fredag den 13. januar 2017

What A wonderful world

Jeg har fulgt med i et par diskussioner omkring blogning på det sidste. Det ene finder du her og det andet her-der bliver stillet spørgsmålet om bloggere er en uddøende race, eller måske mere haveblogs-min blog er jo ikke udelukkende have-den afspejler, for det meste, alt på egen matrikel, som også er have, og nogle gange lidt dybere sager, som også er den del af livet.
Med fingeren på egen puls, så er den absolut ikke uddøende, jeg tror den derimod kommer meget mere ind igen-jeg tror det fordi jeg selv render rundt og skal holde på en hemmelighed, som jeg snart kan lække. 
Noget andet er, fortalte sønnen om de diskussion/indlæg/oplæg, han er snart 26 år, og på vej til at blive datamatiker(stolte mor her;)-og hans kommentar til den sag er-jammen hvor gamle er de mennesker med sådanne påstande, kommer de da slet ikke rundt i "verden":-))))
Det er hipt, hot og in at blogge!
 Jeg selv vælger bloggene mere og mere til(måske det ikke er til at se i tiden, men der opdateres på hjemmefronten og det sociale med venner med mere)
FB og insta er simpelt for hurtige for mig, jeg sammenligner dem lidt med at rende rundt i storbyen. Der sker hele tiden så meget, og man kunne jo selvfølgelig rende med, men på mig virker det modsat, jeg stiller mig op og kigger;-)
De to først omtalte oplæg, giver også et spørgsmål til mig selv. Hvorfor blogge, hvad får jeg ud af det, hvad vil jeg blogge om, ja hvad vil jeg i det hele tagte med det?
Jeg kan lide at blogge, om det der optager mig her og nu. Jeg kan lide at have tingene i øjenhøjde. Jeg er altid spændt på reaktioner, især når jeg viser nogle skævheder. Jeg holder meget af at formulere mig, og få lidt dybere ting flettet ind en gang imellem. Jeg kan lide at kigge med hos andre. De forskellige blogge jeg følger, har noget forskelligt at byde på. Jeg holder meget af mangfoldigheden.
Jeg skatter kommentarerne højt, de er med til at drive bloggen, sammen med dem der kigger forbi. Jeg ved af egen erfaring, at det kan være svært at have noget at sige der ikke allerede er sagt, og nogle gange pipper jeg hos andre, bare for at sige hej, jeg er med. Det får mig til at tænke på denne sang af Louis Armstrong  <3
 Og nu til det jeg viser i dag, min elskede stage, tungere end tung, og den kræver et kæmpe lys. Jeg har stadig ikke fundet et stort nok lys, så jeg har igen igen pyntet den op.
Denne gang med hængebirk, fladpil, og efeu. Det hele er samlet med tråd.
Med dette skriv vil jeg ønske alle en helt igennem god weekend
Med glimt i øjet og hilsner
Anette

47 kommentarer:

  1. Jeg giver både dig og din søn så meget ret Anette.
    Det er så in at blogge og bloggen er også langt mere mig end fb!
    Jeg må ind og læse de to diskussioner du henviser til!

    Jeg tror jeg har det meget på samme måde som dig. Fb er slet ikke dyb. Det er en blog. Her kan man gå dybere ned.
    Noget af det med at blogge er også at vise smukke billeder. Det kan man slet ikke på fb. Her nedeskallers den smukke kvalitet vi alle ønsker for vores fotos.

    Jeg holder på dig Anette og jeg er ved at revne af nysgerrighed......
    Hvilken hemmelighed bære du nu på, ja jeg har masser af gæt i hovedet. Skal nok skrive når tid kommer om det er noget jeg har set komme!

    Smuk smuk stage du har fået pyntet. Jeg har efterabet dig og prøvet det samme med mine stager. Det er så fantastisk at pynte dem op.

