. Grenkransene er sjove at lave, man skal kigge efter formerne på de grene der ikke er helt så medgørlige, så de bliver ikke altid helt runde.
      Ha du også en rigtig dejlig ny uge
      Knus Anette

      Slet
  15. Kære Anette. Hvor er det smukke kranse du har lavet, det kan simpelthen ikke passer de kan få lov til at stå, uden de bliver solgt. Dejligt at du viser tillid til dine kunder, det er sørme ikke alle der gør det nu til dags... Jeg håber og ønsker for dig, at julen ikke blot bliver en arbejdsom tid, men også en økonomisk givtig tid i butikken. Øv, at der er så langt op til dig, ville så gerne have se butikken.. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Mange tak:-) som sagt i kommentarer længere oppe i indlæget, så går kransesalget meget trægt i år, jeg håber inderligt at det forandres-også ved hjælp af selvbetjeningssystemet. Heldigvis er der skattede bestillinger.
      1000 tak for dine gode ønsker Merete, de ville være skønne at få opfyldt.
      Ja der er altså lidt langt imellem os, men det er dejligt at høre du får lysten til at kigge, og du må vide at du altid er hjertelig velkommen:-)
      Kærlige hilsner Anette

      Slet
  16. Hej Anette, det ser bare godt ud - jeg er sikker på at mange vil gøre holdt og købe dine kranse :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla, hvor lyder det godt:-)
      Knus

      Slet
  17. Kære Anette<3
    Hvor ser det bare smukt ud med alle dine kranse hver og en med hver deres udtryk.
    Du er fantastisk til at sætte det op så man sluger det med øjnene så smukt:)
    Det lyder som en god ide med at lave en lille vejbod. Mange kommer forbi på deres vej og måske skal på besøg eller måske selv gerne vil have lidt med hjem.
    Jeg syntes jo det fantastisk til os der ikke lige er helt så kreative at vi har muligheden for at købe. Det er bare så hyggeligt og en dejlig oplevelse og altid spændt på hvad du har og jeg køber med mig hjem:) Håber folk er ærlige og gør som det som det er skrevet dertil. Jeg kender til et andet sted hvor hun også har det på samme måde og aldrig problemer med det altid betaling for det der bliver købt. Ja når man er en ærlig person er det svært og forstå andre kan finde på at at tage ting uden at betale. Men er sikker på det må gå godt og at de finder vejen ind til søde dig og køber af dine smukke kranse<3
    Så dejligt billede af søde Santa og søde Rokoko Henning. De skønne begge to:) Nusser dem lige her igennem <3 Ha det godt til vi ses. Knuuuus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære skønne Susanne!
      Det er så dejligt at læse dine ord, de rammer lige der hvor de skal, tak<3
      Det er godt at læse, at du kender en der gør det på samme måde, og kun oplever ærligheden. Hi hi vil selv hellere komme for mange penge i ved en vejbod, hvis jeg ikke havde aftalte penge...ellers er jeg vældig spændt på hvordan det kommer til at virke her.
      Billedet af rokoko Henning var også lidt til dig, det er længe siden han har været model- tror han trækker maven ind på billedet;-) og tror begge dyr kunne mærke din nussen, og tak fra dem med et kærligt blik:-)
      1000 tak må du også ha det rigtig godt<3
      Knuuuus og kraamm Anette

      Slet
  18. Kære søde kreative Anette!
    Velbekomme for ordende de er så oprigtigt ment:) Dine indlæg er så skønne og hyggelige og man glæder sig virkelig til at se hvad du har på hjerte når man kigger med herpå:) Helt enig med Charlotte:)
    Jeg har det akkurat på samme måde som dig med penge i forhold til en vejbod og lige præcis ville også hellere putte flere penge i hvis man ikke havde aftalte penge:) Jeg har en fornemmelse af det bliver en succes for dig. Krydser fingrene<3
    Jeg syntes Rokoko Henning er den flotteste model og misser så sødt med øjnene og poserer så flot han har vist kameraet var på og trak maven ind hi hi :) Jeg nyder at se billeder med dejlige Santa og Rokoko Henning de så skønne begge to:) Ha det rigtig godt til vi ses:) Nus og kram herfra <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære dejlige skønne Susanne!
      Jeg mærker tydeligt at ordene er oprigtige<3 Hvor er det altså dejligt at i har lyst til at kigge med, det glæder mig også at i siger det-for det giver lyst til at lave indlæg:-)))
      1000 tak for gode fornemmelser, og x-ede fingre.
      Ha du også rigtig godt til vi ses:-)))
      Knus og kram fra mig og de to modeller<3

      Slet