torsdag den 26. januar 2017

Uden vand ingen blomster-

Så sandt som det er sagt.....
Jeg har ufatteligt mange emner at skrive om i tiden, nogle af de dybe og personlige og nogle med tanker omkring butik, andre igen med haven.
Men de har alle det tilfældes at når tingene kommer lidt på afstand, eller op i billede format, så ser det, ofte, anderledes ud.
Billederne er rent genbrug fra sommeren 2016. De dukkede op ved et tilfælde her for nogle dage siden. Det gamle indlæg var åbenbart fremme i søgelyset hos googlere.
Og her er det jeg ikke fatter mig selv, billederne er alle fra forhaven-og den var kilde til mange frustrationer/tanker sidste år, ja det var en del af haven faktisk, men når jeg sidder og kigger billederne betages jeg i den grad.
Samtidig husker jeg alligevel godt hvorfor jeg frustreredes, for vildskaben var ved at tage magten visse steder, og regnen gjorde det hele ekstra frodigt. Jeg døjede med en skulder, og mine finger er der ved at komme slidegigt i:( Sidste efterår begyndte jeg at rokere rundt, og fjerne de værste vildbasser. Og fra omkring oktober sidste år gik jeg i de dybere lag-
og fandt ud af at jeg kan gøre lige nøjagtig som det passer mig:-)))som også alle andre kan. Det vigtigste er at have sig selv med
I begyndelsen var denne have mit genoptræningssted- måske du husker. Sidenhen er den forandret sig til en enorm kilde til glæde-og mængder af opdagelser og dybder i havelivet- egentlig en opdagelsesrejse:-)
Gad vide hvordan forhaven bliver i år, hvor der i efteråret som noget nyt blev lagt en god portion tulipan løg, og jeg har valgt at tøjle vildskaben en del mere, og hvor jeg yderligere har fjernet de værste og mest dominerende vildbasser, gad vide hvilken g/h-ave jeg får i år.
 Et er sikkert, jeg glæder mig allerede nu over  den vækst der er på vej frem, men kan så også opleve at det ville have været praktisk at klippe alle stauderne ned i efteråret, pgu af løgene der nu er på vej op, og alligevel så ved jeg stadig ikke om det vil være sådan næste år, for sikke et leben af fugle der er.
Udover den nye tilvækst af løgplanter og påskeklokker, så har januar til nu budt på mange sociale oplevelser.
I sidste uge var jeg bla til et foredrag omkring livsstil. Jeg syntes mere det var et foredrag omkring personlig udvikling. Det har fyldt godt her den sidste uges tid-og minder mig lidt om vildskaben over, bare i mere grå toner. Hun tilbød også et kursus, og noget olie- zinzeno hedder det. Jeg springer over begge dele. (Men er nysgerrig, kender du den olie? og hvis så hvad erfaring du har?
Og dyrker det nære der er her, med de oplevelser der kommer. Men det er godt lige at blive mindet om noget der optog meget af ens tid engang. 
Så holder mig til ordene jeg fik af en klog mand i sommers-de gik rent ind gav den der følelse af at det er sådan det er. Nu skal jeg så bare øve mig i at elske den der følsomhed, og se det som en gave;-)))
Manden er tidligere praktiserende og pensioneret læge. Han har fået tilladelse til at lave akupunktur, det var derfor jeg tog til ham. Udover det er han et vist menneske, i midten af 70erne.
Og nu sidder jeg her og tænker om der er en sammenhæng i dette indlæg, om det giver mening, også sammen med billederne, ellers er det hyggeligt at pludre lidt;-)

I weekenden skal vi fejre sønnens 26 års fødselsdag og overståede 1 eksamen, der gør at han kan fortsætte på sit drømme studie. Glæder mig til at forkæle ham med masser af dejlig mad, og måske en bette kagemand, for ældre er han heldigvis ikke;-)
Med blomsterglade hilsner
Anette

56 kommentarer:

  1. Vækst og skønhed - både ude i haven og inde i dig :)
    Tillykke med Sønnen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler stort:-))) tusinde tak for dine gode ord Miri:-)

      Slet
  2. Elsker din pludren og dine billeder. Jeg er sikker på din forhave bliver helt fantastisk i år.