    Rigtig skøn og smuk weekend til dig og dine
    Masser af knus og klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt Charlotte:-)))
      Da jeg vågede mig ud på fb, var det fordi så mange havde fortalt mig det var vejen frem, hvis man vil sælge noget, så må man/jeg jo prøve med et åbent sind-og erfare at det ikke ligger lige for for mig, at bruge så meget tid på tre forskellige medier, da jeg jo også nyder kontakten.
      Bloggen bare hitter, når man gerne vil fortælle lidt mere, og være lidt mere personlig, vel vidnende at det kommer ud i offentligheden, sidder og griner:-)))
      Jeg tror du har gættet det;-) Heldigvis vare det ikke længe inden det lækkes, jeg bryder mig slet ikke om at holde på hemmeligheder;-)
      De er simpelthen fantastiske de stager, så fedt du også har pyntet dine. 1000 tak for dine skattede ord!
      Må du og dine også få den smukkeste weekend<3
      Knus kram og klem og knus og mange flere af slagsen
      Anette

      Slet
  2. Hej Annette,
    Sikke et dejlig indlæg og den stage er da bare virkelig flot. Ih jeg elsker at læse med hos dig og se hvad du har fundet af gode sager. Jeg vælger også blogning til og ser denne debat som ganske fin. Ihvertfald er der masser at lære og lade sig inspire af hos dem der blogger. Jeg prøver at melde mig som fast læser hos nye og give en kommentar med når jeg kan for at styrke lysten hos dem. Glæder mig til at se/høre nyt fra dig. God weekend. kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne!
      Det er jeg glad for du siger, det er lidt anderledes med den slags indlæg fra min hånd, men det har fyldt en del den sidste stund.
      Jeg har lidt svært ved at opdage nye blogs, hvis de ikke viser fanen et eller andet sted, med en kommentar. Men husker godt hvordan det var i begyndelsen-min blog er fra dec 2013. Og har erfaret at tingene ikke bare kommer af sig selv-og det er godt- med lidt ping pong, og at få udviddet horisonterne. Ser du også lige har lavet et indlæg, det vil jeg kigge på senere.
      Tak også en god weekend til dig
      Hilsner Anette

      Slet
  3. Det er da så hyggeligt at blogge og fordelen er at man kan gå tilbage og se hvad man har skrevet om før...på FB er det væk inden man får set sig om. Venter i spænding på hvad du nu har fundet på...og så lige en lille bøn. Kan jeg tigge en stikling af din fladpil, hvis du kommer forbi engang..rødmer.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et rungende JA Rita, det er nemlig hyggeligt. Selv har jeg lige skullet snuse til de andre medier, for at finde ud af hvor jeg høre til, og det er altså her:-)))
      Jeg tager fladpil med til dig, alle dem du vil have, de står nemlig nede i engen, hvor der engang havde en "gartner" til, men det hele groede til i skidt-så der lusker jeg rundt og redder hvad reddes kan. Jeg kommer helt sikkert til dig her først på året, og glæder mig, også til at se den bette bamse:-)
      Mange tak og i mange gange lige måde.

      Slet
  4. Kære Anette
    Hvor har I bare evigt ret! facebook og instagram er meget overfladisk og slet ikke at sammenligne med en blog, hvor man kommer meget mere i dybden. Jeg føler nogen gange det er som en dagbog, hvor andre kan kommentere og endda indimellem være en hjælp.
    Jeg har pauser sommetider, men vender altid tilbage til bloggen.
    Jeg elsker at følge med hos jer andre, og blive dejligt inspireret.
    Som nu med din fantastiske smukke stage. Den er så flot og majestætisk, og du pynter den bare så flot op. Helt anderledes end meget man ellers ser. Vild inspirerende.
    Jeg glæder mig meget til at høre hvad det er du går og pønser på ;o)

    Ønsker dig en rigtig dejlig weekend
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone!
      Hvor er det dejligt at høre vi er så mange der er glade ved bloggen.
      Jeg har dog også haft en lettere kriseperiode ift bloggen, til jeg opdagede at det var fordi jeg spredte min energi ud på for mange medier-så har nu valgt hvor min energi skal lægges. Jeg har brug for refleksions tid, og den er der bedre plads rundt på bloggene.
      Men du har ret der er selvfølgelig brug for pauser ind imellem.
      1000 tak for dine flotte og majestætiske ord omkring stagen-og hvor er det dejligt at kunne inspirerer.
      Glæder mig til at afsløre;-)))
      Igen tusinde tak og i rigtig mange gange lige måde<3
      Knus Anette

