mandag den 2. januar 2017

Et spændende nyt år-2017

Jeg holder i den grad af at begynde på et nytår, og i år er slet ingen undtagelse. Jeg er også en af dem der elsker 1 januar.
Egentlig har jeg gennem de sidste år opdaget at jeg allerede i oktober måned påbegynder nye ting og ideer, og at de nye tanker ligesom falder på plads i slutningen af året.

Når jeg kigger i bakspejlet har jeg gennem de sidste år været i en form for proces med, ubevidst, at samle brikkerne, ift Anettes Flora, som rummer haven, blomster, ting og sager, kreativitet, som tilsammen giver = indretning=leg=glæde=sjov.
Sjovt er det som fysiske engle dukker op, spreder glæde, tro, opmuntring og yes-følelse. Du ved de er alle steder, og dukker på magisk vis op med et  budskab, hvis du formår at mærke og lytte.
Jeg er så velsignet og utrolig taknemmelig at have kontakt med sådanne, nogle er nye bekendtskaber og andre kendte, af hjertet TAK <3
 Jeg har altid elsket at skabe stemninger, at rokere rundt og flytte om, og siden jeg startede med at sælge ting og sager, er den glæde eskaleret.
Efter i en årrække at have levet meget minimalistisk,på mange områder, af den simple grund at jeg ville føle mig bedre tilpas. På mig havde det en helt anden og dybere effekt, som jeg ikke vil komme ind på her.

Vil bare sige at der kommer til at ske nogle forandringer, ikke alene i butikken Anettes Flora, men også  på bloggen. Jeg glæder mig stort til at afsløre og vise. En smule er dog allerede lækket under  fanen beliggenhed/åbningstider/jeg tilbyder, for en lille stund siden, jeg har kopieret og sat teksten ind under de næste to billeder..
jernophæng til krydderurter eller andet;-)
Af profession er jeg uddannet blomsterbinder, og har arbejdet i flere forskelligartede butikker. 
Tager gerne mod bestillinger af blomstrende/kreativ karakter.
Nye tiltag i 2017
Har du brug for friske øjne/hjælp med din indretning, ude eller inde, i BUTIK eller PRIVAT, tilbyder jeg som noget nyt assistance til den slags opgaver. Vi kan bruge hvad du har, det skal jo helst afspejle dig, nogle gange skal der blot små forandringer til, for at skabe noget interessant for helheden.

Min baggrund for at assistere med indretning, kan du læse om under næste billede
Flowet opstår der hvor tiden ophøre med at eksistere, du følger rytmen, og glemmer dig selv for en stund!
Autodidakt indretnings assistent.
Siden barndommen har jeg lavet forandringer og pyntet op i hjemmet. Siden vi fik egen bolig, har jeg eksperimenteret, malet, og omrokeret i et væk. Vi/jeg har levet minimalistisk/feng shui/ryd op i dit rod og tilsvarende maximalistisk, ift ting, for derigennem at opleve hvordan ting fungere, og finde en balance for mig selv.
Siden jeg startede min lille butik, har lysten og glæden ved indretning eskaleret.
På tidligere arbejdspladser, har jeg pyntet op og lavet om, der hvor jeg har fået lov, og med stor ros.
Jeg ser ofte ting fra en anden vinkel end så mange andre, og holder meget af at bruge hvad der er ved hånden, men selvfølgelig udelukker det ikke nyt/andet.
Af natur turner/føler jeg ind på steder og folk, så du/I føler sig hjemme/godt tilpas. Vi snakker om hvad du ønsker af dit sted, hvordan dit temperament er og hvad du har lyst til. Vi kigger i hele hjemmet, og i gemmerne, for at danne et overblik over hvad der er at arbejde med.
Det er vigtigt at det afspejler dig/jer, med mindre du ønsker andet.
Hvis du har lyst til at se hvad jeg har lavet her i huset/stedet, inden du evt booker en tid, er du hjertelig velkommen i vores hjem, og butik, men ring eller skriv for aftale. 
Som et PS så er jeg god til og elsker at lave store dekorationer-tænker fest, ofte er det mere effektfuld med en stor dekoration, end ti små, men de udelukker selvfølgelig ikke hinanden.
den store juledek, er blevet afløst af en nytårsdek, gran og fyr er jeg slet ikke færdig med endnu, duften er så skøn
Jeg er ufattelig spændt på hvordan det hele kommer til at forløbe-med det vil jeg sige tak for det gamle år, og ønske jer alle et velsignet godt og lykkebringende nytår
Anette