    SvarSlet
  3. Hej Anette
    Altid dejligt at læse dine tanker og se sommerbilleder. Nye reflektioner, nye tider, nyt indhold i bedene. Jo man tænker meget på andre ting her i vintermånederne. Vildskaben i bedene er både godt og skidt, for billederne er jo flotte, men det kan også tage overhånd, som du følte det gjorde, begrænsningens kunst kan være svær, men du er på vej.
    God fødselsdagsfejring med sønnen og tillykke med ham.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth!
      Og jeg sætter stor pris på du har lyst til at læse dem, og læse din refleksion over det skrevne.
      Det kan være svært at finde en balance i den vildskab-især når man bliver så glad med alle de blomster og farver:-)))
      1000 tak, mon ikke i også skal fejre Arthur i weekenden-tillykke med ham.
      Knus Anette

      Slet
    2. Sjovt vi skrev på samme tid;-)

      Slet
    3. Ja :)
      Desværre er det uden os i weekenden, da hans far skal på arbejde den dag, så dagen derfor skal fejres om aftenen.
      Tak for det.

      Slet
  4. Tak fordi du tog os med ud i din have, Anette. Åh, hvor jeg kom til at længes efter sommer. Jeg kunne næsten dufte alle dine blomster. Det er en uendelig smuk have du har. Og som alle valmuerne titter spinkle - og utrolig skønne - frem, med deres kærlighedsfarve, tænker jeg, den også ser følsom ud.
    Vildskab, ja, jeg holder af kvindelig vildskab.
    Og for mange kvinder kan det tage mange år at grave den frem - igen. For vi er født med den. Tror jeg på.
    Så jeg bliver lykkelig hver gang du skriver, din have er vild.
    Tænker, du er sej.
    Jeg kender alt for godt det med, at man kan være i omgivelser og stirre sig lidt blid på udfordringerne, og så - pludselig - være væk, komme tilbage, og så ser man den utrolige skønhed. Stedet har hele tiden været som det er. Det er kun inden i én perspektivet har ændret sig. Meget lærerigt.
    Mange gode ønsker for et fantastisk snart forår for dig.
    Klem herfra den anden side af havet: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Af hjertet tusinde tak for dine smukke smukke ord Laila<3 de vækker eftertanke...sidder og tænker om urkraften og vildskaben er den samme....
      Urkraften kender jeg i mig selv som- stærk,smuk, vild og fyldt med rytme, og uden en tanke. Og jeg er så glad for at jeg kan blande tankerne ind i det hele, og kontrollere det af det jeg lyster og kan. Igen tusinde tak for at sætte lidt tanker i gang omkring det her i mig.
      I mange gange lige måde og stort KLEM herfra

      Slet
  5. Kære Anette. Jeg synes, at du har en ualmindelig skøn forhave, den frodighed er fantastisk. Jeg glæder mig til at se den udfolde sig her i 2017. Tillykke med sønnen :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette.
      Mange mange tak for dine skønne ord, og velkommen til. Glæder mig til at se og vise forhaven i den kommende sæson. Er spændt på om det jeg har gjort bliver lettere, og om jeg kan disciplinere/nænne en kraftigere udtynding i specielt valmuerne, men tror det næsten.
      Mange hilsner Anette

      Slet
  6. Ih hvor kommer man til at længes efter sommeren når man ser dine billeder. Jeg elsker den vildskab som du kalder den, men kender godt det med at det næste kan blive for meget. Og kan man nu nænne at fjerne noget af det.
    Jeg havde et år hvor der var så mange digitalis i min have, at de næsten kvalte alt det andet fine jeg havde. Da de kom væk, så det lidt tomt ud, men jeg skal love for at det fine hurtigt fik formeret sig. Snart var staudebedet OK igen.
    Så indimellem skal man tage 'grovfilen' frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt som en kan komme til at længtes ved blomstrende billeder:-) Jeg labber dine erfaringer i mig med et smil, for det du beskriver i din have er så genkendeligt, her er det valmuerne, der er alle vegne. Også har jeg fjernet alt det sæbeurt jeg kunne finde-tænk dig det var først sidste år, 3 sæson, den viste mig hvad den kunne og ville. Nu står den et sted hvor den kan gøre som den lyster.
      1000 tak for kommentaren Tina:-)