      Slet
  5. Du er god til at holde på en hemmelighed. Jeg ser for mig det lille glimt i dine øjne!
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, jeg bryder mig ikke om at holde på hemmeligheder, men kan jo godt;-)
      Mange tak også en rigtig god weekend til dig Elna:-)

      Slet
  6. Kære Anette
    Tak for sangen, I love it, og blev rørt :) Jeg holder meget af dine indlæg, for man ved aldrig, hvad du finder på. Jeg skal altid lige kigge efter, hvad du skriver om, som regel kommer der også en kommentar, jeg kan jo ikke lade være :) Mon ikke også du kigger efter den?
    Vi erklærer hermed bloggene for genoplivet, selvom vi ikke tror, de har været døde.
    Jeg er spændt på din hemmelighed, det er vi mange der er.
    Krammer fra Samsø <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth!
      Åhh hvor er det dejligt at læse. Jeg hørte den meget for nogle år siden, og i dag poppede den pludselig op igen, syntes selv den udtrykker det meget godt.
      Hvor er jeg glad for at høre det, jeg nyder i den grad også at lave indlæg-når jeg har lidt ekstra tid, og noget på ærmet.
      Jo du kan tro jeg kigger efter, du føles som en fast del af det her univers, og det sætter jeg stor pris på, TAK.
      Yesss, af jord er du kommet, til jord skal du blive i/på jord skal du atter genopstå-snakker selvfølgelig bloggene;-))))
      Glæder mig til at afsløre, det vare heldigvis ikke længe-håber ikke at i bliver alt for skuffede;-)
      Krammer fra Randers

      Slet
  7. Jeg elsker at blogge, og jeg elsker mangfoldigheden i blogverdenen. Jeg har slet ikke en fornemmelse af at der er færre blogs - hverken have- eller andre blogs, jeg oplever tværtimod at der er masser af liv. Jeg foretrækker helt sikkert også bloggen fremfor både FB og IG, men de har nu også deres forcer, og jeg bruger alle tre medier. Men, ja, det er bloggen jeg tænker på som den væsentligste. Det andet er bare supplementer.
    Og nu må du altså afsløre din hemmelighed ;-)
    God weekend, Anette!
    Kh Nana
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg ser/mærker det tydeligt Nana, og jeg elsker at følge med hos dig-du har din helt egen måde at vise og skrive på. Længe leve mangfoldigheden! Må tilstå jeg heller ikke har oplevet at bloggene bliver færre, men nye er kommet og andre kom aldrig op at køre. Men de garvede siger at det var i omkring 2012, da færdes jeg ikke i denne del af blogverdenen.
      Jeg kan altså næsten heller ikke tie længere;-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  8. En god ting ved disse kritiske indlæg er bestemt, at de har fået os til at reflektere over, hvad vi får ud af at blogge, dels gennem selv at lave indlæg og dels gennem at læse andres. Og ordet mangfoldighed går som en rød tråd igennem alle indlæggene. At jeg så godt kan følge Kjekd Slots kritik, når det gælder december måneds gåen dims-amok er en helt anden sag. men heldigvis behøver vi ikke at åbne for indlæg, hvor overskriften signalerer et indhold, der ikke appellerer til en. Også jeg er spændt på at få din hemmelighed afsløret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk godt lide de kritiske indlæg-og ikke mindst de kommentarer der kommer-de belyser en del af det der er under overfladen.
      Og Kjelds provokerende indlæg kunne jeg godt lide, det ryster op- Nogle gange kan man ligge i en bane hvor man/jeg glemmer at stoppe op-og kigge sig omkring.
      Mangfoldigheden burde overordnet set(samfundet) dyrkes som noget særligt, det kunne få meget til at blomstre op....tror jeg netop nu.
      Herligt;-))))