44 kommentarer:

  1. Det lyder spændende Anette, held og lykke med det og godt nytår til dig og dine. Jeg elsker også at få startet op på et nyt år og se hvad det har at byde på.
    Nytårsknus fra Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Rita, og i mange gange lige måde <3
      Nytåret her er fejret i tosomhed og ufatteligt lækkert mad, og jeg var vågen så jeg kunne stå på sofabordet og springe ind i det nye år-den tradition kan jeg slet ikke lade være med, elegant er det med sikkerhed ikke, hi hi hi
      Nytårsknus retur i håbet om vi snart ses igen.

      Slet
  2. Mit første ord bliver YES YES YES...........
    Rigtig godt og lykkebringende nytår til dig, familien og de fantastiske nye tiltage.
    Sådan Anette!

    Det lyder helt forrygende og hvor er det bare fantastisk du springer ud i det. Bruger din mavefornemmelse og i den grad følger den.
    Jeg ved det kun kan gå godt.

    Du har det hele i dig. Du er så dygtig, kreativ, nytænkende, inspirerende og det aller vigtigste. Du lytter og kan finde frem til lige det der er vigtigt.

    Nøj hvor jeg glæder mig til at følge dig og din nye verden.
    2017 bliver helt fantastisk <3

    De bedste nytårs kram, klem og smil
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fedt, jeg havde også den der YES følelse, det var som den del havde været skjult for mig selv, ikke at det får mit hjerte til at synge, for det gør det, og det er SJOVT og udfordrende!
      Men at tilbyde den slags, havde jeg slet ikke haft fantasi til, til jeg fik det fortalt så intenst at jeg ikke kunne overhøre det, og det bekræftede meget, gennem meget lang tid:-)))))
      1000 1000 tak for dine fantastiske ord, de gør mig utrolig glad, og taknemmelig, glad og berørt, og glad:-)))))
      Må du også få det mest fantastiske nytår<3
      Store og varme krammer og smil
      Anette

      Slet
  3. Godt nytår :) Du må have sommerfugle i maven og glæde i øjnene når du begiver dig ind i dette 2017 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Miri, og i mange gange lige måde:-) Det er en spændende rejse at drage ud på, med basis i orden. Hvordan det helt kommer til at fungere sådan alt i alt, hvordan jeg får det ud i offentligheden, det må tiden vise. Heldigvis ved jeg at ting tager tid.

      Slet
  4. Super, Anette! Jeg ved jo, hvor hyggeligt, der er hos dig og i butikken, så det område kan du hjælpe rigtig mange med - hvis bare de opdager, at de har brug for det. Her kan du selvfølgelig bruge bloggen og Facebooksiden meget, men sig til, når du har et opslag, du gerne vil have delt. Så skal jeg være der som en mis. Og nu må du ikke glemme et nyt kursus i påskepynt, vel? Og hvad med et kursus i udendørs forårs- og sommerpynt? Ah - et nyt år og en frostmorgen, hvor solen er ved at stå op. Intet synes umuligt i dag, vel?
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæmpe stort :-)))) Karen for dine fantastiske ord. Det er så sjovt det du siger med at folk ikke vidste de havde brug for det. For har selvfølgelig haft mennesker i det private til at læse det jeg har skrevet, om det jeg tilbyder. Og en af veninderne sagde, nu får jeg næsten lyst til at prøve, for det er jo ikke så farligt. Hun sad og tænkte på det vi har set i tv, hvor alt bliver lavet om, både møbler og maling, og så det helt uoverskueligt. Men da hun læste det jeg havde skrevet følte hun sig tryg.
      Kursusaktiviteter rumstere;-) Hvor er det godt at vide, 1000 tak for det tilbud, det tager jeg hjertens gerne i mod. Du må jo også, endelig, sige til hvis du har brug for at jeg deler nogle af jeres gode "ting"
      Smuk smuk dag i går:-)
      Kram Anette