      Slet
  7. Jeg elsker vilde haver, og jeg elsker din forhave som den ser ud på billederne. Men ... jeg ved også af erfaring at man er nødt til at tæmme vildskaben lidt - for ellers er det hele pludselig druknet i brændenælder eller noget andet som bliver lidt kedeligt i længden. Det er en balancekunst at skabe et have med et vildt look. Men det gør ikke noget, synes jeg, for det er jo drømmene og processen der gør det så dejligt at være i haven :-) Glæder mig til at se billeder fra din forhave til sommer!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Så herligt at læse Nana:) Her er alle ukrudter dog plantet helt bevidst, og alt uønsket fjernet. Det andet du nævner med vildskab, prøvede jeg inden jeg begyndte denne omgang have. Og da blev det altså en tand for farveløst, brændenælder er villige, og sunde;-))) Vi har dem også i rigelige mængder, og der får de lov at boltre sig.
      Ja drømmene er en væsentlig del af det hele. Sjovt nok er de først begyndt at dukke op for nylig i forhold til denne havesæson
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. Sikke nogle dejlige blomsterbilleder fra en dejlig have, og skønt der ikke er nogen kedelig græsplæne at se. Jeg synes, du skal lade haven være, som den er, og bare hen ad vejen grave noget af de planter op, der har spredt sig for meget. Så bliver der også plads til nye fristelser, der hvor du udtynder. Bare lige min tanker, skønt ser det ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette!
      Velkommen til:-)
      Mange tak. Da jeg først begyndte på det stykke var der græs, i begyndelsen troede jeg bare, der skulle være "ordnede forhold", men det greb om sig som du kan se;) Jeg er også begyndt at gøre som du siger, men erfarede at der var visse ting som eks sæbeurten der helt skulle udryddes fra den del af haven. Nu står den i et uholdt stykke vildnis mod bondens mark, og kan bevæge sig så vildt som den lyster.
      Mange tak for at dele dine tanker.
      Hilsner Anette

      Slet
  9. Tillykke med sønnike :)
    Dejlig frodig forhave du viser billeder af.

    SvarSlet
  10. Hejsa søde Anette.
    Åh de skønne billeder de er da lige til at blive i godt humør af.
    Jeg elsker det vilde udtryk det er så hyggeligt og jeg husker det godt hvor dejligt det var:)
    Åh hvor har vi noget og glæde os til herhen mod foråret.
    Ja allerede nu ser vi jo erantis og vintergækker rundt omkring os skøøønt.
    Det lyder spændende med kursus i livsstil Anette må jeg høre lidt om når jeg engang bevæger mig ud omkring dig.
    Stort tillykke med din søn <3 Er sikker på du forkæler ham med alt hvad der hører sig til på sådan en dag og selvom de jo er voksne vores børn er det bare dejligt stadig og få lov det så dejligt:)
    Ha det godt og god weekend.
    Mange knus Susanne <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Søde Susanne.
      Ja det er fantastisk som en sommerhave kan virke:-) Jeg var selv "overrasket" ved at genopdage.
      Ihh ja det er skønt med alle de små forårsbebudere, her er der dog ikke noget i blomst endnu, vi bor lidt koldere her ved engen og på landet, men så kan jeg nyde andres:-)
      Det vil jeg med glæde fortælle om, det hun underviser i kaldes mental-hygiejne
      1000 tak, ja vi fejre ham herhjemme, efter hans valg, det sætter familien også pris på, så skal de ikke køre så langt. Og jeg elsker at stå i køkkenet du ved;-)))
      Også en rigtig dejlig weekend til jer<3
      Mange knus Anette

      Slet
  11. Jeg er så vild med det vilde udtryk i din forhave - desværre formår jeg ikke at gøre det efter. Min hang til kontrol slår ud i lys lue her. Tusinde tak for dine smukke billeder og spændende refleksioner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt så forskellige vi er, og hvordan vi fungere bedst. Jeg elsker i den grad også de store rolige flader, og "ordnede forhold", men herhjemme fungere det ikke.
      Jeres have passer også utrolig godt til jeres sted.
      Velbekomme Frede:-))

      Slet
  12. Syntes det så hyggeligt at du vil pludre dejligt Anette<3 Godt og reflektere over tingene og se det lidt på afstand. Det har vi alle brug for og få lidt nye input:)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-))) Ja det er nemlig rigtigt, gætter på det er Susanne der skriver<3

      Slet
  13. Dejligt og genopdage og sommerblomster er så vidunderligt.
    Lyder spændende med mental hygiejne. Der er indimellem gode foredrag man kan gå til.
    Ja er ikke i tvivl om der kommer lækkerier på bordet når det er fra dig<3 skønt for familen heller ikke at skal køre så langt og når sønnike rigtig gerne vil det bliver holdt hjemme så kan det ikke være bedre. Ha en rigtig dejlig dag<3
    Knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så kan man begynde at drømme igen;-)
      I dag skal der bages, og forberedes hvad forberedes kan. Det er så dejligt at samles her. Han har heller ikke så mange stole eller borde, eller hvad der ellers høre til- der er ikke så meget plads i en studiehybel, også glæder han sig også til at se dyrene:-)))
      1000 tak, også for de søde kommentarer, må du også få en rigtig dejlig dag:-)
      Knus Anette