      Slet
  9. Kæreste Anette<3
    JEG ELSKER DIN BLOG<3
    ER så glad for jeg i sin tid tilfældigt bare kom forbi jeres skønne sted og fandt ud af hvor sødt et menneske du er og alt det hyggelige du har omkring dig og din butik:) Jeg holder rigtig meget af når vi kommer lidt længere hen og du begynder med og sætte fine/hyggelige blomster /krukker ud :) Det er lidt sjovt da jeg jo ikke selv er blogger. Men jeg nyder virkelig og få lov til og få kig med og blive inspireret. Jeg syntes også FB er mere overfladisk. For nogen er det godt men godt der er plads til forskellighed:) Kigger også lidt med hos andre :) Det giver mig så meget glæde og inspiration:) Er faktisk blevet noget afhængig af det hi hi:)
    Hvor er det forøvrigt fint med stagen du har pyntet med lærkegrene og efeu :) Tak for det :) Måske jeg efteraber lidt hi hi. Har nemlig også det i vores have dog ikke det sidste du skrev om:) For søren da Anette den hemmelighed uhhh det spændende :) Glæder mig til og høre om den<3
    Ha nu en rigtig dejlig weekend. Forhåbentlig det smukke vejr må fortsætte. Blå himmel gør bare noget godt for en<3 Stort knus herfra :) Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne!
      HVOR GØR DET MIG GLAD:-)))))) Også at du nu kan kommentere, helt uden problemer, det er altså fedt at opleve.
      Ja jeg husker også da du og din mand var her første gang, og hvad i købte-og den dejlige overraskelse, da du senere fortalte at du kiggede med på bloggen.
      Glæder mig til at pynte lidt op igen derude, og rokere rundt i butikken-begynder nok i næste uge.
      Ja FB er et helt andet og hurtigt medie, på min startside er der ufatteligt mange reklamer, og ofte drukner det jeg gerne vil se i dem. Men man kan jo også få mange gode ideer der. Mange siger det er et godt sted at sælge, mig taber de dog der.
      Mange tak for de fine ord omkring stagen-og rigtig god fornøjelse med dine kreationer. Det er dejligt også at kunne inspirerer.
      Hi hi jan ban bliver lidt afhængig af at kigge rundt, der er så meget sanseligt og inspirerende at kigge på:-)
      Glæder mig så meget til at fortælle, kan næsten heller ikke vente, men visse ting tager tid.
      Må du også få en rigtig dejlig weekend, i dag er her sol frost og dejligt stille vejr-skønneste weekend<3
      Stort knus Anette

      Slet
  10. Hvilken cliff-hanger! Nu er jeg altså spændt! Fint med refleksion i blogverden, men jeg er ganske enig med dig, jeg ser ikke begyndelsen til enden for haveblogsene. Men selvfølgelig ændrer ting sig - fordi vi er mennesker på godt og ondt. Og for alt i verden, lad os nu holde fast i forskellighederne - der skal være plads til pynt, nusseri, processer, udspark og indspark, nørderi, amatører, hundehoveder, knoldsparkere og hvad ved jeg - så længe der er engagement er der liv! Al magt til mangfoldigheden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lad os hylde mangfoldigheden, yesss:-))) så den når helt derind hvor visse systemer gerne vil ensrette os;-) Jeg holder utroligt af forskelligheder, det er deri jeg inspireres.

      Slet
  11. Jeg er altså spændt på den hemmelighed.
    Kirkestagen kunne ikke få smukkere pynt, elsker din stil.

    Jeg har nu heller ikke fornemmet nogen form for nedgang i blogverdenen, da slet ikke på min egen blog. Blogger skriver jo indlæg alt efter om der lige er noget at skrive om, tid og lyst. Nogle har af og til brug for en blogpause, og det er da helt op til den enkelte. Vi er heldigvis ikke ens, og det er jo lige netop det der gør haveblogverdenen så spændende.

    Rigtig god weekend.