      Slet
  5. Tak, Anette, og godt nytår til dig! Dine nye ideer lyder spændende, og jeg ønsker dig held og lykke med en karriere som indretningsassistent (jeg er helt vild med det ord)! Det skal blive spændende at følge dig i det nye år :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Nana:-) og tusinde tak igen:-) glæder mig til at dele, kan mærke det giver en helt anden energi.
      Kærlig hilsen Anette

      PS må da vist google indretningsassistent nu;-)

      Slet
  6. Godt nytår til dig Anette! Det lyder spændende med dine planer, det vil jeg glæde mig til at høre mere om. Og det lyder jo til, at du at har flere nye tiltag på vej - fedt! Fortæl, fortæl!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Frede, og i lige måde:-) Jeg glæder mig som et lille barn til at fortælle mere, men jeg må vente lidt endnu, det er altså ikke let;-)

      Slet
  7. Godt nytår, Anette og held og lykke med de nye tiltag, jeg håber at du rigtig får vind i sejlene der.
    Tusind tak for dine søde kommentarer hos mig og tak for tankevækkende indlæg her hos dig.
    Jeg glæder mig til at følge dig forsat i 2017 :-)
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange 1000 tak Lisbeth:-)
      Holder meget af at følge med hos dig, og din måde at dele på. Og det at mine indlæg også af og til kan være tankevækkende-den del kan jeg selv også godt lide, også hos dig:-)
      Godt nytårsknus

      Slet
  8. Hej Anette
    Det var spændende læsning, jeg håber, det bliver en succes, men kan det blive andet, du har det jo i dig og vil gå i gang med opgaverne med liv og sjæl. Held og lykke med et nyt spændende år for dig.
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Hvor er det godt at høre. Det er selvom det måske ikke ser ud til det, et indlæg der har været på vej en lille stund.
      Om det bliver en succes... jeg er i den grad i mit es når jeg skal ha tingene til at gå op i en højere enhed:-)))
      1000 tak <3
      Krammer:-)))

      Slet
  9. Held og lykke i 2017! Du har så mange ideer, og du har modet og viljen til at føre dem ud i livet. Det kan kun blive godt. Men husk også at passe på dig selv. Jeg glæder mig til at følge "udviklingen" på din blog.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Elna. Denne her krævede en sjat mod, hvis jeg tænker bolig programmer. Men jeg har heldigvis lært at jeg ikke skal sammenligne mig-og at alle har noget særligt at byde på.
      Tak for din omsorg.
      Hilsner Anette

      Slet
  10. Sådan Anette, hvor er det altså bare en god ide at du også får brugt den side af dig og kommer til at tjene på det. Du er SÅ dygtig og det er godt at andre får glæde af det. Det bliver spændende at høre om og jeg glæder mig for vildt til at give dig en kæmpe krammer.
    Der har været meget stille inde hos mig, men jeg er på vej tilbage. Ville have kigget forbi mellem jul og nytår og hentet en etagere til Gerd, men Alma har haft kennelhoste så vi holder os pænt væk til hun er ude for smittefare.
    Håber snart vi ses.
    Masser af nytårskram fra Prinsessen og Feen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-))))) Jeg vil elske at bruge den del af mig selv, mere end jeg faktisk var bevidst om. Om du aner hvor meget mening alle mine "ting/virke" pludselig gik op i en højere enhed. Nu summes der i de dybere lag;-)
      Stakkels Prinsesse Alma, det må være frustrerende for hende ikke at kunne snakke med andre, giv hende en masse nus, og luftbåren snus fra Santa.
      Nogle gange er der bare brug for stillestunder,også på bloggene, men hvor var det godt at se et indlæg fra vores rosen Fe:-))))(også selvom jeg ikke har lagt en hilsen endnu)
      Glæder mig stort til at se jer og den store krammer:-))))
      Masser af krammer retur<3

      Slet
  11. Kære Anette.