      Slet
  14. Din forhave var da eventyrlig smuk sidste sommer, frodig og blomsterrig.
    Det er godt at reflektere over livet og tingene, det gør godt.
    Stort tillykke med sønnen, ønsker jer en rigtig dejlig dag. Tror da aldrig man bliver for gammel til kagemand :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din skønne kommentar Anette, og de gode ønsker:-) jeg tror heller ikke man bliver for gammel til kagemand-vores er af vandbakkelse:-)
      Ha en god dag
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  15. Nu kommer jeg da helt til at længes efter sommer. Hvor er det en dejlig forhave. Jeg elsker mangfoldigheden. Her er ikke tale om tone i tone farver, men om hele paletten. Men jeg kan godt forstå, at der skal ryddes op engang imellem, ellers ville de kraftigste vækster nok tage overhånd.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan fik jeg det også da jeg så dit indlæg i sidste uge, det er slet ikke til at fatte det kommer til at se sådan ud igen.
      Hver gang jeg forsøger mig med tone i tone syntes jeg der mangler noget. Men jeg holder meget af at se det hos jer, og beundre det. Stykket med forhave er omkring 100 kvm, uden buskadset.
      Ja der er min erfaring nået til i denne omgang af en have.
      Hilsner Anette

      Slet
  16. Søde Anette.
    Sikke dog en smuk forhave. Jeg har altid været vild med den vildskab og tilfældighed du formår at skabe i haven. Frodig lækker og inspirerende.
    Ja jeg er jo solgt. Men det tror jeg slet ikke du er i tvivl om.
    Stort tillykke med sønnen. Håber i får en fantastisk weekend.

    Masser af varme knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde Charlotte
      1000 tak for dine dejlige ord, de varmer altid så godt, og jeg er ikke i tvivl<3
      Tror bare mit hjerte banker for det vilde, herhjemme. Da jeg for en rigtig god stud siden var inde at læse om cottage haver, så vidste jeg pludseligt at det er sådan en jeg har skabt, selv huset og historien passer med det jeg læste, det er sjovt at opdage bagefter. (Opdagede det kun fordi en sagde at haven her var cottage stil, ja så måtte det jo googles;-)
      Masser af varme knus retur med ønsket om den dejligste dag
      Anette

      Slet
  17. Dit indlæg minder om sådan en venindesludder man har imens man sidder og kikker ud over haven eller landskabet :-) Rigtig hyggeligt! Jeg kender ikke noget til olien - er ikke særlig bekendt med den verden. Men den gamle mand som nu er akupunktør lyder klog.
    Billederne fra din forhave er virkelig skønne og ser selvfølgelig anderledes romantiske ud end det i virkeligheden var da regnen havde væltet det:-)
    At din forhave tog magten fra dig sidste år var reelt - en vild have bliver for meget hvis man samtidig gerne vil have kontrol over den, så dit valg står over for det faktum at selvom det er smukt på billederne så bliver det ustyrligt når det vælter rundt, med mindre du først på foråret sætter en hulens masse staudeholdere i forskellige højder. Du har jo en smed og god adgang til at få lavet pæne jernholdere, så hvorfor ikke gøre det hvis du elsker vildskaben?
    Tak for hyggesludderen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så hyggeligt Lisbeth:-)
      Godt at høre din vinkel på det med den vilde have, ved jo at du også har et par bede i den stil, og kan virkelig godt lide din tilgang til haven.
      Jeg er vældig nysgerrig ift det vilde, om det kan lade sig gøre som jeg har tænkt.
      Men en ting jeg lige nu ved er at staudestativer ikke skal være en del af haven, kan selvfølgelig aldrig vide om den del ændre sig. Men har en ide om at hvis der skal være stativer, så skal det være fordi jeg ikke kan undvære netop den staude/plante. Ellers må der findes et alternativ.
      Der er mange lag der skal gå op i en højere enhed, og det opdager haveamatøren her først når en er i det:-)
      Og i lige måde, det er dejligt når der kommer lidt ekstra vinkler på, tak for det:-)