    Kærlig hilsen Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-))
      Jeg bliver utrolig stolt over at læse dine ord omkring kirkestagen, tusinde tak<3
      Du har fuldstændig ret i det hele:-)))
      Rigtig god weekend til jer med
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  12. Vi der elsker at blogge vil sikkert blive ved med det i en eller anden form og vil hylde det fællesskab som vi har opnået allerede og som vi kunne udvides med tiden overfor nye bloggere! Refleksion er fint, men jeg tror at rigtigt mange bloggere skriver for egen lyst og ikke lader sig diktere ind i en bestemt retning eller genre. Mangfoldighed og personlighed skinner i den grad igennem på de forskellige blogs og det er da det, der er så godt.
    Jeg er spændt på din hemmelighed - hvor er din stage bare flot.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så godt at læse dine tanker omkring det hele Ulla. Og ja lad os hylde fællesskabet med alt hvad det rummer.
      1000 tak, og den stage er et helt igennem dejligt bekendtskab, robust og sjov at pynte.
      Den lækkes snart;-)
      Knus

      Slet
  13. Kære Anette. Hvor er den fantastisk din kirkestage, så flot pyntet, du siger bare til hvis du bliver træt af den. Jeg vil rigtig gerne tilsnige mig en lille kvist af den fladpil, den er så flot. Pudsigt med de 2 herres blogindlæg, måske har jeg bare det mere balancerede dagligliv, fordi jeg lever sammen med en bondemand, der har begge ben placeret solidt på jorden. Her er nok mere ligevægt i mand/kvinde forholdet, jeg kunne også sige praktisk/pussenusset, men moralen er vel, at der skal være plads og respekt for begge dele! Jeg synes netop at bloggerne har hilst velkommen med respekt og positiv sind, og er i den grad blevet budt velkommen, og har følt mig velkommen. Du må ikke stoppe med de skønne kreative, inspirerende indlæg, som er så givende. Fortællingen om din have og de forandringer den gennemgår. Det er for mig givtigt og lærerigt, både som menneske og havenørd.. :-) hmmmmm meget spændende med den der hemmelighed... Kan næsten ikke vente.. Det er her i bloggerland jeg får den dybere mening med, lærer menneskene at kende og møder dem siden i egen person, og ingen har skuffet eller såret, tværtimod det er en rejser i nye og positive sider af livet... Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete!
      Når jeg læser din kommentar føler jeg mig svøbt ind i nænsomhed og kærlighed-stillestunder og refleksion, det er en utrolig god og mild følelse, 1000 tak!
      Hi hi, det er en ufattelig lækker stage, fik den til min 50 års dag sidste år, jeg turde næsten ikke ønske mig den-min bror tog mig med ud til hans lille lastbil og sagde her er der noget du kan vælge som gave, der lå et utal af skrammel til lossen-ham kan man ikke forudsige;-) også "hev" han stagen ud af førerhuset:-)))))
      Jeg kan gå i engen og klippe fladpil til dig, de er der i rå mængder-det er der jeg klipper dem. Også vil jeg sende dem med posten. Hvis du sender mig din adresse på min mail: Flora.flora.dk@gmail.com
      I ser ud til at have et skønt forhold/samarbejde, du og dine, også når du viser på bloggen.
      Kan kun give dig ret i det hele med blogverdenen. Den er også en skattet del af mit liv-og igen som du også siger, man kommer på en rejse ind i nye og positive sider af livet. Jeg har selv brugt det meget, sammen med haven, til at komme mig igen efter et sammenbrud i 2012. Og jeg føler en utrolig taknemmelighed.
      Kærlige solskinds hilsner Anette

      Slet
  14. Kære Anette, jeg tilslutter mig alt hvad du skriver og hils din kloge søn. Blogverdenen er og bliver også min favorit, Instagram er bare ikke mig og jeg bruger den ikke ret meget, jeg husker du var begejstret for den i starten, det er godt at prøve noget nyt og endnu bedre at kunne vende tilbage til det gamle. Bloggen er og bliver min favorit og jeg holder så meget af den samhørighed vi har herinde trods vores forskelligheder.
    Nu må jeg da lige ind og læse de indlæg du linker til.
    Kæmpe krammer og tak for du blev.
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linds rosenfe:0)
      Hilsen giver jeg videre, sendte ham til Ålborg i aftes. Ja instagram har i den grad også begejstret mig, lidt som at tage på ferie og se noget nyt, men hvor er det dejligt at komme hjem igen.
      Det er et fantastisk fællesskab at være en del af.
      Masser af krammer og knus retur med et det er godt at kende dig