    Du ønskes også et godt nytår - jeg håber du får masser af spændende opgaver/oplevelser i 2017 og fremover.

    Kh
    Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther!
      Må du også få et godt nytår med masser af fine oplevelser:-)
      Mange mange tak for de gode håb. Processen er spændende!
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  12. Godt nytt år Anette!
    Sååå spennende ting du har på gang:) Gleder meg til å følge deg og se hva du vil utvikle din butikk:)
    Som jeg med min nettbutikk..så tar vi små skritt og veien blir til mens vi går:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde 1000 tak Inger Marie! Så kloge ord du udtrykker, hvor har du ret-og man opdager det først lidt efter. Spændende!
      Godt nytårs klem Anette

      Slet
  13. Tak og også godt nytår til dig! Åh, hvor lyder det bare spændende med alle dine planer for 2017 :) Jeg er sikker på, at det bliver en stor succes, for du er bare så kreativ og engageret! Glæder mig så meget til at følge alt det nye hos dig :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Linda:-)
      Det jeg fortæller i dette indlæg, føles som at åbne en gave. Jeg har sjældent følt den slags glæde før, ift til et virke. Og at blive inviteret ind i folks hjem er både følsomt og en ære, ved det kræver nysgerrighed og tillid.
      Mange tusind tak fordi du vil følge med i det!
      Knus Anette

      Slet
  14. Rigtig godt og spændende nytår til dig. Og jeg tror faktisk slet ikke det kan blive andet end fantastisk, med de nye tiltag. Er sikker på at det er så meget dig. Tillykke med at du tør kaste dig ud i det du brænder for, det var der flere der kunne have glæde af. Glæder mig til at følge med.
    Knus og kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette, og i mange gange lige måde. Og tusind tak igen for dine ord <3
      Ja mange kunne have glæde af at springe ud i det de brænder for-tror endda Dronning sagde/opmuntrede noget lignende i nytårstalen-det minder mig om jeg må se den live;-)
      Knus Anette

      Slet
  15. Godt nytår kære Anette
    Hvor lyder det bare så godt og spændende. Jeg vil glæde mig så meget til at følge dig og dine nye planer. Det kam simpelt hen kun blive så godt.
    Rigtig stort tillykke med det søde Anette.

    Ønsker dig en herlig dag
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone!
      1000 tak, må du også få et rigtig godt nytår.
      Hvor er det dejligt at læse:-) Ved du hvad, mine absolut største kritikere, vores to "børn", ja de blev begejstrede og fyldt af opbakning, da jeg fortalte. Det var en utrolig god oplevelse
      Må du også få en rigtig dejlig dag <3
      Knus Anette

      Slet
  16. Det er skønt at læse dit indlæg. jeg ønsker dig og dine planer lykke i 2017 og fremover. Der er ikke noget så skønt, som at arbejde med noget hvor alt går op i en højre enhed og hvor hjertet er med. det bliver spændende at følge dig og blive inspireret. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre Leila.
      Det er lidt som at skulle tilberede et måltid-man har alle varerne, og en dag lykkedes det at få alle ingredienser sat sammen, så det både smager godt, og ser godt ud. Men det kan, heldigvis, kræve mange forsøg;-)I tiden tumler jeg lidt med hvordan jeg bedst mulig viser det jeg ser, kan mærke jeg skal øve mig meget mere i at tage billeder.
      1000 tak for din hyggelige kommentar <3
      Masser af hygge herfra
      Anette