      Slet
  18. Hejsa søde Anette<3 Ups glemte og skrive længere oppe det var fra mig:) Ha en skøn dag/weekend og hyg med familien med lækker hjemmebag/mad:)
    Dejligt i kan være hos jer og holde dagen. Når man læser er der jo ikke så meget og gøre med og mht plads så det jo sådan det er:) Skønt i skal samles , forstår godt din søn og dejligt og være hjemme ved sine kære og kæledyrene.
    Jeg suger igen idag billederne ind på min nethinde det så vidunderligt og kigge på. Ren medicin for øjnene.
    Mange knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa søde Sudanne<3 Det var hjertet der afslørede og din stil:-)
      Vi har haft en fantastisk fødselsdags weekend, og Tim havde en skøn fødselsdag. Du har ret der er ikke så meget at gøre med for en suer/studerende.
      Så godt at høre, jeg tror på at blomstervitaminer er godt for alt:-))))
      Ha den dejligste dag
      Mange knus Anette<3

      Slet
  19. Dejligt indlæg med masser af tanker og sludren, det er du god til :)
    Som de andre synes jeg også at din forhave var aldeles fortryllende, men kan godt forstå at nogle ting lige pludselig bliver lidt for meget og for stort - ikke nemt.
    Tillykke med sønnen, hvor er det dejligt når det flasker sig.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha 1000 tak Ulla:-)))
      Ja det er altså en god følelse, når man har tænkt og gjort, også det hele pludseligt lykkedes. Mange tak
      Knus Anette

      Slet
  20. Sikke et skønt vild forhave, dejlige farver der virkelig får en til at drømme hen til sensommer med masser af blomster. Godt at tænke over tingene engang i mellem, jeg glæder mig til at se din have igen til sommer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeannett!
      Åh ja masser af blomster, det er ren lykke energi. Man kan helt glemme at det hele bliver så frodigt igen. Ja lidt tanker må der til.
      Glæder mig til at vise dig den:-)
      Hilsner og god dag Anette

      Slet
  21. Somme tider er det godt, at træde et skridt tilbage og betragte det hele. Det gælder både i haven og i livet. Tit finder man ud af at det hele ikke er så slemt alligevel, hvis man bare lige gør tingene på en anden måde og accepterer at det nu engang er som det er.
    Med hensyn til din dejlige forhave er det jo sådan, at det til tider er svært at se hvornår vildskaben tager overhånd og kommer ud af kontrol og så må man jo forsøge at gøre noget ved det og det er jo det du har gjort og heldigvis er det jo sådan, at man aldrig er færdig og altid kan forsøge med noget nyt.
    Jeg fik da vist også sludret lidt, men det er nu også fint en gang imellem :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene!
      Ja det har du fuldstændig ret i, det er faktisk også meget vigtigt, i alle tilfælde for mange/mig. Men i en resultatorienteret verden glemmer mange at stoppe op på vejen.....
      Og det er så godt at man ikke behøver blive fastlåst i sin have.
      Det er så hyggeligt med den sludren:-)
      Med venlig hilsen
      Anette

      Slet
  22. Kære Anette. Din beretning minder mig om et stykke af min forhave, der forvoksede helt en regnfuld sommer i græs. I stykket var flere pæoner , der havde været i blomst og 3 spæde løjnants hjerter plantet og andet. Min hjælpsomme bondemand kunne ikke klare alt det vilde græs, så han gik i gang med havetraktoren og den store buskrydder.... Du har sikkert gættet det. Alt var væk, da bonden var færdig.... og bondekonen hun næste græd, skældte og smældte og sagde, aldrig mere skal du hjælpe mig... :-) Sådan er vi så forskellige, og vi er blevet venner igen og han har hjulpet mig igen.... Bliv ved med dit snakken, der til tider bliver filosofisk og eftertænksom, for det sætter ALTID tanker i gang her om vildskab og kontrol. Det er jo sjældent vi kan kontrollere hvad der helt ske, men møder vi det der kommer venligt, og uden den trækker den negative rente i tankerne, så går det lidt nemmere, at komme igennem. Jeg glæder mig endnu mere til at besøge dig, din have og butikken i dette år... Den der olie kender jeg ikke til, men doktormanden han lyder klog! Go søndag. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Og jeg kan altså slet ikke lade være med at smile over din beretning. Og ved at bønder jo er ordensmennesker, eller sådan er mit billede af en bondemand;-)))Hi hi hi-godt i er venner igen<3
      Min mand røre stort set ikke haven, men sidste sommer mente han at "ukrudtet" skulle fjernes i dahlia kummerne, det var bare ikke ukrudt, men derimod ærteblomster;-)
      Ja den med de "negative følelser, som andre tilsyneladende" kan sætte i en, foredraget handlede om at se dem som en gave, og det var vendt til noget positivt-det er kogt helt ned, for der er selvfølgelig meget mere i det..
      Og dejligt at det også kan sætte lidt tanker i gang andre steder
      Du er et fantastisk mildt og varmt menneske som jeg glæder mig stort til at møde, og sludre med på bænken.
      1000 tak for din deling her.
      Kærlige hilsner Anette