      Slet
  15. Kære Anette. Læst med glæde, der er liv, mangfoldighed og passion. Tak for din kommentar.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henrik-så super godt at høre, også tak for kommentaren her:-)
      Hilsner Anette

      Slet
  16. Interessant indslag, og jeg vil give din søn fuldstændig ret - blogge er hipt og mange lever ligefrem af at blogge, men jeg synes nu også, at der har været nedgang i blogantallet, men mon ikke det ændrer sig. Det er selvfølgelig noget hurtigere at lægge billeder på Facebook eller Instagram, og for nogen er det måske lidt uoverkommeligt og svært at lave en blog. Jeg holder meget af at læse din blog, da du er så passioneret i din fortællestil:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at høre Susanne. Og det var også noget af det han sagde Havde faktisk slet ikke tænkt det var svært at lave en blog. Men når jeg tænker mig om, ja så er der en del udfordringer forbundet med den slags, og det er endda ikke så længe siden jeg selv blev virkelig udfordret....
      Tak for at læse med, det sætter jeg stor pris på, også at min fortællestil kan fange:)) Jeg holder meget af at kombinere de forskellige elementer på bloggen.

      Slet
  17. V













































































    Hejsa søde Anette<3
    Velbekomme det er en stor glæde og fornøjelse for mig og få lov til at følge med på bloggen.
    Ja hvor var det godt vi tilfældigt kom forbi den dag ude hos dig.
    Enig med Facebook ,men samtidigt også godt til mange ting.
    Vi venter spændt på hvad din hemmelighed er:)
    Fortsat god weekend .
    Mange knus Susanne<3

    SvarSlet
  18. Vi har lidt problemer med computeren, men håber det snart løser sig :) Kan se det jeg har skrevet er noget længere nede.
    Knus Susanne<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa sødeste Susanne <3
      Det gør mig altså så GLAD:-)))) hi hi ja det blev en lang en;-)
      Ha du også fortsat en god og solrig søndag
      Knus Anette <3

      Slet
  19. Skøn stage og flot pyntet :-)
    Jeg holder meget af at blogge, lige netop fordi det er et univers, hvor der er plads til forskelligheder og fordybelse.

    Tilbage i nov. 2010 hvor jeg oprettede min blog skrev jeg : "Bloggen er oprettet for at dele mine haveglæder med jer. Håber at kunne være inspirationskilde, så flere kommer i gang med havelivets glæder, eller tør kaste sig ud i nye projekter." De ord holder stadig stik.
    Jeg havde dog ikke forestillet mig, at blogverdenen ville være så hyggelig som den faktisk er, og at den kom til at give så mange nye bekendtskaber som den har gjort. Jeg bliver meget inspireret af de forskellige blogs, og håber sandelig der bliver ved med at være mennesker der vil bruge den tid der skal til, for at skrive indlæg mange år frem i tiden, men mon ikke mange ønsker sig lidt mere dybde, end der findes i de hurtige og mere overfladiske medier.
    Det er naturligvis dejligt, når der kommer kommentarer til de indlæg vi skriver, men jeg ved fra mig selv at jeg ikke altid kan nå at skrive så mange som jeg egentlig gerne ville, så jeg har stor forståelse for, at der er andre der har det på samme måde. Jeg ved at mange, mange flere mennesker end dem der kommenterer læser med, og det i sig selv er stærkt motiverende for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Vivi:)
      Så du er en af de garvede på bloggen. Det du siger om din blog, er sådan den virker, og ganske enkelt motiverende og inspirerende. Alt du skriver er meget genkendeligt. 1000 tak for at sætte ord på!
      Hilsner og god dag
      Anette

      Slet
  20. Hejsa søde Anette.
    Hi hi ja det blev en lang en og tak skal du have og lige over<3