      Slet
  17. Hejsa søde kreative Anette <3
    Lige en lille weekend hilsen herfra Helsted:)
    Wauwwwww hvor lyder det utroligt spændende med de nye projekter du fortæller om. Det kan kun blive med stor succes med dig som indretnings konsulent både inde og ude. Du er så dygtig / kreativ og kan sagtens forestille mig hvor dejligt det ville være med din hjælp :) Er sikker på mange vil syntes rigtig godt om ideen og benytte sig af det. Det er nemlig som du skriver med at se det fra en anden vinkel og kan være godt i mange tilfælde. Det betyder jo også noget det vi bor i selvom mange bare siger det bare er ting. Men det betyder nu rigtig meget for mange med hygge og kønne ting omkring os:) Jeg glæder mig også til at blive lidt mere frisk til og lave lidt herhjemme. Kan mærke det kribler he he :) Sjovt som man bare nogen gange kan se og få det til og virke og andre gange kan det drille. Men sjovt er det ihvertfald:) Det bliver så spændende og følge med i jeg glæder mig til at kigge med Anette:) Forøvrigt er det en køn stol du har stående i stuen bagved det skønne arrangement med plante/ blomster ved vinduet:) Glæder mig til og besøge dig inden alt for længe:) Ha en skøn weekend. Mange knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa skønneste Susanne, så dejligt med en hilsen fra Helsted:-)))
      Det er utroligt spændende-også at tænke på det var en af de første ting jeg lavede, da jeg begyndte at få tanken om at sælge "ting og sager". Min bror havde på daværende tidspunkt en lagerhal på omkring 500 kvm, fyldt med gamle sager. Jeg tilbød og fik lov at lege i flere dage med at anrette tingene, bare for at få lov, det var så sjovt. Har egentligt flere historier i ærmet omkring den slags.
      Jeg har aldrig selv haft et forhold til ting, andet end at lege med dem. Jeg beundre i den grad, med dyb respekt for mennesker, der har et meget langstrakt familie- forhold til det de omgiver sig med.
      Men nyder alle de historier der følger med de ting jeg omgiver mig med-måske er det et men fra en opvækst med far som handelsmand, vi fik hele tiden "nye" møbler som barn . Men må dog sige at jeg har en lille bitte smule af egen familie og historie, de sidste rester er skattede, og ved et oprigtigt eftersyn, rent skrammel.
      Dejligt det begynder at krible, så er energien på vej tilbage<3 Og drille lidt, det skal tingene vist, bare for sjovs skyld;-)
      Da jeg begyndte at skrubbe den stol som var møjhamrende beskidt da faldt malingen af, og det viste sig at være perfekt.
      Tusinde tak for din dejlige opmuntrende hyggelige hilsen
      Også en skøn weekend til dig, med masser af knus retur<3 glæder mig til at se dig!

      Slet
  18. Kæreste Anette.
    Rigtig godt nyt år til dig og dine kære.
    Må 2017 blive året hvor du folder dig ud og viser os alt det smukke du kan skabe. Herligt så mange idéer du har. Du er jo fantastisk til at pynte op både ude og inde, ---må rigtig mange få glæde af din kunnen.
    Jeg glæder mig meget til at følge dig på bloggen, det er vildt spændende.
    Sender mange kærlige tanker,
    Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      1000 tak. Du og dine også få et rigtig godt nytår.
      Tusinde tak for dine smukke ord, din opbakning er guld værd<3
      Det er jeg altså glad for:-))))
      Kærlige tanker og knus fra
      Anette