      Slet
  23. Det sjove er, når bedet er der, hvor jeg tror dit bed er Anette, så kommer der stort set ikke ukrudt. Det eneste ukrudt der er, er det man selv i sin tid har plantet og som nu har spredt sig for meget på bekostning af andet. Det er spaden, der skal bruges. Og så står man der med planter, det er synd bare at smide på komposten, det er næsten det største problem, især når pladsen "længere ude i haven" med tiden også bliver optaget. Det ser ud til, du har renset stykket godt, inden du begyndte på bedet, der kommer ingen brændenælder i det bed. Eventuel anlæg til græs kan du let fjerne her i foråret. Når stykket er renset godt fra start, er det ikke stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for din kommentar Mette. Jeg sætter umådelig stor pris på den, også den på din blog, som jeg vender tilbage til senere i dag. Du er medvirkende til en ny dimension i mit haveliv, som jeg skatter utrolig højt. Mere om det senere:-)))

      Slet
  24. Rigtig dejligt indlæg Anette! Jeg synes, billederne fra sidste år er fantastiske og tænker endnu engang: hvor er jeres husfarve altså flot :-)
    Jeg er selv følsom, men min ene datter er meget meget følsom. Det har jeg også svært ved at se kun som en gave på hendes vegne! Hun har en utrolig fin og rig lille sjæl, men det er også lidt mere hårdt at være i verden ...
    Søndagshilsner til dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er jeg altså glad for at høre.
      Da vi overtog huset for 11 år siden var det gult, men vi måtte have et rødt hus, trods det det ikke er så praktisk endda, da det falmer hurtigere end andre. Men det passer sig så godt ind i omgivelserne, syntes vi selv.
      Åhh jeg kan næsten mærke din datter, får sådan en lyst til at give hende et kram<3
      En af de ting den gamle også sagde er at verden har brug for følsomme mennesker.
      Og jeg håber af hele mit hjerte at samfundet som det ser ud nu vil give den plads/tid det kræver/har brug for.
      Jeg vælger at tro på det kommer(uden brug af piller), af den simple grund at vi er mange, også voksne, og at utrolig mange børn er følsomme...... og fine og smukke.
      Vi har også to følsomme unge mennesker.
      Masser af hilsner til dig<3

      Slet
  25. Hejsa kære Anette<3
    Dejligt og høre Tim havde en skøn dag i familiens skød med alt hvad der hører sig dertil<3
    Jeg glæder mig usigeligt meget til og kigge forbi dig er længe siden syntes jeg:)
    Men pt ligger jeg syg så må vente lidt endnu.
    Men husker også du sagde/skrev det var lidt ustabilt med åbningstider et stykke frem. Men vil glæde mig til en lille visit hos dig.
    Er spændt på hemmeligheden .......
    Stort knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa søde Susanne
      Og jeg glæder mig så meget til at se dig, syntes altid det er hyggeligt:-)) Hvor er jeg ked af at høre du er syg, du ønskes al den bedste bedring-og alt godt<3
      Ift åbningstiderne ja de har været ret ustabile, først i dag kommer skiltet til vejen, så må jeg se om det er for tidligt.
      Masser af god bedrings knus og kram

      Slet
  26. Hejsa søde Anette <3
    Jo tak skal du have <3
    Det er nemlig altid så hyggeligt at besøge dig og din skønne butik så har noget og glæde mig til.
    Mange kører forbi og når skiltet er ude får man jo lyst og kigge ind og se hvad du har:)
    Ha en dejlig dag søde Anette <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte helt at sige jeg også glæder mig til at afsløre, og at jeg pænt må vente lidt længere end planlagt;-)
      1000 1000 tak for dine utroligt skønne og søde kommentarer Susanne<3
      Velbekomme og stort knus, også dejlig dag til dig<3

      Slet
  27. Vi venter i spænding søde Anette <3
    Velbekomme kære Anette<3
    Vi ses i nær fremtid :) Stort knus Susanne<3

    SvarSlet