    SvarSlet
  21. kæreste Anette.
    Jeg prøver at koncentrere mig om at skrive lidt her på den her. Som alle andre kan jeg kun dig og andre ret. Bloggen er mit hjertested - et stort ord - men det er der, hvor tænker, ord og billeder kan komme til deres ret. Det er dejligt at kunne dybt ned i billederne og åbenbarer de tanker der omkring haven, projekter og ens sjæl. Da jeg lavede bloggen var der flere formål med den. Et at skrive om min have og den udvikling den er i. Fastholde nuet i haven lige den dag hvor billedet bliver taget og minderne opstår. to at kunne bruge bloggen til at skrive mig ind i det positive og få andet ud af hovedet. tre at have et sted hvor jeg bestemmer indholdet og jeg kan være mig selv. Og det kan jeg kun finde her i min herlige blogverden. Tænk hvis jeg ikke havde lavet en blog eller fundet blogverden - hvilke herlige ting, oplevelser, kram og kærlighed havde jeg gået glib af, og jeg tror ikke at jeg kunne føle mig såan som jeg gør nu - godt, for det er længe siden jeg har haft den følelse helt inde i hjertet.
    Så kæreste Anette tak fordi du tog emnet op og jeg håber at jeg kunne bidrage med noget i den diskussion :-)
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten!
      Dejligt med dine ord, Og hvor er det godt at se dig igen, og hvor er det godt at høre det går dig bedre.
      Hjerte og rum er også en af de uforudsete gevinster ved det at møde bloggere, både irl og her på nettet. Og det er et godt sted at formulere nogle af de mange ting der optager en. Jeg har som dig også i begyndelsen brugt bloggen til at flytte fokus-og det virker rent faktisk-men selvfølgelig skal der være balance i det.
      1000 tak for at være en del af blogverdenen og dit bidrag til denne debat.
      Knus Anette

      Slet
  22. Hei kjære du og takk for ditt innlegg!
    Ja, hvorfor holder jeg på med denne bloggingen? Jeg elsker å gå turer og ser at jeg ser at både nye ting oppdages og sansene skjerpes når jeg skal dele med andre.
    Fra tid til annen ser jeg tilbake på tidligere blogg-innlegg og er nok rimelig fornøyd!
    En annen veldig viktig ting er å komme i kontakt med andre bloggere!! Som har beriket mitt liv. Du er absolutt en dame jeg er blitt kjent med og det er en glede og ære.
    God lørdag kjære du! Klem fra Birte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birte!
      1000 1000 tak for din kommentar omkring det at blogge-jeg genkender også flere af dine grunde:-)
      Tak for dig og din gode blog-jeg elsker at komme på ture med dig og Alba, og læse dine kloge citater:-)
      Ha en dejlig aften stort KLEM fra Anette

      Slet
  23. Hej Anette

    Jeg har blogget sådan on/off på Ildkattens Scriptorium siden 2004, så kan slet ikke forestille mig IKKE at blogge.

    Jeg bruger også FB og Instagram - de er okay til et "quick-fix" med blomsterbilleder etc....men jeg ville slet ikke kunne undvære min blog.

    Jeg bruger først og fremmest min blog som en dagbog, for hvornår jeg gjorde hvad. Før den blev mere og mere til en haveblog, handlede den om alt muligt. Jeg kan stadig af og til skrive om noget, der ikke er have-relateret, men det sker sjældnere og sjældnere.
    Jeg bruger faktisk min søgefunktion temmelig meget, f.x. til lige at finde en plantes navn etc. En blog kan meget mere end FB/Instagram kan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther!
      Så er du en af de garvede, det er godt at læse:-) jeg har faktisk aldrig overvejet at bruge søgefunktionen i egen blog på planter, TAK for at fortælle, for ved jeg flere gange har redigeret et indlæg, da et navn dukkede op på en plante. Så nu kan jeg bare søge, i stedet for at lede:-))
      For mig er IG også stedet for de pæne billeder og ting, selv bruger jeg de medier mindre og mindre.
      Ha en god aften
      Hilsner Anette

      Slet
  24. i am glad that found your beautiful place and really nice writing!
    Blogging is part of my daily life .
    it is an amazing way to express myself so easily and sharing with wonderful people from all over the world .
    these stages are amazingly pretty!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Baili!
      Thanks for your lovely visit and comment here on my blog. And what a wonderful blog you have, I am looking forward to read and follow you.
      Best regards Anette

      Slet