      Slet
  19. Hejsa skønne Anette<3
    Jeg husker godt du har fortalt mig om din bror og gamle ting og sager. Det må have været skønt for dig dengang og få lov til at være kreativ og lege med og sætte tingene sammen i lagerhallen:)
    Ja der er jo ofte møbler vi har arvet og dermed en historie omkring dem. Det meget forskelligt hvor meget familier går op i det. Nogle syntes det noget gammelt bras og for andre de rene guldskatte:)
    Er sikker på det har været sjovt i din barndom med din far som handelsmand:) Sikke gaver du har fået med dig<3 Det bliver utroligt spændende for dig og arbejde med indretning for andre mennesker der gerne vil have hjælpen:) Det kan kun blive godt med dig under sine vinger<3
    Sjovt med stolen den er bare så fin:) Jeg glæder mig også til en lille visit og at følge med her på bloggen:) Mange knus og nussen til Santa og Henning<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa skønne Susanne<3
      Nåhhh ja, ham har jeg jo nok snakket om, vi ser ham også en del, det er rart. I tiden handler vores snakke om de kommende markeder;-)
      Ja den del af barndommen var utrolig sjov, især når der skulle flyttes om-læs jeg var i mit ES. Vi fik også hele tiden nye gamle biler, nogle kørte bedre end andre hi hi hi Ja det er en gave, det sjove er at den først dukkede op her engang i december, for havde egentligt ikke tænkt videre over det.
      1000 1000 tak for din opmuntring og opbakning, og at kunne se det her tiltag som et potentiale. Du ved jeg i den grad holder meget af mennesker, og er nysgerrig, tænk at få lov at være med folk i deres hjem på den måde, jo det er meget spændende<3
      Og jeg glæder mig til at se dig. Åbningstiderne er lidt ustabile frem til omkring 1. marts, men du er altid meget velkommen til at bippe mig:-)
      Masser af kærlige blikke og snusen fra Henning og Santa, og stort KNUS fra mig:-))))

      Slet
  20. Kæreste Anette<3
    Ja det husker jeg vi snakkede om:) Det ligger til jer i familien skønt og have det sammen:) Åh ja markeder det såååå hyggeligt især de udendørs men varer vist lidt endnu med dem. Det ligger bare i dig Anette og er en vidunderlig gave at få og kan være med til og formidle/ hjælpe mennesker med <3 Ja det ved jeg at du holder meget af mennesker du er så åben og rummelig man føler sig dejligt tilpas med dig omkring sig:) Forståeligt med alt det nye og i forhold til åbningstider. Jeg ønsker dig alt det bedste med de nye tiltag er sikker på det bliver en stor succes<3 Tak for for kærlige blikke og snusen fra Henning og Santa<3 Jeg skal ind til min læge og tankes lidt op igen med den månedlige tur:) Ha en skøn mandag søde<3 Vi ses og jeg holder godt øje herpå :) Stort knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne:-)))))
      Tusinde tak for de varme og hyggelige kommentarer<3<3<3
      Håber du er tanket op, og er i bedring så du kan få styret den der kriblen efter alt det du holder af.
      Jeg tror jeg vil være hjemme det meste af dagen, og fortsætte oprydning og rengøring af skuffer og skabe, vejret er i alle tilfælde til det-måske man skulle skrue op for radioen, for at gøre det lidt sjovere, hi hi
      Ha det rigtig god kære dig <3
      Stort knus Anette

      Slet
  21. Kære Anette<3
    Velbekomme til dig:) Jo det skal nok komme stille og roligt.Indtil da kan jeg jo i hovedet sidde og tænke nogle tanker:) God plan og ordne skuffer / skabe og med noget godt i radioen kan det blive lidt sjovere. Jeg bruger det også i den forbindelse det gør en godt tilpas:) God fornøjelse og hyg dig :) Måske du er heldig med toner af noget musik du godt kan lide fra radioen:) Ha det også rigtig godt kære Anette<3 Vi ses en dag :) Mange knus og kram Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak og i mange gange lige måde <3 ja vi ses en dag:-) Knus og krammer retur <3 :-))))

      Slet
  22. Velbekomme søde Anette<3 Og ja det gør vi ihvertfald :) Mange knus og krammere tilbage til dig<3

    SvarSlet